Blunders bij AZ

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 25 dec 2020, 05:49 Je laten vertegenwoordigen door die Aachboun was gewoon lachwekkend. En daarmee - in mijn ogen - een blunder.
Daar kan ik me best in vinden want het heeft ons niets opgeleverd en die man had al een dubieuze reputatie, maar dat vervolgens iemand de conclusie trekt dat wij juridisch nooit wat winnen lijkt mij onzin.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

https://www.telegraaf.nl/sport/67150895 ... jn-account

Volgens sportjurist Marjan Olfers is het de eerste keer dat een profvoetballer gestraft wordt voor het wedden op wedstrijden.

Het is niet bekend om welke speler het gaat. De speler in kwestie heeft zijn schorsing al uitgezeten, blijkt uit het vonnis.

De tuchtcommissie van de KNVB oordeelde op 3 februari van dit jaar dat de AZ-speler schuldig was aan het inzetten van geld op voetbalwedstrijden in het seizoen 2019-2020. Het ging om wedstrijden in de Eredivisie, de competitie waarin AZ uitkomt. Daarbij zaten wedstrijden van ajax, Feyenoord en PSV. Het is verboden geld in te zetten op wedstrijden uit de eigen competitie. Volgens de speler zette hij zelf geen geld in op wedstrijden, maar deed een vriend dat via zijn account bij een online wedkantoor.

De speler ging in beroep tegen zijn schorsing van drie wedstrijden waarvan één voorwaardelijk. De commissie van beroep ging voor een deel mee in het oordeel van de tuchtcommissie. De commissie oordeelde dat vaststaat dat de speler of een vriend van hem weddenschappen afsloot op de wedstrijden. Voor zover zijn vriend dat deed, was de speler ermee bekend dat deze weddenschappen op zíjn naam en rekening werden afgesloten. De speler deed er in dat geval onvoldoende aan om te voorkomen dat er op wedstrijden in de Eredivisie zou worden gegokt.

Er is geen enkel bewijs voor het onrechtmatig beïnvloeden van wedstrijden, oftewel matchfixing, benadrukt de commissie van beroep.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Maar even hier geplaatst.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Laat het puzzelen maar beginnen. Speler die hier vorig seizoen al was, minstens een paar wedstrijden heeft gemist en kennelijk niet al te slim is. Zo lezende had ik dit ook meteen in het Hatzidiakos-topic kunnen plaatsen :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Even snel wat commentaren gelezen, de omschrijvingen uit het vonnis zouden toch een eerste elftal speler doen vermoeden schrijft men.
Iemand die wél zin heeft om dat ook nog eens uit te gaan puzzelen?

De absentie van Bakker is natuurlijk vreemd, maar hij past dan weer niet in het bovengenoemde profiel voor wat dat waard is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik durf er wel 1 meter 69 om te verwedden dat het Jordy Clasie is. Die was anders wel nadrukkelijker in beeld gekomen bij de blessure van Midtsjo. Dat ze hem ooit hebben binnengehaald was trouwens ook een flinke blunder van AZ. Weet iemand eigenlijk of bwin.com een zoekfunctie heeft voor andere gebruikers? Ik gok dat de AZ-speler wel heel weinig moeite heeft gegaan om zijn identiteit te verbergen en daarom tegen de lamp gelopen is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Clasie zat op 6-2 (Emmen uit) en 14-2 (Heerenveen thuis) in ieder geval niet bij de wedstrijdselectie
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik zet mij geld in op Clasie. Wat zijn de quoteringen? :mrgreen:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 14 mar 2021, 20:10 Ik durf er wel 1 meter 69 om te verwedden dat het Jordy Clasie is. Die was anders wel nadrukkelijker in beeld gekomen bij de blessure van Midtsjo. Dat ze hem ooit hebben binnengehaald was trouwens ook een flinke blunder van AZ. Weet iemand eigenlijk of bwin.com een zoekfunctie heeft voor andere gebruikers? Ik gok dat de AZ-speler wel heel weinig moeite heeft gegaan om zijn identiteit te verbergen en daarom tegen de lamp gelopen is.
Was Clasie al van zijn -leest transfermarkt- schaambeenontsteking af? ik moet opeens aan een andere kleine voetballer denken met een AZ verleden als ik dat lees :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat die schorsing gecamoufleerd is met een blessure is natuurlijk zeer waarschijnlijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De witte Chinees was met zwartgelakte papiertjes aan het wapperen. Dan zou je iets op kunnen maken naar aanleiding van de lengte van de naam.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dit is geen blunders-topic maar niveautje RTL-Boulevard..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 14 mar 2021, 22:47 Dit is geen blunders-topic maar niveautje RTL-Boulevard..........
Ik las hier toch ook dat Red Bull AZ ging overnemen...'op basis van bronnen'...
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

MO7 schreef: 14 mar 2021, 21:20 Dat die schorsing gecamoufleerd is met een blessure is natuurlijk zeer waarschijnlijk.
Dan kom ik op Leeuwin, die was tegen Feyenoord en Vitesse ineens geblesseerd, zat verder altijd op het bankje volgens mij.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Het gaat om een oud-Feyenoorder en dan niet Ron Vlaar. Dus .... blijft Jordi Clasie over. Geruchten.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gatalin schreef: 15 mar 2021, 08:11 Dan kom ik op Leeuwin, die was tegen Feyenoord en Vitesse ineens geblesseerd, zat verder altijd op het bankje volgens mij.
De schorsing was voor de wedstrijden tegen Emmen en Heerenveen in februari. :!:
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Forza AZ schreef: 15 mar 2021, 08:34 De schorsing was voor de wedstrijden tegen Emmen en Heerenveen in februari. :!:
Bron? De eerste uitspraak was 3 februari, maar daar is beroep tegen aangetekend. Het kan uiteraard snel gebeurd zijn, maar ik vermoed dat die over de wedstrijd tegen Emmen is heen getild, gezien het geen dringende zaak was en het ook een ongebruikelijke casus is.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gatalin schreef: 15 mar 2021, 11:07 Bron? De eerste uitspraak was 3 februari, maar daar is beroep tegen aangetekend. Het kan uiteraard snel gebeurd zijn, maar ik vermoed dat die over de wedstrijd tegen Emmen is heen getild, gezien het geen dringende zaak was en het ook een ongebruikelijke casus is.
Gedurende het tuchtrechtelijk proces heeft de speler de opgelegde sanctie van twee wedstrijden uitsluiting reeds ondergaan.
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... ine-wedden
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Maar dat kan toch ook nog eerder zijn? of staat er ergens wanneer de procedure uberhaupt aangevangen is? ik las ergens dat het een hoger beroep geweest is al.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2021, 13:30 Maar dat kan toch ook nog eerder zijn? of staat er ergens wanneer de procedure uberhaupt aangevangen is? ik las ergens dat het een hoger beroep geweest is al.
Ik zag gisteren een artikel voorbij komen waarin stond dat de oorspronkelijke uitspraak op 3 februari was gedaan. Vandaar dat ik de wedstrijden tegen Emmen (6 feb) en Heerenveen (14 feb) noemde.
Plaats reactie