De topic over oud AZ trainers

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik vraag me af of Van Basten er wel iets mee te maken had. Er is Pastoor op een gegeven moment, een jaar of 2 terug(?), gevraagd of ie open stond voor een terugkeer bij AZ. Toen zei hij iets in de trant van "er zitten nog steeds mensen van het akkefietje destijds bij AZ"
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

dirkjan schreef: 06 sep 2019, 05:34 Ik vraag me af of Van Basten er wel iets mee te maken had. Er is Pastoor op een gegeven moment, een jaar of 2 terug(?), gevraagd of ie open stond voor een terugkeer bij AZ. Toen zei hij iets in de trant van "er zitten nog steeds mensen van het akkefietje destijds bij AZ"
Ik had het idee dat hij toen op de familie Haar doelde. Van Basten zal toch wel iets hebben meegekregen van het hele gebeuren?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Hier maar ff verder.
AZ 4 Life in het topic van Arne Slot schreef: 04 okt 2019, 09:49 Alleen dat eeuwige gezeik op Van den Brom begint wel een beetje treurig te worden.
Ik heb nooit eeuwig op Brom lopen zeiken. Het enige kritieke punt dat ik altijd op hem heb gehad is dat hij tactisch de ballen verstand heeft van het spelletje (oke, dat is nog wel een dingetje als hoofdcoach). Daarmee zeg ik niet dat hij een slechte trainer an sich is, want hij is ongetwijfeld een people manager zoals zo vaak beweerd wordt. En als je hem ziet handelen, ziet spreken, dan geloof ik dat direct. En ook dat is nodig om een team te kunnen laten presteren.

Maar van het voetbalspelletje zelf heeft hij bijzonder weinig kaas gegeten. En aangezien tactisch vernuft naar mijn mening belangrijker is dan een goede sfeer in de groep, ben ik van mening dat Brom geboft heeft met zijn assistenten (en ja, ik sla Haar tactisch hoger aan dan Brom) en daarom ben ik nu dubbel zo blij met Slot die wél heeft wat Brom niet heeft: tactisch inzicht. En dat is toch waar het uiteindelijk om draait.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Brom is hier en je mag niet zeggen dat hij er niets van kan. Brom is hier niet meer en je mag je niet zeggen dat hij er niets van kon. Trek je er niets van aan.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bombaman schreef: 04 okt 2019, 18:27 Hier maar ff verder.



Ik heb nooit eeuwig op Brom lopen zeiken. Het enige kritieke punt dat ik altijd op hem heb gehad is dat hij tactisch de ballen verstand heeft van het spelletje (oke, dat is nog wel een dingetje als hoofdcoach). Daarmee zeg ik niet dat hij een slechte trainer an sich is, want hij is ongetwijfeld een people manager zoals zo vaak beweerd wordt. En als je hem ziet handelen, ziet spreken, dan geloof ik dat direct. En ook dat is nodig om een team te kunnen laten presteren.

Maar van het voetbalspelletje zelf heeft hij bijzonder weinig kaas gegeten. En aangezien tactisch vernuft naar mijn mening belangrijker is dan een goede sfeer in de groep, ben ik van mening dat Brom geboft heeft met zijn assistenten (en ja, ik sla Haar tactisch hoger aan dan Brom) en daarom ben ik nu dubbel zo blij met Slot die wél heeft wat Brom niet heeft: tactisch inzicht. En dat is toch waar het uiteindelijk om draait.
Ik vind ook data degene met tactisch inzicht meer moet verdienen dan de people manager. Daarom is het fijn dat wij nu weer een hoofdcoach hebben met tactisch inzicht. En ja, interviews met John konden net zo goed vervangen worden door interviews met een pratende aardappel.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Alles wat nu opeens veel beter blijkt te kunnen is hier al voorspeld voordat het gebeurde. Keer op keer en ook toen was men van mening dat de hetze tegen Brom moest stoppen, omdat hij ondanks zijn aanwezigheid door alles wat hem is aangereikt toch nog wel eens wat wist te presteren. De tactische verbeteringen in 2017 werden niet veroorzaakt door Slot, Brom moest zelf altijd lachen als die suggestie werd gedaan. Er is ons verzekerd dat alles hetzelfde zou blijven nadat Brom was betrokken..

Brom heeft ons jarenlang klein gehouden en het aanhouden van Brom is een gigantische strategische fout geweest van onze directie. Zoals ook al veel eerder aangegeven hier. Brom is de Dos Santos onder de trainers.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De situatie bij Utrecht is, behalve dat het heel erg lijkt op wat wij de afgelopen 5 seizoenen steeds weer hebben gezien, best wel opmerkelijk vanuit een AZ bril gezien. Brom heeft een middenveld geïnstalleerd met drie man zonder verdedigende insteek en betaalt daar wekelijks de prijs voor. Ook zet hij weer eens een middenvelder (vd Streek) aan de buitenkant en dat werkt natuurlijk niet.

Nu komt het, de oplossing die ze daarvoor voorzien heet Joris van Overeem. Joris van Overeem die van Brom nooit op 6 mocht spelen (niet altijd onterecht overigens), omdat hij verdedigend niet genoeg bracht en uiteindelijk net als vd Streek linksbuiten eindigde en uiteindelijk zelfs tot zijn eigen opluchting bij een club aan de slag kon waar geen Brom was. Ze noemen de speler die ze daarvoor zoeken zelfs het “type Midtsjø”.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 06 okt 2019, 12:01 De situatie bij Utrecht is, behalve dat het heel erg lijkt op wat wij de afgelopen 5 seizoenen steeds weer hebben gezien, best wel opmerkelijk vanuit een AZ bril gezien. Brom heeft een middenveld geïnstalleerd met drie man zonder verdedigende insteek en betaalt daar wekelijks de prijs voor. Ook zet hij weer eens een middenvelder (vd Streek) aan de buitenkant en dat werkt natuurlijk niet.

Nu komt het, de oplossing die ze daarvoor voorzien heet Joris van Overeem. Joris van Overeem die van Brom nooit op 6 mocht spelen (niet altijd onterecht overigens), omdat hij verdedigend niet genoeg bracht en uiteindelijk net als vd Streek linksbuiten eindigde en uiteindelijk zelfs tot zijn eigen opluchting bij een club aan de slag kon waar geen Brom was. Ze noemen de speler die ze daarvoor zoeken zelfs het “type Midtsjø”.
Van den Brom is lid van Verdienste van AZ. Misschien is het een idee om het daar bij te laten.
Dat we een bevestiging zien dat het plafond bereikt was voor Van den Brom is nog geen reden om erover door te blijven emmeren. Let's go on.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dat ga ik zeker niet doen. Het is zowel interessant als vermakelijk om hem te blijven volgen. Het antwoord op de vraag wat afkomstig was van Brom en wat uit AZ zelf kwam ligt opgesloten in het reilen en zeilen van AZ en Utrecht. Ook is hij niet de enige oud-AZ’er is die daar nu een belangrijke rol vervult.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 06 okt 2019, 12:35 Dat ga ik zeker niet doen. Het is zowel interessant als vermakelijk om hem te blijven volgen. Het antwoord op de vraag wat afkomstig was van Brom en wat uit AZ zelf kwam ligt opgesloten in het reilen en zeilen van AZ en Utrecht. Ook is hij niet de enige oud-AZ’er is die daar nu een belangrijke rol vervult.
Vind ik ook hoor. Eigenlijk vergelijk ik Van den Brom met Verbeek. Op een gegeven moment weet je gewoon dat ze nooit verder zullen komen als ze niet veranderen. En om zelf te veranderen, moet er iets belangrijkers zijn die dat veroorzaakt. De wil om te winnen. En uiteindelijk denk ik dat dat de zwakte is van trainers/coaches die niet verder komen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Die Marco, ik ben benieuwd of Fox hem eruit flikkert morgen. Dit soort geintjes kun je in de kroeg wel maken maar op televisie...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Langedijk schreef: 24 nov 2019, 16:31 Die Marco, ik ben benieuwd of Fox hem eruit flikkert morgen. Dit soort geintjes kun je in de kroeg wel maken maar op televisie...
Zou jammer zijn, sinds hij gestopt is bij de FIA is ie superrelaxed op tv en zegt zinnige dingen zonder omhaal.

Heel Nederland is te klein en in rep en roer om 2 woordjes, wanneer mensen hun zorg onbetaalbaar wordt of dat participatie banen verdwijnen kraait er geen hond naar en verdwijnt het probleem naar de achtergrond. Maar Marco moet en zal standrechtelijk gestraft worden, zum kotzen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Een weekje schorsing...

Maar het is inderdaad om misselijk van te worden hoe alles en iedereen weer staat te dringen om er schande van te spreken. Die hypocriete viezerik van de Telegraaf voorop. Zelf werken voor een roddelkrant die fout was in de oorlog en dan nu uitpakken met grote koppen. Bah.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 25 nov 2019, 16:49Die hypocriete viezerik van de Telegraaf voorop.
Nog wat opstaande rekeningen tussen de heer Driessen en de heer van Basten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het gemor begint al in Utrecht, de vraag is hoe tolerant ze daar zijn met John van de Brom.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2020, 09:56 Het gemor begint al in Utrecht, de vraag is hoe tolerant ze daar zijn met John van de Brom.
Ligt niet allen JvdB. TD blijft maar spelers halen, dus krijg je ook steeds meer ontevreden spelers
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 22 jan 2020, 10:44 Ligt niet allen JvdB. TD blijft maar spelers halen, dus krijg je ook steeds meer ontevreden spelers
?? Utrecht heeft een selectie van 24 man waarvan 3 uit Jong Utrecht zijn doorgestroomd en eentje daarvan is dan de 4e doelman.
Dat is toch niet buitengewoon veel?
En het zijn juist de spelers die op voorspraak van John kwamen die het niet waarmaken in Utrecht (zie een Cerny bijvoorbeeld).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De meeste supporters zijn al klaar met zijn gedrag en tactische keuzes, eigenlijk net als bij ons. HIj heeft alleen al jarenlang geluk met bekerlotingen die het nodige verbloemen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

In utrecht is het opwachten van de spelersbus voorkomen. clubleiding gaat vandaag in gesprek met de supporters wiens roep om een Brom-exit steeds sterker aan het worden is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Utrecht krijgt de hele Brom-vloek over zich heen. Het maakt niet uit hoe slecht het gaat, want we haalden toch de bekerfinale? Hij zit weer comfortabel in de zetel.
Plaats reactie