Sponsoren

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Hier staat wel een aardig verhaal over Betcity, de aanpak en de mensen erachter.

https://www.onlinewedden24.com/nieuws/h ... gokwereld/
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Kilkenny schreef: 03 feb 2022, 21:43 Hahahaha, supporters met ethisch besef. Als het bij wijze van spreken 2 x zo veel oplevert dan Afas, kan dat de gemiddelde supporter geen biet schelen. Misschien een paar oude lullen, maar zeker niet veel jeugd.
Dat is natuurlijk ook een beetje naief. Diezelfde personen zouden er geen probleem mee hebben wanneer Heineken of Amstel op het shirt komt te staan.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef: 03 feb 2022, 21:56 Die gokverslaafde jeugd zal het misschien wel interessant vinden inderdaad. Veel nieuwe aanwas in de categorie is er alleen niet.

BetCity heeft trouwens een azuurblauw logo. Niet echt een match met onze clubkleuren.
De komende 4 jaar alle wedstrijden maar in het uittenue afwerken :D .
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 03 feb 2022, 21:40 Op veel verkochte shirtjes hoeven ze niet te rekenen. Iedereen met een beetje ethisch besef gaat daar niet in lopen.
Tja.

Het is wel een wat merkwaardige keuze.

Is dit nu maatschappelijk verantwoord ondernemen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 04 feb 2022, 11:42 Dat is natuurlijk ook een beetje naief. Diezelfde personen zouden er geen probleem mee hebben wanneer Heineken of Amstel op het shirt komt te staan.
Zou ik óók merkwaardig vinden.

Voelt toch een beetje als Marlboro - in - de - jaren - tachtig.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vrees dat dit toch een indicatie is hoe het er echt voorstaat met AZ. Niks te kiezen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 04 feb 2022, 17:30 Ik vrees dat dit toch een indicatie is hoe het er echt voorstaat met AZ. Niks te kiezen.
Dat klopt wel. Bedrijven zullen in deze tijd ook niet echt de knip trekken. Er zijn weinig sectoren waar het echt crescendo gaat; wellicht de supermarktwereld. Een partij als Betcity heeft een duidelijk marketingdoel: snel groeien in naamsbekendheid.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 04 feb 2022, 09:41 Hier staat wel een aardig verhaal over Betcity, de aanpak en de mensen erachter.

https://www.onlinewedden24.com/nieuws/h ... gokwereld/
Interessante link. De review waar naar verwezen wordt is al wat ouder, maar ook behoorlijk positief. Bet City lijkt zijn zaakjes behoorlijk op orde te hebben.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 04 feb 2022, 11:48 Zou ik óók merkwaardig vinden.

Voelt toch een beetje als Marlboro - in - de - jaren - tachtig.
Hmm ik niet. Ben niet zo van die betutteling. Die biertjes worden toch wel gedronken, ook zonder reclame op het shirt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 07 feb 2022, 09:55 Hmm ik niet. Ben niet zo van die betutteling. Die biertjes worden toch wel gedronken, ook zonder reclame op het shirt.
In dat geval zou je dus ook net niet zo goed niet kunnen sponsoren?

:|
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 07 feb 2022, 10:12 In dat geval zou je dus ook net niet zo goed niet kunnen sponsoren?
Dat klopt. Waarom betaalt Ziggo 11 miljoen per jaar aan ajax terwijl hun naamsbekendheid al 100% is? Waarom pompt Univé al tientallen jaren geld in Heerenveen terwijl ze pretenderen als enige verzekeraar geen winstoogmerk te hebben?

Feyenoord gaat nu met Cartore in zee, die hebben het beter voor elkaar. Dat bedrijf moet net als BetCity onze markt nog veroveren dus dan begrijp ik dat beter. Maar een kledingmerk is beter uit te leggen dan een gokbedrijf.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En waarom je je dan vier jaar aan zo'n schimmige sponsor zou verbinden is mij ook een raadsel. Tenzij ze een bizar bedrag betalen, maar dat zou mij verbazen. En vooruit betalen lijkt mij met deze partij ook wel handig. Voor je het weet zijn ze stuk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 07 feb 2022, 14:45 Waarom pompt Univé al tientallen jaren geld in Heerenveen terwijl ze pretenderen als enige verzekeraar geen winstoogmerk te hebben?
Het enige wat dat zegt is dat ze geen aandeelhouders hebben en de eventuele winsten weer de bedrijfsvoering invloeien i.p.v. als dividend uitgekeerd worden.
Feyenoord gaat nu met Cartore in zee, die hebben het beter voor elkaar. Dat bedrijf moet net als BetCity onze markt nog veroveren dus dan begrijp ik dat beter. Maar een kledingmerk is beter uit te leggen dan een gokbedrijf.
Is dat zo? Weet jij hoeveel de textielindustrie wel niet uitstoot aan CO2 en giftige stoffen bij de productie ervan?
En hoeveel loonslavenarbeid (katoenplantages in o.a. kazachstan) en kinderarbeid (plantages, sweatshops) ermee gemoeid is?
En ten slotte, hoe een gigantische berg onverkochte kleding gewoon wordt vernietigd aan het eind van het verkoopseizoen?

Gokbedrijven hebben weinig tot geen co2 uitstoot, zullen weinig tot geen onethische arbeidsomstandigheden voor hun werknemers creëeren en zullen niet een derde tot de helft van hun totale productie laten vernietigen. Het is zo'n selectieve verontwaardiging. Dat gevoel bij een cryptoboer had ik me nog voor kunnen stellen, maar bij een goksite?

Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van een goksite als een individu niet met geld om kan gaan en zijn inkomen vergokt. Ik vind wel dat een goksite overdadig gokken van een persoon bij instanties zou moeten melden. Vaak spelen er hele andere problemen bij die persoon die dergelijk gedrag vertoont en waarbij de samenleving zou moeten helpen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 07 feb 2022, 15:48 Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van een goksite als een individu niet met geld om kan gaan en zijn inkomen vergokt.
Ik wel. Althans, als goksite heb je een medeverantwoordelijkheid.

En bij de meeste goksites is het - uiteraard - zo ingericht dat een bezoeker verslaafd raakt. Of blijft terugkomen.

In tegenstelling tot andere producten is dat hele gokken best verslavend.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 08 feb 2022, 10:38 Ik wel. Althans, als goksite heb je een medeverantwoordelijkheid.

En bij de meeste goksites is het - uiteraard - zo ingericht dat een bezoeker verslaafd raakt. Of blijft terugkomen.

In tegenstelling tot andere producten is dat hele gokken best verslavend.
Is dat zo? Ik heb daar geen last van, dat ik maar blijf gokken en blijf terugkomen. Af en toe plaats ik een weddenschap op eerst Unibet, maar sinds ik door Unibet genaaid werd in het Coronajaar, nu nog enkel op de toto. Ik merk niet dat deze sites mij bewegen steeds meer in te zetten via hun inrichting of terug te komen via allerlei spammails. Dat ze wel hun klanten verleiden in te zetten, dat ontken ik niet. Maar Albert Heijn doet dat bij mij beter (als ik honger heb en die winkel in ga) en gezien het aantal obese mensen in Nederland in vergelijking met sportgokverslaafden doet ook een McDonalds dat veel beter, terwijl dat toch echt veel schadelijker is voor samenleving en gezondheid van het individu hoor ik daar weinig mensen over m.b.t. reclameuitingen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 08 feb 2022, 11:24 Is dat zo? Ik heb daar geen last van, dat ik maar blijf gokken en blijf terugkomen. Af en toe plaats ik een weddenschap op eerst Unibet, maar sinds ik door Unibet genaaid werd in het Coronajaar, nu nog enkel op de toto. Ik merk niet dat deze sites mij bewegen steeds meer in te zetten via hun inrichting of terug te komen via allerlei spammails. Dat ze wel hun klanten verleiden in te zetten, dat ontken ik niet. Maar Albert Heijn doet dat bij mij beter (als ik honger heb en die winkel in ga) en gezien het aantal obese mensen in Nederland in vergelijking met sportgokverslaafden doet ook een McDonalds dat veel beter, terwijl dat toch echt veel schadelijker is voor samenleving en gezondheid van het individu hoor ik daar weinig mensen over m.b.t. reclameuitingen.
Ha, daar is die weer:

De Secundum quid (overhaaste generalisatie/wet van de kleine getallen)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

Overigens beken ik ook direct dat ik de gokwereld - en Betcity - onvoldoende ken om er een hele zinnige analyse op los te laten. In zijn algemeenheid zie ik gokverslavingen wel als een - potentieel - groot maatschappelijk probleem.

En als gezegd: McDonald's had ik ook een wat merkwaardige sponsor gevonden.

En ja, waarschijnlijk valt er op elke sponsor wel iets op te merken. Maar op de 'Schaal van dubieus' is de ene partij wel iets dubieuzer dan de andere.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 07 feb 2022, 10:12 In dat geval zou je dus ook net niet zo goed niet kunnen sponsoren?

:|
Nou, dat ook weer niet. Je wilt namelijk dat ze jouw biertjes gaan drinken i.p.v. die van de concurrent.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 08 feb 2022, 14:41 Nou, dat ook weer niet. Je wilt namelijk dat ze jouw biertjes gaan drinken i.p.v. die van de concurrent.
Jouw redenering is nu dat de factor "reclame, marketing sponsoring" niet uitmaakt voor de totale vraag naar een bepaald product?

:|
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

..,
Laatst gewijzigd door Langedijk op 08 feb 2022, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 07 feb 2022, 15:48 Het enige wat dat zegt is dat ze geen aandeelhouders hebben en de eventuele winsten weer de bedrijfsvoering invloeien i.p.v. als dividend uitgekeerd worden.
Ze kunnen die winsten ook gebruiken om de premies te verlagen voor hun klanten. Maar in plaats daarvan sponsoren ze een club zonder beleid terwijl ze daar commercieel weinig meer mee opschieten.
Grifo schreef: 07 feb 2022, 15:48 Is dat zo? Weet jij hoeveel de textielindustrie wel niet uitstoot aan CO2 en giftige stoffen bij de productie ervan?
Maar dan komen we weer op het punt dat bijna elke branche wel negatieve kenmerken heeft. De hier genoemde 11 punten. Zowel gokken uit uitstoot kan een mensenleven verknallen maar kleding is tenminste een primaire levensbehoefte.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie