Ten onder gaande voetbalbolwerken...

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 29 mar 2018, 14:13 Nou gezien deze competities uitgebreid zijn en daar dan nu weer het argument opdoemt om de competitie te verkleinen denk ik niet dat dit het antwoord is in de zin dat het ze niet vooruit heeft geholpen maar mijn insziens ook niet achteruit gegaan is.

Het argument dat voor Nederland en Belgie geld, geld in bepaalde mate ook voor Scandinavie, stel je hebt een BeNeLiga en een Scandinavische liga, dan zien de zaken er Europees opeens heel anders uit.

Een competitie met Anderlecht,ajax,AZ,Club Brugge,Charleroi,Feyenoord,Gent,Genk,Kortrijk,PEC,PSV,Standard,Utrecht,Vitesse,Heerenveen en in Scandinavie eentje met Brondby, Djurgarden, IFK Gotenborg,Kopenhagen,Lillestrom,Malmo, Midtjylland,Molde, Nordsjaelland,Rosenborg,Tromso.

Dat is naar mijn mening in ieder geval een interessantere opzet dan 4x tegen ajax/PSV/Feyenoord spelen.
Houd je er nog rekening mee dat de reistijden en dus de kosten voor het vervoer dan enorm omhoog gaan ? Ik bedoel: ook voor de supporters? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 29 mar 2018, 16:03 Houd je er nog rekening mee dat de reistijden en dus de kosten voor het vervoer dan enorm omhoog gaan ? Ik bedoel: ook voor de supporters? :wink:
Ik houd er rekening mee dat ik deels uit een cultuur kom waar die afstanden volstrekt normaal zijn.
Nederlanders moeten eens wat minder zeuren over dat soort zaken omdat ze in feite gewoon complete onzin zijn.

Het langste ritje dat in het momenteel opgesomde lijstje staat is de trip Alkmaar-Charleroi (voor AZ dan) en dat is een tijdsduur die je geregeld met de trein ook hebt naar sommige voetballocaties in Nederland.
Autoritje charleroi-alkmaar en vise versa kost je op dit moment zo'n 3 uur en 25 minuten, een treintripje Alkmaar-Heerlen (kerkrade nog niet eens meegeteld) duurt welgeteld 3 uur en 24 minuten.

Je bent eerder in Gent, Genk, Antwerpen en Brussel dan dat je in Kerkrade bent. Luik is niet heel veel verder dan Maastricht en Brugge is net iets langer met de auto dan Kerkrade.

Je zou maar een Newcastle fan zijn en naar Southampton moeten, uberhaupt een Russische voetbalfan zijn, een Bayern Munchen fan en naar HSV uit moeten of een Bilbao fan op bezoek bij Valencia. of wat dat allemaal betreft : een FC Groningen fan en ergens in Nederland naar een wedstrijd moeten.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 29 mar 2018, 17:05 Ik houd er rekening mee dat ik deels uit een cultuur kom waar die afstanden volstrekt normaal zijn.
Nederlanders moeten eens wat minder zeuren over dat soort zaken omdat ze in feite gewoon complete onzin zijn.

Het langste ritje dat in het momenteel opgesomde lijstje staat is de trip Alkmaar-Charleroi (voor AZ dan) en dat is een tijdsduur die je geregeld met de trein ook hebt naar sommige voetballocaties in Nederland.
Autoritje charleroi-alkmaar en vise versa kost je op dit moment zo'n 3 uur en 25 minuten, een treintripje Alkmaar-Heerlen (kerkrade nog niet eens meegeteld) duurt welgeteld 3 uur en 24 minuten.

Je bent eerder in Gent, Genk, Antwerpen en Brussel dan dat je in Kerkrade bent. Luik is niet heel veel verder dan Maastricht en Brugge is net iets langer met de auto dan Kerkrade.

Je zou maar een Newcastle fan zijn en naar Southampton moeten, uberhaupt een Russische voetbalfan zijn, een Bayern Munchen fan en naar HSV uit moeten of een Bilbao fan op bezoek bij Valencia. of wat dat allemaal betreft : een FC Groningen fan en ergens in Nederland naar een wedstrijd moeten.
Je hebt wel gelijk en dat weet ik ook allemaal wel, maar nu ga je 1x naar Kerkrade en dan dus moet je die afstand veel vaker afleggen. En met die afstanden ben je echt de hele dag kwijt voor 90 minuten.
Nu ga ik bijna nooit naar uitwedstrijden dus denk ik voor een ander, maar ik kan me voorstellen dat je niet elke 14 dagen een hele weekenddag aan voetbal wil besteden, tenminste : niet als je ook nog een gezin hebt en andere hobby’s.
Vergeleken met Engeland, Frankrijk en andere grote landen zijn de afstanden natuurlijk peanuts, maar Hollanders zijn het niet gewend; het is de vraag of men zich wil aanpassen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Last Scout schreef: 29 mar 2018, 17:05 Ik houd er rekening mee dat ik deels uit een cultuur kom waar die afstanden volstrekt normaal zijn.
Vroeger elke dag 30 kilometer moeten lopen naar een waterput in Afrika? :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Langedijk schreef: 29 mar 2018, 17:34 Vroeger elke dag 30 kilometer moeten lopen naar een waterput in Afrika? :wink:
Nee, van Liverpool naar Manchester duurt een uur met de auto en van Southport naar Chester is 55 minuten.

En dat zijn dan 'de korte afstanden' wanneer het niet druk op de weg is.

Afhankelijk van hoe en wat ben je in Engeland 2-6 uur kwijt om met de auto te gaan(als we puur van stad tot stad rekenen zoals hiervoor ook) en dan betaal je nog een paar keer tol ook.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Aardig artikel over de situatie bij FC Twente: https://www.daskapital.nl/5150829/wat-n ... -a-b-en-c/
TrotsvanAlkmaar
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2017, 12:50

Ferry schreef: 15 apr 2018, 10:27 Aardig artikel over de situatie bij FC Twente: https://www.daskapital.nl/5150829/wat-n ... -a-b-en-c/
Duidelijk artikel lijkt mij, thanks! Let erop dat DasKapital van Geenstijl is en vrijwel altijd negatief en te kort door de bocht.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Sunderland dat binnen een jaar tijd voor de 2e keer is gedegradeerd...
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Twente maakt zich nog een laatste keer ontiegelijk belachelijk door te weigeren de afgesproken goodwill compensatie die over 3 seizoen verdeeld werd onder de eredivisie clubs te betalen.

het zou onder druk gebeurd zijn en derhalve niet rechtsgeldig.

Ja nogal wiedes, het gebeurde onder de druk dat als je niet even snel zou inbinden met je rare management dat je licentie helemaal weg zou zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

In België is Lierse SK een paar weken geleden failliet gegaan.

Maar de naam gaat niet verdwijnen uit het Belgische voetbal. Sterker nog, het lijkt erop dat er vanaf komend seizoen 2 clubs met de naam Lierse zullen zijn. :shock:

Het bestuur van Lierse heeft overeenstemming met 3e klasser Oosterzonen, die de naam gaan wijzigen in Lierse Kemperzonen en waarschijnlijk in het stadion van Lierse gaan spelen.
Tegelijk heeft een groep supporters overeenstemming met 5e klasser Lyra (ook uit de stad Lier) om als Lyra-Lierse verder te gaan.

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/81 ... ierse.html
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 01 jun 2018, 21:34 In België is Lierse SK een paar weken geleden failliet gegaan.
En Utrecht is er als de kippen bij om wat talenten op te pikken. Had wel iets voor AZ geweest...
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Twente heeft blijkbaar ergens een magische geldbron of is alles op alles aan het zetten, ze zouden bij ons gaan aankloppen voor Van Eijden en Bel Hassani en daar zelfs nog geld voor neer leggen.

'een paar ton kan Twente echt nog wel betalen'
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 03 jun 2018, 16:31 Twente heeft blijkbaar ergens een magische geldbron of is alles op alles aan het zetten, ze zouden bij ons gaan aankloppen voor Van Eijden en Bel Hassani en daar zelfs nog geld voor neer leggen.

'een paar ton kan Twente echt nog wel betalen'
Ja, onbegrijpelijk. Hoe kan je nou geldbronnen hebben als je zoveel schulden hebt? Lijkt Italië wel.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Van VI geplukt:
Een groep investeerders heeft zich donderdagavond achter het in financiële moeilijkheden verkerende FC Twente geschaard. Om de club te steunen hebben diverse sponsors voor in totaal acht miljoen euro aan aandelen gekocht.
Dat meldt Twente vrijdag op de clubwebsite. 'Het is een eerste aanzet, want de komende tijd zullen meer partijen worden benaderd deel te nemen. Hiermee willen de investeerders laten zien dat zij vierkant achter de club staan', voegen de uit de Eredivisie gedegradeerde Enschedeërs eraan toe.
De regionale krant TC/Tubantia schrijft in een bericht op de website dat de sponsoren die hun handtekening hebben gezet, wel een belangrijke voorwaarde hebben gesteld. Zij willen dat de gemeente Enschede een extra garantstelling van zeven miljoen euro afgeeft.
En dat laatste is nog allerminst zeker. Twente heeft al een lening van 17 miljoen euro lopen bij de gemeente, die bovendien voor 8,4 miljoen garant staat. De plaatselijke politiek staat dan ook niet te trappelen om opnieuw een garantstelling af te geven.
Twente heeft het geld echter nodig om eventuele schuldeisers te kunnen betalen. Door de degradatie kampen de Tukkers met nieuwe financiële problemen. Dat de club de gemeente zou hebben gedreigd met een faillissement, werd donderdag ontkend in een statement.
Je zou zeggen: het houdt toch een keer op?
Er blijven maar lijken uit de kast komen......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Je zou maar een doodgewone hardwerkende inwoner van de gemeente Enschede zijn die niets met voetbal heeft. Zie je al je zuurverdiende belastinggeld steeds maar weer die bodemloze put in verdwijnen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 29 jun 2018, 09:25 Je zou maar een doodgewone hardwerkende inwoner van de gemeente Enschede zijn die niets met voetbal heeft. Zie je al je zuurverdiende belastinggeld steeds maar weer die bodemloze put in verdwijnen.
Exact mijn gedachte.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 29 jun 2018, 12:07 Exact mijn gedachte.
Twente is net als Griekenland.

Ze blijven er maar geld in stoppen omdat ze anders het eerder gestorte geld definitief kwijt zijn. En dan proberen ze iedereen wijs te maken dat al het geld ooit weer terug komt.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Hee, maar ze spelen we mooi in de Keuken Kampioen Divisie.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Perry schreef: 29 jun 2018, 09:25 Je zou maar een doodgewone hardwerkende inwoner van de gemeente Enschede zijn die niets met voetbal heeft. Zie je al je zuurverdiende belastinggeld steeds maar weer die bodemloze put in verdwijnen.
Een gemeente die nu al niet het hoofd boven water kan houden. Waar ze tegen een oud vrouwtje zeggen dat er toch echt geen tijd (lees geld) voor haar zorg beschikbaar is omdat ja, omdat een paar voetbalheren de boel hebben opgelicht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 30 jun 2018, 07:31 Een gemeente die nu al niet het hoofd boven water kan houden. Waar ze tegen een oud vrouwtje zeggen dat er toch echt geen tijd (lees geld) voor haar zorg beschikbaar is omdat ja, omdat een paar voetbalheren de boel hebben opgelicht.
En waar de club doodleuk nieuwe spelers een salaris van 9000 euro in de maand aanbiedt... Nog steeds totaal geen realiteitszin.
Plaats reactie