De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 10 okt 2021, 15:53 In ieder geval is duidelijk dat er bij AZ kennelijk niemand werkt die hem zou kunnen leren koppen.
De vraag is of dat dan aan AZ ligt……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Begrijpend lezen aub. Boadu zegt dat er voor hem bij AZ niets meer te leren was. Boadu impliceert daarmee te zeggen dat AZ niet de plek is waar aan zijn zwakke punten gewerkt kon worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 10 okt 2021, 21:58 Begrijpend lezen aub. Boadu zegt dat er voor hem bij AZ niets meer te leren was. Boadu impliceert daarmee te zeggen dat AZ niet de plek is waar aan zijn zwakke punten gewerkt kon worden.
Ik begreep het hoor. Het was een grapje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Myron Boadu beleeft pijnlijke avond: ‘Ik begrijp dat dit vragen oproept’

tja. (de kruiwagen van Co Adriaanse)


boadu_.PNG
boadu_.PNG (258.72 KiB) 2452 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 10 okt 2021, 21:58 Begrijpend lezen aub. Boadu zegt dat er voor hem bij AZ niets meer te leren was. Boadu impliceert daarmee te zeggen dat AZ niet de plek is waar aan zijn zwakke punten gewerkt kon worden.
Bedoelt hij dat echt? Of wil hij meer zeggen dat de druk er in Alkmaar te beperkt was? En hij altijd wel opgesteld zou worden?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ferry schreef: 13 okt 2021, 08:11 Bedoelt hij dat echt? Of wil hij meer zeggen dat de druk er in Alkmaar te beperkt was? En hij altijd wel opgesteld zou worden?
boabril.jpg
boabril.jpg (27.9 KiB) 2414 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 13 okt 2021, 08:11 Bedoelt hij dat echt? Of wil hij meer zeggen dat de druk er in Alkmaar te beperkt was? En hij altijd wel opgesteld zou worden?
Dat denkt hij blijkbaar nog steeds, getuige Van der Looi zijn verhaal…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Vince Gino Dekker uit de selectie gezet bij Spakenburg. Pffff.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 13 okt 2021, 19:34 Vince Gino Dekker uit de selectie gezet bij Spakenburg. Pffff.
Het levende bewijs dat een goede mentaliteit essentieel is in top sport.

On that note:

Boadu gooit er volgens Van de Looi dus wél met de pet naar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZuid-Scharwoude schreef: 13 okt 2021, 19:34 Vince Gino Dekker uit de selectie gezet bij Spakenburg. Pffff.
Ik snap sowieso niet waarom destijds die 4 gasten opgehaald zijn daar. Savastano speelt tegenwoordig in de anonimiteit bij Dordrecht, Bergsma zit op de bank (?) bij FC Aarau, Dekker dus uit de selectie gezet en De Wit loopt hier als een Dolle Dries in de rondte.

Ik zit trouwens nog ff te denken. We lopen nu zo te zeiken op de selectie. Maar destijds hadden we naast bovengenoemde spelers ook Johnsen, Rotariu, Dos Santos, Garcia, Weigelt, Van Rhijn, Bel Hassani en Friday rondlopen.

Wat er nu rondloopt is niet best. Maar dit was dus amper een paar seizoenen geleden...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Uit het AD:
Komt het nog goed met Myron Boadu bij AS Monaco? ‘Hij is een luipaard’
Het zijn niet de fijnste weken uit de carrière van Myron Boadu (20). Het lukt hem nog niet om te scoren voor zijn nieuwe club AS Monaco en bij Jong Oranje werd hij op de bank gehouden door bondscoach Erwin van de Looi, die hem een gebrek aan inzet verwijt.

Nik Kok 15-10-21, 10:23 Laatste update: 10:52
,,Zo ken ik hem niet”, is het eerste wat Martin Haar zegt over de woorden van Jong Oranje-trainer Erwin van de Looi, die vindt dat Myron Boadu niet genoeg energie leverde tijdens de trainingen van zijn selectie. Haar, nog steeds actief bij de jeugdopleiding van AZ, hoorde op de club dan weer andere verhalen. Dat Boadu, die afgelopen zomer uit Alkmaar vertrok, helemaal niet slecht zou hebben getraind bij Jong Oranje en dat er met zijn inzet niets mis is.

Hoe dan ook, het kwam de aanvaller die Jong Oranje vijf maanden geleden nog naar de halve finales van het EK schoot, op nul speelminuten te staan. Dat kon er ook nog wel bij na de stroeve start bij AS Monaco, waar hij niet tot scoren kwam in tien wedstrijden (waarvan hij er vier in de basis mocht beginnen).

Haar (69) maakte de speler mee vanaf diens eerste stappen in het profvoetbal. In de tweede divisie was zijn team een attractie met Boadu als topscorer. ,,Een nog onbezorgde tijd”, weet Haar, die zijn pupil ‘altijd volle bak’ zag gaan in trainingen en wedstrijden. Daarna is er veel veranderd. Logisch ook. Boadu vocht terug na twee zware blessures, loste alsnog zijn belofte in, haalde zelfs al het grote Oranje en realiseerde een miljoenentransfer.

,,Bij het eerste moet je méér doen, heb ik hem altijd voorgehouden. Ik zag weleens trainingen van het eerste waarin hij bij een omschakelmoment even ging wandelen. Dan dacht ik: kom op, Myron, dat kan wel even wat meer.” En dat dacht Haar ook na de transfer naar Monaco. ,,In Nederland kon hij daar soms mee wegkomen. Op het allerhoogste niveau niet. Dan moet hij beseffen dat er meer wordt gevraagd. Als Myron zijn talent koppelt aan arbeid, wordt hij nog beter.”

Het is niet voor het eerst dat de nog altijd jonge Boadu te maken heeft met tegenslag. Forse knie -en enkelblessures wierpen hem al eens ver terug. Hij leerde ervan, zei hij altijd. En in de eredivisie stond hij ook weleens een tijdje droog. Na vijftien wedstrijden stond hij vorig seizoen op een schamele vier goals toen hij met AZ naar de Kuip moest. Genadeloos was hij die dag tegen Feyenoord. Hij scoorde twee keer. Thuis tegen Feyenoord maakte hij er in februari drie.

Topwedstrijden
Tegen PSV en ajax scoorde hij ook relatief veel. Bij Boadu is het vaak: in topwedstrijden staat hij er. ,,Een luipaard”, zegt John van den Brom, zijn voormalige trainer bij AZ. ,,Doezelend in het veld en dan: bam, toeslaan. Zo is hij altijd geweest. Het is eigenlijk wachten op weer zo’n moment.”

Na de wedstrijd in de Kuip was Boadu vorig jaar ontwapenend. ,,Ik kom weleens wat negatief over op het veld en daar hadden mijn ouders het ook over. En mijn ouders kennen mij het beste”, zei hij. Over een weinig kritische omgeving hoeft de buitenwereld zich sowieso geen zorgen te maken. ,,Ook als ik veel heb gescoord, heeft mijn vader nog kritiek”, zei Boadu toen. En begeleider José Fortes Rodriguez staat ook al niet bekend om een zachte aanpak van kietelen en schouderklopjes. ,,Ik ken Fortes. Die zit er bovenop”, zegt Haar. ,,Die kan keihard zijn.”

Wat wel zo is: Boadu was jarenlang het troetelkind van AZ, de club die trots was dat het de parel uit de handen van ajax en buitenlandse topclubs kon houden. En ook jarenlang was hij zo ongeveer de meest onomstreden basisspeler in Alkmaar. ,,Als je dan bij Monaco weer helemaal onderaan de hiërarchie moet beginnen, met geweldige spitsen voor je, is dat wennen”, zegt Van den Brom, die zich evenwel geen zorgen maakt. ,,Kijk je naar de spitsen van Jong Oranje, dan hebben ze allemaal hun portie kritiek inmiddels wel gehad. Joshua Zirkzee in België en Brian Brobbey vanwege zijn keuze voor RB Leipzig. We moeten ook een beetje voorzichtig zijn met die jongens. Er is toch niemand die opeens twijfelt aan de kwaliteiten van Myron?”
Ik hoop dat papa Boadu en Fortes er nog steeds goed bovenop zitten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Komt het nog goed met Myron Boadu bij AS Monaco? ‘Hij is een luipaard’
p teveel.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rody de Boer staat mooi voor paal.

Onze keeperscouting zat er even goed naast...
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

DeZuivelDuivel schreef: 15 okt 2021, 20:37 Rody de Boer staat mooi voor paal.

Onze keeperscouting zat er even goed naast...
Hele knappe actie van 'm.

De bal gaat niet in het doel.. maar hij vangt 'm. Hij valt met bal en al in het eigen doel en zijnet, doelpunt veroorzakend. Tegen het zijnet ligt een 2e bal, die rolt door de val van de keeper het veld in en hij probeert ook de gevangen bal zo snel mogelijk weer in het veld te krijgen met als gevolg 2 ballen in het veld.

Ingewikkeld blunderen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Onze Wout Weghorst heeft eindelijk corona. Heeft nog best lang geduurd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 18 okt 2021, 14:09 Onze Wout Weghorst heeft eindelijk corona. Heeft nog best lang geduurd.
Corona? Dat bestaat toch helemaal niet ? 🙄
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

KIJKTIP: Onze Teun Koopmeiners mag straks om 21.00 uur in de basis aantreden tegen Manchester United met Ronaldo :D

https://twitter.com/Atalanta_BC/status/ ... 85317?s=20
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 20 okt 2021, 18:20 KIJKTIP: Onze Teun Koopmeiners mag straks om 21.00 uur in de basis aantreden tegen Manchester United met Ronaldo :D

https://twitter.com/Atalanta_BC/status/ ... 85317?s=20
Ik zit er klaar voor! Teuntje kijken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef: 20 okt 2021, 19:01 Ik zit er klaar voor! Teuntje kijken.
Mooie corner van Teun: 0-2 !!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie