KNVB-beker

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Nu het zo lekker gaat in de competitie moeten we ons wellicht ook maar weer eens gaan warm maken voor de Amstelcup. Ik kan me nog herinneren dat er op het vorige forum nogal wat kritiek werd geleverd op de loting waarbij de ploegen die Europees haalden pas laat instroomden.
Maar nu we zelf zo ver zijn dat we pas vanaf januari aan de beker mee gaan doen, moeten we er ook voor gaan om aan het eind van het seizoen in De Kuip te belanden. Tenslotte hoeven we maar drie wedstrijdjes te winnen om in die finale te belanden en komende week wordt de derde ronde gespeeld met daaropvolgend woensdag de loting waarbij dus nu ook AZ en de overige Europese ploegen worden ingedeeld.
Wat lijkt het mij fantastisch als wij aan het eind van het seizoen met onze trouwe aanhang van zo`n 8000 man zo`n 15.000 kaarten krijgen voor de finale in De Kuip.

Hieronder staat de loting van de derde ronde die dinsdag en woensdag wordt afgewerkt.

Dinsdag 9-11

Stormvogels/Telstar-FC Dordrecht
ADO Den Haag-Emmen
Helmond Sport-TOP Oss
FC Volendam-Heracles Almelo
Go Ahead Eagles-Roda JC

Woensdag 10-11

Jong Feyenoord-RKC
Veendam-Willem II
FC Den Bosch-Vitesse
ADO`20-NAC Breda
NEC-FC Twente

Woensdagavond laat volgt dan bij SBS 6 de loting voor de achtste finales waarbij ook ajax, AZ, Feyenoord, SC Heerenveen, PSV en FC Utrecht worden ingedeeld. De achtste finales worden in principe op 25 januari afgewerkt.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Paul schreef: Wat lijkt het mij fantastisch als wij aan het eind van het seizoen met onze trouwe aanhang van zo`n 8000 man zo`n 15.000 kaarten krijgen voor de finale in De Kuip.
Daar maak ik me juist 'zorgen' over. Die 8000 man zullen wel komen plus nog een deel losse kaartkopers denk 10000 man. MAar wil je dan die andere 5000 geven aan...eh.... eh... ja aan wie eigelijk???
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Gillus schreef:[..]


Daar maak ik me juist 'zorgen' over. Die 8000 man zullen wel komen plus nog een deel losse kaartkopers denk 10000 man. MAar wil je dan die andere 5000 geven aan...eh.... eh... ja aan wie eigelijk???
Reken maar dat er weer heel wat gloryhunters bijkomen als wij die finale halen en stel dat we in de finale tegen de neuzen uitkomen kunnen we altijd nog 5000 kaarten aan feyenoorders verkopen :wink:

Het is natuurlijk ook nog allemaal erg onzeker maar ik heb al een hele tijd een goed voorgevoel over die beker dit seizoen. Dit is mijn 25e seizoen als supporter en ik had twee dingen heel hoog op mijn verlanglijstje staan voor dit seizoen en dat zijn ajax in hun eigen ufo verslaan of een keer een bekerfinale halen. Als er al èèn van die twee dingen lukt ben ik tevreden.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Ik heb ook weer zin in de Amstelcup, hopelijk zit de loting een beetje mee en hoeven we niet 3x tegen de moeilijkste ploegen die nog meedoen.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Ik hoop dat we de eerste wedstrijd tegen een eerste divisieploegje mogen spelen. Uit naar Volendam of Telstar zie ik wel zitten. Vooral ook omdat we met laatstgenoemde nog een heel dik appeltje te schillen hebben (snap je hem....Telstar....appel... :wink: ). Ik hoop alleen niet dat er weer zo weinig AZers naar Telstar mogen net als de vorige keer.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

GrandMaster T. schreef:Ik hoop dat we de eerste wedstrijd tegen een eerste divisieploegje mogen spelen. Uit naar Volendam of Telstar zie ik wel zitten. Vooral ook omdat we met laatstgenoemde nog een heel dik appeltje te schillen hebben (snap je hem....Telstar....appel... :wink: ). Ik hoop alleen niet dat er weer zo weinig AZers naar Telstar mogen net als de vorige keer.
Telstar hoef ik dus echt niet meer te loten. Iedereen smeekte er vorig jaar om en kwam bijkans klaar toen de loting een feit was. Het eindresultaat? Belachelijke combi's, mysterieuze keepacties en een uitschakeling als toetje. Mag ik bedanken voor de eer?
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Antti Opdam schreef:[..]


Telstar hoef ik dus echt niet meer te loten. Iedereen smeekte er vorig jaar om en kwam bijkans klaar toen de loting een feit was. Het eindresultaat? Belachelijke combi's, mysterieuze keepacties en een uitschakeling als toetje. Mag ik bedanken voor de eer?
Precies, ik heb ook liever eerst een thuiswedstrijdje tegen Volendam ofzo en laat dan vanaf de kwartfinale de toppers maar weer komen.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

GrandMaster T. schreef:Ik hoop dat we de eerste wedstrijd tegen een eerste divisieploegje mogen spelen. Uit naar Volendam of Telstar zie ik wel zitten. Vooral ook omdat we met laatstgenoemde nog een heel dik appeltje te schillen hebben (snap je hem....Telstar....appel... :wink: ). Ik hoop alleen niet dat er weer zo weinig AZers naar Telstar mogen net als de vorige keer.
Doe mij inderdaad ook maar een 1e divisieclub, maar dan één van deze: Veendam, Emmen, Heracles, Dordrecht of TOP Oss. Dan kan ik weer een club toevoegen aan m'n lijst waar ik geweest ben met AZ (ik ga er vanuit dat AZ zoals gewoonlijk weer een uitwedstrijd loot).
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Go Ahead Eagles heeft in ieder geval voor een behoorlijke verrassing gezorgd door Roda JC uit te schakelen (2-0). Ook ADO Den Haag, FC Volendam en FC Dordrecht zijn door. Helmond en TOP spelen op dit moment een verlenging.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Schitterend! De Eagles hebben net Roda uitgeschakeld met 2-0. Roda is toch ook vaak wel een cupfighter dus die kunnen we al niet meer tegenkomen.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
BacLem
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jul 2004, 19:58

Ik ben vanavond naar Volendam-Heracles geweest. Tering, wat een slechte wedstrijd! Volendam speelde zonder Wijker maar wel met Cruz Vicente en Patrick Huisman. Het zou niet verkeerd zijn om Volendam te loten, volgens mij kun je dan de B1 nog heen sturen. Ze wonnen met 3-1, kun je nagaan waar Heracles mee bezig was.
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

BacLem schreef:Ik ben vanavond naar Volendam-Heracles geweest. Tering, wat een slechte wedstrijd! Volendam speelde zonder Wijker maar wel met Cruz Vicente en Patrick Huisman. Het zou niet verkeerd zijn om Volendam te loten, volgens mij kun je dan de B1 nog heen sturen. Ze wonnen met 3-1, kun je nagaan waar Heracles mee bezig was.
Dus jij was èèn van de 595 toeschouwers!
Volgens mij zaten er bij telstar trouwens nog minder mensen als ik het zo op tv zag.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Ik ben er uit! Ik ga voor Volendam-thuis. Wijker terug in de Hout, wat wil je nog meer??
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:Ik ben er uit! Ik ga voor Volendam-thuis. Wijker terug in de Hout, wat wil je nog meer??
Evenals Cruz Vicente!
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Padre schreef:[..]


Evenals Cruz Vicente!
Jajajajaja en Huisman en Ketting.
Alle vier hebben ze evenveel betekent voor AZ. Nou goed?!?! :?
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:[..]


Jajajajaja en Huisman en Ketting.
Alle vier hebben ze evenveel betekent voor AZ. Nou goed?!?! :?
Was vergeten deze erbijte zetten ========> :wink:
BacLem
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jul 2004, 19:58

Misschien mag Van Langen dan ook nog ff invallen :wink:

Maar goed, het schijnt dat er 600 toeschouwers waren. Ik had het gevoel dat er veel minder waren maar goed ..... ik loop de hele dag al na te denken over het feit of ik ooit weleens een slechtere wedstrijd in het betaalde voetbal heb gezien. Zucht, ik geef het op ... dit was de slechtste!! Ik blijf erbij dat Volendam de volgende moet worden.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Hoppa! AZ - Feyenoord erbij! Leuke pot! Eindelijk weer eens een thuiswedstrijd!
'Not in the face, ok?'
My Style

Het is dus AZ - Feyenoord. Ik stem voor dat we allemaal op de Westzijde gaan staan!
BacLem
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jul 2004, 19:58

Oei, AZ-Feyenoord!!! Maar ach, alles is mogelijk. AZ hoeft nu voor niemand te vrezen en ik blijf vertrouwen houden in het bereiken van de volgende ronde. Toch had ik liever GAE of Volendam gehad. Maar goed, als je F'noord uitgeschakeld hebt, ben je daar tenminste vanaf.
Plaats reactie