Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het hele geval gaat al veel geld kosten. Steeds meer wordt er gebruik gemaakt van led displays. Het is niet meer zo als vroeger dat het te duur of te zwaar is. De doorzichtigheid aan het eind van het dak vind ik mooi. Goed bedacht zeg maar. En hopelijk krijgt de wind geen vat meer op de bal meer en is het gezeur van de tv mensen ook voorbij.

example1.jpg
example1.jpg (39.4 KiB) 4563 keer bekeken

Met een technisch veel betere constructie ontstaan er ook nieuwe mogelijkheden toch ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

De stoeltjes op W en X1 zijn ook al weggehaald voor safe standing. Daar ben ik toch wel erg blij mee :D
Screenshot van 360 foto van Ed op facebook:
2020-06-17 08_18_45-(1) Je bent AZ'er als...... _ Facebook.jpg
2020-06-17 08_18_45-(1) Je bent AZ'er als...... _ Facebook.jpg (36.48 KiB) 4413 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

dirkjan schreef: 17 jun 2020, 06:20 De stoeltjes op W en X1 zijn ook al weggehaald voor safe standing.
Weet iemand welk type safestanding er komt? Ik neem aan net zoiets als in Philips-stadion?
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

Pijnacker schreef: 15 jun 2020, 21:16 Nee, ik heb geen enkele informatie. Een hangende constructie lijkt me onstabiel ivm groter moment. We zullen het gaan zien.
Indien de scoreborden op 3/4 hoogte hangen (a la twente), heb je vanaf de de bovenste plaatsen in X2 wel uitzicht op het veld, maar niet meer op het andere scorebord. ](*,).
Toch maar weer een metertje omhoog.
Bijlagen
26.jpg
26.jpg (48.05 KiB) 4297 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Komt er nu ook safe standing in het uitvak? Of blijft dat vrij in verband met Europees voetbal?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 789
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Pijnacker schreef: 17 jun 2020, 09:30 Indien de scoreborden op 3/4 hoogte hangen (a la twente), heb je vanaf de de bovenste plaatsen in X2 wel uitzicht op het veld, maar niet meer op het andere scorebord. ](*,).
Toch maar weer een metertje omhoog.
Wat safe-standing betreft: er zijn grofweg drie varianten in NL:

1. Alleen steunbeugels en stoeltjes die Europees er weer op moeten worden geschroefd (uitvak AZ, Heerenveen)
2. Rail seats die bij Europees/interland voetbal van het slot kunnen (zoals inderdaad bij PSV, Feyenoord en Sparta)
3. Stoelen met stangen er tussen, zoals bij ajax.

Voor Europees voetbal, en mogelijke toekomstige uitbreiding, is optie twee het meest logisch.

Wat deze impressie betreft, staat deze foto ook op flickr?

@Kilkenny: het zou logisch zijn als L ook safe-standing wordt, tenzij de kosten natuurlijk hoger zijn dan het af en toe los- en vastschroeven van stoeltjes voor Europese duels.
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

Na een nacht renderen in HQ, hier wat impressies met eventuele toekomstige uitbreiding naar beneden toe. Sorry voor de overkill aan posts.
Safestanding ga ik in de volgende impressies toevoegen, hopelijk na wat input vanuit het forum.
Impressies bij kunstlicht staan ook op de agenda, moet wel even uitvogelen hoe dat moet.
Ik ga mezelf maar nomineren voor een gratis AZ-shirt :D .

AfbeeldingMOVIE0008 by Sebastiaan, on Flickr
Afbeelding24 by Sebastiaan, on Flickr
Afbeelding25 by Sebastiaan, on Flickr
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Je inzet wordt zeer gewaardeerd, dus je hoeft je niet te excuseren voor een overkill aan posts.

Leuk dat je een beeld wilt laten zien bij het toekomstig doortrekken van de tribunes naar beneden. Tricky daarbij is dat we dan wel ingangen halverwege de tribune krijgen en lastig valt in te schatten waar die komen en hoe groot die worden. Verder verwacht ik zelf dat er bij doortrekken naar beneden nog een knik in de tribunelijn gaat komen, zodat de stoeltjes bij de Ben-Side in ieder geval tot aan het huidige hek kunnen doorlopen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 17 jun 2020, 09:39 Komt er nu ook safe standing in het uitvak? Of blijft dat vrij in verband met Europees voetbal?
Bij LASK was het toch ook een vorm van safe-standing in het uitvak (?).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 17 jun 2020, 10:35 Bij LASK was het toch ook een vorm van safe-standing in het uitvak (?).
Misschien verrassend, maar daar was ik niet.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

:shock: Verrassend :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
snake
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2005, 14:38

Forza AZ schreef: 17 jun 2020, 10:35 Bij LASK was het toch ook een vorm van safe-standing in het uitvak (?).
Metalan klapstoeltjes. Voor de Europese wedstrijd waren ze neergeklapt. Ik kan me voorstellen dat ze in de competitie gewoon opgeklapt staan.
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

Met safestanding op W and X1. Eigen interpretatie. Het is natuurlijk niet zo spectaculair zonder publiek.
Lijkt me waarschijnlijk dat de gangpaden naar de vakken met stoeltjes uiteindelijk breder worden.


Afbeelding28 by Sebastiaan, on Flickr

Afbeelding30 by Sebastiaan, on Flickr
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Weet iemand wat de capaciteit straks is? Volgens mij heb ik, buiten een paar schattingen van mede-forummers, daar nergens iets over gelezen. En weet iemand of AZ nog met een knappe update komt binnenkort?
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

Eerste probeersels met verlichting. Nadeel is dat de led-rand nu recht naar beneden schijnt, dus daar moet nog aan gesleuteld worden.

n01.jpg
n01.jpg (30.15 KiB) 3365 keer bekeken
n01.jpg
n01.jpg (30.15 KiB) 3365 keer bekeken
Bijlagen
n02.jpg
n02.jpg (58.3 KiB) 3365 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Hoe kunnen we dat shirt voor Pijnacker regelen?

=D>
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

Weer een beetje verder. DE gloed die boven een stadion hangt kan ik helaas niet dupliceren. De verlichting van de omgeving wellicht wel, even rustig uitvinden hoe. [-o<

AfbeeldingAFAS Stadion Animatie - Nacht05 by Sebastiaan, on Flickr

Afbeeldingn04 by Sebastiaan, on Flickr

Afbeeldingn03 by Sebastiaan, on Flickr
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik weet dat het idee slechts in mijn brein bestaat, maar zou het geen optie zijn om vier rode lasers in de hoeken van het dak te plaatsen? Als die breed uitstaan dan dek je bij het aftellen voor de wedstrijd het hele stadion af met een rode laag. Dat geeft volgens mij een supermooi effect. Laser kwam een beetje in de verdrukking door verblindingsrisico, maar omdat het dak nu overal dezelfde hoogte heeft kun je het zo plaatsen dat niemand er direct inkijkt, maar dat het een soort mistdeksel boven het veld is. In combinatie met rook etc. ziet dat er volgens mij enorm sfeervol uit. Ik kom niet echt een plaatje uit een stadion tegen, maar bedoel zoiets:
https://www.froggysfog.com/laser-swamp ... sers.html

En een mistkanon heb je niet echt nodig, want daar zorgen de ademende toeschouwers wel voor. Het lijkt mij dus hooguit een eenmalige uitgave en je hebt er elke wedstrijd lol van.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=k8ckkDkA3RE

Maar dan in rood uiteraard.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Pijnacker
Supporter
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 dec 2019, 22:03

MO7 schreef: 20 jun 2020, 18:17 Ik weet dat het idee slechts in mijn brein bestaat, maar zou het geen optie zijn om vier rode lasers in de hoeken van het dak te plaatsen?
Lijkt mij een mooi plan. Wellicht kun je ze voor aanvang van de wedstrijd omhoog richten. Vond het altijd een mooi gezicht om naar een wedstrijd te gaan wanneer je de lichtmasten van de Hout van veraf al kon zien schijnen. Da ga je straks met de ledlampen in het dak ook niet meer terug zien.


AfbeeldingAFAS Stadion Animatie - Nacht06 by Sebastiaan, on Flickr
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Die open hoeken worden toch ook lager?
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Plaats reactie