KNVB-beker

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

G-Vak schreef: 05 mar 2020, 09:34 Na zo'n wedstrijd gun ik het v.d.Brom het wel.
Ik gun die man echt helemaal niks. Maar het gevoel dat ajax eruit ligt vind ik heerlijk.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

handelaar schreef: 05 mar 2020, 09:29 Ik gun het hem anders wel.
Hij heeft ons door tactisch falen 2 bekers gekost en die play-offs tegen Utrecht verkloot. Dan zal hij uitgerekend met Utrecht die beker wel winnen? No way.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik heb liever Feyenoord dan Utrecht rechtstreeks in de poulefase van de Europa League. Utrecht heeft er weer een potje van gemaakt, dus die verdienen dat niet.

Ik gun Brom best weer de finale hoor. Dat hij (en vooral Utrecht) die dan vervolgens verliest gun ik hem ook. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 05 mar 2020, 14:17 Ik heb liever Feyenoord dan Utrecht rechtstreeks in de poulefase van de Europa League. Utrecht heeft er weer een potje van gemaakt, dus die verdienen dat niet.
Feyenoord als winnaar is ook in het belang van AZ als we zelf 3e of 4e worden. De 3e plaats geeft namelijk direct toegang tot de groepsfase EL als de bekerwinnaar 1e of 2e is, anders moet de nummer 3 al in de 3e voorronde beginnen. En de 4e plaats geeft alleen direct Europees voetbal (3e voorronde EL) als de bekerwinnaar bij de top 3 zit, anders moet de nummer 4 play-offs spelen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Wat een weergaloze goal van Berghuis zeg...!

Verder schandalig natuurlijk dat wij van dit NAC hebben verloren. Al deden ze het tot de 1-0 niet onaardig. Na de 1-0 was het echter einde oefening.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De 1-0 valt uit een corner, hun eerste ‘kans’ van de wedstrijd. Daarna krijgen ze van de VAR en die thuisfluiter hun gebruikelijke kadootje in eigen huis, een schandalige beslissing. Dan is het over. Als ik trainer van NAC was zou ik na die 2-0 van het veld zijn gestapt en niet meer terug zijn gekomen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Hier hebben wij 3 weken terug volledig terecht van verloren...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ach ja shit happens.

En ja Forza, dat speelt ook mee ja.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 05 mar 2020, 20:38 De 1-0 valt uit een corner, hun eerste ‘kans’ van de wedstrijd. Daarna krijgen ze van de VAR en die thuisfluiter hun gebruikelijke kadootje in eigen huis, een schandalige beslissing.
Penalty was op zich wel te billijken, maar andersom zal een uitspelend NAC in de Kuip dit nooit krijgen van Kamphuis of de VAR.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Vandaag alweer precies 7 jaar sinds de laatste hoofdprijs. Net nog even de samenvatting bekeken en we kwamen goed weg hoor. Binnenkant paal bij 2-1 en bij 0-0 werd PSV al een 100% strafschop onthouden. En wat een slechte keeper hadden we toen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 mei 2020, 09:15 Vandaag alweer precies 7 jaar sinds de laatste hoofdprijs. Net nog even de samenvatting bekeken en we kwamen goed weg hoor. Binnenkant paal bij 2-1 en bij 0-0 werd PSV al een 100% strafschop onthouden. En wat een slechte keeper hadden we toen.
Wát een kutkeeper hadden we toch, tsjonge wat een kutkeeper 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Benieuwd of de beker dit jaar wèl uitgespeeld wordt. Of zal de KNVB even afwachten hoe ver FC Utrecht komt? :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Grensgevalletje on-topic, maar ik vraag me af of de Johan Cruijff-schaal dit seizoen tussen de nummers 1 en 2 van vorig seizoen gespeeld gaat worden.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

"De KNVB heeft volgend seizoen de strijd om de Johan Cruijff Schaal geschrapt. Het is voor het eerst sinds 1990/91 dat de jaargang niet begint met het duel tussen de landskampioen en de KNVB-bekerwinnaar."
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 19 aug 2020, 20:02 Grensgevalletje on-topic, maar ik vraag me af of de Johan Cruijff-schaal dit seizoen tussen de nummers 1 en 2 van vorig seizoen gespeeld gaat worden.
Er is geen kampioen en geen bekerwinnaar, en dus ook geen Supercup dit seizoen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

GOES en ODIN'59 deden vanavond de strafschoppenserie van Rio Ave en AC Milan uit de EL verbleken. Na maar liefst 34 strafschoppen won ODIN met 14-15. :shock:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Forza AZ schreef: 06 okt 2020, 21:15 GOES en ODIN'59 deden vanavond de strafschoppenserie van Rio Ave en AC Milan uit de EL verbleken. Na maar liefst 34 strafschoppen won ODIN met 14-15. :shock:
Wooow. Over zenuwslopende slotfases gesproken! :o
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De KNVB-beker gaat dit seizoen verder zonder amateurclubs, omdat die nog steeds niet mogen voetballen door de Corona-maatregelen.

Dat betekent dat er 23 clubs over zijn in de 2e ronde in plaats van 32 (er waren namelijk 9 onderlinge wedstrijden tussen amateurs in de 1e ronde). Morgen wordt meer bekend over hoe de beker nu verder gaat.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Eerstvolgende ronde knock-out met 1 bye. Dan houdt je 12 clubs over. Dan 4 poeltjes van 3 loten waarbij elke club 1 x uit en 1 x thuis speelt (A-C, B-A, C-B). De winnaars van die poeltjes spelen de halve finale. De winnaars spelen uiteraard de finale. Dat zijn maximaal 5 wedstrijden voor de finalisten.
Nou nog inpassen... :shock:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Kilkenny schreef: 18 nov 2020, 08:20 Eerstvolgende ronde knock-out met 1 bye. Dan houdt je 12 clubs over. Dan 4 poeltjes van 3 loten waarbij elke club 1 x uit en 1 x thuis speelt (A-C, B-A, C-B). De winnaars van die poeltjes spelen de halve finale. De winnaars spelen uiteraard de finale. Dat zijn maximaal 5 wedstrijden voor de finalisten.
Nou nog inpassen... :shock:
Iets anders:
Deze hele situatie vraagt om extra uitleg richting het vervolg van het toernooi. Komende zaterdag wordt er geloot voor de tweede ronde van het KNVB-bekertoernooi, 23 profclubs worden meegenomen in de loting. Dit zijn de elf winnende teams uit de eerste ronde, de acht hier boven genoemde profclubs die tegenover een amateurclub stonden in de eerste ronde en de clubs die vanwege Europese verplichtingen vrij waren tijdens de eerste ronde: ajax, AZ, Feyenoord en PSV.

Omdat er geloot wordt met een oneven aantal clubs en er voor een volledige tweede ronde simpelweg te weinig clubs nog uit mogen komen in het bekertoernooi, zijn er teams die zonder te spelen doorgaan naar de achtste finale (de derde ronde). Tijdens de loting voor de tweede ronde worden er zeven wedstrijden gevormd en worden negen teams zogenaamd vrijgeloot. Op die manier krijgt de KNVB zestien teams in de achtste finale en kan het Nederlandse bekertoernooi op 'normale' wijze worden hervat.

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen clubs, het is dus niet zo dat een club als Feyenoord zeker is van een plek in de achtste finale, omdat de Rotterdammers uitkomen in Europa. De wedstrijden in de tweede ronde worden op 15, 16 en 17 december afgewerkt, de achtste finales staan voor 19, 20 en 21 januari op de agenda.
www.vi.nl/nieuws/bekertoernooi-op-schop ... eede-ronde

Kans van 9 op 23 dat AZ wordt vrijgeloot [-o<
Plaats reactie