Ten onder gaande voetbalbolwerken...

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 10 apr 2019, 13:18 Dit vind ik vooral ook zo triest. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat juist deze club bovenaan staat en clubs die er geen puinhoop van maken erachter aan hobbelen. Dit is nu je reinste competitievervalsing. Hier zou de knvb eens tegen moeten optreden.
Vind het tragisch dat wanneer een club als Den Bosch een duurzame oplossing weet te vinden met prive kapitaal van een externe dat de KNVB om nog niet te doorgronden redenen (zie adviezen Nederlandse accountsbureaus) de boel afblaast.

Maar dat een club als Twente zo mag blijven doorkloten terwijl het bewezen buiten de lijntjes heeft gekleurd en gewoon een soort afpersingspraktijk richting de gemeente hanteert om in leven te blijven en tegelijkertijd niet saneert maar gewoon een nog zo groot budget hanteert dat het boven Eredivisieclubs uitstijgt... tja..
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Je maakt jezelf redelijk belachelijk als je de familie Jordania als bonafine typeert.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 12 apr 2019, 16:49 Je maakt jezelf redelijk belachelijk als je de familie Jordania als bonafine typeert.
Wat is dat?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Een vage auto-correctie op mijn toetsenbord van bonafide. Maar dat kon je zelf vast niet bedenken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 12 apr 2019, 20:03 Een vage auto-correctie op mijn toetsenbord van bonafide. Maar dat kon je zelf vast niet bedenken.
Wel hoor, maar ik mag toch wel even pesten?
De N en de D zitten nogal ver uit elkaar en bonafine is niks, vandaar :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik ben even in de Tubantia gedoken. Mijn favoriete krant... :wink:

Enschede stemt in met het kwijtschelden van een gedeelte van de schuld & achterstellen van een ander gedeelte in ruil voor:
- verplaatsing van het trainingscomplex (van Hengelo terug naar Enschede)
- gegarandeerd budget voor het vrouwenvoetbal
- 1965 kaarten voor minima per thuiswedstrijd

Met die eerste is meteen iets dubieus. Er zijn afspraken met Hengelo tot 2023 om daar te trainen. Op basis daarvan heeft de gemeente Hengelo weer investeringen gedaan - en zij willen nu het geld (kleine half miljoen) terug. :roll:

https://www.tubantia.nl/enschede/gemeen ... a863914f/
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 12 apr 2019, 16:49 Je maakt jezelf redelijk belachelijk als je de familie Jordania als bonafine typeert.
Ik vind dat je daar nogal snel over oordeelt, heb je concrete bronnen waaruit blijkt dat het een louche vent is (meer louche dan je standaard eigenaar van een voetbalteam)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2019, 12:51 Ik vind dat je daar nogal snel over oordeelt, heb je concrete bronnen waaruit blijkt dat het een louche vent is (meer louche dan je standaard eigenaar van een voetbalteam)
Is dit een serieuze vraag?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ja maar nee, ik ga hier echt niet op in.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
padstra
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:09
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 12 apr 2019, 06:57 Vind het tragisch dat wanneer een club als Den Bosch een duurzame oplossing weet te vinden met prive kapitaal van een externe dat de KNVB om nog niet te doorgronden redenen (zie adviezen Nederlandse accountsbureaus) de boel afblaast.

Maar dat een club als Twente zo mag blijven doorkloten terwijl het bewezen buiten de lijntjes heeft gekleurd en gewoon een soort afpersingspraktijk richting de gemeente hanteert om in leven te blijven en tegelijkertijd niet saneert maar gewoon een nog zo groot budget hanteert dat het boven Eredivisieclubs uitstijgt... tja..
Van 90 miljoen naar 25.5 miljoen terugbrengen ( wat nog steeds een beste berg schuld is overigens !) is toch redelijk saneren ;-)
W zijn gehaat en asociaal , we zijn de allermooiste club van allemaal !!!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

padstra schreef: 25 apr 2019, 06:46 Van 90 miljoen naar 25.5 miljoen terugbrengen ( wat nog steeds een beste berg schuld is overigens !) is toch redelijk saneren ;-)
Ja zo kan ik het ook als er om de haverklap schulden moeten worden kwijtgescholden 'want anders krijgen jullie helemaal niks meer' en dat er nog geld bijgelapt moet worden ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
padstra
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:09
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 25 apr 2019, 06:55 Ja zo kan ik het ook als er om de haverklap schulden moeten worden kwijtgescholden 'want anders krijgen jullie helemaal niks meer' en dat er nog geld bijgelapt moet worden ook.
Ik kan je vertellen dat er echt geen 65 Miljoen is kwijtgescholden. Anders vraag even die +100 werknemers die ontslagen zijn....
W zijn gehaat en asociaal , we zijn de allermooiste club van allemaal !!!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Er had bij Twente niemand meer gewerkt als het systeem had gewerkt als zou moeten.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

padstra schreef: 25 apr 2019, 09:57 Ik kan je vertellen dat er echt geen 65 Miljoen is kwijtgescholden.
Er had helemaal niets kwijtgescholden mogen worden door de gemeente. Gemeentegeld is niet om een profclub overeind te houden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

padstra schreef: 25 apr 2019, 09:57 Ik kan je vertellen dat er echt geen 65 Miljoen is kwijtgescholden. Anders vraag even die +100 werknemers die ontslagen zijn....
Het is net als bij Roda joh, daar zijn de supporters ook bijzonder vergeetachtig wanneer het op de feiten aan komt.

Wanneer de gemeente bij herhaling zaken kwijtscheld dan zijn er van die mensen met een juridisch of financieel neusje die (ja het klinkt gek) die zaken optellen.
Als we bij wijze van spreken (heb de exacte cijfers momenteel niet bij de hand, pas het later misschien nog aan) 3x 5 miljoen kwijtschelden, de aflossingsverplichtingen versoepelen en de rente kwijtschelden en vervolgens her en der vage niet feitelijk monetaire belangen uitwisselen voor verdere schuldenverlichting dan tikt dat allemaal aan. Dan kun je nu wel roepen 'boehoe waarom doen mensen zo moeilijk over die 5 miljoen' terwijl het in weze al minimaal een grap van 15 miljoen euro is geweest.

Die 100+ werknemers doen op een voetbalbegroting niet zo veel. ik vraag mij af hoeveel mensen er nog bij Twente gewerkt hadden als jullie van die grapjes als met Xandro Schenk gewoon achterwege gelaten hadden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

In de eredivisie noteerden ADO Den Haag, Excelsior, FC Twente, FC Utrecht en Roda JC een negatief eigen vermogen over het seizoen 2017-2018, constateert de NBA. De eerste drie genoemde clubs sloten dat seizoen af met een negatief netto resultaat.
We mogen toch maar blij zijn dat AZ kerngezond is.

https://fd.nl/ondernemen/1301963/kwart- ... le-afgrond
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het heeft niet veel zin om te linken naar sites met een betaalmuur.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Oh shit. Excuus
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Het bericht en de open brief staat hier ook: https://www.accountant.nl/nieuws/2019/5 ... kwetsbaar/
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Er is een grote kans dat Roda kopje onder gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie