Voetbal op TV en Internet

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hans Kraay jr. heeft Ziyech gekozen als speler van de week na AZ-ajax :lol: :lol:
Ziyech heeft geen reet laten zien zondag.
Hij wordt met de week gekker die Hans.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Vanmorgen in het NOS-journaal werd verteld hoe Feyenoord gisteravond de halve finale van het bekertoernooi wist te bereiken, met beelden van de goals. Over de andere wedstrijd werd met geen woord gerept....... :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Op de radio redelijkerwijs hetzelfde. Uitgebreid over Fey-PSV, en, o ja, AZ is ook door.

Maar ik vind dat redelijk logisch. Fey-PSV is toch een veel groter affiche.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 01 feb 2018, 07:38 Op de radio redelijkerwijs hetzelfde. Uitgebreid over Fey-PSV, en, o ja, AZ is ook door.

Maar ik vind dat redelijk logisch. Fey-PSV is toch een veel groter affiche.
Ze hadden op z’n minst de uitslag even kunnen geven.......nummer 3 tegen 5 is toch ook een subtopper?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 01 feb 2018, 07:40 Ze hadden op z’n minst de uitslag even kunnen geven.......nummer 3 tegen 5 is toch ook een subtopper?
Ja, daar heb je gelijk, dat had wel vermeld kunnen worden.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 01 feb 2018, 07:12 Vanmorgen in het NOS-journaal werd verteld hoe Feyenoord gisteravond de halve finale van het bekertoernooi wist te bereiken, met beelden van de goals. Over de andere wedstrijd werd met geen woord gerept....... :?
Noem het Calimerogedrag, maar vanmorgen zet ik WNL aan en wat was het voetbalnieuws?
“Feyenoord heeft de finale van de KNVB-beker bereikt na winst op Willem II. De finale wordt gespeeld op 22 april in de Kuip”
De lopende balk onderin beeld idem dito.
Tegen wie Feyenoord speelt is nog niet bekend of doet niet ter zake......
Ik vind dat zo slecht !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Nou en, hou ons maar in de luwte. Alle druk op Feyenoord, geef hen maar het gevoel dat ze het aan hun status verplicht zijn die beker te winnen. Als we in vorm blijven en iedereen fit blijft, geef ik AZ in voetballend opzicht meer kans om de finale te winnen dan Feyenoord.

(En als je het zo bekijkt: gezien het spel van beide ploegen dit seizoen is het groter "nieuws" dat Feyenoord de finale heeft gehaald dan AZ ;))
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bombaman schreef: 01 mar 2018, 10:22 (En als je het zo bekijkt: gezien het spel van beide ploegen dit seizoen is het groter "nieuws" dat Feyenoord de finale heeft gehaald dan AZ ;))
:lol:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=QlPS16NeBO0
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Studio Neus weer in de bocht...
Ze proberen werkelijk elke retoriek om de moed er maar in te houden. Tom Egbers zei “ ajax heeft vandaag de achterstand op PSV terug gebracht tot 7 punten”. Dat klopt natuurlijk wel omdat PSV de dag ervoor de voorsprong op 10 punten bracht, maar het gaat om de intonatie; je hoort een soort hoop in zijn stem waardoor het net lijkt of ajax een heel goed weekend heeft beleefd.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Mooi! Geef die neusjes iedere week maar weer valse hoop :)
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MLS, welcome to Zlatan 8)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Briljant; die blik en reactie van die bankspelers...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 16 apr 2018, 19:08 Briljant; die blik en reactie van die bankspelers...
Krijg je een glimlach van, gaaf.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 16 apr 2018, 21:30 Krijg je een glimlach van, gaaf.
Het blijft een held. =D>
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 16 apr 2018, 19:08 Briljant; die blik en reactie van die bankspelers...
Ik denk dat hij hem ook met zijn kont kan stilleggen. :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tafel van Kees vanmorgen: Kees probeert steeds om over de finale te praten, lijkt me toch hét onderwerp vandaag, maar het gaat meer dan 20 minuten over ajax en Ziyech. :evil:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

En wie bepaalde(n) dat dan?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Soms vermakelijk, die Nico Dijkshoorn :lol:
De degradatie van FC Twente naar de Jupiler League heeft in elk geval één ding duidelijk gemaakt: je hoeft als goedbetaalde analist totaal geen verstand te hebben van de sport die je iedere week zit te duiden.
Jan van Halst, die we toch vooral kennen als de man die midden in een studio rode en groene cirkels om spelers heen tekende en opeens een grote pijl boven de verkeerd opgestelde verdedigers toverde, heeft het laatste jaar ongeveer iedereen bij FC Twente op de verkeerde plek neer weten te zetten.
Het werkt op mijn lachspieren. Dat nu juist de man die als God zelf de voetballers over het televisiescherm schoof, een oeroude volksclub eigenhandig naar de rand van de afgrond heeft geschoven. Naar de rand, zeg ik, want de man die het laatste trapje in de rug mocht geven, was Gertjan Verbeek, ook al iemand die in allerlei studio’s zit uit te leggen hoe voetbal moet worden gespeeld.
Het lijkt mij onvoorstelbaar dat Gertjan Verbeek ooit nog iets mag zeggen over het niveau van andere clubs. Hij kan analyseren wat hij wil, hij kan op het scherm aanwijzen waar een verdediger had moeten staan, maar uiteindelijk zal de televisiekijker toch denken: Daar zit hij, de man die FC Twente liet voetballen als een slecht in elkaar geschroefde blokhut.
Ik verbaas mij over de voorzichtigheid van de tv-journalisten. Louis van Gaal kan Manchester United, een van de grootste clubs op aarde, aan de rand van de afgrond brengen en nóg mag hij Champions League-wedstrijden analyseren alsof hij een zonnegod is. Louis heeft zich in Manchester gedragen als een wilsonbekwame. Hij heeft voor een verbijsterde zaal vol clubmensen staan schreeuwen als een zot. Ik heb Louis van Gaal met een rode nek vol opgezwollen aderen zijn eigen naam zien roepen. In Manchester zijn ze nóg niet uitgelachen.
Een normaal mens gaat na een smadelijke reeks nederlagen en ontslag vier jaar in bed liggen en laat even helemaal niets van zich horen. Louis van Gaal doet dat anders. Die zit wedstrijden uit te leggen alsof hij Darwin zelf is. Dat moet in je zitten. Volkomen op je bek gaan, het lachertje van Manchester zijn en dan toch nog steeds denken dat je onfeilbaar bent en de fouten van andere voetballers en trainers kunt aanwijzen.
Gertjan Verbeek heeft dit jaar precies op het verkeerde moment voor zichzelf gekozen
Jan van Halst, Gertjan Verbeek en Frank de Boer staan nu ook in dat rijtje. Alle drie zijn ze zwaar door het ijs gezakt, hebben ze een paar weken getreurd en daarna zijn ze naast de telefoon gaan zitten wachten op een belletje uit Hilversum. En dat komt altijd. Ruud Gullit, misschien wel de lachwekkendste coach ooit, mag wekelijks vertellen wat er niet deugt aan andere teams, Frank de Boer schuift alweer enkele maanden vrolijk aan als er over tactiek moet worden gesproken en Gertjan Verbeek hield zich als een huilend kind aan zijn stoelpoten vast toen hij van FC Twente niet meer op tv mocht verschijnen.
In die week is het definitief fout gegaan voor FC Twente. Als een team iedere week steeds radelozer tegen degradatie vecht, dan helpt het als de trainer vlak voor de spelers gaat staan. Dan scheelt het als de trainer je publicitair uit de wind houdt. Je hebt dan behoefte aan een trainer die zich als een lid van het hele team profileert. Gertjan Verbeek kon dat niet opbrengen. Door zijn tv-optredens, soms nog maar twintig uur na alweer een nederlaag, heeft Gertjan maar één ding uitgestraald: Op mijn vrije dag heb ik niets met jullie te maken en ga ik lekker in een studio over andere ploegen zitten oordelen.
Dat heeft de spelers van FC Twente geen goed gedaan. Zij hebben een trainer gezien die uiteindelijk altijd voor zichzelf kiest. Ze hebben gezien dat Gertjan Verbeek alleen onder grote druk zijn tv-werk wilde opgeven. Dat is een dodelijk signaal geweest. Zelf eist Gertjan altijd alles van de voetballers met wie hij werkt, omgekeerd moeten ze hem met rust laten als hij midden in een gevecht tegen degradatie wil blijven schnabbelen.
Jan van Halst kan moeilijk zeggen dat hij dat niet heeft zien aankomen. Gertjan Verbeek doet al jaren niet anders. Bij Feyenoord wilde hij de clubcultuur veranderen en presteerde hij slecht. Bij AZ werd zijn norse en stuurse gedrag altijd geduid als ‘authentiek’. Dat is ook steeds de verdediging van Gertjan. Hij is authentiek. Het vervelende is dat alleen híj authentiek mag zijn. Wie kritiek heeft op zijn manier van werken, wordt tijdens een persconferentie geschoffeerd. Journalisten die een authentieke vraag aan hem stellen, krijgen op hun donder alsof ze schoolkinderen zijn. Methode Louis van Gaal.
De degradatie van een club ligt nooit aan één persoon, maar je hoeft geen groot socioloog te zijn om te zien dat Gertjan Verbeek dit jaar precies op het verkeerde moment voor zichzelf heeft gekozen. Dat heeft FC Twente geen goed gedaan. De club die volgens Gertjan Verbeek schijtbakkenvoetbal speelde, is kampioen geworden en de club die de degradatiestrijd aanging met verkeerde, snelle aankopen, die werd toch echt getraind door Gertjan Verbeek.
En nu komt het rare nieuws. Er verandert niets. Let u maar op. Volgend jaar zit Gertjan weer behaaglijk onder de studiolampen en legt hij tegen een flinke vergoeding uit wat andere mensen fout doen. Want hij is authentiek.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

En dan te bedenken dat er spelers zijn die zeuren over dat een inworp de verkeerde kant op wordt gegeven.....

https://www.nu.nl/249059/video/scheidsr ... source=em

Wel een koptalent deze scheidsrechter. Misschien had ik deze toch in het topic schaduwelftal moeten plaatsen :mrgreen:
Plaats reactie