Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
palaver
Seizoenkaarthouder

9-11 @inhetstadion op Instagram

Afbeelding
Afbeelding

9-11 F. Bontekoning op Google Maps foto’s
Afbeelding
palaver
Seizoenkaarthouder

10-11 @azalkmaar op Instagram
Afbeelding
Afbeelding

10-11 dank aan @azalkmaarfc
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door palaver op 10 nov 2020, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
palaver
Seizoenkaarthouder

Pijnacker
Glory-hunter

Trots!! :wink:
Drievijftig
Steward

Prachtig om de beelden te zien maar nu nog zo snel mogelijk naar binnen als het klaar is
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

Pijnacker schreef: 10 nov 2020, 12:51 Trots!! :wink:
Terecht trots! Nogmaals bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestopt en voor het delen!
misteraz
Herry en/of Berry

Wat een prachtige tekeningen en ik krijg de indruk dat ze zeer accuraat zijn, dat wist ik niet voor dat ik op het forum kwam.
Wat zijn eigenlijk de plannen voor het doortrekken van de tribunes naar beneden?
En hoe wordt het stadion winddichter gemaakt aan de bovenkant van de tribunes en aan de ingangen?
AZAlkmaar11
Teletext-supporter

misteraz schreef: 11 nov 2020, 00:50 Wat een prachtige tekeningen en ik krijg de indruk dat ze zeer accuraat zijn, dat wist ik niet voor dat ik op het forum kwam.
Wat zijn eigenlijk de plannen voor het doortrekken van de tribunes naar beneden?
En hoe wordt het stadion winddichter gemaakt aan de bovenkant van de tribunes en aan de ingangen?

Als het goed is doen ze dat in twee fases. De bovenkant van het nieuwe dak wordt dicht gemaakt en niet meer met rubberedoeken afgedicht. De tribunes worden in fase twee doorgetrokken. Wanneer dat gaat gebeuren is nog geen datum voor. Eerst maar een nieuw dak erop.
Pijnacker
Glory-hunter

Of ik het nieuwe spandoek al op kon hangen? Bij deze. Het wordt steeds mooier. De spanten zijn ook af in het bovenste plaatje.

Afbeelding

Afbeelding
Kilkenny
Moderatort

Dat ziet er mooi uit! =D>
Toffee
Supporter

Weet iemand of er nog plannen zijn voor extra skyboxen? Er is toch nog ruimte voor een derde laag direct onder de megatruss?

En nu die boxen in de zijbeuken noodgedwongen worden opgeofferd voor de kolommen van de megatruss is het wellicht relevant.
Everton: Pride of Merseyside
reageren
Teletext-supporter

In eerdere foto's zag ik tot mijn schrik palen in het stadion geplaatst. voor de tribunes. In het completen ontwerp zie ik ze niet meer. Is dat alleen voor het plaatsen van het dak?
#-o
reageren
Teletext-supporter

Kilkenny schreef: 05 jun 2019, 08:22 Kan t hier? Vanaf 2020/2021 geen roken meer in de stadions. Er vanuit gaande dat AZ hierin mee gaat en het niet bij de rookvrije vakken houdt.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/va ... ~a7858705/
Ik ben heel blij dat er om mij heen niet gerookt mag worden. Rokers begrijpen niet hoe die peuken stinken. En het waait altijd naar mij toe. In het vliegtuig kun je ook best zonder een peuk. 2 uurtjes zonder om een ander plezier te doen. =D>
AZAlkmaar11
Teletext-supporter

Toffee schreef: 12 nov 2020, 09:03 Weet iemand of er nog plannen zijn voor extra skyboxen? Er is toch nog ruimte voor een derde laag direct onder de megatruss?

En nu die boxen in de zijbeuken noodgedwongen worden opgeofferd voor de kolommen van de megatruss is het wellicht relevant.

Lijkt me niet dat daar nog ruimte voor is onder de megatruss.
Laatst gewijzigd door AZAlkmaar11 op 12 nov 2020, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

reageren schreef: 12 nov 2020, 14:48 In eerdere foto's zag ik tot mijn schrik palen in het stadion geplaatst. voor de tribunes. In het completen ontwerp zie ik ze niet meer. Is dat alleen voor het plaatsen van het dak?
#-o
Dat zijn de palen van de tijdelijke lichtmasten. Als het dak klaar is komt de verlichting in het dak en gaan die palen weer weg.
reageren
Teletext-supporter

Een pak van mijn hart! :D =D>
dirkjan
Basisspeler
Contacteer:

reageren schreef: 12 nov 2020, 14:52 Ik ben heel blij dat er om mij heen niet gerookt mag worden. Rokers begrijpen niet hoe die peuken stinken. En het waait altijd naar mij toe. In het vliegtuig kun je ook best zonder een peuk. 2 uurtjes zonder om een ander plezier te doen. =D>
Goeie vergelijking, een kleine afgesloten ruimte met 300 man er in, of een stadion waar het altijd waait.

Ik vind dat er gestopt moet worden met de verkoop van consumpties. Op een of andere manier krijg ik altijd net dat glas cola over me heen :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Toffee
Supporter

AZAlkmaar11 schreef: 12 nov 2020, 15:24 Lijkt me niet dat daar nog ruimte voor is onder de megatruss.
De megatruss heeft een kromming aan de onderzijde waardoor die oorspronkelijke ruimte er nog steeds is. Vermoed dat die kromming is aangebracht om de mogelijkheid van extra skyboxen open te houden. Alleen heb ik niet echt een idee wat momenteel de vraag is naar skyboxen
Everton: Pride of Merseyside
pAZcal
Goalscorer

dirkjan schreef: 13 nov 2020, 07:43 Goeie vergelijking, een kleine afgesloten ruimte met 300 man er in, of een stadion waar het altijd waait.

Ik vind dat er gestopt moet worden met de verkoop van consumpties. Op een of andere manier krijg ik altijd net dat glas cola over me heen :lol:
Oh, ben jij die irritante jongen? ;)
palaver
Seizoenkaarthouder

Toffee schreef: 13 nov 2020, 08:52 De megatruss heeft een kromming aan de onderzijde waardoor die oorspronkelijke ruimte er nog steeds is. Vermoed dat die kromming is aangebracht om de mogelijkheid van extra skyboxen open te houden. Alleen heb ik niet echt een idee wat momenteel de vraag is naar skyboxen
Op de site staat nog altijd dat er een wachtlijst is en dat er vier skyboxen bijkomen. Of het nog actueel is, weet ik niet.

Het lijkt me logisch dat de zijbeuken dan waren doorgetrokken.
Afbeelding
Deze impressie is gemaakt in 2018 in opdracht van AZ.

Hier is bij de bouw ook rekening mee gehouden, maar zijn later dus die ongelijke tribuneliggers geplaatst.
Afbeelding
(12-11 Dank aan AZ Alkmaar Fan Club)

Op basis van de laatste foto’s is wel te concluderen dat deze er sowieso niet gaan komen.

De bovenste verdieping zit zo in elkaar dat er een laag skyboxen bij zou kunnen. Dat zei een architect van Zwarts en Jansma in 2007 bij de presentatie van die ambitieuze uitbreidingsplannen, met die hoge kantoren op Zeezicht:
“De hoofdtribune blijft intact; wellicht komt
er een laag skyboxen op.”
Afbeelding

Hier zie je mooi een hint van wat zou kunnen.
Afbeelding
Afbeelding
Als de controlekamer en aantal kantoren een verdieping hoger kunnen, levert dat ook al meer plek op voor skyboxen.
Plaats reactie