Sponsoren

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Een soort van antecedenten onderzoek zal wel gedaan zijn of zou zeker moeten.
-Hebben ze banden met de Chinese overheid?
-Welke voetbalclubs financieren ze nog meer?
-Zo ja, hoe ziet de leidinggevende structuur dan die clubs er uit (ondernemers, overheid of iets schimmigs)?
-Wat moet AZ doen of laten voor die ambitieuse plannen?

Dat idee van die AFAS-sjawl kwam onder andere van mij, maar ik ga dus niet met een Dong Dao-shirt rondlopen want ik afficiëer me in de eerste plaats met AZ. Ja, sommige sponsors kunnen wel op wat sympathie rekenen maar ik ben ook geen gekke henkie. Het lijkt me duidelijk dat na het DSB debacle de getrokken les is dat ook bedrijfsethiek een klein beetje mee telt.

Edit:
Ik vertrouw er op dat Toon Gerbrands er zelf ook wel aan gedacht heeft, aangezien hij zich ook met 'kernwaarden' als de blindegeleidenhonden in het stadion bezig houdt... Nog zo'n normen en waarden dingetje.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ja hoor gaan we nu wantrouwig worden? Ik ben gewoon blij dat er een vervangert is voor Corus en het geeft vertrouwen dat er een grote sponsor in het buitenland gevonden is. Dat het een 'nette' sponsor is daar ga ik gewoon van uit.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Ik zie ook het probleem niet, zag op hun site en op de kvk dat ze hun hoofdkantoor in den haag hebben.
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

Volgens mij is er nog een nieuwe sponsor binnengehaald; Atlas Group staat nu ook bovenaan op AZ.nl
Come on you reds
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

jAZper schreef:Volgens mij is er nog een nieuwe sponsor binnengehaald; Atlas Group staat nu ook bovenaan op AZ.nl
Ook een aardig bedrijfje volgens mij. http://www.atlasservicesgroup.com/nl/
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

jAZper schreef:Volgens mij is er nog een nieuwe sponsor binnengehaald; Atlas Group staat nu ook bovenaan op AZ.nl
Dat is misschien toch het voordeel van het feit dat Dirk er niet meer is. Het is al eens eerder genoemd door een van de sponsoren volgens mij, maar toen Dirk nog de scepter zwaaide was het voor andere bedrijven niet aantrekkelijk om in AZ te stappen. I.i.g. niet als grote sponsor. Inmiddels is dat dus veranderd en hopelijk volgen er nog velen waardoor AZ financieel zo breed mogelijk gedragen wordt. Mochten er dan een of enkele sponsoren wegvallen is er geen man over boord.

Goed bezig i.i.g!
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

jAZper schreef:Volgens mij is er nog een nieuwe sponsor binnengehaald; Atlas Group staat nu ook bovenaan op AZ.nl
Dat is net als Nelson een bedrijf van René Neelissen, lid van de Raad van Commissarissen van AZ en voormalig bestuurslid (zoals de meesten wel weten).

Bij mijn bedrijf gebruiken we Atlas incidenteel voor bemanning van onze schepen.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Metalingus schreef:Bij mijn bedrijf gebruiken we Atlas incidenteel voor bemanning van onze schepen.
Van welk bedrijf ben jij eigenaar?
Vak S
Gebruikersavatar
WinkelgreetzAZ
Supporter
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2005, 16:10
Locatie: Winkel
Contacteer:

Metalingus schreef: Dat is net als Nelson een bedrijf van René Neelissen, lid van de Raad van Commissarissen van AZ en voormalig bestuurslid (zoals de meesten wel weten).

Bij mijn bedrijf gebruiken we Atlas incidenteel voor bemanning van onze schepen.
En verder varen ze onbemand? :wink:
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om 2 x zo veel te luisteren als te praten.......
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

dirkjan schreef:Ook een aardig bedrijfje volgens mij. http://www.atlasservicesgroup.com/nl/
Waar ik werk (Spliethoff) werken we ook (soms) met mensen van Atlas.
De bedragen die ze vragen zijn niet mis, dus er zal goed geld zitten daar :)
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gimzer
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:20
Locatie: Maastricht

jAZper schreef:Volgens mij is er nog een nieuwe sponsor binnengehaald; Atlas Group staat nu ook bovenaan op AZ.nl
Atlas Services Group is al voor een lange periode sponsor en supporter van AZ Alkmaar, een succesvolle voetbalclub in de Nederlandse Premier League. Als sponsor hebben wij toegang tot het management Hospitality Suite in het AFAS Stadion van de voetbalclub. We nodigen regelmatig onze medewerkers en klanten uit om een spannende wedstrijd van AZ bij te wonen.
Bron: http://www.atlasservicesgroup.com/nl/ov ... ponsoring/

Geen NIEUWE sponsor volgens hunzelf..
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Bolmi schreef: Van welk bedrijf ben jij eigenaar?
AZ is ook "mijn" club. Ben ik ook geen eigenaar van. :wink:
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Metalingus schreef: AZ is ook "mijn" club. Ben ik ook geen eigenaar van. :wink:
:mrgreen:
Vak S
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Gimzer
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:20
Locatie: Maastricht

prerry schreef:Sponsorovereenkomst tussen AZ en Rabobank

Goed bezig AZ =D>
Zeker goed bezig! Toch wel een voordeel van het vertrek van DSB dat AZ aantrekkelijker wordt voor sponsoren binnen en buiten de regio.
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Goed nieuws !

Ps Heb bericht '' AZ Business Team wederom op volle sterkte '' nooit op AZ.nl zien staan.
Merk dat wel vaker op.
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

Eigenlijk een hele logische ontwikkeling. Het in aanbouw zijnde kantoor van Rabobank zal pal tegenover het nieuw te bouwen jeugdcomplex komen te staan. De Rabobank zal denk ik wel goed profiteren van het bedrijvennetwerk van AZ.
AwesomeZauce Alkmaar
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

'81 schreef:Goed nieuws !

Ps Heb bericht '' AZ Business Team wederom op volle sterkte '' nooit op AZ.nl zien staan.
Merk dat wel vaker op.
Dat komt volgens mij omdat het onder 'zakelijk' staat. De berichten die daar staan komen niet op de frontpage.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

'Zijn goede contacten in China zijn wellicht heel interessant voor AZ'

AZ kreeg er eind juli een nieuwe businesspartner bij; Dong Dao. Het Chinese import- en exportbedrijf, met de heer Li aan het hoofd, wilde graag een tournee door China maken met de Alkmaarse club. Toon Gerbrands legt desgevraagd op de clubwebsite van AZ uit dat er meer mogelijkheden zijn; met Li's goede contacten in het verre Oosten kan wellicht iets gedaan worden.

“Zijn zoontje is idolaat van AZ. Li is daarom vorig seizoen met zijn bedrijf Dong Dao begonnen met wat reclame-uitingen. Dat is zo goed bevallen dat hij meer wilde. Dat is nu dus gebeurd. De wilde verhalen dat hij de nieuwe clubeigenaar wil worden, zijn onzin. Het is een man met ontzettend veel ambitie, dus hij ziet overal kansen en mogelijkheden”, aldus Gerbrands.
Volgens de directeur is Li uitgelegd dat AZ een bepaald beleid voert en de zaken graag stap voor stap wens aan te pakken; het moet binnen de visie van de club passen. “China is echter een gigantische mogendheid. Zijn goede contacten in dat land zijn wellicht heel interessant voor AZ”, aldus Gerbrands. Mogelijk rolt er een samenwerkingsverband uit met een Chinese club, op het gebied van jeugdopleiding.

Voetbalzone.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

El Magico schreef:
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie