Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Hoek Molenaar/VDB
De trappen zijn er zo neergezet voor het idee.
Afbeelding
Zelf schuiven: https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapo ... fc6baea232
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Het uitzicht als je helemaal onderin bij de scheiding staat tussen vak V/U.
Met 5 extra rijen zit je toch 4 meter dichter bij de hoekvlag.

Afbeelding
Zelf vergelijken: https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapo ... fc6baea232
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Schitterende actie! (@svazalkmaar op Instagram)
Bijlagen
F496C4D1-EAA8-49BE-8BB2-D1F4EEC5D22D.jpeg
F496C4D1-EAA8-49BE-8BB2-D1F4EEC5D22D.jpeg (139.67 KiB) 3182 keer bekeken
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik ben benieuwd wat de mening onder de stadionbezoekers is over de muziek vooraf aan de wedstrijd.
(ik vind het bagger)
we can come an end
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

differentcook schreef: 03 mar 2022, 23:13 Ik ben benieuwd wat de mening onder de stadionbezoekers is over de muziek vooraf aan de wedstrijd.
(ik vind het bagger)
Bedoel je dan de muziekkeuze? Of de kwaliteit van het geluid dat uit de boxen komt?

Muziekkeuze ben ik niet ontevreden over. Kwaliteit is slecht, vaak versta je amper wat er verteld wordt. En degene die die volume knop steeds vol open draait is ook niet helemaal lekker. Kan best eens leuk zijn maar bij AZ staat die muziek altijd op 100. Supporters zijn niet meer te horen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 03 mar 2022, 23:13 Ik ben benieuwd wat de mening onder de stadionbezoekers is over de muziek vooraf aan de wedstrijd.
(ik vind het bagger)
Ik merkte dat de sfeer er - al voor de wedstrijd - niet in kwam.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 04 mar 2022, 07:57 Bedoel je dan de muziekkeuze? Of de kwaliteit van het geluid dat uit de boxen komt?

Muziekkeuze ben ik niet ontevreden over. Kwaliteit is slecht, vaak versta je amper wat er verteld wordt. En degene die die volume knop steeds vol open draait is ook niet helemaal lekker. Kan best eens leuk zijn maar bij AZ staat die muziek altijd op 100. Supporters zijn niet meer te horen.
Vooral dat laatste. Dat stoorde mij ontzettend bij de ereronde van Ron Vlaar, zeker toen hij voor de Ben-Side stond. Ik hoorde op de lange zijde niet wat er werd gezongen omdat het lied van The A-Team op standje 100 door de boxen schalde, terwijl dat juist het moment was geweest massaal Ron toe te zingen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ fanatic 4-life schreef: 04 mar 2022, 07:57 Bedoel je dan de muziekkeuze? Of de kwaliteit van het geluid dat uit de boxen komt?

Muziekkeuze ben ik niet ontevreden over. Kwaliteit is slecht, vaak versta je amper wat er verteld wordt. En degene die die volume knop steeds vol open draait is ook niet helemaal lekker. Kan best eens leuk zijn maar bij AZ staat die muziek altijd op 100. Supporters zijn niet meer te horen.
De muziekkeuze en ook wel het volume
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Totaal ruk. Muziekkeuze waardeloos, slecht geluid uit die zogenaamde Bose-speakers, veel te hard en geen enkele opbouw qua sfeer. Een paar jaar geleden werd er nog geprobeerd om wat populaire of AZ-gerelateerde nummers te draaien, maar die zijn kennelijk gesneuveld voor Bacardi Lemon featuring monotone dreun.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik vind het vooral zonde dat ze vlak na de wedstrijd de muziek zo hard aanzetten waardoor je het eigen publiek bijna niet meer hoort. Bijvoorbeeld na de overwinning tegen Feyenoord was dat irritant. Het ondermijnt dan de binding tussen publiek en de spelers.
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

5-3 M. Sakarya op Facebook
Bijlagen
8CE27598-242C-4AD7-8519-BBFA13929FB0.jpeg
8CE27598-242C-4AD7-8519-BBFA13929FB0.jpeg (167.32 KiB) 2718 keer bekeken
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

“De bereikbaarheid van het stadion is voor de meeste partijen een punt van aandacht, al zijn de meeste partijen terughoudend in het doen van grote investeringen, zoals een extra tunnel of voetgangersbrug. Progressief Alkmaar, ChristenUnie en BAS opperen verbreding van voetpad/fietspad en/of tunnel, terwijl Leefbaar Alkmaar suggereert met de KNVB te bespreken om wedstrijden niet meer samen te laten vallen met de avondspits. GroenLinks komt met enkele concrete ideeën om de drukte beter te spreiden en meer mensen met de fiets of het ov te laten komen, zoals een pendelbus vanuit Heerhugowaard en fietsenrekken op meerdere plekken zodat niet iedereen met fiets door de tunnel hoeft.”

via www.azfanpage.nl/azfanpage-presenteert- ... 778iQA4WG0
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

Ontwikkelingen stadion
Waar AZ had gehoopt de omloop afgelopen winter al deels in gebruik te kunnen nemen, is dit doorgeschoven naar komende zomer. De veiligheidsvraagstukken en vergunningen kosten meer tijd dan vooraf voorzien. Zo voert Royal Haskoning momenteel nog steeds berekeningen uit op onder andere de vuurbelasting. Als de rapporten zijn goedgekeurd door de veiligheidsregio zal er een proefopstelling worden gemaakt voor de welstandscommissie van de gemeente. Hierna kan een plattegrond en calamiteitenplan worden gemaakt en de definitieve vergunning worden aangevraagd.

De zwarte containers in de hoeken van het stadion wil AZ gebruiken voor in de omloop. Hierbij zullen drie containers een unit vormen waarbij de buitenste containers drank aanbieden en waarbij de binnenste container eten kan worden gehaald. Door de tourniquets te verschuiven, is de omloop ook tijdens de wedstrijd en in de rust toegankelijk. Dit moet voor een stuk meer bier capaciteit zorgen.

Bij Feyenoord en ajax-thuis was het op de safe-standing vakken W en X1 erg druk door overloop van andere vakken. Dit kan problemen voor de veiligheid opleveren en ook bier halen gaat lastig. Een mogelijkheid zou zijn het uitbreiden van de safe-standing richting X2. Echter zitten op X2 ook veel supporters die al jaren een seizoenkaart hebben. AZ wil graag meedenken over uitbreiding maar daarbij zal alles in goede samenspraak moeten gaan met de supporters uit X2. Als er concretere wensen zijn voor uitbreiding zullen deze supporters worden meegenomen en gehoord door de supportersvereniging en Loyals.

Tot slot zijn alle zonnepanelen geplaatst en is het dak helemaal af. Afgelopen weken zijn de Loyals druk bezig geweest met AZ om een katrollensysteem op de gehele van der Ben-tribune te realiseren. Omdat dit een sfeerverhoging in het stadion zal brengen wil de supportersvereniging de aanschaf van het systeem financieren. Wij hopen binnenkort meer over de voortgang naar buiten te kunnen brengen.

Via ben-side.nl
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bedankt voor het delen!

Is er inmiddels ook al meer duidelijk over de 5 miljoen die BAM eiste van AZ?
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Katrollensysteem zou een mooie toevoeging zijn. Ben benieuwd!
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Klik HIER voor een mobiliteitsonderzoek uit januari 2022 in opdracht van de gemeente en AZ. Er worden een aantal aanbevelingen gedaan om de verkeerssituatie rondom het stadion te verbeteren.

Enkele maatregelen die besproken worden/zijn:

-het openstellen van de calamiteitenroute achter het uitvak voor AZ-publiek
-het realiseren van een voetgangerstunnel tussen P8/P9 naar het stadion
-het aanbrengen van een voetgangersbrug voor publiek vanuit Overdie

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens NoordHollands Dagblad is BAM nog steeds voornemens om beslag te leggen op bezittingen van AZ.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 9_76853600
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 30 apr 2022, 15:51 Volgens NoordHollands Dagblad is BAM nog steeds voornemens om beslag te leggen op bezittingen van AZ.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 9_76853600
Ik weet wel een paar spelers waar ze beslag op mogen leggen :lol:
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Met die punten aan de muur aan het veld bij de ben side begint het ook steeds meer onvriendelijk te worden.
Wat is het volgende?
Netten?
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

schoorl schreef: 03 mei 2022, 11:41 Met die punten aan de muur aan het veld bij de ben side begint het ook steeds meer onvriendelijk te worden.
Er is vaak genoeg gezegd dat je niet op de boarding mag klimmen, o.a. vanwege de pers die daar staat en die daar last van heeft. Als er dan niet geluisterd wordt dan is dit het gevolg.
schoorl schreef: 03 mei 2022, 11:41Wat is het volgende?
Netten?
Hopelijk niet, maar als een aantal idioten blijven gooien met bekers bier e.d., dan vrees ik dat er op een gegeven moment netten gaan komen. :evil:
Plaats reactie