Champions League

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 18 apr 2019, 21:36 Dat hadden ze kunnen doen door het midweekse programma van volgende week eerder in het seizoen te plannen (december-februari). Maar de clubs wilden liever niet in de winter midweeks spelen, en namen het risico op de onwaarschijnlijke situatie (een club in de halve finale CL die de heenwedstrijd op dinsdag moet spelen) die nu ontstaan is.
Het seizoen zal wat langer moeten gaan duren, ajax heeft nu al een paar keer een wedstrijd verplaatst gekregen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

DeZuivelDuivel schreef: 18 apr 2019, 22:03 Het seizoen zal wat langer moeten gaan duren, ajax heeft nu al een paar keer een wedstrijd verplaatst gekregen.
De meeste van die verplaatsingen waren er ook geweest als het seizoen langer had geduurd. Alleen met deze laatste grote verplaatsing waren minder problemen geweest als het seizoen langer had geduurd. En veel ruimte is er door de play-offs ook weer niet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dario Hubner schreef: 20 apr 2019, 13:32 De meeste van die verplaatsingen waren er ook geweest als het seizoen langer had geduurd. Alleen met deze laatste grote verplaatsing waren minder problemen geweest als het seizoen langer had geduurd. En veel ruimte is er door de play-offs ook weer niet.
Ik bedoel dat je het seizoen er ook op kan inrichten dat er in Europese weken altijd genoeg ruimte blijft tussen mogelijk Europese wedstrijden en gewone wedstrijden.
Ik twijfel er namelijk aan of de KNVB ook zo coulant gaat zijn voor AZ of PSV als het er op aan komt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

DeZuivelDuivel schreef: 20 apr 2019, 13:47 Ik bedoel dat je het seizoen er ook op kan inrichten dat er in Europese weken altijd genoeg ruimte blijft tussen mogelijk Europese wedstrijden en gewone wedstrijden.
De oplossing is simpel en niet fijn voor stadiongangers: meer doordeweekse competitierondes.

DeZuivelDuivel schreef: 20 apr 2019, 13:47 Ik twijfel er namelijk aan of de KNVB ook zo coulant gaat zijn voor AZ of PSV als het er op aan komt.
Ik twijfel daar niet zo aan. Al voordat ajax ver kwam had de KNVB al duidelijk gemaakt meer rekening te gaan houden met Europese verplichtingen: https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... es-voetbal
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Geef nou eens gewoon die kut Messi geel als hij om een gele kaart voor de tegenstander bedelt.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 01 mei 2019, 19:47 Geef nou eens gewoon die kut Messi geel als hij om een gele kaart voor de tegenstander bedelt.
Inderdaad.Maar wat een goal!!!!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hahahahahahaha
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Niet lachen morgen op je werk...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een beetje lollig is het wel vind ik. In de dying seconds van Tottenham Hotspur verliezen op gescoorde uitgoals. hehe
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gniffel

Wat een tactisch wonder hè die Ten Hag. Nog maar een verdediger erbij in plaats van zelf voetballen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Weer een huilende Josje hahaha

Dit zijn echt de mooisten!!!

Genieten
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De 555 van 020. High five.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dit is gewoon echt zonde hoor. Zou toch prachtig geweest zijn om een Nederlandse club in de CL finale te hebben staan? Gemiste kans. Nu weer 30 jaar wachten...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 09 mei 2019, 05:02 Zou toch prachtig geweest zijn om een Nederlandse club in de CL finale te hebben staan?
Een Nederlandse club ja, niet ajax. Dit was een kans die ze nooit meer gaan krijgen. Maar het was ook gewoon terecht, er wilde maar 1 team voetballen. En er komt een keer een einde aan al dat geluk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Jack schreef: 09 mei 2019, 04:27 De 555 van 020. High five.
555 was, mijns inziens, nog meer dramatiek. Bij ajax stap je in met een bepaalde garantie op prijzen en finales. Bij AZ veel en veel minder. Het bereiken van de finale door ons in '05 was heroischer geweest dan het eventuele bereiken van de finale gisteren door ajax. Maar goed, mijn oordeel is gekleurd.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jammer mannen.Net niet! :wink:
Maar toch wel 2 erg mooie potjes gezien in 2 dagen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dario Hubner schreef: 09 mei 2019, 07:15 555 was, mijns inziens, nog meer dramatiek. Bij ajax stap je in met een bepaalde garantie op prijzen en finales. Bij AZ veel en veel minder. Het bereiken van de finale door ons in '05 was heroischer geweest dan het eventuele bereiken van de finale gisteren door ajax. Maar goed, mijn oordeel is gekleurd.
Mwah, het was vooraf allebei als totaal onmogelijk ingeschat, door iedereen. Ik vind het zeker vergelijkbaar.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Zo zie je maar weer wat een gemis het is om een vleugelaanvaller in vorm te moeten missen.
Toen ik bij aanvang van de wedstrijd hoorde dat Dolberg inplaats van Neres zou spelen wist ik dat het wel eens mis kon gaan.
Het gemis van zo'n Neres heeft dan ook zeker bij gedragen dat ajax voorin niet zo'n vuist kon maken, net zoals wij de derde plek hebben kwijtgeraakt omdat het motortje van met name Idrissi begon te haperen. Ik kan het niet genoeg herhalen hoe belangrijk en bepalend veelal buitenspelers zijn.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Plaats reactie