AZ-statistieken

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 30 dec 2020, 14:44 AZ op plaats 66 in de UEFA club ranking 2021.
Voorlopig ja, er zijn nog een aantal clubs die AZ kunnen inhalen omdat ze na de winterstop nog actief zijn. Vooral Maccabi Tel Aviv (1 punt nodig), Real Sociedad (6 punten nodig) en Lille (8 punten nodig) kunnen AZ nog voorbij.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

67 past toch beter bij AZ
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jack schreef: 30 dec 2020, 14:44 Club Ranking 2021.png



AZ op plaats 66 in de UEFA club ranking 2021.
Altijd leuk om een visuele variant te zien van hoe kwalificeren voor de Championsleague je statistieken per definitie boost of je nu hoog of laag in de EL eindigt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er zijn in principe zo'n 65 clubs die boven AZ staan. Spelers die AZ verlaten gaan er, buiten die 65, eigenlijk op achteruit.

bijv. Wuytens. Die is naar FC Lommel gegaan. Een club die lager staat dan AZ. Hij is er dus, sportief gezien, op achteruit gegaan. Eigen schuld.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 31 dec 2020, 12:40 Altijd leuk om een visuele variant te zien van hoe kwalificeren voor de Championsleague je statistieken per definitie boost of je nu hoog of laag in de EL eindigt.
De voorrondes van de CL hebben AZ geen extra punten opgeleverd. Als AZ zonder CL-voorrondes in de EL-groepsfase was beland en dezelfde resultaten daarin had geboekt, dan was het aantal behaalde coëfficient-punten precies hetzelfde.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 31 dec 2020, 15:10 De voorrondes van de CL hebben AZ geen extra punten opgeleverd. Als AZ zonder CL-voorrondes in de EL-groepsfase was beland en dezelfde resultaten daarin had geboekt, dan was het aantal behaalde coëfficient-punten precies hetzelfde.
Buiten het feit dat dit alleen dit seizoen zo is, ging het mij om clubs die zich wel eens hebben weten te kwalificeren voor de groepsfase CL en daardoor ver boven ons of dichter bij andere clubs staan die met meer regelmaat succes hebben in de EL.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 31 dec 2020, 16:30 Buiten het feit dat dit alleen dit seizoen zo is, ging het mij om clubs die zich wel eens hebben weten te kwalificeren voor de groepsfase CL en daardoor ver boven ons of dichter bij andere clubs staan die met meer regelmaat succes hebben in de EL.
Ja, voor de clubs die zich (direct) plaatsen voor de groepsfase CL geldt dat inderdaad wel. Dat levert direct bonuspunten op en een grote kans om na de winterstop nog minimaal EL te spelen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Afbeelding

Ik heb wat financiele cijfers naast elkaar gezet. Welke club wordt nu het meeste geraakt door corona?
  • Feyenoord mist ten opzichte van vorig boekjaar procentueel het meeste van de top 4 op 'wedstrijdopbrengsten'. Het behaalt nog maar 29% van de inkomsten ten opzichte van het vorige boekjaar
  • ajax mist procentueel (41%) het meeste geld aan reclame/sponsoring/business units van de top 4.
  • Mediabaten en merchandise bleef eigenlijk bij alle clubs redelijk ongemoeid.
  • De cijfers van 'overige opbrengsten' zijn erg vertekend vanwege NOW of TVL. Bij AZ zat bijvoorbeeld in het boekjaar 19/20 de eenmalige uitkering voor het dak.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Beetje in het algemeen.. Voetbal wordt voorspelbaarder
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De 2-0 van Karlsson tegen Heracles was het 4000e officiële doelpunt van AZ (Intertoto-wedstrijden niet meegeteld).
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Is er een statistiek bekend van de resultaten van AZ bij een wedstrijd met een minuut stilte?
In mijn beleving gaat het altijd fout, Utrecht Feyenoord kan ik zo zelf herinneren.
Dat met Pele vond ik ook weer zinloos , nagenoeg niemand heeft die man ooit zien spelen, heeft een mooie leeftijd bereikt, en dan toch weer een minuut stilte.
Ik heb maar aan Vialli gedacht , veel tragischer.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bk wcm schreef: 09 jan 2023, 07:24 Dat met Pele vond ik ook weer zinloos , nagenoeg niemand heeft die man ooit zien spelen, heeft een mooie leeftijd bereikt, en dan toch weer een minuut stilte.
Ik vroeg me af of ze in Brazilië ook een minuut stilte hielden toen Cruijf was overleden?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 09 jan 2023, 07:24 Is er een statistiek bekend van de resultaten van AZ bij een wedstrijd met een minuut stilte?
In mijn beleving gaat het altijd fout, Utrecht Feyenoord kan ik zo zelf herinneren.
Dat met Pele vond ik ook weer zinloos , nagenoeg niemand heeft die man ooit zien spelen, heeft een mooie leeftijd bereikt, en dan toch weer een minuut stilte.
Ik heb maar aan Vialli gedacht , veel tragischer.
Pelé is de koning van het voetbal. Ik heb de man ook nooit zien voetballen (op enkele filmpjes die ik van hem zag na), maar dat doet er niet toe. Behoorlijk barbaars vind ik, je mening hierover (net als de fluiters in het stadion). Als er voor iemand in het voetbal een minuut stilte gepast is, dan is hij het wel. Verder vind ik wel dat de minuten stilte te talrijk zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 09 jan 2023, 08:27 Pelé is de koning van het voetbal. Ik heb de man ook nooit zien voetballen (op enkele filmpjes die ik van hem zag na), maar dat doet er niet toe. Behoorlijk barbaars vind ik, je mening hierover (net als de fluiters in het stadion). Als er voor iemand in het voetbal een minuut stilte gepast is, dan is hij het wel. Verder vind ik wel dat de minuten stilte te talrijk zijn.
De minuut stilte was een initiatief van de KNVB voor alle wedstrijden
Blijkbaar wilden ze koning keizer admiraal Infantino pleasen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

differentcook schreef: 09 jan 2023, 08:27 Pelé is de koning van het voetbal. Ik heb de man ook nooit zien voetballen (op enkele filmpjes die ik van hem zag na), maar dat doet er niet toe. Behoorlijk barbaars vind ik, je mening hierover (net als de fluiters in het stadion). Als er voor iemand in het voetbal een minuut stilte gepast is, dan is hij het wel. Verder vind ik wel dat de minuten stilte te talrijk zijn.
Barbaars!? ben je van de cancel commune? In enkele stadions gebeurt dit al, en ik vind dat ook meer passen, zullen we de minuut stilte vervangen voor een minuut applaus?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 09 jan 2023, 14:38 Barbaars!? ben je van de cancel commune?
Ik ben tegen cancelwoede, maar heb wel enige beschaving
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Toch knap gedaan de afgelopen 19 jaar:
AZ 2004-2023: https://www.transfermarkt.nl/AZ-alkmaar ... erein/1090

Tussen Verbeek en Vd Brom was het een rommeltje qua trainers:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... Z_(mannen)

Sinds Vd Brom, en opnieuw sinds Arne Slot erbij kwam, en Eenhoorn is het weer opwaarts gegaan (al is het meer vlak de laatste jaren)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Op dit moment heeft AZ zowel de topscorer van de eerste als de eredivisie!
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 25 sep 2023, 17:06 Op dit moment heeft AZ zowel de topscorer van de eerste als de eredivisie!
Gimenez heeft er 8 gemaakt hoor.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 26 sep 2023, 10:31 Gimenez heeft er 8 gemaakt hoor.
Die wedstrijd is nog niet verwerkt :D
we can come an end
Plaats reactie