Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Joostess schreef: 22 jan 2022, 09:01 Ontsla je hem, dan moet Heracles een afkoopsom betalen.
Niet bij ontslag op staande voet. En de feiten in het proces verbaal geven daar al aanleiding toe.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Het is een lastig dilemma voor Heracles. Ontslag op staande vloet is volgens mij alleen gerechtvaardigd als het een ernstige misdraging betreft die werkgerelateerd is. In dit geval heeft Heracles er niks mee te maken.
Die proces verbalen betreffen verklaringen van politie, Vloet, zijn vriend, slachtoffers etc. Op basis daarvan doet een rechter uitspraak en pas dan is er wel of niet sprake van schuld. Ben geen jurist maar volgens mij zou Heracles een risico nemen als ze Vloet nu al zouden ontslaan ook al staan alle signalen op donkerrood
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 22 jan 2022, 10:59 Het is een lastig dilemma voor Heracles.
Tja, Heracles heeft kilo's boter op het hoofd. Ik woon dichtbij de plek van het ongeval. En in de lokale krant stonden foto's van het ongeval.
Kijk hoe die auto in elkaar zit. En bedenk dat zij ook met 100-130 km per uur hebben gereden.
Dan weet je dat Vloet geen 140 km per uur heeft gereden...

Afbeelding
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Joostess schreef: 22 jan 2022, 10:59 Het is een lastig dilemma voor Heracles. Ontslag op staande vloet is volgens mij alleen gerechtvaardigd als het een ernstige misdraging betreft die werkgerelateerd is. In dit geval heeft Heracles er niks mee te maken.
Die proces verbalen betreffen verklaringen van politie, Vloet, zijn vriend, slachtoffers etc. Op basis daarvan doet een rechter uitspraak en pas dan is er wel of niet sprake van schuld. Ben geen jurist maar volgens mij zou Heracles een risico nemen als ze Vloet nu al zouden ontslaan ook al staan alle signalen op donkerrood
Ten eerste: applaus voor je woordgrap :D.
Ten tweede is het niet zo'n lastig dilemma wat mij betreft. Ze zijn alleen te gierig om hem te royeren, typisch Nederlands. Als je met drank op een kind dood rijdt omdat je veel te hard rijdt dan hoef je van mij niet te wachten op de bevestiging van een rechter.

Vloet heeft trouwens de familie zelf nog nooit persoonlijk zijn excuses of medeleven aangeboden, laffe hond. Alleen een beetje een vooraf gescript interview gegeven a la John de Mol. Ik ben wel voor 2e kansen, maar als club kan je dit niet verkopen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 22 jan 2022, 17:07 Ten eerste: applaus voor je woordgrap :D.
Ten tweede is het niet zo'n lastig dilemma wat mij betreft. Ze zijn alleen te gierig om hem te royeren, typisch Nederlands. Als je met drank op een kind dood rijdt omdat je veel te hard rijdt dan hoef je van mij niet te wachten op de bevestiging van een rechter.

Vloet heeft trouwens de familie zelf nog nooit persoonlijk zijn excuses of medeleven aangeboden, laffe hond. Alleen een beetje een vooraf gescript interview gegeven a la John de Mol. Ik ben wel voor 2e kansen, maar als club kan je dit niet verkopen.
Geldt dat enkel voor profvoetballers dat er ontslag kan volgen na. iets dat niet werkgerelateerd is? Puur juridisch gezien dan.

Hoe zou een club moeten reageren als deze een hoge transfersom vertegenwoordigt. Stel dat Wijndal of Karlsson dit hadden gedaan. Wat moet je dan doen? Dan praat je toch over 10 mio +.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kuifje schreef: 23 jan 2022, 20:16 Geldt dat enkel voor profvoetballers dat er ontslag kan volgen na. iets dat niet werkgerelateerd is? Puur juridisch gezien dan.

Hoe zou een club moeten reageren als deze een hoge transfersom vertegenwoordigt. Stel dat Wijndal of Karlsson dit hadden gedaan. Wat moet je dan doen? Dan praat je toch over 10 mio +.
Het morele komt in dit soort gevallen voor het juridische, net als bij Promes. Juridisch gezien hoeven ze hem denk ik nog geeneens te ontslaan, maar gelukkig grijpt de publieke opinie toch wel in, net als nu gebeurd is.

Als club kan ja alleen maar je verlies nemen en hopen dat je nog een fractie van de transferwaarde binnenkrijgt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En 204 km/h is dan nog de juridische aangetoonde snelheid hè. Daar zijn dan nog een aantal correcties en veiligheidsmarges ingebouwd voor de bewijsvoering. Die heeft dus gewoon dronken plankgas gereden. Wat een l*l ben je dan, zeker als je niet het fatsoen hebt om op één of andere manier je medeleven over te brengen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Over belachelijke voetballers en clubs gesproken:
Iemand anders dat nieuws over Mason Greenwood van Manchester United gezien of... ja dramatisch in dit geval maareh... gehoord?

Clubs moeten zich eens achter de oren gaan krabben over hoe ze spelers begeleiden, maar ook over wat ze zomaar toestaan.

Manchester United kan in ieder geval in het rijtje van clubs die af zijn en ik hoop dat die Greenwood nooit meer op het veld staat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 30 jan 2022, 10:34 Manchester United kan in ieder geval in het rijtje van clubs die af zijn en ik hoop dat die Greenwood nooit meer op het veld staat.
Nou, in eerste aanleg gaat het (nog) om beschuldigingen. Daarnaast: voetballers zijn net mensen. Af en toe zit er eentje tussen met een rare kronkel in de hersenpan. Als voetbalclub moet je hiervoor waken, maar je hebt niet alles in de grip.

Sowieso krijg ik enorm jeuk van mensen die anderen 'af' noemen. Wat is dat toch voor taalgebruik.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 30 jan 2022, 10:57 Nou, in eerste aanleg gaat het (nog) om beschuldigingen. Daarnaast: voetballers zijn net mensen. Af en toe zit er eentje tussen met een rare kronkel in de hersenpan. Als voetbalclub moet je hiervoor waken, maar je hebt niet alles in de grip.

Sowieso krijg ik enorm jeuk van mensen die anderen 'af' noemen. Wat is dat toch voor taalgebruik.
In eerste aanleg raad ik je aan om de opname te beluisteren, ik ben normaal ook niet zo snel met dit soort dingen, maar deze is vrij overduidelijk, net zo overduidelijk als de kreukel in de auto die Vloet geraakt heeft.
Het gaat er daarnaast niet om dat de club er niets aan kan doen dat de voetballer het gedaan heeft.
Het gaat er om welke rol de club vervolgens speelt in de afhandeling, in dit geval gaat Manchester United er niet goed mee om.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 30 jan 2022, 13:02 Het gaat er om welke rol de club vervolgens speelt in de afhandeling, in dit geval gaat Manchester United er niet goed mee om.
En dus zijn ze 'af''? Wat is dat voor reactie?

En United is gewoon voorzichtig over een indicent in de privesfeer van een speler:
Manchester United heeft in een verklaring laten weten op de hoogte te zijn van de beelden en audiofragmenten die door Robson naar buiten zijn gebracht. Een woordvoerder zegt 'geen enkele vorm van geweld goed te keuren', maar weerhield zich verder van commentaar 'tot de feiten zijn vastgesteld'.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Luuk Brouwers naar Utrecht. AZ heeft blijkbaar geen interesse meer in dit soort spelers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Daley Blind is echt het beste voorbeeld van wat er mis is met het Nederlandse voetbal. Ik was laatst wat dingen het bekijken over Oranje en deze door nepotisme groot geworden lomperik staat inmiddels in de top 10 van spelers met de meeste interlands als ik mij niet vergis (of in ieder geval niet er ver van af).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 04 apr 2022, 21:47Deze door nepotisme groot geworden lomperik staat inmiddels in de top 10 van spelers met de meeste interlands als ik mij niet vergis (of in ieder geval niet er ver van af).
Hij staat inderdaad 10e met 90 interlands.

Zolang vadertje Blind daar nog rondloopt zal zoon er altijd ook nog bij zitten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=404432

Bij NAC zullen ze zich toch ook wel even achter de oren krabben denk ik?
Eerst van Hooijdonk laten gaan omdat de toenmalige trainer zo nodig Bilate moest hebben en de minuten niet wilde gunnen aan Van Hooijdonk en nu is diezelfde Bilate ook nog met de deuren aan het slaan op de weg naar buiten en hebben ze niks over in de spits.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 31 mei 2022, 09:46 Had bijna (?) bij AZ gespeeld.
https://www.nu.nl/voetbal/6203794/di-ma ... pbaan.html
Klopt, Brands was rond met hem en Pato. Als ze wel de titel hadden gepakt in 2007.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 31 mei 2022, 18:31 Klopt, Brands was rond met hem en Pato. Als ze wel de titel hadden gepakt in 2007.
En Ramires, die later bij Chelsea speelde op het middenveld.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Feyenoord zou 15 miljoen gaan ontvangen voor Malacia. Mooi, weten we ook wat Wijndal minimaal moet opbrengen 8)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Joostess schreef: 24 jun 2022, 17:33 Feyenoord zou 15 miljoen gaan ontvangen voor Malacia. Mooi, weten we ook wat Wijndal minimaal moet opbrengen 8)
Ze gaan niet akkoord, willen een gegarandeerd minimumbedrag van 15M met bovenop dus nog allerlei bonussen wat kan oplopen richting de 20M

Als er dan werkelijk een clausule van 10M in Wijndals contract staat opgenomen hoop ik wel dat dat excl. doorverkoop, bonussen, etc. is, anders heeft Huiberts zich wel geweldig onder druk laten zetten door Fortes Rodriguez !
Plaats reactie