AZ in de bladen

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2018, 08:51 Bizot zelf vond het juist wel mooi als ik zijn instagram story gister zag. We moeten er ook niet zo heel dramatisch over doen hoor. Van mij had het ook niet gehoeven, maar kom op hoor. Ik vind het vele malen erger als er fakkels een vol vak in worden gegooid zoals vorige week bij PSV-ajax.
Werkelijk? Kan me niet voorstellen dat hij het fijn vond om door zijn eigen(!?!) supporters zo massaal bestookt te worden met vuurwerk. Heb die tekst ook niet zo snel kunnen vinden...
Echt bizar wat die idioten deden. Ik vond trouwens dat die controle ook niet veel voorstelde, zowel of je er wel in mocht (SV) als wat je meenam.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 24 apr 2018, 09:40 “Erger” is geen woord in deze. Één fakkel is niet minder erg dan twee. Je moet zoiets niet vergoelijken noch bagatelliseren maar keihard aanpakken.
Het gaat niet om het aantal, het gaat om de handeling. Een fakkel op het veld gooien vind ik een stuk minder erg dan een fakkel een vak met kinderen in gooien. Het hoort uiteraard niet, maar het gevaar voor de spelers is minimaal, terwijl als je een fakkel een vol vak in gaat gooien je een heel groot risico neemt op blijvend letsel. Ik had die moraalridders (daarmee niet doelend op jou maar op de landelijke media) liever een week eerder gehoord.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 24 apr 2018, 11:22 Werkelijk? Kan me niet voorstellen dat hij het fijn vond om door zijn eigen(!?!) supporters zo massaal bestookt te worden met vuurwerk. Heb die tekst ook niet zo snel kunnen vinden...
Echt bizar wat die idioten deden. Ik vond trouwens dat die controle ook niet veel voorstelde, zowel of je er wel in mocht (SV) als wat je meenam.
Hij plaatste gister een paar foto's op zijn instastory. Eentje waarin hij de supporters in het algemeen bedankte voor de steun en later nog eentje van het fakkel incident met de test 'These supporters <3'. Dat laatste teken is een hartje voor de goede orde. Het hoort er allemaal ook een beetje bij. We maken het veel groter dan het is. Een fakkel in een vol vak gooien vind ik vele malen erger.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2018, 12:12 'These supporters <3'. Dat laatste teken is een hartje voor de goede orde.
O, ik zat te twijfelen tussen een hoorntje met twee bolletjes ijs of een pik met balzak. :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 24 apr 2018, 12:19 O, ik zat te twijfelen tussen een hoorntje met twee bolletjes ijs of een pik met balzak. :wink:
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2018, 12:12 We maken het veel groter dan het is. Een fakkel in een vol vak gooien vind ik vele malen erger.
Dat klopt natuurlijk. Dat laatste is gewoon crimineel.

Maar waarom die fakkels nu midden in het strafschopgebied gegooid moeten worden als het spel al bezig is? Je kunt ze toch ook in de "gracht" gooien of desnoods achter de achterlijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 24 apr 2018, 14:38 Dat klopt natuurlijk. Dat laatste is gewoon crimineel.

Maar waarom die fakkels nu midden in het strafschopgebied gegooid moeten worden als het spel al bezig is? Je kunt ze toch ook in de "gracht" gooien of desnoods achter de achterlijn.
Je kunt ze ook níét gooien..... :roll:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Je kunt ze ook gewoon in beslag laten nemen als je het stadion in wil lopen of gewoon in de eerste plaats niet meenemen. Het moet maar eens klaar zijn met die onzin.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 24 apr 2018, 15:38 Je kunt ze ook níét gooien..... :roll:
Ja, dat is natuurlijk het beste.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

– PSV-directeur Toon Gerbrands is in het verleden tweemaal gepolst door ajax om voor die club te komen werken. Toen hij nog bij AZ werkzaam was, toonden de Amsterdammers tot tweemaal toe interesse, maar deze werd afgewimpeld door de bestuurder. Hij vond het aanbod en de werkwijze 'te onpersoonlijk'.

Dat vertelt de algemeen directeur van de landskampioen in Nieuwe Revue. "De eerste keer was in 2009. Ik had net als algemeen directeur van AZ mijn commitment gegeven om de Alkmaarders uit de crisis te helpen na het faillissement van het DSB-concern van Dirk Scheringa." Later klopten de Amsterdammers weer aan, op aandringen van Hans Wijers. "Maar Wijers benaderde mij niet rechtstreeks, maar stuurde een headhunter op mij af. Ik heb die man in een half uurtje uitgelegd dat zo'n onpersoonlijke benadering niet werkt bij mij. Dat past niet bij mijn stijl.'' (FC Update)

In je oneindige arrogantie niet snappen dat een persoonlijk gesprek
beter werkt...! Waarschijnlijk in de verwachting dat Toon direct zijn werk zou
neerleggen om bij die "droomclup" aan de gang te gaan.
Zoals een zekere M.v.Geel met zijn uitspraak:"ajax hoeft mij niet te bellen."
Een maand later zat hij in die betonbak.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Column Ronald de Boer op VI
Het klinkt misschien gek na de verloren bekerfinale tegen Feyenoord en de kansloze nederlaag bij ajax, maar ik vind AZ dit seizoen een club waar Nederland trots op kan zijn.
Bij de start van de competitie sprak John van den Brom de ambitie uit het publiek te willen vermaken. In dat streven zijn ze in Alkmaar met glans geslaagd. En ze hebben het gekoppeld aan resultaten, getuige de derde plaats op de ranglijst, ruim boven Feyenoord. Voor een club met een veel lagere begroting dan de traditionele topclubs is dat echt een prima prestatie.
Wat vooral opviel, was de frisheid waarmee AZ in alle geledingen voor de dag kwam. Ten eerste het vertoonde spel. We hebben kennisgemaakt met relatief onbekende jeugdspelers als Guus Til, Teun Koopmeiners, Thomas Ouwejan en Pantelis Hatzidiakos. En dan viel het grootste talent van allemaal, Calvin Stengs, helaas nog weg in de eerste competitiewedstrijd. Behalve de jeugd-opleiding heeft de club ook de scouting goed op orde. Fredrik Midtsjø bleek een aanwinst, zoals eerder ook Jonas Svensson.

AZ bewijst waartoe stabiel en doordacht beleid kan leiden. De frisheid die de spelers en het spel typeert, wordt ook uitgestraald door de clubleiding. Robert Eenhoorn en Max Huiberts doen geen gekke dingen, ze lopen niet voorop in het mediacircus, maar werken onverstoorbaar door aan de verwezenlijking van hun ambities. Al wil ik daaraan toevoegen dat het bij AZ eenvoudiger is de rust te bewaren dan bij een club als ajax, waar de extreme prestatiedruk zowel intern als extern 24 uur per dag aanwezig is.
Hoewel AZ dit jaar boven Feyenoord eindigt, moeten ze niet denken dat ze ook daadwerkelijk verder zijn dan de Rotterdammers. Op korte termijn is een aanval op de grote Nederlandse clubs niet realistisch. Dat moeten ze ook niet te gehaast willen bewerkstelligen. We hebben allemaal aan FC Twente kunnen zien hoe diep een club kan vallen na een snelle bestorming van de top. Met de huidige progressie moet AZ streven naar geleidelijke aansluiting bij de topclubs. Vermoedelijk hoef ik dat ze niet eens te vertellen. Ze zullen geleerd hebben van de problemen die acht jaar geleden ontstonden na het faillissement van DSB.
Vooral op mentaal gebied zal AZ volgend seizoen een stap moeten zetten
De eerstvolgende stap die AZ moet zien te maken, is het vergroten van de weerbaarheid in topwedstrijden. Er zit nog zó veel rek in de huidige selectie dat ze daartoe in staat moeten zijn. Al dreigt het gevaar dat hun aansprekende voetbal komende zomer gevolgen krijgt op de transfermarkt. Zolang AZ geen structurele topclub is, blijft het voor spelers aantrekkelijk de stap naar ajax, Feyenoord of PSV te maken. En voor een klasse-aanvaller als Alireza Jahanbakhsh zal ook buitenlandse interesse loskomen. Het is de tol van een mooi seizoen.

In tegenstelling tot veel andere analytici begreep ik de recente systeemwijzigingen van Van den Brom tegen PSV en Feyenoord. Na al die nederlagen tegen topclubs vind ik het logisch dat een trainer iets anders probeert. Toen Phillip Cocu zich met PSV in de Champions League aanpaste aan sterkere tegenstanders, werd hij alom geprezen vanwege zijn realistische aanpak. En terecht. Nadat Van den Brom met AZ vergelijkbare aanpassingen had doorgevoerd, kreeg hij bakken kritiek over zich heen. Ik vind dat je je oordeel niet alleen aan de uitslagen kunt ophangen. Tegen PSV speelde AZ in een 5-3-2-systeem lange tijd prima en in de bekerfinale was er tot de openingsgoal van Feyenoord weinig aan de hand. Afgelopen zondag ging het in de vertrouwde speelwijze tegen ajax opnieuw mis. Wat is dan wijsheid?
Vooral op mentaal gebied zal AZ volgend seizoen een stap moeten zetten. Voetballend en tactisch vermogen is er genoeg. Nu wordt het zaak onder hogere druk te blijven doen waarin ze goed zijn. Tegen op papier sterkere tegenstanders, met een stijgend verwachtingspatroon. Van den Brom staat al vier jaar aan het roer en in mijn ogen heeft hij de capaciteiten AZ ook die vervolgstappen te laten nemen. Ik hoor goede verhalen over zijn wisselwerking met assistent Arne Slot. Van den Brom had als speler al een goede kijk op het spel en bovendien is John geen egotripper. De ruimte die hij Slot geeft in de technische staf, is typerend voor zijn werkwijze. Van den Brom kijkt goed naar complementaire kwaliteiten in zijn staf en deze combinatie werkt goed. AZ staat in bloei en dat doet me reikhalzend uitkijken naar hun volgende seizoen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 02 mei 2018, 17:47 Column Ronald de Boer op VI
Bedankt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Op schrift komt hij doordachter over (al is het met de nodige open deuren) dan op TV. Ook de herhaaldelijke 'hé' ontbreekt.
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 02 mei 2018, 18:43 Op schrift komt hij doordachter over (al is het met de nodige open deuren) dan op TV. Ook de herhaaldelijke 'hé' ontbreekt.
Ja, wat zo'n ghost writer niet kan doen he, dan komt plots iedereen intelligent over.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 02 mei 2018, 17:47 In tegenstelling tot veel andere analytici begreep ik de recente systeemwijzigingen van Van den Brom tegen PSV en Feyenoord. Na al die nederlagen tegen topclubs vind ik het logisch dat een trainer iets anders probeert. Toen Phillip Cocu zich met PSV in de Champions League aanpaste aan sterkere tegenstanders, werd hij alom geprezen vanwege zijn realistische aanpak. En terecht. Nadat Van den Brom met AZ vergelijkbare aanpassingen had doorgevoerd, kreeg hij bakken kritiek over zich heen. Ik vind dat je je oordeel niet alleen aan de uitslagen kunt ophangen. Tegen PSV speelde AZ in een 5-3-2-systeem lange tijd prima en in de bekerfinale was er tot de openingsgoal van Feyenoord weinig aan de hand. Afgelopen zondag ging het in de vertrouwde speelwijze tegen ajax opnieuw mis. Wat is dan wijsheid?
Wat een slap gelul van Ronald. Cocu deed het tegen een sterkere tegenstander. Feyenoord stond op het moment van de bekerfinale 8 punten achter ons in de competitie. Juist door te schakelen van systeem liet je Feyenoord zijn zwakke punten onbenut. Je zette op die manier totaal geen druk op hun zwakste schakel en zwakste linie. Dat is de achterhoede, waarvan Diks de slechtste is. Dan heb je in Idrissi een man in vorm en dat was het laatste kwartier in die finale ook zichtbaar.

Verder zegt hij dat je je oordeel niet alleen aan de uitslag op kan hangen en dat klopt. Maar dan had hij ook naar de uitwedstrijd in Eindhoven moeten kijken en de thuiswedstrijd tegen ajax, daar speelden wij in 4-3-3 gewoon uitstekend. Omdat ajax-uit aan te halen om je gelijk te halen is lachwekkend. AZ speelde daarin zonder enkele vaste waarden en met een gigantische kater van de week daarvoor. Bovendien stond er niet veel meer op het spel, behalve een theoretische derde plek.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16205
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2018, 08:31 Wat een slap gelul van Ronald. Cocu deed het tegen een sterkere tegenstander. Feyenoord stond op het moment van de bekerfinale 8 punten achter ons in de competitie. Juist door te schakelen van systeem liet je Feyenoord zijn zwakke punten onbenut. Je zette op die manier totaal geen druk op hun zwakste schakel en zwakste linie. Dat is de achterhoede, waarvan Diks de slechtste is. Dan heb je in Idrissi een man in vorm en dat was het laatste kwartier in die finale ook zichtbaar.

Verder zegt hij dat je je oordeel niet alleen aan de uitslag op kan hangen en dat klopt. Maar dan had hij ook naar de uitwedstrijd in Eindhoven moeten kijken en de thuiswedstrijd tegen ajax, daar speelden wij in 4-3-3 gewoon uitstekend. Omdat ajax-uit aan te halen om je gelijk te halen is lachwekkend. AZ speelde daarin zonder enkele vaste waarden en met een gigantische kater van de week daarvoor. Bovendien stond er niet veel meer op het spel, behalve een theoretische derde plek.
Even los van Ronald’s verhaal: je kan niet om het feit heen dat we ook in de 4-3-3 nog niet van de top 3 hebben gewonnen. Los van hoe de wedstrijden verliepen en welk systeem heb je ze “gewoon” allemaal verloren......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 03 mei 2018, 12:37 Even los van Ronald’s verhaal: je kan niet om het feit heen dat we ook in de 4-3-3 nog niet van de top 3 hebben gewonnen. Los van hoe de wedstrijden verliepen en welk systeem heb je ze “gewoon” allemaal verloren......
Klopt. Alleen heb je met 4-3-3 wel twee keer goed gespeeld en je niveau gehaald. Wat dat betreft zou Ronald wat verder moeten kijken en zijn eigen advies ter harte nemen 'je moet verder kijken dan het resultaat'. Zeker tegen Feyenoord met de eerder genoemde zwaktes was 4-3-3 de meest logische opstelling en dat is geen gelul achteraf, dat tweette ik voor de wedstrijd al. Eigenlijk direct toen ik de opstelling zag.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2018, 13:23 Zeker tegen Feyenoord met de eerder genoemde zwaktes was 4-3-3 de meest logische opstelling en dat is geen gelul achteraf, dat tweette ik voor de wedstrijd al. Eigenlijk direct toen ik de opstelling zag.
Tegen Feyenoord had je 3-5-2 moeten spelen, maar dan wel goed spelen, zoals hoe je tegen PSV op 2-0 kwam. Geen gelul achteraf, ik zei het op dit forum ook al vooraf, ruim voor het bekend maken van de opstelling. 8)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2018, 08:31 Wat een slap gelul van Ronald.
Wellicht dat gedeelte over 5-3-2.

Voor al het overige vind ik het een prima verhaal. In ieder geval ben ik het er helemaal mee eens.

Ook speciaal voor alle mensen die nog zuur lopen te doen over de bekerfinale en volgend jaar - bijkans - de titel eisen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 03 mei 2018, 15:00 Tegen Feyenoord had je 3-5-2 moeten spelen, maar dan wel goed spelen, zoals hoe je tegen PSV op 2-0 kwam. Geen gelul achteraf, ik zei het op dit forum ook al vooraf, ruim voor het bekend maken van de opstelling. 8)
3-5-2 zou ik nooit doen, dan sta je achterin één op één, dat vind ik zelfmoord. 4-3-3 was gewoon prima tegen het 4-3-3 van Feyenoord. Dan kan je op het middenveld gewoon koppeltjes vormen en hou je er achterin eentje over.
Plaats reactie