De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 14 jul 2021, 21:46 Ben ik de enige die er ziek van is dat Jahanbaksh naar Feyenoord gaat? Vond het altijd een leuke AZ speler en nu zit hij bij feyenoord, bah!
Nee dat geeft oprecht wel een nare bijsmaak. Het enige dat je niet kan is het Alireza verwijten, want als we de verhalen mogen geloven heeft hij zich echt nog eens bij AZ aangeboden voor een terugkeer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

multatuli schreef: 15 jul 2021, 09:45 Ze hebben jarenlang wanbeleid bij Feyenoord gevoerd, maar Alireza en Til goedkoop halen is vanuit objectief oogpunt juist prima beleid. Helaas :(
Op papier wel, maar ze hebben allebei 2 jaar amper een wedstrijd gespeeld, zeker Til. Het is maar de vraag hoe hun niveau nu is. En Ali is best een duur grapje voor Feyenoord denk ik, zowel transfersom als salaris
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DonnyDelano schreef: 16 jul 2021, 13:26 Op papier wel, maar ze hebben allebei 2 jaar amper een wedstrijd gespeeld, zeker Til. Het is maar de vraag hoe hun niveau nu is. En Ali is best een duur grapje voor Feyenoord denk ik, zowel transfersom als salaris
Til zijn kwaliteiten zijn voornamelijk heel veel loopvermogen, vroeg storen, inzicht in wanneer hij moet gaan, diepte, en afmaken. Ik denk dat hij al die eigenschappen nog wel heeft. Een deel van de fans ziet liever De Wit dan Gudmundsson en ik vond Til toch wel iets beter dan De Wit.

Alireza was in zijn beste jaar bij AZ waardevoller dan Berghuis in zijn beste jaar bij Feyenoord. Alireza heeft niet veel gespeeld maar wel ervaring opgedaan in de premier league en zal ook gewoon hard doorgetraind hebben. De supporters van Brighton noemen hem ook een modelprof ipv een mislukking (Berhuis was wel echt een mislukking bij Watford volgens de fans). Ik verwacht dat Alireza in 2 jaar weer een hoger niveau haalt dan Berghuis.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

multatuli schreef: 16 jul 2021, 14:07 Til zijn kwaliteiten zijn voornamelijk heel veel loopvermogen, vroeg storen, inzicht in wanneer hij moet gaan, diepte, en afmaken. Ik denk dat hij al die eigenschappen nog wel heeft. Een deel van de fans ziet liever De Wit dan Gudmundsson en ik vond Til toch wel iets beter dan De Wit.

Alireza was in zijn beste jaar bij AZ waardevoller dan Berghuis in zijn beste jaar bij Feyenoord. Alireza heeft niet veel gespeeld maar wel ervaring opgedaan in de premier league en zal ook gewoon hard doorgetraind hebben. De supporters van Brighton noemen hem ook een modelprof ipv een mislukking (Berhuis was wel echt een mislukking bij Watford volgens de fans). Ik verwacht dat Alireza in 2 jaar weer een hoger niveau haalt dan Berghuis.
Op zich ben ik het niet met je oneens, maar voor beide geldt wel dat ze amper wedstrijdritme hebben, iets wat de kenners toch vaak belangrijk vinden. En de vergelijking Alireza - Berghuis is niet helemaal eerlijk; Berghuis heeft alleen maar middelmaat om zich heen, terwijl Alireza onderdeel was van een redelijk draaiend team
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DonnyDelano schreef: 16 jul 2021, 14:18 Op zich ben ik het niet met je oneens, maar voor beide geldt wel dat ze amper wedstrijdritme hebben, iets wat de kenners toch vaak belangrijk vinden. En de vergelijking Alireza - Berghuis is niet helemaal eerlijk; Berghuis heeft alleen maar middelmaat om zich heen, terwijl Alireza onderdeel was van een redelijk draaiend team
Dat laatste ben ik uiteraard met je eens, maar desondanks schat ik Alireza hoger in dan Berghuis. We zullen zien. Ik hoop dat ik ongelijk krijg :D Ik gun Alireza heel veel, maar geen succes bij Feyenoord.
Dat wedstrijdritme heb ik al meegenomen in mijn beoordeling, vandaar dat ik verwacht dat hij het 2e jaar pas echt gaat vlammen. Maar ook AZ heeft af en toe van dergelijke spelers binnen gehaald (zonder wedstrijdritme) en dat werd ook een succes (bijv. Altidore).
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391180

:cry:

Dit zou ik heel triest vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 17 jul 2021, 19:01 https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391180

:cry:

Dit zou ik heel triest vinden.
Het is en blijft een rattenclub 😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Van voetbalprimeur:
Stengs kent veelbelovende start bij Nice: 'Hij was de attractie van de wedstrijd'Stengs kent veelbelovende start bij Nice: 'Hij was de attractie van de wedstrijd'

Calvin Stengs heeft meteen indruk gemaakt in Frankrijk. De 22-jarige aanvaller maakte zaterdag zijn officieuze debuut voor OGC Nice tijdens de 2-1 oefenzege op Dinamo Kiev.

Stengs rondde deze week zijn overstap van AZ naar Nice af en heeft niet lang nodig gehad om complimenten te verdienen van coach Christophe Galtier. "Hij heeft slechts een keer meegetraind en moet zijn draai in het elftal nog vinden, maar ik vond het interessant om hem met Youcef Atal te zien", zegt Galtier tegen L'Équipe. "Aan die rechterkant maak ik me weinig zorgen."

Stengs had een basisplaats tegen Kiev en speelde één helft mee. L'Équipe noemt de 22-jarige linkspoot 'de attractie van de wedstrijd'. De Franse krant zag Stengs veelvuldig naar binnen komen om zijn teamgenoten met steekpasses te bedienen. 'Hij is een mooie belofte en doet Galtier denken aan Dimitiri Payet.'

Stengs tekende een vijfjarig contract bij de Franse club, die vorig seizoen als negen eindigde in de Ligue 1. AZ ontvangt ongeveer vijftien miljoen euro.
Leuk dat hij zo positief ontvangen wordt. Ik hoop echt dat hij daar gaat slagen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 17 jul 2021, 19:05 Het is en blijft een rattenclub 😡
Dit had Max ook kunnen doen, maar die heeft Alireza laten lopen. En dan lees ik nu het gerucht dat wij voor Nunnely gaan ](*,)
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

De zaakwaarnemer van Jahanbakhsh kwam zojuist in een interview met 2 opvallende details;

- Feyenoord heeft veel meer betaald dan de 1 miljoen die in de media verscheen.
- Brighton heeft 25 miljoen aan AZ betaald 2 jaar geleden ipv de 19 miljoen die ten tijde van de transfer in de media werd vermeld.

Dat zijn twee zaken waar ik dan wel weer lekker op ga. Kon me ook haast niet voorstellen dat ze hem voor 1 miljoen lieten gaan.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZSander schreef: 18 jul 2021, 18:56 De zaakwaarnemer van Jahanbakhsh kwam zojuist in een interview met 2 opvallende details;

- Feyenoord heeft veel meer betaald dan de 1 miljoen die in de media verscheen.
- Brighton heeft 25 miljoen aan AZ betaald 2 jaar geleden ipv de 19 miljoen die ten tijde van de transfer in de media werd vermeld.

Dat zijn twee zaken waar ik dan wel weer lekker op ga. Kon me ook haast niet voorstellen dat ze hem voor 1 miljoen lieten gaan.
Heb je een link naar dat interview?
Overigens kunnen we er rustig van uitgaan dat Jahanbakhsh niet te halen was voor AZ. Al zeker qua salaris niet. Die 1 miljoen transfersom? Als dat al zo is dan betalen ze zich waarschijnlijk scheel aan bonussen als hij het een beetje goed doet. Maar oke, eerst dat interview eens zien.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 18 jul 2021, 20:25 Heb je een link naar dat interview?
Overigens kunnen we er rustig van uitgaan dat Jahanbakhsh niet te halen was voor AZ. Al zeker qua salaris niet. Die 1 miljoen transfersom? Als dat al zo is dan betalen ze zich waarschijnlijk scheel aan bonussen als hij het een beetje goed doet. Maar oke, eerst dat interview eens zien.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... appig.html

Interview waar naar verwezen wordt komt van een Iraanse website.

Ben me er overigens ook zeker van bewust dat hij voor AZ niet haalbaar was, had dat ookal aangegeven in het schaduwelftal topic. Hij zal sowieso een dik salaris + tekengeld krijgen en het zal me ook niets verbazen als Brighton een gigantisch doorverkooppercentage heeft. Er werd eerder al gesproken over 'een speciale constructie', en de zaakwaarnemer geeft in dat artikel ook aan dat de transfer 2,5 maand heeft geduurd.
Laatst gewijzigd door AZSander op 19 jul 2021, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Compete to complete
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZSander schreef: 18 jul 2021, 21:46 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... appig.html

Interview waar naar verwezen wordt komt van een Iranese website.

Ben me er overigens ook zeker van bewust dat hij voor AZ niet haalbaar was, had dat ookal aangegeven in het schaduwelftal topic. Hij zal sowieso een dik salaris + tekengeld krijgen en het zal me ook niets verbazen als Brighton een gigantisch doorverkooppercentage heeft. Er werd eerder al gesproken over 'een speciale constructie', en de zaakwaarnemer geeft in dat artikel ook aan dat de transfer 2,5 maand heeft geduurd.
Feyenoord maakt hele rare sprongen om mee te kunnen blijven doen. Die komen op deze manier echt buiten de ring terecht…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 18 jul 2021, 21:59 Feyenoord maakt hele rare sprongen om mee te kunnen blijven doen. Die komen op deze manier echt buiten de ring terecht…….
Daarom moeten wij niet naar Feyenoord kijken, maar alleen naar onszelf.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 18 jul 2021, 21:59 Feyenoord maakt hele rare sprongen om mee te kunnen blijven doen. Die komen op deze manier echt buiten de ring terecht…….
Aankopen Til en Alireza zijn juist geen rare sprongen. Beide hebben al met Slot gewerkt en beide passen perfect in het voetbal dat Slot wil spelen. Daarnaast is Alireza een topspeler die voor een prikkie is gehaald door Feyenoord maar wel de potentie heeft om binnen 2 jaar weer 1 van de beste spelers op de Nederlandse velden te zijn. Tot slot kunnen ze hem waarschijnlijk weer met winst doorverkopen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 jul 2021, 07:04 Aankopen Til en Alireza zijn juist geen rare sprongen. Beide hebben al met Slot gewerkt en beide passen perfect in het voetbal dat Slot wil spelen. Daarnaast is Alireza een topspeler die voor een prikkie is gehaald door Feyenoord maar wel de potentie heeft om binnen 2 jaar weer 1 van de beste spelers op de Nederlandse velden te zijn. Tot slot kunnen ze hem waarschijnlijk weer met winst doorverkopen.
Financiële sprongen bedoelde ik.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 19 jul 2021, 07:15 Financiële sprongen bedoelde ik.
Ik snap ook niet hoe het financieel zit bij Feyenoord dat zij al die aankopen kunnen doen, maar ze hebben natuurlijk wel geld voor Berghuis ontvangen en nog een speler. Daarnaast las ik net over de trailer voor de disney + serie. Daar zullen ze ongetwijfeld ook geld mee verdienen.

https://youtu.be/WaIwpQ6-qlg

Als ik die beelden zo zie, snap ik wel dat Berghuis daar opgestapt is :mrgreen:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Guus Til kijkt uit naar zijn eerste échte thuiswedstrijd met Feyenoord. De middenvelder was eigenlijk altijd al onder de indruk van zijn nieuwe club.
'Een volle Kuip, dat is wel iets waar ik naar uitkijk', aldus de van Spartak Moskou gehuurde Til in een uitgebreid interview met Voetbal International. 'Ik heb nog nooit in De Kuip gewonnen, dat deed AZ pas toen ik weg was. Ik ben altijd wel onder de indruk geweest van het stadion en toch ook de supporters. Ik weet nog dat toen ik vroeger met de jeugd van AZ op Varkenoord had gespeeld en we terugreden naar huis, mijn vader in de auto al zei: "Dit is toch wel een indrukwekkende club, hoor". Vandaar dat ik ook niet twijfelde toen Feyenoord zich meldde. In alles voelt dit als een goede stap. Ik ken de trainer, de club wil vooruit en ik kan gaan spelen. Meer dan dat heb ik niet nodig.'
Altijd die obligate riedeltjes van spelers die naar een nieuwe club gaan……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 21 jul 2021, 06:52 Altijd die obligate riedeltjes van spelers die naar een nieuwe club gaan……
Loslaten is ook een kunst he.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Had bijna een hartverzakking toen ik Dos Santos op de instagram pagina van AZ voorbij zag komen, gelukkig viel mij bij de tweede keer kijken het Under Armour logo op zijn shirt op :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie