Ten onder gaande voetbalbolwerken...

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Helaas helaas, en alweer lijkt een schitterend voetbalbolwerk failliet te gaan (met dank aan Bill voor de info):

SOS KLOKAN (SOS KANGAROO) 7.2. 8:39


Dear readers, friends, fans of Bohemians Praha:

As you are aware, our beloved club, Bohemians Praha, finds itself in most difficult circumstances. The bankruptcy proceedings against the club have begun, and in all likelihood, the club will not be able to finish the current season. Our appeal to all the fans and friends of the club brought a wonderful response. Many readers not only offered help but wrote heartfelt letters about their relationship to Bohemians. We are very encouraged by this response. A fans committee has been created in order to co-ordinate and direct our help where it is needed. The committee proposed a name for our activity: SOS KLOKAN (klokan is the Czech word for kangaroo). Some responses came from individuals or organizations wishing to acquire ownership interest in the resurrected Bohemians. Our task, as we see it, is to try to bring these groups or individuals together. After what our club has been through, we are very cautious about supporting a group or individual whose intentions are not honest. That is why we have to conduct a time consuming diligence so that our support is thrown behind people who deserve it.


At the same time, we have to follow all new developments in the bankruptcy proceedings. A judge appointed bankruptcy trustee has taken control of the club and his decisions will also dictate our future course of action.

Please be patient. We will keep you informed about any new developments. If you pledged your help, we may contact you, if required.

Thank you for all your support and encouragement.


From: Vaclav & Jeffrey Nerad www.fc-bohemians.cz
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ook in Zwitserland is een traditieclub failliet: Servette Geneve. De enige club die nooit gedegradeerd was in de historie van de Zwitserse competitie.

Al kan die club waarschijnlijk volgend jaar gewoon verder gaan in de 2e divisie. Met Bohemians is het wat erger volgens mij(?).
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Afbeelding

Excuses voor deze verschrikkelijke post van me. Maar ik kon het niet laten om dit logo te plaatsen in een topic met deze titel. De wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen....
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Zal ik gelijk even een bruggetje maken. In 83-84 won schakenlde Bohemians ajax uit! :D
In 80-81 werden ze uitgeschakeld door Ipswich net als AZ, ook met 3-0 uit en een marge van twee thuis. Verder zijn ze ook 1 keer kam[pioen geworden en speelden ze ook in een oud-gezellig stadionnetje...

Ondanks de 25 cm sneeuw toch een beetje een zwarte dag... :cry:
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Dick Advocaat is opgestapt als trainer van Gladbach. Lijkt mij het einde van een voetbal-bolwerkje en dan heb ik het niet over Borussia.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

tomerik schreef: Lijkt mij het einde van een voetbal-bolwerkje en dan heb ik het niet over Borussia.
Mmm, een schip dat al ruim een half jaar op de bodem ligt kon toch al niet meer zinken? Ik vind het eigenlijk wel knap dat Gladbach het zo lang met hem heeft uitgehouden. Overigens hoef je je echt geen zorgen te maken om Dick hoor. Met zo'n CV kan je altijd nog wel aan de slag bij de Qataren en Perugia's van deze wereld.

Hiermee trouwens niet zeggende dat ik zijn CV indrukwekkend vind, integendeel, maar domme clubs/landen trappen hier toch altijd weer in.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Antti Opdam schreef:[..]


Mmm, een schip dat al ruim een half jaar op de bodem ligt kon toch al niet meer zinken? Ik vind het eigenlijk wel knap dat Gladbach het zo lang met hem heeft uitgehouden. Overigens hoef je je echt geen zorgen te maken om Dick hoor. Met zo'n CV kan je altijd nog wel aan de slag bij de Qataren en Perugia's van deze wereld.

Hiermee trouwens niet zeggende dat ik zijn CV indrukwekkend vind, integendeel, maar domme clubs/landen trappen hier toch altijd weer in.
Het mooi is nog dat Gladbach juist door wilde gaan met Advocaat. Ach, een club die Advocaat aanstelt als trainer moet je sowieso al zwaar in twijfel trekken. Zouden ze in Duitsland nou ook gedacht hebben na de eerste aankoop van Dick (Sonck): "Wat hebben we in huis gehaald?!"
'Not in the face, ok?'
mAZije
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 feb 2005, 10:51

Zeker weten! Heeft hij bij Gladbach ook rare wissels gedaan en de 'oude garde' laten spelen, zoals zijn periode bij Oranje?
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

Forza AZ schreef:Ook in Zwitserland is een traditieclub failliet: Servette Geneve. De enige club die nooit gedegradeerd was in de historie van de Zwitserse competitie.
Ook is daar in het zelfde land Laussanne sport failliet gegaan (al een tijdje terug) Dat was inderdaad die club die nog tegen het Nederlands elftal heb geoefend en het ajaks van Co Adriaanse uitschakelde in de UEFA-cup....
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Gebruikersavatar
Hugie
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:59

www.vi.nl schreef:Real gaat af in Tokyo, Becks knokt met Toda

25/7/2005 17:16

Real Madrid ging maandag zwaar onderuit in Japan. Tokyo Verdy veegde de Spaanse Galácticos met 3-0 van het veld.
De nederlaag is opmerkelijk omdat Verdy de laatste weken pover speelde, coach Osvaldo Ardiles ontsloeg en in zes duels liefst 26 goals had tegen gekregen. Maar de Madrilenen gingen er zelf aan. Nog voor rust nam Tokyo Verdy de riante voorsprong via treffers van Daigo Kobayashi, Washington en Takuya Yamada.

In de rust ontstond er een opstootje met David Beckham en Kazuyuki Toda als hoofdrolspelers. De Engelsman was woedend omdat de voormalig middenvelder van ADO Den Haag hem zou hebben bespuugd. Met Ronaldo en Michel Salgado zou hij hebben gepoogd de kleedkamer van de Japanners in te gaan.

'Toda spuugde me in het gezicht. In het normale leven is dat al vreselijk, maar voetballers horen zoiets al helemaal niet te doen', foeterde Beckham tegenover Reuters. 'Er is in de rust niet veel gebeurd, gewoon een woordenwisseling en wat handtassenwerk, meer niet.'

Toda had een eigen versie. 'Beckham schopte me en ik schold hem uit. Er vloog wat spuug rond, maar dat heeft hem niet geraakt', aldus de Japanse middenvelder, die erom bekend staat stevig te spelen.
Beloofd wat voor aanstaande seizoen...

Wist niet precies waar te posten & beetje te onzinnig om een topic te openen dus dan maar hier... Wie weet wat Real nog te wachten staat!! Duidelijk is dat ze zich (tijdelijk) niet met de internationaal 'grote' clubs kunnen meten!!!
X-er
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hugie_AZ schreef:[..]
Duidelijk is dat ze zich (tijdelijk) niet met de internationaal 'grote' clubs kunnen meten!!!
En dit baseer jij op een trainingspotje in Verweghistan? Ik maak me ondertussen meer zorgen om Sparta. En wel om de volgende reden:

Afbeelding

(Speciaal voor Jantje Peters.)
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Maak je geen zorgen, ze hebben de beste organisatie van Nederland, ze beginnen vast goed en de trainer ziet veel aanknopingspunten. :wink:
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Dick Advocaat zou in beeld zijn als nieuwe bondscoach van Zuid-Korea. Betekent dit dat ten-onder-gegaan-voetbalbolwerkje Dick Advocaat weer oprijst, of dat ook bolwerkje Zuid-Korea nu ten onder gaat? Lijkt mij duidelijk.

Iets anders is dat ook ten onder gegane voetbalbolwerken weer terug kunnen komen. Åtvidaberg heeft namelijk de zweedse bekerfinale gehaald en wanneer Djurgården de andere halve finale wint, gaat tweededivisieclub Åtvidaberg de Uefa-cup in. De meeste mensen zullen nog nooit van deze club gehoord hebben, maar begin jaren zeventig maakten ze nog de Europese voetbalvelden onveilig, met onder andere de uitschakeling van Chelsea in oude EC2 en de nederlaag na strafschoppen tegen titelhouder Bayern in de EC1. Net als AZ nu, hadden ze toen plotseling zeven á acht internationals in ploeg.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

tomerik schreef:Iets anders is dat ook ten onder gegane voetbalbolwerken weer terug kunnen komen. Åtvidaberg heeft namelijk de zweedse bekerfinale gehaald en wanneer Djurgården de andere halve finale wint, gaat tweededivisieclub Åtvidaberg de Uefa-cup in.
Dan moet Djurgården natuurlijk wel ook kampioen worden of Åtvidaberg moet de finale winnen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Forza AZ schreef: Dan moet Djurgården natuurlijk wel ook kampioen worden of Åtvidaberg moet de finale winnen natuurlijk.
Natuurlijk wordt Djurgår'n kampioen! Maandag staat trouwens de kraker tegen Malmö op het program en een week later de uitwedstrijd tegen IFK Göteborg.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

tomerik schreef:[..]


Natuurlijk wordt Djurgår'n kampioen! Maandag staat trouwens de kraker tegen Malmö op het program en een week later de uitwedstrijd tegen IFK Göteborg.
Ze staan anders maar 1 punt voor Göteborg met nog 6 wedstrijden te gaan, dus nog lang niet beslist lijkt me:

1.Djurgårdens IF 20 12 4 4 41-22 40
2.IFK Göteborg 20 11 6 3 26-11 39
3.Malmö FF 20 10 5 5 29-20 35
4.Hammarby IF FF 20 9 6 5 34-22 33
5.Helsingborgs IF 20 10 3 7 28-30 33
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Financiële situatie Valencia verslechterd
Remko Mooi | 14-09-2005 22:58:22

Wed €15 gratis bij MrBookmaker

De financiële situatie van Valencia is afgelopen jaar verder verslechterd. De club draaide een verlies van 41 miljoen euro en faillisement dreigt.

Valencia kreeg welliswaar 86 miljoen euro binnen, maar spendeerde tevens 127 miljoen euro, hetgeen een verlies van 41 miljoen euro tot gevolg heeft.

Juan Bautista Soler wordt als schuldige aangewezen. De voorzitter liet de loonkosten verleden jaar met liefst 36 miljoen euro toenemen, onder andere door nieuwe en sterk verbeterde contracten van Canizares, Angulo en Vicente.

De club spendeerde afgelopen jaar een slordige 100 miljoen aan salariskosten. Tevens is het aankoopbeleid van Valencia de afgelopen jaren niet al te gelukkig geweest. Dure miskopen als Corradi en Fiore hebben de financiële situatie verder verslechterd.

Als oplossing worden de verkoop van de trainingsfaciliteiten en de grond van het Mestalla-stadion. Dit brengt bij elkaar zo'n 482 miljoen euro op en zou faillisement kunnen voorkomen.

voetbalzone.nl

Dit zal My Style leuk vinden... Maar gelukkig hebben we Jan niet aan hen verkocht dan had je waarschijnlijk wel kunnen fluiten naar je geld. Of je had in ieder geval gezeik gekregen laat ik het zo zeggen. Maar goed van mij mogen ze failliet gaan. Ik haat het als club al in de schulden staan en dan toch nog miljoenen uitgeven aan spelers en het verbeteren van contracten!
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Dit verklaart dus waarom ze geen bankgarantie konden afgeven voor Kromkamp. Lang leve het zakelijk instinct van Dirk dat hij hier niet in is getrapt.
Alive and kicking
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FC Wageningen terug op de Berg
Door Gert Budding

WAGENINGEN- Het blijft voor velen nog steeds een onverteerbare zaak dat FC Wageningen ruim tien jaar geleden het veld moest ruimen met een geringe schuld van ruim een half miljoen gulden. Het blijft voor Daan van der Weyden een vreemde zaak en is achter de schermen actief om Wageningen weer in het betaalde voetbal te krijgen op de beroemde Berg.

De eventuele terugkeer van FC Wageningen is voor velen een utopie, toch laat Daan van der Weyden zich niet uit het veld slaan en weet dat de gemeente Wageningen en de KNVB destijds onwil toonden.
,,Met een aantal personen ben ik al geruime tijd bezig om FC Wageningen weer in het betaalde voetbal te krijgen” licht Van der Weyden toe. ,,In 1995 is daarom de Stichting FC Wageningen opgericht. ,,We zijn erg blij met de Stichting Behoud Wageningse Berg die het stadion mooi heeft opgeknapt, maar dat is voor ons nog niet het eindpunt.” Daan van der Weyden en zijn kornuiten weten donders goed dat het niet zal meevallen om de bal weer aan het rollen te krijgen op de Berg. Afgezien het feit dat hij groenlicht zal krijgen van de gemeente Wageningen en de KNVB (licentie), moeten sponsors over de brug komen.


,,Binnenkort kom ik met groot nieuws”, vertelt Daan van der Weyden die momenteel in het buitenland vertoeft. Hij heeft een beleidsplan. Sponsors tonen zich bereid om diep in de buidel te tasten. ,,Onze Stichting Betaald Voetbal FC Wageningen had de afgelopen jaren diverse gesprekken en toezeggingen van toekomstige sponsors”, zegt Van der Weyden.

,,Met Investering Group Londen zijn we in gesprek voor overname en verbouwing van stadion
De Wageningse Berg met vele miljoenen euro’s investering. Bierbrowerij in uit het zuiden des lands
met een brouwerij in Wageningen staat borg voor 1 miljoen per jaar. Het logo van een biermerk mag niet op de shirts, er zijn echter diverse mogelijkheden om de naam van het bedrijf uit te dragen. De Club van Honderd is onder goedkeuring van de sponsors veranderd in Club van Duizend.

Bron: www.stadiondewageningseberg.nl en dan het gastenboek.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Johannes schreef: FC Wageningen terug op de Berg

Het logo van een biermerk mag niet op de shirts, er zijn echter diverse mogelijkheden om de naam van het bedrijf uit te dragen.
Joechei! Als ze maar gvd niet de naam van het stadion veranderen.
Plaats reactie