Anti 010 topic

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje

Anti 010 topic...

Doe niet zo kinderachtig
7
15%
Nou even dan...
11
23%
Prima!
29
62%
 
Totaal aantal stemmen: 47
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 06 aug 2022, 13:37 De Rotterdammers staan op het punt om Senesi voor 15M te transfereren naar het Engelse Bournemouth.
Eigenlijk moeten ze nu het succes van de Conference League 'cashen'. En niet een jaar wachten. Dan krijg je wellicht 30-40% minder.

Senesi heeft ook veel gekost. En aan die zaakwaarnemers zal ook fiks betaald moeten worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 06 aug 2022, 13:37 De Rotterdammers staan op het punt om Senesi voor 15M te transfereren naar het Engelse Bournemouth. Dat vind ik toch best knap gezien de Argentijn echt een vrij beperkte speler is. Daar waar onder Advocaat nog totaal geen waarde op het veld te vinden was hebben ze wel reuze stappen onder Slot genomen. Ere wie ere toe komt. Bij AZ is het op dat vlak allemaal dratisch afgenomen en mochten we nog blij zijn met de 10M van Wijndal.
Mooi gevonden samenvoeging van drastisch en dramatisch 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 06 aug 2022, 14:52 Mooi gevonden samenvoeging van drastisch en dramatisch 😉
Zekers, daar is over nagedacht. :wink:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Feyenoord heeft reeds voor 70M aan spelers verkocht mede te danken aan huurspelers als Til en Dessers, dus dat neem je voor lief dat zo'n spelers zelf financieel niets hebben opgeleverd. Senesi is nog maar nauwelijks verkocht of men is al bezig met zijn opvolger bij Sparta Praag vandaan te halen. Als men die Aursnes, die geloof ik voor slechts 5 ton is binnengehaald ook voor 15M aan Benfica weten te verkopen gaat de teller zowaar naar de 90M en overtreffen ze met verve AZ waar ze talloze jaren likkebarend naar hebben gekeken wat die deden op sportief maar vooral financieel vlak. Dit moet Huiberts en Eenhoorn toch enorm steken, ze hebben de concurrentie enorm versterkt (visie Slot/AZ en hebben zelf niet durven te herinvesteren in voldoende kwaliteit). Ik krijg er zowaar suïcidale neigingen van als we dit seizoen wederom gaan verklooien.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 08 aug 2022, 19:08 Feyenoord heeft reeds voor 70M aan spelers verkocht mede te danken aan huurspelers als Til en Dessers, dus dat neem je voor lief dat zo'n spelers zelf financieel niets hebben opgeleverd. Senesi is nog maar nauwelijks verkocht of men is al bezig met zijn opvolger bij Sparta Praag vandaan te halen. Als men die Aursnes, die geloof ik voor slechts 5 ton is binnengehaald ook voor 15M aan Benfica weten te verkopen gaat de teller zowaar naar de 90M en overtreffen ze met verve AZ waar ze talloze jaren likkebarend naar hebben gekeken wat die deden op sportief maar vooral financieel vlak. Dit moet Huiberts en Eenhoorn toch enorm steken, ze hebben de concurrentie enorm versterkt (visie Slot/AZ en hebben zelf niet durven te herinvesteren in voldoende kwaliteit). Ik krijg er zowaar suïcidale neigingen van als we dit seizoen wederom gaan verklooien.
Ik heb geen zin precies uit te rekenen of het klopt wat je zegt, maar het lijkt me niet kloppen? 90 miljoen?

Het is trouwens likkebaardend 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 08 aug 2022, 21:13 Ik heb geen zin precies uit te rekenen of het klopt wat je zegt, maar het lijkt me wat veel, 90 miljoen? Echt?

Het is trouwens likkebaardend 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 08 aug 2022, 21:13 Ik heb geen zin precies uit te rekenen of het klopt wat je zegt, maar het lijkt me niet kloppen? 90 miljoen?
Malacia, Senesi en Sinisterra zijn voor ongeveer 55 miljoen verkocht.
Komt daar nog 15 bij, dan zit je op 70 miljoen. Erg knap.

En je ziet dat Feyenoord dan wel kan/wil investeren in relatief dure krachten als Timber, Gimenez en Dilrosun.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 09 aug 2022, 05:51 Malacia, Senesi en Sinisterra zijn voor ongeveer 55 miljoen verkocht.
Komt daar nog 15 bij, dan zit je op 70 miljoen. Erg knap.

En je ziet dat Feyenoord dan wel kan/wil investeren in relatief dure krachten als Timber, Gimenez en Dilrosun.
Dat ziet er wel naar uit, Benfica wil 15M aan Aursnes besteden.
Wellicht dat ze die Kokcü, waar de interesse voorlopig vooruit blijft, ook nog verpatsen dan gaat die teller zowat naar de 85M.
Nou die Slot heeft me wel wat bewerkstelligd daar. Voor zijn komst stond er nagenoeg geen waarde op het veld, bevonden de Rotterdammers zich in de schulden en was het kijkspel niet te pruimen. Nu zijn ze nagenoeg gezond, staat er wederom naar de leegloop een behoorlijk elftal wat bovendien waarde herbergt en houden ze hun angstgegner AZ, als de voortekenen niet bedriegen, weer onder de duim. :(
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Begint zeer trieste vormen aan te nemen van het clubje AZ aan de maas.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Love AZ Til I Die! schreef: 09 aug 2022, 20:46 Begint zeer trieste vormen aan te nemen van het clubje AZ aan de maas.
😡😡😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Als dit echt waar is dan is het op het ziekelijke af, dit gaat de prijs ook niet goedkoper maken
Man, man.. wat begin ik die club te haten. Ik neem aan dat dit binnen AZ ook heel hoog zit hoezeer die club met AZ bezig is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Slot heeft twee lijstjes meegenomen naar Rotjeknor: eentje met ex-AZ spelers die beschikbaar zijn en eentje met de gewenste versterkingen. Dan kan je zeggen dat alle clubs lijstjes van talenten hebben en dat die natuurlijk ook overeen komen, maar dit wordt té lachwekkend opvallend.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 10 aug 2022, 10:55 Slot heeft twee lijstjes meegenomen naar Rotjeknor: eentje met ex-AZ spelers die beschikbaar zijn en eentje met de gewenste versterkingen. Dan kan je zeggen dat alle clubs lijstjes van talenten hebben en dat die natuurlijk ook overeen komen, maar dit wordt té lachwekkend opvallend.
Je kan wel scoutinglijstjes hebben en oneindig veel spelersdata verzamelen, maar als je daar dan vervolgens niets mee doet, dan moet je niet zeuren dat andere clubs de spelers kopen.

Slim gedaan van Slot dus!
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

J.Krekel schreef: 10 aug 2022, 20:09 Je kan wel scoutinglijstjes hebben en oneindig veel spelersdata verzamelen, maar als je daar dan vervolgens niets mee doet, dan moet je niet zeuren dat andere clubs de spelers kopen.
Jawel. Gejatte waarde. Je kunt niet iedereen van je lijstjes kopen en Feyenoord heeft meer middelen, meer aanhang en een grotere naam, dus dat maakt het een ongelijke wedstrijd
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

J.Krekel schreef: 10 aug 2022, 20:09 Je kan wel scoutinglijstjes hebben en oneindig veel spelersdata verzamelen, maar als je daar dan vervolgens niets mee doet, dan moet je niet zeuren dat andere clubs de spelers kopen.

Slim gedaan van Slot dus!
Jij gaat er dus van uit dat Huiberts er niets mee doet. AZ is al tijden bezig met Bullaude, opeens komt Feyenoord om de hoek en de eisen veranderen, er wordt getraineerd en AZ is bijna uit beeld en Feyenoord is dan gegadigde nr. 1.
Wij weten niet wat er allemaal speelt bij zo’n transfer, maar wel direct naar Huiberts wijzen als het niet dreigt te lukken. Dan maar 12 miljoen neerleggen zodat Japie Huiberts de slimme gaat vinden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 aug 2022, 21:22
Dan maar 12 miljoen neerleggen zodat Japie Huiberts de slimme gaat vinden?
Geen 12 maar wel 7 als je hem graag wilt hebben en onderaan de streep nog geen cent hebt uitgegeven deze zomer. Huiberts moet gewoon afgerekend worden op het resultaat, de manier waarop hij dingen doet interesseert helemaal niemand.

Feyenoord zegt gewoon publiekelijk dat ze 40% kunnen uitgeven van de transferinkomsten. AZ is nooit transparant naar haar betalende klanten toe, werkelijk nooit. Kapitaal hoort op het veld te staan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 11 aug 2022, 08:27 Kapitaal hoort op het veld te staan.
Dat zei Van Basten ook ooit (Sulejmani) en is er daarna om beschimpt. Blijft door sommigen toch van stal gehaald worden deze klassieker
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 11 aug 2022, 08:44 Blijft door sommigen toch van stal gehaald worden deze klassieker
Ja, omdat het de waarheid is. Daarom mochten Boadu en Stengs ook blijven staan terwijl ze bijna alles fout deden.

Ik ben supporter van een voetbalclub en niet van een bank.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 11 aug 2022, 09:27 Ja, omdat het de waarheid is. Daarom mochten Boadu en Stengs ook blijven staan terwijl ze bijna alles fout deden.
Dat gezegde ging over het financiele beleid en het deel van transferuitgaven daarin, niet over het opstellen van (je jeugd)spelers
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Nou moet ik wel zeggen dat de namen maar blijven komen, elke week hoor je wel weer andere namen i.v.m. Feyenoord.
Nu willen ze alweer een 2e linksback voor enkele miljoenen en ze hebben als aanvallende middenvelder al die Sebastian Szymanski gehaald. Aursnes is meer een defensieve middenvelder dus daar zijn meer de pijlen als vervanger op andere spelers gericht zoals zo'n Zerrouki. Dus of we dit nu heel serieus moeten nemen, ik weet het niet.
Maar het zou wel fijn zijn als Huiberts iets daadkrachtiger was, zoals de Rotterdammers niet meer op een dubbeltje meer of minder kijken is een verstandig beleid zoals wij al seizoenen lang hanteren te prijzen, maar om bovenin mee te kunnen strijden moet er nog wel wat gebeuren in een persoon van een creatieve middenvelder die er ook direct moet staan.
Plaats reactie