De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

dirkjan schreef: 22 feb 2021, 07:37 Mag inmiddels weer in zijn eigen topic: viewtopic.php?f=2&t=7642
Super! Had ik nog niet gezien.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik vraag me toch af waarom Idrissi de reservebank van ajax verkiest boven elders een basisplaats......
Met Neres, Tadic en Antony in de spits zal ie toch meestal op de bank terechtkomen en alleen een kans krijgen als invaller, zoals Druijf bij ons was, of bij blessures.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Kees heeft wederom zijn waarde bewezen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik zag Pietje Veldhuizen nog voorbij komen vandaag bij Fortuna. Voordat ie uit zn broek scheurde, scheurde er al wat in zn bovenbeen. Wat een armoede als je die op doel moet zetten. Mij een raadsel wat die ooit bij AZ heeft gedaan. Koikarpers aaien met John VdB?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Weghorst weer lekker bezig geweest vanmiddag (1 goal, 2 assists) tegen Schalke. Oogt veel soepeler dan Luuk de Jong dus zou nu een definitieve selectie wel een keer verdienen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mar 2021, 17:02 Weghorst weer lekker bezig geweest vanmiddag (1 goal, 2 assists) tegen Schalke. Oogt veel soepeler dan Luuk de Jong dus zou nu een definitieve selectie wel een keer verdienen.
Ja, hij moet mee naar het EK. Dat is echt een must nu. Ze kunnen er eigenlijk niet meer onderuit.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mar 2021, 17:02 Weghorst weer lekker bezig geweest vanmiddag (1 goal, 2 assists) tegen Schalke. Oogt veel soepeler dan Luuk de Jong dus zou nu een definitieve selectie wel een keer verdienen.
Luuk de Jong heeft dit seizoen weer eens het wonderlijke doelpuntenaantal van 4! hele doelpunten in de competitie aangetikt.
Maarja hij zal ze wel weer alle 4 met het hoofd hebben gemaakt ofzo.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6496
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens de Limburger wordt Hans de Koning morgen ontslagen bij VVV.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210315_97170830
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ouwejan gaf een interview bij de Italiaanse TV over de wedstrijd en zijn prachtige assist; in het Italiaans! Hij sprak het en verstond het. Hij zit daar pas 5 maanden. Ik vind dat opmerkelijk! 👍
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Haps terughalen? Nog steeds een goede linksback lijkt me, mooie ervaren vervanger van Wijndal?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 15 mar 2021, 23:38 Haps terughalen? Nog steeds een goede linksback lijkt me, mooie ervaren vervanger van Wijndal?
Niet geheel of topic, maar dit hoort in het schaduwelftal thuis.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 15 mar 2021, 22:33 Ouwejan gaf een interview bij de Italiaanse TV over de wedstrijd en zijn prachtige assist; in het Italiaans! Hij sprak het en verstond het. Hij zit daar pas 5 maanden. Ik vind dat opmerkelijk! 👍
Hij moet wat als hij niet aan voetballen toekomt. Wel knap inderdaad.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 15 mar 2021, 22:33 Ouwejan gaf een interview bij de Italiaanse TV over de wedstrijd en zijn prachtige assist; in het Italiaans! Hij sprak het en verstond het. Hij zit daar pas 5 maanden. Ik vind dat opmerkelijk! 👍
Er zit trouwens nog een slotje op het Ouwejan topic zag ik net.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Van voetbalprimeur:
ajax is overtuigd en haalt voormalig AZ-talent binnen: 'Niet lang over nagedacht'
Gepubliceerd: Za 27-03-2021 om 14:15

Freek Entius gaat in de jeugdopleiding van ajax voetballen. De veertienjarige doelman, die eerder bij AZ speelde en daar werd weggestuurd, kijkt uit naar een nieuwe kans om het profvoetbal te halen.

Tussen 2017 en 2019 speelde hij in de jeugdopleiding van de Alkmaarders, maar daar werd hij weggestuurd. Entius besloot daarop terug te keren naar zijn amateurclub, AFC'34, en krijgt nu de kans bij ajax. "Twee weken geleden op een donderdagavond werd mijn vader gebeld door ajax-keeperstrainer Martijn Middelbeek", zegt de jonge keeper tegen ajax Showtime. "Hij nodigde mij uit om op stage te komen en sindsdien is het snel gegaan."

De Amsterdammers waren snel overtuigd van de kwaliteiten van de talentvolle keeper. "Vorige week heb ik vier dagen meegetraind met de Onder 15 en afgelopen maandag kreeg ik te horen dat ik een goede indruk had gemaakt en door ajax was aangenomen. Toen hoefde ik natuurlijk niet lang na te denken. Ik hoorde het in een videocall."

Nu Entius bij ajax weer een kans krijgt, kijkt hij uit naar de wedstrijden tegen AZ. "Ik moest weg van AZ, zonder dat ik daar een echte reden voor kreeg. Dat was natuurlijk heel jammer, want het is mijn droom om profvoetballer te worden. Als je dan wordt weggestuurd, is dat een teleurstelling. Ondanks dat ik geen fan ben van AZ, heb ik ook zeker geen hekel aan de club. Maar omdat ik in het verleden ben weggestuurd bij AZ, ben ik nu wel extra blij dat ik naar ajax ga."
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 27 mar 2021, 14:21 Er zit trouwens nog een slotje op het Ouwejan topic zag ik net.
Nu niet meer.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 03 apr 2021, 10:11 Daar is een hoop discussie over geweest. Als je nu gaat zoeken op de berichten die ná die transfer naar voren zijn gekomen, blijkt die 22 a 25 miljoen echt niet het geval geweest te zijn. Wellicht dat dat bij prestatiebonussen het geval had kunnen zijn, maar ja... Jahanbakhsh is na zijn transfer helaas niet bepaald succesvol geweest.
Het zal een basisbedrag van ongeveer 19-19.5 miljoen geweest zijn betaald over diverse termijnen en met eventueel nog wat bonussen. De vraag of die bonussen gehaald zijn hangt er van af waar Brighton destijds op ingezet heeft. Zou er een bonus voor het ontwijken van degradatie bij gezeten hebben, dan is die natuurlijk gehaald. Zijn het bonussen die gaan over doelpunten dan zeer zeker niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Eindsignaal, van Studio Voetbal, ging gisteravond over Fahad Al-Ghesheyan.

Zie link en dan helemaal naar onderen: https://nos.nl/artikel/2375442-vertrek- ... euker.html
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Weghorst laat niet alleen zijn voeten spreken in Duitsland:
Weghorst is weer onderwerp van gesprek in Duitsland: 'We gaan met hem praten'

Wout Weghorst is opnieuw onderwerp van gesprek in Duitsland. De spits van VfL Wolfsburg liet zich zaterdag in de studio van ZDF uit over het coronavirus. Dat deed Weghorst eind vorig jaar ook al en toen kwam het hem op kritiek te staan.

Weghorst zette vraagtekens bij de 'coronahysterie' en riep zijn volgers op om zelf onderzoek te doen. Ook plaatste hij een afbeelding met de tekst: stel je eens voor dat er een virus is dat zo dodelijk is dat je je moet laten testen om te weten of je het hebt. Weghorst verwijderde de afbeelding vervolgens weer en kwam met excuses.

"Ik heb me niet verontschuldigd voor die post. Ik heb m'n verontschuldigingen aangeboden voor de reacties die ik van veel mensen heb gekregen", zegt Weghorst bij ZDF. "Ik heb niemand willen beledigen. En nogmaals, ik bied m'n excuses aan vanwege de reacties die ik gekregen heb, zeker voor de mensen die het anders geïnterpreteerd hebben. Ik heb het zeker niet zo bedoeld."

"Het is zeker een belangrijk onderwerp dat tegelijkertijd ook erg gevoelig ligt. Het enige wat voor mij belangrijk is is dat ieder persoon voor zichzelf moet beslissen. Het is belangrijk om er kritisch naar te kijken en daar gaat het om. Dat was ook belangrijk voor mij. Op basis daarvan moet je goede beslissingen nemen voor jezelf en je eigen toekomst", zegt Weghorst.

ZDF vindt dat Weghorst met die uitleg de plank misgeslagen heeft. 'Hij heeft de kans gemist om, ondanks meerdere verzoeken, zich te distantiëren van zijn eerdere uitlatingen.'

Reactie Wolfsburg
Algemeen directeur Jörg Schmadtke van Wolfsburg zegt met Weghorst in gesprek te gaan. "We zullen er volgende week met hem over spreken, we zullen zien wat hij bedoelde", zegt hij tegen Sportbuzzer.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... sprek.html
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Uitgebreid interview met Milano Koenders deze week in VI.

Achter een muur, dat wel: https://www.vi.nl/pro/de-nieuwe-missie- ... o-koenders
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ongelezen lekker achter die muur laten zitten, zou ik zeggen :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie