Het AZ-shirt (Nike, 2025)

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren

Het AZ thuis shirt seizoen 2023/2024 vind ik:

Prachtig!
2
12%
Nice. Not thrilling, but nice.
14
82%
Mwoah...
1
6%
Niks An!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 11 mei 2020, 13:34 Kleurstelling van het blauwe uitshirt vind ik zelf ook prachtig. Had liever geen kraagjes gezien maar al met al zeker geslaagd. 3e shirt is voor de jong(st)e generatie.
Kleurstelling is toch dezelfde als die Under Armour eerder heeft geintroduceerd of ben ik nu gek?
Heb er overigens geen problemen mee als dat onze vaste uitkleuren zouden worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Blauwe shirt ziet er mooi uit. Heel benieuwd naar het thuisshirt ook!

Zal FCU straks dezelfde shirts hebben (alleen ander logo en kleurtje)?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik gok nog dat het nieuwe thuisshirt wel een andere template heeft. Maar dezelfde is wel logischer. Het is het eerste jaar met Nike, dus er is minder tijd geweest voor de voorbereiding op de nieuwe shirts dan anders. Ik heb gelezen dat ze er al 2 jaar van te voren mee bezig zijn normaal gesproken. Ik vind het uitshirt ok, het felle shirt levert vooral aandacht op. Die worden verder misschien 2 a 3 wedstrijden gedragen, dus dat loopt wel los verder.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Uit het feit dat een wereldmerk als Nike zich 5 jaar aan onze club verbindt kan je afleiden dat ook zij zien dat we niet meer de nummer 4 van Nederland zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 11 mei 2020, 14:20 Kleurstelling is toch dezelfde als die Under Armour eerder heeft geintroduceerd of ben ik nu gek?
Heb er overigens geen problemen mee als dat onze vaste uitkleuren zouden worden.
Deze bedoel je? Dit was ook een favoriet van me. Niet helemaal dezelfde kleurstelling maar snap je punt.

Afbeelding
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lecompte schreef: 11 mei 2020, 18:00 Uit het feit dat een wereldmerk als Nike zich 5 jaar aan onze club verbindt kan je afleiden dat ook zij zien dat we niet meer de nummer 4 van Nederland zijn.
Net als Utrecht en Vitesse?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Welke idioot heeft dat 3e shirt ontworpen. :shock:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het 3e shirt is het corona shirt. Voor als er geen publiek bij is.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 12 mei 2020, 07:25 Het 3e shirt is het corona shirt. Voor als er geen publiek bij is.
Ik denk niet dat m'n TV daar zo blij mee is. ;)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De blauwe besteld als compensatie voor de gemiste wedstrijden. Een shirt kost AZ toch vrijwel niks en omgerekend 37,50 betalen voor een mooi shirt is geen gekke prijs. Iedereen blij.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

SimonPoulsen schreef: 11 mei 2020, 19:53 Net als Utrecht en Vitesse?
AZ heeft een contract met Nike
Vitesse en fc Utrecht een contract met voetbalschop.nl
En die zijn dan weer officieel verkoop punt van Nike
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb even op de site van FC Utrecht gekeken en daar staat Nike gewoon rechtstreeks als sponsor/businesspartner. Geen idee dus hoe die of onze deal in elkaar zit. Ik las alleen dat het fancentrum (deels?) omgebouwd zal worden naar Nike-shop.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

MO7 schreef: 12 mei 2020, 10:34 De blauwe besteld als compensatie voor de gemiste wedstrijden. Een shirt kost AZ toch vrijwel niks en omgerekend 37,50 betalen voor een mooi shirt is geen gekke prijs. Iedereen blij.
Weet niet hoe je op 37.50 komt want volgens mij stonden er nog 4 thuiswedstrijden gepland.
Nog wel fff getwijfeld qua kleur, want die blauwe is wel erg standaard, toch maar voor het flauwe blauw gegaan
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ-073 schreef: 13 mei 2020, 07:35 Weet niet hoe je op 37.50 komt want volgens mij stonden er nog 4 thuiswedstrijden gepland.
Nog wel fff getwijfeld qua kleur, want die blauwe is wel erg standaard, toch maar voor het flauwe blauw gegaan
Je krijgt een tegoedbon ter waarde van 15% van je seizoenskaart als ik het goed zeg. Bij een kaart van 250,- is dat dus 37,50.

Ik heb zelf het 3e shirt genomen, puur om over 20 jaar te kunnen zeggen dat ik het lelijkste AZ-shirt ooit nog in de kast heb liggen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het gaat om 12% van 300 euro voor een hele seizoenskaart of 25% van een halve van 150. Dat is dus ongeveer of helemaal 37,50. Dit kan dus meer of minder zijn afhankelijk van je plek, maar ik vind een shirt een vriendelijker oplossing voor AZ dan geld terug. En de kans bestond dat ik de blauwe toch al had willen kopen.

Er zit trouwens als je goed kijkt een patroontje in het blauw.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 13 mei 2020, 08:21 Er zit trouwens als je goed kijkt een patroontje in het blauw.
Is het een AZ gerelateerd patroontje?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nee, het lijkt een beetje op een Wybertje. En dan horizontaal en heel veel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het blijft dus een template shirt waar wat AZ logo's en sponsoren op af staan gedrukt. Ik vind de shirts niets bijzonders, dus ik ga voor financiële compensatie. Gewoon omdat ik vind dat de gewone man dit florerende voetbalbedrijf niet financieel hoeft te ondersteunen. Vraag een half miljoentje meer voor Stengs of Boadu en dat levert al meer geld op dan de seizoenkaarthouders op deze manier maximaal bij elkaar kunnen sponsoren. En voor het Den Haag verhaal heb ik al gekozen om het aan merchandising uit te geven dus dat nieuwe shirt komt er ook, maar dan wel een thuisshirt. De eerste in Large sinds tijden 8)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Kilkenny schreef: 15 mei 2020, 11:56 Het blijft dus een template shirt waar wat AZ logo's en sponsoren op af staan gedrukt. Ik vind de shirts niets bijzonders, dus ik ga voor financiële compensatie. Gewoon omdat ik vind dat de gewone man dit florerende voetbalbedrijf niet financieel hoeft te ondersteunen. Vraag een half miljoentje meer voor Stengs of Boadu en dat levert al meer geld op dan de seizoenkaarthouders op deze manier maximaal bij elkaar kunnen sponsoren. En voor het Den Haag verhaal heb ik al gekozen om het aan merchandising uit te geven dus dat nieuwe shirt komt er ook, maar dan wel een thuisshirt. De eerste in Large sinds tijden 8)
Het thuissporten begint zijn vruchten af te werpen?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 15 mei 2020, 15:29 Het thuissporten begint zijn vruchten af te werpen?
Al langer wat andere eetgewoonten (minder koolhydraten vooral en minder zuipen).
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie