De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 05 dec 2021, 22:51 Fit speelde hij ook niet alles. Pendelde vorig jaar al tussen bank en basis. Dat kan niet als je langdurig geblesseerd bent.
Bij een topclub speel je meestal niet alles (paar uitzonderingen daargelaten). Maar als je bij Vincent vorig seizoen kijkt, had zijn afwezigheid meestal met blessures te maken en als hij wel bij de wedstrijdselectie zat, speelde hij bijna altijd wel (weliswaar vaak geen hele wedstrijden, maar wel elke wedstrijd):

https://www.transfermarkt.com/vincent-j ... rainer_id=
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 06 dec 2021, 10:46 Ga je straks weer pleiten voor Fred Friday?

;-)

PS. Inderdaad prachtig plaatje van het stadion.
Daag me niet uit he :wink:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 06 dec 2021, 19:57 Bij een topclub speel je meestal niet alles (paar uitzonderingen daargelaten). Maar als je bij Vincent vorig seizoen kijkt, had zijn afwezigheid meestal met blessures te maken en als hij wel bij de wedstrijdselectie zat, speelde hij bijna altijd wel (weliswaar vaak geen hele wedstrijden, maar wel elke wedstrijd):

https://www.transfermarkt.com/vincent-j ... rainer_id=
Heb in gezien, vandaar ook dat ik het zei. Speelt wel vaak, pendelt tussen bank en basis en scoort niet heel veel. Was in zijn eerste seizoen echter wel onomstreden.

Ondanks dat hij daar lekker verdient en een fantastisch leven heeft zal hij zijn toekomst anders hebben gezien toen hij hier zes jaar geleden vertrok.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Teun Koopmeiners vandaag de winnende voor Atalanta (met wat mazzel maar toch leuk).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Stijn is blij als postbode. :D

Uit het AD, premium.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/st ... ~a1ec341d/
Stein Huysegems, van international tot bezorger: ‘Na de krantenwijk begint de pakketjesronde, heerlijk’
RANDJE BUITENSPEL
De ene week laat Sjoerd Mossou zijn gedachten los op een actuele foto, de andere week spreekt Dennis van Bergen met een oud-voetballer over diens huidige werk. Vandaag: Stein Huysegems, die nu ’s ochtends om 04.00 uur opstaat om post te bezorgen.

Dennis van Bergen 14-12-21, 16:09 Laatste update: 16:11
Het is een vroege woensdagmiddag als Stein Huysegems er al een tamelijk lange dag op heeft zitten. Het was koud toen de wekker hem om 04.00 uur uit zijn slaap piepte. Een stevige wind blies over zijn woonplaats Heist-op-den-Berg, een gemeente in de provincie Antwerpen. En het fietsen viel vanwege de zwaarbepakte tas op zijn bagagedrager ook al niet mee. Maar Het Laatste Nieuws, De Standaard en al die andere Belgische kranten hebben hun weg naar de deurmatten weer gevonden. En dat stemt een postbode doorgaans tevreden. ,,De mensen kunnen weer lezen’’, zegt de oud-speler van onder meer Feyenoord, AZ, FC Twente en Roda JC. Op montere toon: ,,Alles ging vlekkeloos.’’

Er was een tijd dat Huysegems zichzelf geregeld terugvond in de Belgische kranten. Toen hij, zoals in 2005, namens AZ in de halve finale van de UEFA Cup op de valreep was uitgeschakeld door Sporting Lissabon. Of toen hij voor de Rode Duivels debuteerde tegen Spanje (2004). Zoals de bekerwinst met Lierse SK in 1999 hem eveneens bekendheid verschafte, net als zijn overstap van AZ naar Feyenoord in 2006.

De aanwinsten van Feyenoord in de zomer van 2006: Stein Huysegems, Joonas Kolkka, Benjamin De Ceulaer, Henk Timmer en Theo Lucius.
De aanwinsten van Feyenoord in de zomer van 2006: Stein Huysegems, Joonas Kolkka, Benjamin De Ceulaer, Henk Timmer en Theo Lucius.
Tegenwoordig is de naam van de 39-jarige ex-prof op een andere manier verbonden aan de kranten. Hij bezorgt ze. ,,Het voordeel is dat je lekker in beweging bent’’, zegt Huysegems. ,,Nóg een voordeel is de afwisseling. Als de krantenwijk erop zit, volgt daarna namelijk de pakketjesronde. Echt, post bezorgen is een heerlijk vak.’’

Moeiteloos kan de oud-aanvaller de straten opdreunen waar hij zijn postkar dagelijks doorheen stuurt: L. Carréstraat, Hallaarstraat, Lostraat, Pastoor Mellaertsstraat. En de Leopoldlei natuurlijk, de straat waar bezoekers van café Den Don veelal pas gaan slapen wanneer Huysegems al aan zijn ochtendkwark zit. En – niet te vergeten – de Leo Kempenaersstraat, domein van die weinig postbodegezinde herdershond die hem de pedalen geregeld steviger doet ronddraaien.

,,Het gebeurt heus nog weleens dat mensen niet kunnen geloven wie ze voor hun deur zien staan met een poststuk’’, vertelt de man die bij Feyenoord in een elftal speelde met onder anderen Pierre van Hooijdonk, Georginio Wijnaldum en Royston Drenthe. ,,Bende gij het, vragen ze dan. Maar ach, zelf vind ik het niet zo bijzonder dat ik dit werk doe. Ik heb er gewoon enorm veel plezier in.’’

Automatisch gaan de gedachten naar Berry van Aerle, die als postbode ooit even gretig langs Helmondse brievenbussen trok als dat hij in voorgaande jaren over de rechterflank van PSV raasde. Of naar Adri van Tiggelen, hoofdbezorger van het clubblad van voetbalvereniging OSV uit Oud-Beijerland. Mannen zonder pretenties. Types die zich, net als Huysegems, nergens te groot voor voelen.

Dat laatste bleek wel toen de Belg enige jaren terug zijn sollicitatiegesprek had. Huysegems ziet zich nóg zitten. Allemaal leuk en aardig, vonden ze bij het Belgische postbedrijf, een oud-voetballer die een transfer wilde maken tot bezorger. Maar was hij wel de man die ze zochten? ,,Ik heb toen een poosje proefgedraaid’’, zegt de zestienvoudig Belgisch international. ,,Post sorteren in het sorteercentrum, busjes en motoren inladen; ge kent het wel. Wat bleek: twee weken later had ik al een vast contract. Prachtig.’’

En dat vindt hij het nog steeds, prachtig. Voldaan is zijn gevoel over zijn voetballoopbaan, die hem vanuit Lierse via de Kuip zelfs leidde naar Nieuw-Zeeland. Maar voor dag en dauw door Heist-op-den-Berg fietsen geeft hem minstens zoveel voldoening. ,,Ik hoop nog jarenlang postbode te blijven.’’
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Iemand die het volledige VI pro artikel van Teun hier kan/wil plaatsen?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Bijgaand het interview met Teun uit de Vi van deze week via VI Pro:
over zijn transfer en alles wat er voor en tijdens gebeurt is, waarom Atalanta, het AZ van nu, de impact van Corona op een topsporter, hoe Atalanta speelt en ook Oranje
Duidelijk is dat Teun het op zijn eigen manier doet nu en ook in de toekomst

Artikel verwijderd
Laatst gewijzigd door AZ-073 op 16 dec 2021, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Bedankt voor het plaatsen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 15 dec 2021, 12:21 Bedankt voor het plaatsen.
Daar sluit ik mij bij aan. Dank je 073
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Nou, niet bedankt voor het plaatsen eigenlijk. Juridisch gezien mag dit dus niet. Wij zijn vanmiddag ook gebeld met het vriendelijke doch dringende verzoek dit niet meer te doen. Ik zal de moderators hier ook even over inlichten en hen vragen dit ook te modereren, puur om juridische en financiele gevolgen te voorkomen.

@AZ-073: Bij deze ook het verzoek om het artikel te verwijderen.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 15 dec 2021, 15:48Wij zijn vanmiddag ook gebeld met het vriendelijke doch dringende verzoek dit niet meer te doen.
Hoe zit het met Premium artikelen van kranten ??
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 15 dec 2021, 17:08 Hoe zit het met Premium artikelen van kranten ??
In principe hetzelfde, alleen zijn we daarover (nog) niet op de vingers getikt. Maar bij voorkeur die ook niet plaatsen want als iemand kwaad wil zouden ze direct een claim in kunnen dienen en is het gedaan met het forum.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Duidelijk.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

AZ 4 Life schreef: 15 dec 2021, 15:48 Nou, niet bedankt voor het plaatsen eigenlijk. Juridisch gezien mag dit dus niet. Wij zijn vanmiddag ook gebeld met het vriendelijke doch dringende verzoek dit niet meer te doen. Ik zal de moderators hier ook even over inlichten en hen vragen dit ook te modereren, puur om juridische en financiele gevolgen te voorkomen.

@AZ-073: Bij deze ook het verzoek om het artikel te verwijderen.
Op een forum ben je als moderator/eigenaar niet verantwoordelijk om actief te zoeken naar comments die copyright overtreden van andere websites. Echter moet je het wel voor een copyrightclaimer gemakkelijk maken om een verzoek tot verwijdering in te dienen en daar vervolgens gehoor aan te geven.

Oftewel, laat ze maar iedere keer een verzoek indienen..
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eigenlijk zouden ze blij moeten zijn dat meer mensen dan alleen abonnees dit lezen. Het zou mensen ook kunnen overhalen tóch VI Pro te nemen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Maar ik begrijp dat we niet meer moeten doen? Ik heb ook met regelmaat VI Pro artikelen geplaatst, maar vind het voortbestaan van de Fanpage belangrijker.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 15 dec 2021, 21:22 Op een forum ben je als moderator/eigenaar niet verantwoordelijk om actief te zoeken naar comments die copyright overtreden van andere websites. Echter moet je het wel voor een copyrightclaimer gemakkelijk maken om een verzoek tot verwijdering in te dienen en daar vervolgens gehoor aan te geven.

Oftewel, laat ze maar iedere keer een verzoek indienen..
Dat gaan we dus niet doen. Het is heel simpel: gewoon niet meer plaatsen. Forummers die dat toch doen krijgen de eerste keer een verzoek tot verwijdering en een waarschuwing, daarna een ban. Heel simpel.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

AZ 4 Life schreef: 16 dec 2021, 08:32 Dat gaan we dus niet doen. Het is heel simpel: gewoon niet meer plaatsen. Forummers die dat toch doen krijgen de eerste keer een verzoek tot verwijdering en een waarschuwing, daarna een ban. Heel simpel.
Uiteraard kunnen jullie dat beslissen. Het is jullie forum.
AZ 4 Life schreef: 16 dec 2021, 08:32 Maar bij voorkeur die ook niet plaatsen want als iemand kwaad wil zouden ze direct een claim in kunnen dienen en is het gedaan met het forum.
Ik wil er alleen op wijzen dat dit juridisch gezien onjuist is. Dat kan pas wanneer jullie geen gevolg geven aan het verzoek om te verwijderen.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 16 dec 2021, 09:58 Uiteraard kunnen jullie dat beslissen. Het is jullie forum.


Ik wil er alleen op wijzen dat dit juridisch gezien onjuist is. Dat kan pas wanneer jullie geen gevolg geven aan het verzoek om te verwijderen.
Precies, en die juridische procedures willen wij vermijden. Wij willen niet steeds politieagentje gaan spelen de boel op de spits drijven. Nu ben ik geen moderator, maar ik kan me voorstellen dan MO7, Kilkenny en Forza ook geen zin hebben om hier 24/7 scherp op te zijn en politieagentje te spelen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 16 dec 2021, 08:32 Dat gaan we dus niet doen. Het is heel simpel: gewoon niet meer plaatsen. Forummers die dat toch doen krijgen de eerste keer een verzoek tot verwijdering en een waarschuwing, daarna een ban. Heel simpel.
Dus Kilkenny krijgt nu een waarschuwing voor dat artikel in het Jansen topic? :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie