PSV

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

kuifje schreef: 25 aug 2021, 08:38 Zo, die grijpen weer lekker naast de miljoenen. Weer geld dat ze niet kunnen uitgeven om bijvoorbeeld hier te komen winkelen.
Binnenkort staan ze weer te janken bij de gemeente.
Ze hebben dit seizoen alles op de titel gezet maar ik vind ze er bepaald niet sterker op geworden.
Die gaan Malen en Dumfries nog hard missen, net zoals wij de kernspelers missen.
Tegen Groningen moesten er spelhervattingen aan te pas komen om nog langszij te komen, tegen AZ kwamen ze er voetballend helemaal niet aan te pas en brachten niet alledaagse goals het verschil, tegen GA Eagels konden ze ook al geen potten breken en vandaag tegen Willlem II zat het ze dan eens niet mee. Toch ook alweer 2 wedstrijden verloren dit prille seizoen en daar zal het, kijkend naar het spel, vast en zeker niet bij blijven.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nog meer goed nieuws over PSV:

PSV ziet eigen vermogen voor meer dan de helft verdampen: 'Heel zwaar jaar'
Het eigen vermogen van PSV is meer dan gehalveerd. Jaap van Baar (foto), financieel directeur van de Eindhovense club, licht via de officiële kanalen de jaarcijfers toe en zegt daarbij dat de achterban zich 'zeker geen zorgen' hoeft te maken.

Door de impact van het coronavirus en de timing van verschillende transfers noteert PSV een negatief financieel resultaat van 23,2 miljoen euro. "Wij hebben een fors verlies geleden", bevestigt Van Baar. "De afgelopen negen jaar hebben we zwarte cijfers geschreven, maar het eigen vermogen is nu meer dan gehalveerd. Dat was veertig miljoen euro en dat valt nu terug naar zeventien miljoen euro. Dus de korte boodschap is dat het in financieel opzicht een heel zwaar jaar was."

Lees meer
PSV sluit coronajaar af met 23,2 miljoen verlies, maar put hoop uit toptransfers
Achter de zorgwekkende cijfers zit een verhaal, benadrukt Van Baar: de gevolgen van de coronapandemie hebben een grote hap uit het PSV-budget genomen. "We hebben een jaar lang gespeeld zonder supporters in het stadion, onze zakenrelaties waren niet welkom en alle andere gerelateerde omzetstromen die tijdens een wedstrijd worden gerealiseerd die vielen eigenlijk volledig weg."

"Gelukkig hebben we steun gekregen van deze supporters en zakelijke relaties en zijn we uiteindelijk in staat geweest om het groot deel van die omzet toch te ontvangen. Dat heeft de impact van de pandemie verkleind." Ook maakte PSV gebruik van de steunmaatregelen vanuit de Nederlandse overheid. De achterban van PSV hoeft zich volgens Van Baar geen zorgen te maken. "Maar we moeten realistisch zijn: het heeft impact gehad. Maar de liquiditeit is op orde en we hebben een goede transferzomer na balansdatum gehad."
Al met al staat PSV er nog steeds wel goed voor, maar ze hebben financieel toch een flinke knauw gekregen. Misschien dat ze daardoor komende jaren toch minder grote aankopen gaan halen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

PSV heeft Veerman gehaald --> verzwakking Heerenveen en indirect ook Feyenoord. +1

PSV is geïnteresseerd in Doekhi --> verzwakking Vitesse / directe concurrent. +1

Vooral lekker doorgaan zo :)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat een slappe hap toch daar in Eindhoven. Ze laten zich volledig wegzetten door Leicester, die toch echt niet zoveel beter waren, maar volledig op inzet en echte wil om te winnen de terechte winnaar.
Naast het 1001 keer terugspelen op de keeper is dan nu de tweede “Hollandse ziekte” : gebrek aan échte inzet en fysiek voetbal. Zowel ajax als AZ en nu PSV zijn daar op geklopt.

Dat Duitse lulletje heeft nog geen enkele prijs met PSV behaald; vermoedelijk gaan ze zondag ook weer met lege handen naar huis…….

😋
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 14 apr 2022, 18:57 Wat een slappe hap toch daar in Eindhoven. Ze laten zich volledig wegzetten door Leicester, die toch echt niet zoveel beter waren, maar volledig op inzet en echte wil om te winnen de terechte winnaar.
Naast het 1001 keer terugspelen op de keeper is dan nu de tweede “Hollandse ziekte” : gebrek aan échte inzet en fysiek voetbal. Zowel ajax als AZ en nu PSV zijn daar op geklopt.

Dat Duitse lulletje heeft nog geen enkele prijs met PSV behaald; vermoedelijk gaan ze zondag ook weer met lege handen naar huis…….

😋
Je grijpt ook alles aan om maar te zeiken op PSV hè. Heb je wel gekeken? Ze deden een uur lang redelijk mee en hadden de 2-0 moeten maken. Laatste half uur was Leicester fitter en energieker en dat komt puur omdat ze wekelijks op dit tempo spelen. Overwinning was uiteindelijk verdiend.

Maar bedenk ook even dat Leicester alleen aan TV-gelden het dubbele ontvangt van de totale begroting van PSV. En bedenk daarna dat Roma vanavond makkelijk wint van die semi-profs waar AZ van verloor.

PSV heeft trouwens de enige prijs van dit seizoen gewonnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 apr 2022, 21:15 Je grijpt ook alles aan om maar te zeiken op PSV hè. Heb je wel gekeken? Ze deden een uur lang redelijk mee en hadden de 2-0 moeten maken. Laatste half uur was Leicester fitter en energieker en dat komt puur omdat ze wekelijks op dit tempo spelen. Overwinning was uiteindelijk verdiend.

Maar bedenk ook even dat Leicester alleen aan TV-gelden het dubbele ontvangt van de totale begroting van PSV. En bedenk daarna dat Roma vanavond makkelijk wint van die semi-profs waar AZ van verloor.

PSV heeft trouwens de enige prijs van dit seizoen gewonnen.
Ja ik heb gekeken. En ja, waarom zou ik níet op PSV zeiken? Ik ben AZ-fan, iets waar ik me bij jou meer en meer aan ga twijfelen.

Ongelooflijk hoe je week in week uit zo’n beetje alles wat AZ is zit af te kraken, maar het blunderende en wéér niet leverende PSV de hand boven het hoofd houdt. Ook PSV wordt dus gewoon uitgeschakeld in de CL, de EL en nu de ConL. En dat Leicester fitter is is toch ook een drogreden? We hebben het toch over Profvoetbal?
Bedenk dan ook dat PSV dan weer een veel groter budget heeft dan AZ en dat Bodo met 6-1 van Roma won (en dat dat een B-team was dondert niet, gewoon een wanprestatie).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 14 apr 2022, 21:23 Ja ik heb gekeken. En ja, waarom zou ik níet op PSV zeiken? Ik ben AZ-fan, iets waar ik me bij jou meer en meer aan ga twijfelen.

Ongelooflijk hoe je week in week uit zo’n beetje alles wat AZ is zit af te kraken, maar het blunderende en wéér niet leverende PSV de hand boven het hoofd houdt.
Bij AZ is het gezeik terecht want dat lijkt al het hele seizoen nergens op. Bij PSV is het grotendeels ook terecht maar benoem dan wel de juiste zaken. Zeg dan gewoon dat die wissels van Schmidt in de 74e minuut dramatisch waren, vergelijkbaar met de wissels van Jansen tegen Bodo. Of zeg dat ze elke belangrijke wedstrijd niet kunnen winnen dit seizoen.

Daarbij verliest PSV in de CL onnodig van een Benfica dat uiteindelijk ook ajax uitschakelt en de kwart finales haalt. Vervolgens in de EL tegen Monaco en Sociedad die ook een veel hogere begroting hebben. En nu met Leicester idem dito.

Maar onderaan de streep winnen ze de supercup, staan ze in de bekerfinale, komen ze verder in de CoL dan AZ en worden ze waarschijnlijk 2e. Dat is cijfermatig helemaal niet zo slecht.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 14 apr 2022, 21:23 En ja, waarom zou ik níet op PSV zeiken?
Zit je nu hier ook al te zeiken?
:lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 16 apr 2022, 19:28 Zit je nu hier ook al te zeiken?
:lol:
Ja joh, ik blijf je gewoon nadoen overal 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 16 apr 2022, 21:31 Ja joh, ik blijf je gewoon nadoen overal 😉
Dan hebben we nog wat moois voor de boeg. :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Nou Langedijk, het is altijd lastig kiezen uit twee kwaden, maar ik moet zeggen dat PSV de terechte winnaar is van de beker. Verdient en gegund.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 17 apr 2022, 18:11 Verdient en gegund.
Ja, als je moet kiezen, gun ik het altijd de Eindhovenaren boven de Amsterdammers.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mooie pot. En terechte winnaar.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 17 apr 2022, 18:11 Nou Langedijk, het is altijd lastig kiezen uit twee kwaden, maar ik moet zeggen dat PSV de terechte winnaar is van de beker. Verdient en gegund.
Sportief van je :P

Maar zeg nou zelf: een Tadic die bijna moet huilen is toch mooier dan wat dan ook. En dan die idioot Ten Hag die weer een andere wedstrijd heeft gezien.

ajax met een dubbele begroting en veel langer rust. Jammer dat ze in de competitie zoveel mazzel hebben de laatste tijd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 17 apr 2022, 19:54 Sportief van je :P

Maar zeg nou zelf: een Tadic die bijna moet huilen is toch mooier dan wat dan ook. En dan die idioot Ten Hag die weer een andere wedstrijd heeft gezien.

ajax met een dubbele begroting en veel langer rust. Jammer dat ze in de competitie zoveel mazzel hebben de laatste tijd.
Eens. Zonder moeite.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Xavi Simons transfervrij en vastgelegd tot 2027. Niet slecht gedaan door PSV (zelfde met Benitez, die keeper)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 28 jun 2022, 23:42 Xavi Simons transfervrij en vastgelegd tot 2027. Niet slecht gedaan door PSV (zelfde met Benitez, die keeper)
Die Simons moet zich nog maar laten zien op het hoogste niveau. Jongen heeft vooral naam gemaakt als kindersterretje.
Youtube staat er vol mee van dat kleine joch met die enorme bos haar. Maar nu wordt er wel wat meer gevraagd, zelfs in onze eredivisie.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iedereen moet zich altijd nog maar bewijzen. Maar ik vind dat ze daar wel goed aan het sleutelen zijn. Heb ook het idee dat Van Nistelrooy het in zich heeft om een zeer goede coach te worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik zou diep, diep teleurgesteld zijn als Van Nistelrooy het niet haalt.

Misschien dat ze hem iets te snel in het diepe hebben gegooid, maar ik hoop dat hij het goed doet (gelieve niet ten koste van AZ, maar van ajax 8) )
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie