Sponsoren

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

schoorl schreef: 21 aug 2021, 08:34 https://www.afas.nl/sponsoring/AZ

Contract loopt juni 2022 af onduidelijk of het word verlengd.
Ik heb wel begrepen dat ze het totaalpakket wat af willen bouwen. Afas heeft nu alles (jeugd, stadion, shirt) en dat wil AZ anders gaan doen omdat zij denken meer geld op te kunnen halen op die manier.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

De deal met unibet en AZ staat nog zeker tot begin 2022 in de koelkast. Unibet kreeg nog geen vergunning, omdat het van de Ksa eerst een 'afkoelingsperiode' moet uitzitten. Pas daarna kan opnieuw een vergunning worden aangevraagd.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-en-afas- ... gende-stap

Benieuwd wie Afas op gaat volgen. Als je het bericht leest dan lijkt dit vanuit AZ te komen....
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Komt dan nu eindelijk dat Red Bull sprookje waar 6 maanden terug zoveel om te doen was en ieder moment meer details over zouden komen die niet kwamen?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Red Bull
Unibet
Gazprom
Bitcoin
RedBall

Ik hoop alleen dat de nieuwe stadionnaam iets met Victorie gaat worden. Red Bull Victorie Stadion klinkt best goed.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Logistiek bedrijf uit Nieuw-Vennep, maar de holding is gevestigd in Bergen NH. Lijkt mij een prima partij om er bij te hebben, maar als hoofdsponsor lijkt dit mij toch wat te klein.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 24 nov 2021, 20:30 Logistiek bedrijf uit Nieuw-Vennep, maar de holding is gevestigd in Bergen NH. Lijkt mij een prima partij om er bij te hebben, maar als hoofdsponsor lijkt dit mij toch wat te klein.
Ik denk ook niet dat je een nieuwe hoofdsponsor zo introduceert :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wat is die trend om de post te citeren die gewoon boven je staat? Hoeft niet, neemt alleen onnodige ruimte in.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 24 nov 2021, 21:25 Wat is die trend om de post te citeren die gewoon boven je staat? Hoeft niet, neemt alleen onnodige ruimte in.
Snap er ook niets van.

:wink:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 24 nov 2021, 21:25 Wat is die trend om de post te citeren die gewoon boven je staat? Hoeft niet, neemt alleen onnodige ruimte in.
Dat is geen trend, dat doe ik altijd als ik op iemand reageer. Het is dan gewoon duidelijk op wie je reactie gericht is, ook al staat die erboven. En anders zie ik ook niet in de notificaties dat iemand op mijn post heeft gereageerd en kom je daar 3 dagen later pas achter. Ja, je kan het deel van de post waar je niet op reageert wissen, om het overzichtelijk te houden. Dat doe ik dan vaak weer wel.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

On topic: CTS heeft afgelopen zomer voor 3 jaar verlengd als strategisch partner.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Hoe zit het eigenlijk met de Unibet roddel dat dat een sponsor zou worden? Zat daar überhaupt van waarheid in? Vandaag toevallig bij AZ Sparta was bet365 wel meermaals prominent in beeld…
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ werkt vanaf heden een jaar samen met Padel Plaza, volgens AZ.nl. In het filmpje bij de aankondiging zie je volgens mij Ronald de Boer ook Padel vertegenwoordigen. Die kerel is toch ook overal te vinden als ie geld kan verdienen?

Het ziet er trouwens wel leuk en intensief uit, dat Padel. Wellicht dat ik het ook eens ga proberen.
____________
Hoc est nihil
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Padellen is wel leuk, al is het wel een typische hype. Echt tennissen is leuker, dan moet je echt rennen en kan je echt doorslaan. Padellen is tennis voor luie mensen die van slicen houden.

Altijd leuk een nieuwe sponsor, maar de zilvervloot zal hierdoor niet binnenvaren. We willen grote (inter)nationale bedrijven een keer in plaats van die kruimels.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Spoenk
Supporter
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:36
Locatie: Heerhugowaard

Ik zou het nieteens een sponsor durven noemen. Dit is in mijn ogen alleen maar tot stand gekomen vanwege de betrokkenheid van die versleten tennisser. Hij / Padel Plaza heeft hier natuurlijk veel meer aan dan AZ.
"Bij AZ is spel te zien zoals je dat zelden aanschouwt op de Nederlandse velden. Het voetbal is gelardeerd met doelpunten die voortkomen uit lange, gesponnen aanvallen."

私の中心があるところAZ のクラブ
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 31 jan 2022, 13:16
Padellen is tennis voor luie mensen die van slicen houden.
Wat is er mis met slicen? :shock: :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 31 jan 2022, 14:18 Wat is er mis met slicen? :shock: :wink:
Niets, maar het is wel het tennisequivalaent van de bus parkeren. :wink:
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

schoorl schreef: 25 sep 2021, 09:51 TOPVIER
Bij vier clubs met de grootste aanhang komen er toch jaarlijks bedragen met zes nullen bij. Samen zijn de vier goed voor een miljoen of acht. ajax is spekkoper met drie miljoen euro per jaar zonder Unibet daarvoor zelfs maar op het shirt te hoeven plaatsen. Daarna volgt Feyenoord. De Rotterdammers mogen jaarlijks twee miljoen bijschrijven. PSV heeft een deal van vijf jaar met TOTO gesloten en ontvangt daar iets van zes miljoen euro voor, dat is omgerekend dus 1.25 miljoen per jaar. AZ zit daar niet ver vandaan met een klein miljoen euro dat van Unibet komt. De Alkmaarders profiteerden van de paniek bij de buitenlandse aanbieders nadat bleek dat de TOTO bij een Nacht und Nebel-actie zomaar tien clubs aan zich had gebonden.
Oudere post, maar wel grappig dat AZ als top 4 grootste aanhang wordt genoemd. Dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Ik zat even terug te scrollen om eens te kijken wanneer we voor het laatst een knappe sponsor binnen hebben gehaald. Ik bleef maar scrollen. Uiteindelijk zullen we hierin echt een paar stappen gaan zetten en een paar écht grote vissen binnenhalen, anders wordt het tussen nu en 10 jaar óf je club verkopen aan investeerders of het wordt subtop/middenmoot.

Blijk maar weer dat je imago nog zo vlot kan zijn, maar grote bedrijven toch meer gaan voor de getallen van clubs met een grote aanhang.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 31 jan 2022, 15:31 Blijk maar weer dat je imago nog zo vlot kan zijn, maar grote bedrijven toch meer gaan voor de getallen van clubs met een grote aanhang.
Natuurlijk. Met je sponsoring koop je vooral bereik. En sommige merken zoeken dan een bereik in een hele specifieke doelgroep: waarom ga je bijvoorbeeld het NK Schaken sponsoren? En anderen zoeken vooral een bereik bij breed publiek - en sponsoren dan een schaatsploeg/wielerploeg/oid.
Plaats reactie