De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

kuifje schreef: 04 jan 2022, 13:27 De enige die ik kan bedenken is Ozyakup terwijl ook Luciano Narsingh en Assaidi het aardig hebben gedaan. Vormer vertrok niet als jeugdspeler maar heeft ook goed geboerd.
Ja, Ozyakup is een mooi voorbeeld van een geslaagde route. Dank je. Vormer past voor mij in het rijtje Vlaar-Hoedt.

Zijn Narsingh en Assaidi overigens afgevallen/weggestuurd uit de jeugdopleiding of zijn die destijds actief benaderd door andere clubs en toen zelf weggegaan?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 04 jan 2022, 14:39 Zijn Narsingh en Assaidi overigens afgevallen/weggestuurd uit de jeugdopleiding of zijn die destijds actief benaderd door andere clubs en toen zelf weggegaan?
AZ werkte toen nauw samen met Willem Blauw, die een LOOT-statuut heeft. Omwille van gedragsproblemen moesten beiden van school en was het daarvoor voor AZ om logistieke redenen niet mogelijk om de spelers in de opleiding te houden. Assaidi had door zijn moslimachtergrond problemen met vrouwelijke leerkrachten wat zich uitte in structureel respectloos gedrag terwijl Narsingh meisjes van zijn leeftijd onzedelijk betastte.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Tot nu toe dus alleen Ozyakup die een goed vervolg aan zijn carrière heeft gegeven na 'weggekaapt' te zijn.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Altidore.jpg
Altidore.jpg (46.47 KiB) 2335 keer bekeken
Jozy Altidore getrouwd (1-1-2022).

:-({|= :-({|= :hart: :hart: :-({|= :-({|=
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Martin van Ophuizen nam afgelopen zomer na acht seizoenen afscheid van Purmersteijn. De oefenmeester vond het tijd voor een nieuwe uitdaging en gaf daarom het stokje over aan Mo el Bouziani. “Het besluit bevalt me nog altijd goed”, zo benadrukt Van Ophuizen.
https://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/ ... t-me-goed/
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Artikel in vi over Medunjanin met een zeer smeuïge kop over zijn ervaring/aanvaring met Van Gaal. Achter paywall waardoor ik het niet heb gelezen.

Ben stiekem wel benieuwd wat Haris destijds bezielde, als 19-jarig broekie.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dit heeft voetbalprimeur er van gemaakt:

'Kwam Van Gaal ineens met rolstoel binnen, zijn vaak psychologische spelletjes'

Haris Medunjanin gold bij AZ als groot talent, maar wist nooit door te breken in Alkmaar. Tijdens het seizoen 2007/2008 kwam het tot een flinke aanvaring met toenmalig trainer Louis van Gaal.

AZ had in het daaraan voorafgaande seizoen de landstitel en was bezig aan een dramatische voetbaljaargang, waarin ook de sfeer in de kleedkamer niet optimaal was. "Af en toe botste het met Van Gaal, vooral toen hij tegen Marko Vejinovic zei dat hij niet met mij moest omgaan", vertelt hij in een item van Voetbal International.

"Ik weet niet waarom. Het ging in die tijd slecht met AZ. Kwam Van Gaal ineens met een rolstoel binnen. Dat zijn vaak psychologische spelletjes. Het ging niet goed met Nederland en er moest gewonnen worden van Noorwegen, kwam hij vlak voor die wedstrijd ook met een rolstoel binnen zodat de aandacht niet op de ploeg gericht is. Zo denk ik, maar ik weet niet of dat zo is. Bij AZ stonden we veertien en kwam hij ineens in de rolstoel. Hij zei dat het van het hoogspringen kwam, maar als ik naar hem keek, was hij niet echt athletisch", zegt Medunjanin.

"Het was echt grappig, dat maakte ik nooit mee. Als we elf-tegen-elf speelden en er ging iets mis, kwam hij helemaal aanrijden in dat karretje. Je wilt hem gewoon niet aankijken, omdat hij heel serieus is. Ik heb problemen met hem gehad, maar het is wel de beste trainer met wie ik heb samengewerkt."
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Dat moet het meest slecht geschreven stukje zijn wat ik ooit heb gelezen; ik snap er niets van.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

ATeunLanta 8)
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399461

Denk dat dit over Kobus Hoogendoorn gaat, speelde tot O19 bij AZ.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 28 jan 2022, 06:22
Krijgen we daar nog percentage doorverkoop van?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

https://www.vi.nl/nieuws/deense-topclub ... er-cambuur

Mees Hoedemakers staat in de belangstelling. De Deense koploper FC Midtjylland heeft interesse in de middenvelder van SC Cambuur.

Hoedemakers geldt als een van de belangrijkste krachten bij Cambuur en wordt ook al langer gevolgd door grotere clubs uit de Eredivisie. Hij heeft nog een contract voor anderhalf jaar.

Het is overigens maar de vraag in hoeverre Cambuur wil meewerken aan een vertrek van Hoedemakers. Technisch manager Foeke Booy liet eerder deze week nog weten dat hij alleen tot verkopen wil overgaan als er voor Cambuur-begrippen astronomische bedragen op tafel komen. Het feit dat de markt nog maar twee dagen open is maakt de situatie er al niet eenvoudiger op.

Om diezelfde reden ging Cambuur eerder deze week al voor een vertrek van vleugelspits Issa Kallon liggen. Konyaspor deed een bod op de aanvaller en heeft de jacht volgens Turkse bronnen nog niet gestaakt.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 29 jan 2022, 13:53 Krijgen we daar nog percentage doorverkoop van?
Volgens AZAlerts wel, en die geven Simon Zwartkruis (vi) als bron
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 31 jan 2022, 10:14 Volgens AZAlerts wel, en die geven Simon Zwartkruis (vi) als bron
Maar stel dat het 10% is dan gaat het puur om het verschil in transfersom neem ik aan? Dus 10% van 15 -/- 11 (verkoop aan Wolfsburg) = 4 miljoen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 31 jan 2022, 12:12 Maar stel dat het 10% is dan gaat het puur om het verschil in transfersom neem ik aan? Dus 10% van 15 -/- 11 (verkoop aan Wolfsburg) = 4 miljoen
dat is gewoon klein geld.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 31 jan 2022, 12:16 dat is gewoon klein geld.
Als het 4 ton is kun je er toch een jaar lang een goede trainer van betalen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Oosting knalt er in zijn eerste kwartier Willem II gelijk maar even twee binnen tegen RKC. Goede goals ook trouwens.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wij hebben liever een anti-voetballer als De Wit op 10
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Oosting stond daar in de spits vandaag.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie