Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En AZ ontkent dat dit nodig is geweest omdat ze het zelf zullen uitzenden op YouTube.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

23-3 Ed van de Pol
D-Day -1
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ_Stadion_HijsenMegatruss_24-3-21.JPG
AZ_Stadion_HijsenMegatruss_24-3-21.JPG (60.22 KiB) 3303 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Justin
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2021, 09:50

Vlot gegaan vanmorgen. Ziet er gaaf uit nu! Weet iemand toevallig al meer over de veld verlichting? Ik weet dat de lichten in het dak verwerkt gaan worden, maar vroeg me af of ze net als in de arena en Philips stadion ook instaat zijn lichtshows te creëren. Ik ga er eigenlijk niet van uit maar zou het wel een leuke toevoeging vinden.

De megatruss gaat niet verlicht worden toch?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

En toen bleek het niet te passen. Halve meter te kort !
Nee hoor, vakwerk word top ! =D>
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

De Deltawerken, de Afsluitdijk, en nu ook de mega truss op het AFAS Stadion :-)
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

Worden die buizen aan de buitenkant van het stadion nog een beetje weggewerkt?
Ik vind het werkelijk waar geen gezicht al dat staal. Het is net alsof er een kooi om het stadion heen staat. Het oude dak vond ik 10x mooier.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
AZAlkmaar11
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020, 10:48

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 12:50 Worden die buizen aan de buitenkant van het stadion nog een beetje weggewerkt?
Ik vind het werkelijk waar geen gezicht al dat staal. Het is net alsof er een kooi om het stadion heen staat. Het oude dak vond ik 10x mooier.
Dat gaat niet gebeuren hier moeten we het mee doen.
loekf2
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:59

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 12:50 Worden die buizen aan de buitenkant van het stadion nog een beetje weggewerkt?
Ik vind het werkelijk waar geen gezicht al dat staal. Het is net alsof er een kooi om het stadion heen staat. Het oude dak vond ik 10x mooier.
Ik snap alleen die "omloop" niet waar ze het in januari over hebben. Ik zie kruisverbanden in de staanders buiten het station, daar kun je geen omloop aan ophangen, geen ruimte. Iemand een idee wat ze dan willen ?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 12:50 Worden die buizen aan de buitenkant van het stadion nog een beetje weggewerkt?
Ik vind het werkelijk waar geen gezicht al dat staal. Het is net alsof er een kooi om het stadion heen staat. Het oude dak vond ik 10x mooier.
Het is dan ook bij de Kooimeer, logisch.

Er zal nog wel wat staaldrukte wegvallen als de afwerking heeft plaatsgevonden maar de dakconstructie aan de buitenkant zal je blijven zien. Dat is nou eenmaal zo, maar alles beter dan palen aan de binnenkant in het zicht. En het oude dak was niet functioneel (want ingestort), dus ook niet mooier.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

truss van boven.PNG
truss van boven.PNG (384.73 KiB) 2849 keer bekeken
Goed te zien hoe groot de afstand nog is tussen het hoofdgebouw en de megatruss en dat die megatruss met de rand boven de zijlijn van het speelveld zit. Ik had me nog niet gerealiseerd dat die zo ver naar voren stond t.o.v. het veld.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 12:50 Worden die buizen aan de buitenkant van het stadion nog een beetje weggewerkt?
Ik vind het werkelijk waar geen gezicht al dat staal. Het is net alsof er een kooi om het stadion heen staat. Het oude dak vond ik 10x mooier.
10x liever een stevig dak, wat er van buiten dan maar minder mooi uit ziet, dan opnieuw een labiel dak wat er wel mooi uitziet.
loekf2
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:59

Kranen zijn al losgekoppeld. En ik hoorde dat een van de twee kranen al deels gedemonteerd afgevoerd is. Lekker tempo.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 12:50 Worden die buizen aan de buitenkant van het stadion nog een beetje weggewerkt?
Ik vind het werkelijk waar geen gezicht al dat staal. Het is net alsof er een kooi om het stadion heen staat. Het oude dak vond ik 10x mooier.
Persoonlijk vindt ik dit veel mooier en imposant dan het oude dak. Maar ik weet zeker dat het binnen het stadion veel ruimtelijker gaat voelen en iedereen de scoreborden kunnen zien wat met het oude dak niet het geval was.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

loekf2 schreef: 24 mar 2021, 13:36 Ik snap alleen die "omloop" niet waar ze het in januari over hebben. Ik zie kruisverbanden in de staanders buiten het station, daar kun je geen omloop aan ophangen, geen ruimte. Iemand een idee wat ze dan willen ?
Ik begreep dat hij halverwege de tribunes komt en dus tussen de staanders en het stadion
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

Forza AZ schreef: 24 mar 2021, 15:27 10x liever een stevig dak, wat er van buiten dan maar minder mooi uit ziet, dan opnieuw een labiel dak wat er wel mooi uitziet.
Ik heb liever een stevig dak dat er ook mooi uitziet. Deze constructie heeft in mijn ogen een nogal hoog “noodgebouw” gehalte. Alsof het een tussentijdse oplossing is. Laten we hopen dat AZ het nog iets mooier gaat maken.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

Justin schreef: 24 mar 2021, 10:02 Vlot gegaan vanmorgen. Ziet er gaaf uit nu! Weet iemand toevallig al meer over de veld verlichting? Ik weet dat de lichten in het dak verwerkt gaan worden, maar vroeg me af of ze net als in de arena en Philips stadion ook instaat zijn lichtshows te creëren. Ik ga er eigenlijk niet van uit maar zou het wel een leuke toevoeging vinden.

De megatruss gaat niet verlicht worden toch?
Ja dat kan met deze lichten. Waarschijnlijk gaan ze er dan ook wel gebruik van maken. Maar 020 gebruikt de lichtshow bijvoorbeeld alleen met Europese wedstrijden dus lang niet altijd. Ik verwacht niet dat AZ iedere wedstrijd de lichtshow gaat gebruiken.
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

loekf2 schreef: 24 mar 2021, 13:36 Ik snap alleen die "omloop" niet waar ze het in januari over hebben. Ik zie kruisverbanden in de staanders buiten het station, daar kun je geen omloop aan ophangen, geen ruimte. Iemand een idee wat ze dan willen ?
Dit is de omloop. Het is gewoon een onoverdekt plein rondom het stadion. Net als bij de Kuip.
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

De Hoer van vak G schreef: 24 mar 2021, 20:27 Ik heb liever een stevig dak dat er ook mooi uitziet. Deze constructie heeft in mijn ogen een nogal hoog “noodgebouw” gehalte. Alsof het een tussentijdse oplossing is. Laten we hopen dat AZ het nog iets mooier gaat maken.
Dan heb ik slecht nieuws voor je haha. Dit dak heeft geloof ik rond de 25 mln (?) gekost. Die blijft dus wel even staan. Het heeft inderdaad tot een zekere hoogte een nood uitstraling. Dat komt omdat je niet helemaal een nieuw stadion kan neerzetten, dat kost te veel geld en gaat jaren duren. Nu staat het dak los van de tribune zegmaar. Zo wordt de tribune niet belast en hadden iedere twee weken supporters naar binnen gekund. Helaas kwam corona en gaat die reden dus niet meer op. Maar goed dat daar rekening mee is gehouden. Ik vind dit dak juist wel wat hebben. In Engeland verbouwen ze toch ook stukje bij beetje bepaalde tribune delen. Het stadion is nu in ieder geval veel imposanter omdat de 'footprint' groter is en de toppen van de hijskraan constructies hoger zijn dan het oude dak.
Plaats reactie