De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

DIRK privé schreef:[..]

Zie:

http://www.suppver-blauw-zwart.nl/oud-AZ/Programma.html

Arjan de Zeeuw doet mee bij Vitesse '22
Zeker ff een biertje halen, altijd leuk om die gasten weer een keer te zien.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gisteren een groot en leuk interview in de VI gelezen met George Kessler. Maar een schande dat deze man, 76 inmiddels, nog geen uitnodiging voor het kampioensfeest heeft gehad

Overigens staat in diezelfde VI een groot artikel over 020 met een leuk citaat over AZ van Dick Advocaat:

'AZ wint eerder de Champions League dan 020. Die club weet al een paar jaar de spelersgroep bij elkaar te houden. Je kunt wel de rijkste club zijn, maar het gaat toch om het technische beleid. 020 kan niet altijd excuses blijven zoeken. AZ staat een straatlengte voor. Bij 020 is Luis Suarez de uitblinker, maar ze hebben verder al jaren niet een selectie die in de buurt komt van de eerste plaats. Voordat er een team staat dat echt Europees succes kan halen, daar gaat heel veel tijd aan vooraf. Daar is AZ nu dichter bij'

Ook staat in datzelfde artikel dat de begroting van AZ volgend jaar naar 50 (!) miljoen gaat :roll:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Langedijk schreef:Gisteren een groot en leuk interview in de VI gelezen met George Kessler. Maar een schande dat deze man, 76 inmiddels, nog geen uitnodiging voor het kampioensfeest heeft gehad

Overigens staat in diezelfde VI een groot artikel over 020 met een leuk citaat over AZ van Dick Advocaat:

'AZ wint eerder de Champions League dan 020. Die club weet al een paar jaar de spelersgroep bij elkaar te houden. Je kunt wel de rijkste club zijn, maar het gaat toch om het technische beleid. 020 kan niet altijd excuses blijven zoeken. AZ staat een straatlengte voor. Bij 020 is Luis Suarez de uitblinker, maar ze hebben verder al jaren niet een selectie die in de buurt komt van de eerste plaats. Voordat er een team staat dat echt Europees succes kan halen, daar gaat heel veel tijd aan vooraf. Daar is AZ nu dichter bij'

Ook staat in datzelfde artikel dat de begroting van AZ volgend jaar naar 50 (!) miljoen gaat :roll:
Lijkt me niet meer dan logisch. Volgens mij was dit jaar de begroting rond de 36 miljoen, door mee te spelen in de CL (en als Twente de voorronde uit wordt geknikkerd) ontvang je normaliter bijna 10 miljoen. Al vraag ik me af of deze bedragen ook niet wat zakken door de economische malaise.
Alle mensen zijn gelijk:
zij vergaan van angst bij de gedachte aan de dood en zij zijn geobsedeerd door seks
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Dick schreef:[..]


Lijkt me niet meer dan logisch. Volgens mij was dit jaar de begroting rond de 36 miljoen, door mee te spelen in de CL (en als Twente de voorronde uit wordt geknikkerd) ontvang je normaliter bijna 10 miljoen. Al vraag ik me af of deze bedragen ook niet wat zakken door de economische malaise.
Scheringa gisteravond bij Holland Sport: 'het budget was en blijft 30 miljoen per jaar"

On -topic: mooie beelden van Nygaard, wel triest verhaal. De liefde voor A Z zal bij hem voor altijd blijven bestaan. Wellicht een groot spandoek voor Nygaard, hij is er tijdens AZ - Heerenveen bij.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SebAZ schreef:[..]


Scheringa gisteravond bij Holland Sport: 'het budget was en blijft 30 miljoen per jaar"

On -topic: mooie beelden van Nygaard, wel triest verhaal. De liefde voor A Z zal bij hem voor altijd blijven bestaan. Wellicht een groot spandoek voor Nygaard, hij is er tijdens AZ - Heerenveen bij.
Topidee!! =D>
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Ja die meneer verdient zeker een spandoek, als je ziet hoeveel clubliefde deze man uitstraalt daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren. Ondanks zijn ziekte komt hij op nadrukelijk verzoek van hemzelf nog 1 keer per jaar naar een wedstrijd van AZ.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Gebruikersavatar
sinceIpswich
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009, 09:57

Voor wie het gemist heeft, andere tijden met het kampioenselftal van 81!
Dit is de link.
http://player.omroep.nl/?aflID=9297883

Blijft geweldig om terug te zien.
Gebruikersavatar
DIRK privé
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 sep 2006, 18:26
Locatie: Castricum

DIRK privé schreef:[..]


