De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

De topic over oud AZ-spelers I besloeg 100 pagina's en ligt nu op De Rommelzolder.

Laatste posts uit De topic over oud AZ-spelers I:
Langedijk schreef:Ik las net in de VI dat good old Erik te Paske de hoofdcoach van een club in Rwanda wordt. Pff Rwanda of all places wat heeft ie daar nou te zoeken
MO7 schreef:Een hoop hitsige weduwes?
Sir Robbert schreef:Aids?
Slayer schreef:Dikke witte klodders op die lekkere strakke bruine buikies?
DIRK privé schreef:Kan geen toeval zijn, het antwoord stond vandaag voor op het NHD:
"Gorrila's moeten Rwanda weer op de been helpen"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is weer een hoogstaande samenvatting, Cruz :wink: Ben overigens wel benieuwd wat er met de generatie 81 gaat gebeuren in combinatie met de eventuele huldiging. Zou me niet verbazen als daar niet aan gedacht is, maar het lijkt mij juist mooi om ook die mannen nog te kunnen zien.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef:Het is weer een hoogstaande samenvatting, Cruz :wink: Ben overigens wel benieuwd wat er met de generatie 81 gaat gebeuren in combinatie met de eventuele huldiging. Zou me niet verbazen als daar niet aan gedacht is, maar het lijkt mij juist mooi om ook die mannen nog te kunnen zien.
Wees gerust. Op Eredivisie Live zijn elke maandag spelers te gast uit het kampioensteam. Vanavond Jan Peters volgens mij. De vorige gasten hebben al gezegd dat er iets gebeurt. Dat was 2 jaar geleden ook al de bedoeling
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Mag oud trainers hier ook in?

**Co Adriaanse vertrekt na dit seizoen
bij Red Bull Salzburg.De club heeft
laten weten dat het contract van de
trainer niet verlengd wordt.

Adriaanse is aan zijn eerste seizoen
bezig in Oostenrijk.De ploeg,met onder
anderen Robin Nelisse en Barry Opdam,
staat eerste in de competitie en heeft
met nog acht duels te gaan vijf punten
voorsprong op Rapid Wien.

"Er zijn een paar dingen gebeurd die
een verlenging van het contract in de
weg stonden",liet technisch directeur
Heinz Hochhauser weten.De oud-trainer
van onder meer AZ,ajax,Willem II en FC
Porto had eerder nog aangegeven graag
bij Salzburg te blijven.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

RULEAZ schreef:Mag oud trainers hier ook in?

**Co Adriaanse vertrekt na dit seizoen
bij Red Bull Salzburg.De club heeft
laten weten dat het contract van de
trainer niet verlengd wordt.

Adriaanse is aan zijn eerste seizoen
bezig in Oostenrijk.De ploeg,met onder
anderen Robin Nelisse en Barry Opdam,
staat eerste in de competitie en heeft
met nog acht duels te gaan vijf punten
voorsprong op Rapid Wien.

"Er zijn een paar dingen gebeurd die
een verlenging van het contract in de
weg stonden",liet technisch directeur
Heinz Hochhauser weten.De oud-trainer
van onder meer AZ,ajax,Willem II en FC
Porto had eerder nog aangegeven graag
bij Salzburg te blijven.
Is Huub al aan t zagen?
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

RULEAZ schreef:Mag oud trainers hier ook in?

**Co Adriaanse vertrekt na dit seizoen
bij Red Bull Salzburg.De club heeft
laten weten dat het contract van de
trainer niet verlengd wordt.

Adriaanse is aan zijn eerste seizoen
bezig in Oostenrijk.De ploeg,met onder
anderen Robin Nelisse en Barry Opdam,
staat eerste in de competitie en heeft
met nog acht duels te gaan vijf punten
voorsprong op Rapid Wien.

"Er zijn een paar dingen gebeurd die
een verlenging van het contract in de
weg stonden",liet technisch directeur
Heinz Hochhauser weten.De oud-trainer
van onder meer AZ,ajax,Willem II en FC
Porto had eerder nog aangegeven graag
bij Salzburg te blijven.
Hij heeft o.a. een opmerking over de sponsor gemaakt:
NU.NL: Kritiek

Mogelijk speelde ook de kritiek van Adriaanse op de sponsor een rol bij het besluit dat de Nederlander na dit seizoen moet vertrekken. Adriaanse gaf aan dat hij het wachten op een besluit moe was.

''Ik kan niet tot mei wachten. De planning voor het komende seizoen had eigenlijk al klaar moeten zijn. De beslissing ligt puur bij Didi Mateschitz, maar die heb ik sinds september niet meer gezien. Dat begrijp ik, want voor hem heeft de Formule 1 prioriteit'', zei Adriaanse enigszins mokkend over de grote baas van financier Red Bull.
Tsja, Co-tje steekt zijn mening nooit onder stoelen of banken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hoofdrol Mathijsen bij zege HSV op Man City

Hamburger SV heeft de heenwedstrijd in de kwartfinale van het UEFA Cup-toernooi tegen Manchester City met 3-1 gewonnen. Joris Mathijsen had een belangrijk aandeel in de verdiende zege.

Coach Martin Jol had in de aanloop naar de wedstrijd gewezen op de kracht van Robinho ('met de bal aan de voet misschien wel de beste speler van de wereld') en de diepgang vanaf het middenveld van Stephen Ireland. De woorden van de Nederlandse coach werden binnen een minuut bewaarheid. Robinho zette een dreigende actie in en legde breed op Ireland die de bal bekeken in de hoek schoof: 0-1.

Manchester City kende dus een droomstart, maar de Engelsen stelden in de resterende 89 minuten teleur. Het elftal van manager Mark Hughes moet het hebben van de individuele kwaliteiten van met name Robinho, Ireland en Shaun Wright-Phillips. Verder oogde Manchester City als los zand.

HSV, dat zich niet uit het veld liet slaan door de snelle achterstand, wist wel raad met de geboden ruimte om te voetballen. Onder aanvoering van David Jarolim, Ivica Olic en Piotr Trochowski creëerde de thuisploeg kans op kans. In de negende minuut was het al gelijk. Mathijsen kopte raak na een hoekschop van Trochowski.

Mathijsen was ook betrokken bij de 2-1. De Oranje-international meldde zich bij een hoekschop opnieuw in het vijandelijke strafschopgebied en zijn inzet werd door verdediger Micah Richards met de hand gekeerd. Trochowski schoot de toegekende penalty feilloos binnen.

Trochowski werd man van de wedstrijd door ook nog eens de 3-1 voor te bereiden. Invaller Paolo Guerrero had de bal voor het intikken na een actie van de spelmaker. Zo heeft HSV vooralsnog de beste papieren voor het bereiken van de halve finale.
Ondanks dat hij in Nederland veel kritiek krijgt, met name als Oranje ter sprake komt, kan je zeggen dat Mathijsen goed bezig is daar in Duitsland.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Kilkenny schreef: Ondanks dat hij in Nederland veel kritiek krijgt, met name als Oranje ter sprake komt, kan je zeggen dat Mathijsen goed bezig is daar in Duitsland.
Dat als ongveer de enige oud-AZ speler, als het niet de enige is..........
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Johan schreef:[..]


Dat als ongveer de enige oud-AZ speler, als het niet de enige is..........
Binnen 1 sec. kwam deze bij mij naar boven Jimmy Floyd Hasselbaink.
Vak S
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Bolmi schreef:[..]


Binnen 1 sec. kwam deze bij mij naar boven Jimmy Floyd Hasselbaink.
Ik denk dat Johan het AZ van Co zeg maar, bedoelt.
...-
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Kees Vooijs schreef:[..]


Ik denk dat Johan het AZ van Co zeg maar, bedoelt.

Cocu :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
gAZt
Supporter
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 apr 2007, 15:01
Locatie: thuis

Vandaag, juist nu het einde van een .naar verwachting, topseizoen thuis een leuk gesprek gehad over de spelers die zo nodig moesten(?) of wilden vertrekken om zich te verbeteren.
Natuurlijk alleen de spelers van de laatste vijf/zes jaar als voorbeelden genomen omdat het te ver gaat om de spelers van het kampioenselftal '81 mee te nemen in het gesprek.
Het viel ons op dat er eigenlijk niemand na hun AZ seizoen(en) nog echt succesvol is/was.
Misschien is dat een waarschuwing voor de spelers van nu die overwegen hun contract niet te verlengen of solliciteren naar een nieuwe topclub.
Neem nu: Ron Vlaar was toch best wel een publiekslieveling totdat hij bekend maakte weg te willen. Wat heeft die nog gepresteerd ?? of Tim de Cler die bij diezelfde club beland is. Toch ook niks meer terwijl Tim ervan overtuigd was een goede stap te hebben gezet. Henk Timmer heeft ook bij diezelfde club niet meer laten zien wat hij wel in Alkmaar heeft laten zien. En om bij die club maar even te blijven Landzaat ook niks meer. Ruud Vormer wilde ook meer en vecht nu samen met de andere Limbabwanen voor een langer verblijf in de eredivisie en hoopt op een geldschieter die Roda een beetje geld schenkt zodat de begroting kan sluiten. De verhuurde Donk zit trouw elke week weer op de bank en voetbalt behalve op de training nog maar zelden en laten we eerlijk zijn Donk was een belofte. Boy Waterman werd ,totdat hij in zijn privéleven wat enorme blunders maakte, toch ook op handen gedragen ? en nu dan ??
Okay Barry O. en Robin N. gaan met Salzburg lekker en kunnen we volgend seizoen in de CL tegenkomen maar wat voor Mickey Mouse competitie is dat nou eigenlijk ?
Perez dan ?? Nee na omzwerving *j*x en PiSVee en weer *j*x nu bij Twente een gewaardeerde speler dat wel maar hoopte Kenneth niet op meer dan Twente ?? Ik denk het wel
Gretar dan ?? Bolton is geen hoogvlieger maar het is wel de Premier League dus misschien is Gretar de enige die nog wat presteert
Ik denk dat er nog wel meer voorbeelden te noemen zijn maar is dit niet al genoeg waarschuwing voor de spelers die over hun contract nadenken ?
lopend op de fiets en heen terug schoot ook al niet op
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

beessie schreef:Vandaag, juist nu het einde van een .naar verwachting, topseizoen thuis een leuk gesprek gehad over de spelers die zo nodig moesten(?) of wilden vertrekken om zich te verbeteren.
Natuurlijk alleen de spelers van de laatste vijf/zes jaar als voorbeelden genomen omdat het te ver gaat om de spelers van het kampioenselftal '81 mee te nemen in het gesprek.
Het viel ons op dat er eigenlijk niemand na hun AZ seizoen(en) nog echt succesvol is/was.
Misschien is dat een waarschuwing voor de spelers van nu die overwegen hun contract niet te verlengen of solliciteren naar een nieuwe topclub.
Neem nu: Ron Vlaar was toch best wel een publiekslieveling totdat hij bekend maakte weg te willen. Wat heeft die nog gepresteerd ?? of Tim de Cler die bij diezelfde club beland is. Toch ook niks meer terwijl Tim ervan overtuigd was een goede stap te hebben gezet. Henk Timmer heeft ook bij diezelfde club niet meer laten zien wat hij wel in Alkmaar heeft laten zien. En om bij die club maar even te blijven Landzaat ook niks meer. Ruud Vormer wilde ook meer en vecht nu samen met de andere Limbabwanen voor een langer verblijf in de eredivisie en hoopt op een geldschieter die Roda een beetje geld schenkt zodat de begroting kan sluiten. De verhuurde Donk zit trouw elke week weer op de bank en voetbalt behalve op de training nog maar zelden en laten we eerlijk zijn Donk was een belofte. Boy Waterman werd ,totdat hij in zijn privéleven wat enorme blunders maakte, toch ook op handen gedragen ? en nu dan ??
Okay Barry O. en Robin N. gaan met Salzburg lekker en kunnen we volgend seizoen in de CL tegenkomen maar wat voor Mickey Mouse competitie is dat nou eigenlijk ?
Perez dan ?? Nee na omzwerving *j*x en PiSVee en weer *j*x nu bij Twente een gewaardeerde speler dat wel maar hoopte Kenneth niet op meer dan Twente ?? Ik denk het wel
Gretar dan ?? Bolton is geen hoogvlieger maar het is wel de Premier League dus misschien is Gretar de enige die nog wat presteert
Ik denk dat er nog wel meer voorbeelden te noemen zijn maar is dit niet al genoeg waarschuwing voor de spelers die over hun contract nadenken ?
Je vergeet de Koef, een vaste basisplaats op de bank bij PSV.
Als hij speelt is hij geen schim meer van de speler bij AZ.

Dit zelfde geld ook voor Kromkamp.
Alleen hij heeft hij dit jaar minder gespeeld door blessures, maar ook hij is geen schim meer van de speler bij AZ.............

De enige speler die het nog goed vergaat is onze Joris bij HSV.
Maar ik moet zeggen dat ik hem bij Oranje veel fouten heb zien maken.
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

En Joris Mathijsen dan? Hij doet het toch niet verkeerd in Hamburg en speelt altijd.
Come on you reds
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Kees Vooijs schreef:[..]


Ik denk dat Johan het AZ van Co zeg maar, bedoelt.

Precies! Niet spelers die destijds kampioen zijn geworden en toen zijn weggaan.

Spelers die nu nog spelen.

Want Hasselbaink is alleen maar beter gaan spelen na AZ....................
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Musampa is blij dat het kampioenschap voor AZ is

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=76851
Leuk dat een oud AZ en 020 speler, toch liever het kampioenschap naar AZ ziet gaan.
En dat roepen in de UFO..............
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

jAZper schreef:En Joris Mathijsen dan? Hij doet het toch niet verkeerd in Hamburg en speelt altijd.
Sektioui ook niet vergeten... Heeft dan geen basisplek, maar staat wel in de kwartfinale CL met Porto...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-04- ... 090416.pdf

Op pagina 26 van de Spits een mooi artikel over John Metgod. "In het kampioensteam van '80/'81 was Jos Jonker de tot dan toe ontbrekende schakel". Daarom volgende week vrijdag 24-4 een wedstrijd van het oude kampioensteam bij Vitesse '22 in Castricum. Speciaal voor Jos Jonker.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

DIRK privé schreef:http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-04- ... 090416.pdf

Op pagina 26 van de Spits een mooi artikel over John Metgod. "In het kampioensteam van '80/'81 was Jos Jonker de tot dan toe ontbrekende schakel". Daarom volgende week vrijdag 24-4 een wedstrijd van het oude kampioensteam bij Vitesse '22 in Castricum. Speciaal voor Jos Jonker.

Hoe laat?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

Voltreffer Vick schreef:[..]



Hoe laat?
Zie:

http://www.suppver-blauw-zwart.nl/oud-AZ/Programma.html

Arjan de Zeeuw doet mee bij Vitesse '22
Plaats reactie