Zie:

http://www.suppver-blauw-zwart.nl/oud-AZ/Programma.html

Arjan de Zeeuw doet mee bij Vitesse '22
Nogmaals de tip: Om 20.00 uur oud AZ '81 in Castricum
Becqham

Stein Huyseghems heeft zijn ex-club Lierse in de halve finale van de beker pijn gedaan door 2x tegen ze te scoren in de 1-4 overwinning van Genk, dat met een slechte uitgangspositie aan de match begonnen was (2-2) maar die helemaal rechtzette en zo naar de finale van de Beker van België gaat. (andere 2 goals van een ex-speler van een gehaat clubje hier, Tom de Mul)
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

DIRK privé schreef:[..]

Nogmaals de tip: Om 20.00 uur oud AZ '81 in Castricum
Was erg gezellig in Castricum. Naast een aantal forummers uiteraard ook veel oud-spelers zien spelen. Toch best netjes hoe een aantal nog loopt te ballen, vooral die prachtige assist van Kist en het daar uit voortvloeiende doelpunt van Tol.

TikTak doet er overigens goed aan een boekje van Sonja Bakker aan te schaffen :wink: Maar ondanks zijn gewicht toch nog een leep lopje die er net niet in ging en een paar prachtige steekpaasjes.
Alle mensen zijn gelijk:
zij vergaan van angst bij de gedachte aan de dood en zij zijn geobsedeerd door seks
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Waarom moet Goulooze eigenlijk meedoen? Toen hij weg ging uit Alkmaar moest meneer zo nodig met een halve pagina in de krant lopen natrappen naar AZ.

Wel leuk van die toeschouwer; Wie is die dikke met die kale kop?
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
De Alkmaarderhout
Supporter
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2007, 18:54
Locatie: Heiloo

Op eredivisie live een intervieuw met Koef, hij wil weg als hij bankzitter blijft bij PSV, terughalen naar Alkmaar als Mounir vertrekt??
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

‘Oude kaas’: Robert van der Weert
29 april 2009
ALKMAAR- Op AZ.nl besteden we maandelijks aandacht aan een oud-AZ’er. We blikken met hem terug op zijn carrière, zijn periode bij AZ en ontdekken waar hij zich momenteel mee bezighoudt. In aflevering 5 van ‘Oude kaas’ is het de beurt aan Robert van der Weert (39).

De fysiek sterke spits (foto midden) begon zijn profcarrière bij FC Utrecht. Daarna volgde een tocht langs FC Wageningen, Top Oss, Fortuna Sittard, AZ, NAC en MVV. Voor AZ scoorde hij achttien keer in 56 duels. Na zijn actieve loopbaan bleef Van der Weert in Limburg. Samen met zijn tweede vrouw Manon (38) en stiefzoon Bas (9) woont hij in Bunde, een dorpje onder de rook van Sittard en Maastricht. Zijn zoon Mike (13) woont bij zijn voormalige echtgenote.

Je stopte in 2003 op 33-jarige leeftijd met profvoetbal. Wat doe je momenteel?
“Het eerste jaar na mijn voetbalcarrière heb ik een sabbatical genomen. Ik wilde me volledig toeleggen op mijn gezin. Als voetballer word je toch geleefd. Nadat een baan als accountmanager bij een groot hoveniersbedrijf niet ‘mijn ding’ bleek, ben ik nu sportdocent op het Leeuwenborg in Maastricht. Vorig jaar zijn we een pilot gestart om jongeren van 16 tot 20 jaar meer aan het sporten te krijgen. Er zijn zeventien verschillende clinics; van voetbal tot stijldansen. Om de negen weken kun je wisselen. Ik geef voetbal, badminton en tafeltennis. Het is een succes. Ook de uitstapjes naast het project zijn leuk. In de winter zijn we drie weken in de Ardennen verbleven en laats huurden we voor diezelfde periode SnowWorld af.”

“Als hoofdtrainer van vv Bunde ben ik ook in het voetbal nog actief. We spelen in de vierde klasse zondag. Bunde heeft een heel jong elftal. Dit jaar verloopt daarom met pieken en dalen. We hebben wat last van jeugdige wisselvalligheid. Maar ik vind het mooi om met jonge spelers te werken. Die kun je nog naar je hand zetten. Ze zijn fris en gretig.”

Wat is je mooiste herinnering aan AZ?
“Dat is de uitwedstrijd tegen Cambuur in ons kampioensseizoen 1997-1998. We hadden een geweldig elftal met bijvoorbeeld Michel Langerak, Barry van Galen en Max Huiberts. Met Willem van Hanegem als trainer lag de druk bij ons. Wij moesten het met zo’n selectie wél waarmaken. In die wedstrijd tegen Cambuur stonden we met rust 2-0 achter. We voelden de concurrentie naderen, dus mochten niet verliezen. Na rust speelden we op een drijfnat veld. Ik scoorde twee keer. Het werd een gelijkspel. Na afloop was de opluchting binnen de spelersgroep erg groot. Voor mij was dat dé sleutelwedstrijd van het seizoen. De druk verminderde en we pakten de titel.”

Heb je nog contact met spelers uit je AZ-periode?
“Af en toe spreek ik John Mutsaers. Voor de rest is het contact niet meer zo hecht. Dat komt waarschijnlijk doordat ik ver weg woon. Als je in Noord-Holland woont, kom je sneller AZ’ers tegen. Wel zijn Fortuna Sittard en AZ de clubs waar ik de meeste binding mee heb. Zo’n succesjaar als toen bij AZ helpt daar zeker aan mee. De jongens die nu kampioen zijn geworden zullen de club waarschijnlijk ook altijd in hun hart bewaren. De kracht van AZ is dat het een échte familieclub is. Ze zijn dan wel uit De Hout gegroeid, maar de warme ambiance blijft rondom de club hangen. Koffiejuf Jeannet loopt er ook nog steeds rond. Helaas ben ik nog niet in de mogelijkheid geweest om naar het nieuwe stadion te komen. Het ligt in de planning. Wel ga ik altijd naar Roda JC - AZ. Voor mij toch wat makkelijker.”

Heb je het maximale uit je carrière gehaald?
Ja, dat denk ik wel. Ik was geen speler die vier of vijf man passeerde. Keihard werken en duels winnen was mijn kracht. Ik hoorde vaak van tegenstanders: ‘Tegen jou hadden we altijd een zware dag’. Ik bleef gaan en was altijd aanwezig. Misschien was ik daarom geliefd bij het publiek. Het enige minpuntje is dat ik nooit in het buitenland heb kunnen spelen. Er is weleens vage interesse geweest, maar concreet werd het niet. Ach, ik heb er nooit wakker van gelegen.”

Wat is je indruk van het huidige AZ?
“Ik denk dat dit elftal met één of twee ervaren versterkingen kan overwinteren in de Champions League. Dan moeten ze wel wat geluk hebben bij de loting. Die competitie is toch wel even wat anders dan de UEFA Cup. Louis van Gaal is ervaren, maar de spelers wat minder. Iedereen is door het hogere niveau wat meer met zichzelf bezig. Elkaar helpen wordt lastiger. Maar goed, PSV is ook eens ver gekomen in de Champions League. AZ schat ik nu hoger in dan zij toen. Nationaal is de basis gelegd. Ze gaan volgens mij elk jaar bij de eerste drie clubs eindigen. Ze hebben nu bewezen niet meer het kleine jongetje te zijn. Nederland heeft er weer een topper bij. De mensen moeten dat gaan accepteren.”

www.AZ.nl
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

Mister M. schreef:‘Oude kaas’: Robert van der Weert
Wat is je mooiste herinnering aan AZ?
“Dat is de uitwedstrijd tegen Cambuur in ons kampioensseizoen 1997-1998. We hadden een geweldig elftal met bijvoorbeeld Michel Langerak, Barry van Galen en Max Huiberts. Met Willem van Hanegem als trainer lag de druk bij ons. Wij moesten het met zo’n selectie wél waarmaken. In die wedstrijd tegen Cambuur stonden we met rust 2-0 achter. We voelden de concurrentie naderen, dus mochten niet verliezen. Na rust speelden we op een drijfnat veld. Ik scoorde twee keer. Het werd een gelijkspel. Na afloop was de opluchting binnen de spelersgroep erg groot. Voor mij was dat dé sleutelwedstrijd van het seizoen. De druk verminderde en we pakten de titel.”
www.AZ.nl
Ik deel deze mooiste herinnering aan AZ met hem. Geweldige pot was dat. Wellicht niet qua voetbal, maar verder wel alles er om heen en natuurlijk het verloop van deze cruciale wedstrijd. Overigens beschouw ik ons huidige kampioenschap nog niet als een herinnering, dat komt over een tijdje wel en dan wordt dat mijn mooiste herinnering. Of anders het winnen van de CL, ook goed. :wink:
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Ook Perez bereikt magische grens in Eredivisie 03/05/2009 21:27

In navolging van Rick Hoogendorp, Blaise Nkufo en Jon Dahl Tomasson eerder dit seizoen is nu ook Kenneth Perez toegetreden tot de Club van Honderd in de Eredivisie. De Deense aanvallende middenvelder van FC Twente maakte zijn jubileumgoal in het gewonnen duel met AZ (3-0) van zondag.

Perez, die al sinds eind januari op 99 doelpunten stond, is de 61ste speler die de grens van honderd treffers in de vaderlandse topklasse bereikt. Hij maakte zijn doelpunten in dienst van MVV, AZ, ajax, PSV en FC Twente (zie onderstaande graphic).

Voorts is Perez de tiende buitenlander met minimaal honderd Eredivisiegoals achter zijn naam. De Noor Hallvar Thoresen (152 treffers), de Zweed Ove Kindvall (129), de Belg Luc Nilis (110), de Serviër Mateja Kezman (105), de Luxemburger Spitz Kohn (104), de Deen John Eriksen (102), de Argentijn Mariano Bombarda (100) en de eerder genoemde Zwitser Nkufo (102) en de Deen Tomasson (101) gingen hem voor.




Afbeelding
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

NU.NL: 'Feyenoord werkt aan transfer Koevermans'
Uitgegeven: 4 mei 2009 16:23
Laatst gewijzigd: 4 mei 2009 16:32

AMSTERDAM - Feyenoord wil zich komend seizoen versterken met Danny Koevermans. Externe geldschieters moeten de komst van de spits van PSV bekostigen, meldt RTV Rijnmond. De geldschieters trekken echter pas de portemonnee wanneer Feyenoord een sluitende begroting kan tonen.

Om dit voor elkaar te krijgen wil de stadionclub aandelen van de amateurtak in Stadion Feijenoord bij de gemeente Rotterdam inruilen voor een overbruggingskrediet van 15 miljoen euro. De uit Schiedam afkomstige Koevermans sprak onlangs zijn twijfels uit over zijn toekomst bij PSV. Daar zit de ex-spits van Sparta Rotterdam en AZ dit seizoen voornamelijk op de bank.

Dudek

Feyenoord wil volgens de omroep eveneens Jerzy Dudek voor een terugkeer naar de Kuip bewegen. Dat gerucht deed al langer de ronde, maar hier geldt eveneens dat de club uit Rotterdam-Zuid eerst de financiën op orde moet hebben.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Feyenoord nog meer AZ2?

Wat een held die Langerak. Overigens komt mijn mooiste AZ herinnering uit die tijd van tegen Go Ahead. Als jochie naar t stadion, Go ahead ingemaakt zien worden met 7-1 en zo euforisch thuiskomen denkend dat ik dát nooit meer zou meemaken bij AZ. Ik kon uiteraard niet vermoeden wat er nu zou gaan gebeuren/is gebeurd bij ons cluppie. Helaas daalde mijn interesse in voetbal flink ná mijn middelbare-schooltijd en heb ik een deel van de opkomst van AZ van verder weg gevolgd.

Maar Steinsson doet t niet onaardig, die speelt denk ik op zijn niveau bij Bolton. Mathijsen doet het goed bij HSV. Perez nu wel weer bij Twente (al had hij vast op meer gehoopt, die had vast op een kampioenschap+CL gehoopt bij zijn club na AZ :P), Ricksen heeft het niet heel onaardig gedaan bij de Rangers en is Russisch kampioen geworden bij Zenit, alleen zat zijn mentaliteit hemzelf in de weg.

Kromkamp (hoewel Liverpool op je CV hebben ook niet onaardig is), Koevermans, Landzaat (Real, yeah right!), Vlaar, De Cler hebben duidelijk verkeerd gegokt.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Ik mis de berichtgeving over de afscheidswedstrijd voor Barry Opdam.

Het laatste nieuws was toch dat ze aan het eind vh seizoen of aan het begin vh nieuwe een wedstrijd tegen Salzburg zullen spelen?
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Plien schreef:Ik mis de berichtgeving over de afscheidswedstrijd voor Barry Opdam.

Het laatste nieuws was toch dat ze aan het eind vh seizoen of aan het begin vh nieuwe een wedstrijd tegen Salzburg zullen spelen?
Ik denk dat ze even willen wachten wat Louis en Co gaan doen volgend seizoen.

Zou natuurlijk wel leuk zijn een afscheidswedstrijd voor Barry AZ- Salzburg met Co op de bank bij AZ
:P
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Plaats reactie