Podcast 67 (en andere AZ gerelateerde podcasts)

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 18 nov 2020, 10:19 Nieuwe retteketet podcast van VI met Barry en Li Keur https://open.spotify.com/episode/6A1Lzw ... BtWkMIZvuQ
Ha, die ga ik zo meteen mooi ff luisteren. :D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Keur zal wel vaker aanschuiven denk ik zo. Ook die gozer van VI mag ik wel. Leuke podcast is het.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

Dropkick Murphy schreef: 17 nov 2020, 12:12 De timelapse moet nog online komen begreep ik, die wordt momenteel opgenomen.

Ik denk dat Eds archief ook de periode 2003-2006 beslaat (hij begon volgens mij in 2003 of 2004 voor de Fanpage).
Jaren 80/90 zal vooral door persfotografen gedocumenteerd zijn. Denk aan Joop Boek, George Stoekenbroek etc.
Hij zei dat bij de bouw van het huidige stadion (dus periode 2005) er een timelapse is gemaakt. En dat heeft hem geïnspireerd om nu weer een timelapse te maken. Maar waar is dan die originele timelapse?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ferry schreef: 28 nov 2020, 13:15 In het eerste uur van NH Sportcafe vanmorgen belde Max Huiberts in. Hij was vrij openhartig over het technisch beleid.


Link naar de podcast staat hier: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cD ... 9ydGNhZmU=

Vanaf 21'43 - kies de podcast van 10 uur.
Ook op spotify te vinden: https://open.spotify.com/show/05kvtRxAg ... kS_oLpBsvg
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik ben de Podcast 67 verder aan het beluisteren met De Rode Baron, ook al weer vanaf 12 december. Corona hakt er ook hier in neem ik aan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 27 jan 2021, 07:15 Retteketet van VI staat weer online https://open.spotify.com/episode/2k9LJe ... i5pGc4Kz7g
En ook de AZ podcast van het NHD https://open.spotify.com/episode/6yzLxf ... kVcZTjkT2w
Aha, weer een dosis voetbalpraat voor tijdens de arbeid. Hij is fijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Kilkenny schreef: 26 jan 2021, 09:08 Ik ben de Podcast 67 verder aan het beluisteren met De Rode Baron, ook al weer vanaf 12 december. Corona hakt er ook hier in neem ik aan.
Ha, sorry voor het gebrek aan updates. Bij deze 8)

De acceptatiefase – we dachten dat we er allemaal wel doorheen waren. Maar er is iemand die voor Napoli-AZ gewoon naar Napels vliegt. En vandaag voor Cambuur-Jong AZ toch Leeuwarden visiteert. Dat kan niemand anders zijn dan Ron Huiberts, aka De Rode Baron. Wie anders dan hij kan ons dezer dagen een troostende schouder bieden?

https://podcast67.nl/33-uithuilen-met-de-rode-baron/
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Ja, de jeugdopleiding van AZ floreert. Dat is bekend. Maar laten we nu eens verder kijken en het beleid ontleden. Dat doen we met Robbert de Groot, die als inspanningsfysioloog direct betrokken was bij de professionaliseringsslag die zo’n 15 jaar terug in Alkmaar werd ingezet.

Hoe voorspel je nu welke tiener de top van de Eredivisie of misschien wel van Europa gaat halen? Heeft het überhaupt wel nut om kinderen te scouten? En wat leren we over de jeugdopleiding op basis van de huidige selectie?

https://podcast67.nl/34-teun-koopmeiner ... or-de-top/
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Het is de vraag waar AZ de komende maanden mee worstelt. Een hoofdpijndossier. Want tuurlijk, de fanatieke fans blijven wel. Maar hoe zit het met de kring daaromheen? Hoe groot is die kring? En wat heeft AZ gedaan om ons te binden? We leggen het voor aan oppercapo Matthijs Keuning.

https://podcast67.nl/35-gaan-wij-onze-s ... verlengen/
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hoogtepuntjes:
1) *Lang, lang, lang verhaal over Dundalk.*

"Dus ik drink een Skuumkoppe, want dat komt ook van een eiland." :lol: Goud.

2) Heb er ook een hard hoofd in of supporters "voor een tweede keer een extra seizoenkaart nemen voor €250", zoals Matthijs terecht opmerkt. Die 70% vind ik erg optimistisch als alle stadionhiers tot het eind van het seizoen dicht blijven. Mss kan AZ een mooie deal met Nike sluiten met gratis thuisshirt voor trouwe SCC houders of zoiets.

3) Ben geen viroloog, maar Atalanta - Valencia was volgens mij wel redelijk aantoonbaar een superspread event in het stadion. Mede door het wedstrijdverloop. (Zie o.a. https://books.google.nl/books?hl=nl&lr= ... &q&f=false)

4) AZ had inderdaad veel meer kunnen laten zien qua toekomstige stadionbeelden. Informatievoorziening is behoorlijk beperkt. Gek dat hier zo geheimzinnig over wordt gedaan. Bijzonder dat de AZ Fanpage nog de beste bron lijkt te zijn...

Tot 1:03
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

- Ontzettend goed aflevering heren! =D> Eén van de betere tot nu toe. Superinteressant wat Remco te vertellen heeft: genuanceerd, kritisch, maar zet je telkens tot nadenken. Niet verbazingwekkend dat hij in het onderwijs werkt.

- Topopening met de biertjes weer: lang, lang, lang verhaal over de Kwaremont en met een onduidelijke redenatie dat deze een hellingspercentage heeft die goed overeen komt met de constante prestatiecurve van Teun Koopmeiners, om vervolgens af te sluiten met: "Maar eigenlijk was ie gewoon in de aanbieding bij de Vomar" :lol:

- Grappig dat hij jullie ook regelmatig tot nadenken zet.

Remco: "Waarom zou je dan niet nog eens een penalty nemen?"
Sander: "Ja, eh... bang dat het niet goed gaat."
Remco: "Ja en dan? Wat gebeurt er dan?"
Sander: "Ja, eh... bfe.s.. eeh..." :lol:

- Opvallend kritische reactie op de kop "Teun Koopmeiners is te langzaam voor de top". Feitelijk zijn de opmerkingen van Remco gerelateerd aan perceptie: deze kop bevestigd het beeld voor veel mensen, terwijl de desbetreffende aflevering eigenlijk juist het tegenovergestelde aantoont. Overigens ook wel weer leuk dat de huidige kop ook de lading niet dekt "Hoe Peer en Teun onbetwiste leiders werden". Dat wordt eigenlijk helemaal niet duidelijk uit de podcast. Het enige wat Remco zegt is het volgende:

"Ze zijn in de jeugd allebei langere tijd aanvoerders geweest bij verschillende elftallen. Dat geeft aan dat ze iets doen wat leiderschap uitstraalt. En hoe komt dat? Volgens mij is dat heel simpel: hard werken, afspraken na komen, netjes blijven en respect voor elkaar hebben." Hoewel dat ongetwijfeld belangrijke punten zijn, is dat niet de reden waarom ze onbetwiste leiders zijn (zoals de kop suggereert). Voor veel andere spelers geldt immers dat ze ook hard werken en afspraken etc. nakomen. Of zijn zij de enigen die dat doen? Dat kan ik me niet voorstellen. Wat is dan toch de doorslaggevende factor dat zij aanvoerders zijn? Dat wordt eigenlijk niet specifiek duidelijk.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan over de podcast. Ik vond het echt heel goed. Heb zelfs stukken terug beluisterd. Hopelijk komt Remco nog eens een keertje terug als Peer bijvoorbeeld in AZ1 speelt en Teun getransferd is. Enkele vragen waar ik graag nog iets over had gehoord:
* Het ging in de podcast veel over begeleiding. Hoe heeft de wissel van trainers tijdens dit seizoen invloed gehad op Teun? Wat deed Arne bijvoorbeeld echt anders t.o.v. Pascal? Heeft dat nog effect gehad op Teun?
* Remco geeft aan dat Peer Teun zo kan vervangen, mocht Teun weg gaan. Verderop in de podcast wordt echter aangegeven dat het toch wel andere voetballers zijn, waarbij Peer bijvoorbeeld meer nadenkt. Bovendien is Peer rechtsbenig. Wat zou het effect op het spel in AZ1 zijn als Peer speelt i.p.v. Teun?
* Feedback op Remco (vraag hij om :) ): het mag af en toe wel iets concreter en/of specifieker. Er liepen dingen niet goed in de jeugdopleiding. Kon hij specifieke voorbeelden geven? Ihattaren is blijkbaar niet altijd even professioneel. Wat weet hij daar dan over? Teun mocht niet naar ajax vanwege de afstand. Waren er eventueel nog andere redenen? M.b.t. school en dat jeugdtalenten het vaak niet redden: welke opleiding hadden Teun / Peer gedaan als zij het betaald voetbal niet zouden redden?

Nou ja, dat lijkt me wel weer afdoende. Nogmaals: thanks heren. Ik had er weer 2 leuke autoritjes op zitten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 19 mar 2021, 19:25 - Ontzettend goed aflevering heren! =D> Eén van de betere tot nu toe. Superinteressant wat Remco te vertellen heeft: genuanceerd, kritisch, maar zet je telkens tot nadenken. Niet verbazingwekkend dat hij in het onderwijs werkt.

- Topopening met de biertjes weer: lang, lang, lang verhaal over de Kwaremont en met een onduidelijke redenatie dat deze een hellingspercentage heeft die goed overeen komt met de constante prestatiecurve van Teun Koopmeiners, om vervolgens af te sluiten met: "Maar eigenlijk was ie gewoon in de aanbieding bij de Vomar" :lol:

- Grappig dat hij jullie ook regelmatig tot nadenken zet.

Remco: "Waarom zou je dan niet nog eens een penalty nemen?"
Sander: "Ja, eh... bang dat het niet goed gaat."
Remco: "Ja en dan? Wat gebeurt er dan?"
Sander: "Ja, eh... bfe.s.. eeh..." :lol:

- Opvallend kritische reactie op de kop "Teun Koopmeiners is te langzaam voor de top". Feitelijk zijn de opmerkingen van Remco gerelateerd aan perceptie: deze kop bevestigd het beeld voor veel mensen, terwijl de desbetreffende aflevering eigenlijk juist het tegenovergestelde aantoont. Overigens ook wel weer leuk dat de huidige kop ook de lading niet dekt "Hoe Peer en Teun onbetwiste leiders werden". Dat wordt eigenlijk helemaal niet duidelijk uit de podcast. Het enige wat Remco zegt is het volgende:

"Ze zijn in de jeugd allebei langere tijd aanvoerders geweest bij verschillende elftallen. Dat geeft aan dat ze iets doen wat leiderschap uitstraalt. En hoe komt dat? Volgens mij is dat heel simpel: hard werken, afspraken na komen, netjes blijven en respect voor elkaar hebben." Hoewel dat ongetwijfeld belangrijke punten zijn, is dat niet de reden waarom ze onbetwiste leiders zijn (zoals de kop suggereert). Voor veel andere spelers geldt immers dat ze ook hard werken en afspraken etc. nakomen. Of zijn zij de enigen die dat doen? Dat kan ik me niet voorstellen. Wat is dan toch de doorslaggevende factor dat zij aanvoerders zijn? Dat wordt eigenlijk niet specifiek duidelijk.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan over de podcast. Ik vond het echt heel goed. Heb zelfs stukken terug beluisterd. Hopelijk komt Remco nog eens een keertje terug als Peer bijvoorbeeld in AZ1 speelt en Teun getransferd is. Enkele vragen waar ik graag nog iets over had gehoord:
* Het ging in de podcast veel over begeleiding. Hoe heeft de wissel van trainers tijdens dit seizoen invloed gehad op Teun? Wat deed Arne bijvoorbeeld echt anders t.o.v. Pascal? Heeft dat nog effect gehad op Teun?
* Remco geeft aan dat Peer Teun zo kan vervangen, mocht Teun weg gaan. Verderop in de podcast wordt echter aangegeven dat het toch wel andere voetballers zijn, waarbij Peer bijvoorbeeld meer nadenkt. Bovendien is Peer rechtsbenig. Wat zou het effect op het spel in AZ1 zijn als Peer speelt i.p.v. Teun?
* Feedback op Remco (vraag hij om :) ): het mag af en toe wel iets concreter en/of specifieker. Er liepen dingen niet goed in de jeugdopleiding. Kon hij specifieke voorbeelden geven? Ihattaren is blijkbaar niet altijd even professioneel. Wat weet hij daar dan over? Teun mocht niet naar ajax vanwege de afstand. Waren er eventueel nog andere redenen? M.b.t. school en dat jeugdtalenten het vaak niet redden: welke opleiding hadden Teun / Peer gedaan als zij het betaald voetbal niet zouden redden?

Nou ja, dat lijkt me wel weer afdoende. Nogmaals: thanks heren. Ik had er weer 2 leuke autoritjes op zitten.
Mooie post Diepemast, ja ik heb ook zeer genoten van deze potcast.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nieuwe podcast van AZ, van AZ University. Eerste aflevering met Jan van Halst over mentale weerbaarheid.

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-universi ... rt-podcast
https://open.spotify.com/show/29oW8DTai ... tUFyw&nd=1
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Podcast #37: Wie is toch die Rinus?

- Dit was een lekkere podcast voor op de achtergrond, waar je iets minder intensief hoefde te luisteren. Op meerdere momentjes werd het namelijk toch wel een aardig 'Opa vertelt...' verhaal, zoals Maikel zelf ook al terecht opmerkte. :lol:

- M.b.t. het bier: dat het bier uit Castricum werd, was wel te verwachten. Het biertje van Maikel is echter nogal onduidelijk --> een lang verhaal over de Moersleutel en dat het een 0,5 liter blik was (standaard bij de Moersleutel), maar wèlk biertje van de Moersleutel hij dan drinkt is nogal onduidelijk. Wast het Motorolie om de keel te smeren? Overigens benieuwd hoe de opname van de volgende editie in de Kleine Brouwerij zal verlopen.

- Sander geeft aan dat hij wel wist wie Rinus was, maar dat hij dit stil moest houden. Was dat om de mystiek rondom Rinus en z'n website in stand te houden, of was dat om veiligheidsredenen of zoiets?

- Van alle AZ-spelers die Reinier gezien heeft, heeft hij het meest genoten van Barry van Galen. Helaas wordt hier niet op terug gekomen. I.c.m. de sfeer in de Hout was dat een aardige aanvulling geweest. Op het einde komen jullie zelfs nog terug op Barry, maar waarom hij nou een jeugdidool van Reinier was wordt niet gevraagd. Jammer.

- Ik had eigenlijk nog wel een vraag verwacht hoe Reinier had verwacht wat de impact van zijn website zou zijn geweest, als de AZ-fans van destijds een jaar lang niet naar het AZ-stadion hadden mogen komen. Had dat uitgemaakt? Sowieso wel leuk om te horen dat gedurende de podcast Reinier eigenlijk enigszins aangeeft dat hij eigenlijk vooral bezig was om de website in de lucht te houden en graag iets wilde proberen met internet (en dat er voor AZ nog niet zoveel was). Daarnaast was hij vooral faciliterend bezig m.b.t. de mailinglist om deze enigszins in de lucht te houden, maar dat het er op lijkt dat hij zich niet geheel bewust is geweest hoeveel invloed de mailinglist heeft gehad op de verschillende mensen. Lijkt me ook leuk voor hem om te horen.

Zoals gezegd: een lekkere podcast om naar te luisteren, met wellicht -iets- minder spraakmakende fragmenten t.o.v. vorige edities. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd :).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Is Eenhoorn te gast in de volgende podcast?! Ik hoop dat jullie de antwoorden van hem zo concreet mogelijk kunnen krijgen. Bestuurders hebben er nog wel eens een handje van om met een lang verhaal heel weinig te zeggen :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 10 mei 2021, 07:06 Is Eenhoorn te gast in de volgende podcast?! Ik hoop dat jullie de antwoorden van hem zo concreet mogelijk kunnen krijgen. Bestuurders hebben er nog wel eens een handje van om met een lang verhaal heel weinig te zeggen :lol:
Daar maak ik me met Eenhoorn niet druk om.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Een lading aan luisteraarsvragen kwam binnen, toen we lieten doorschemeren dat Robert Eenhoorn onze volgende gast zou zijn. Waarom het parkeertarief verhoogd was. Of er nog in Zuid-Amerika gescout wordt. Wanneer het nieuwe wedstrijdshirt gepresenteerd wordt. Waarom stewards zich gedragen als Kim-Yong Un. Superbelangrijke vragen, maar die hebben we niet gesteld. Omdat hij er niet over gaat. Waar gaat hij dan wel over? Luister maar:

https://podcast67.nl/38-factchecken-met-eenhoorn/
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Geen harde nee betreffende verkoop aan ajax. Geen harde nee betreffende bij AZ blijven indien Feyenoord zich meldt. Wat overigens niet wil zeggen dat het dan wel een harde ja is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 11 mei 2021, 08:15 Geen harde nee betreffende verkoop aan ajax. Geen harde nee betreffende bij AZ blijven indien Feyenoord zich meldt. Wat overigens niet wil zeggen dat het dan wel een harde ja is.
Het is ook onzinnig om een harde nee tegen verkoop aan ajax te zeggen. Incidenteel kan het voor een speler toch de beste stap zijn, en als ze gewoon een mooi bedrag overmaken. Net zoals wij de Wit overnemen van hun. De tijden dat we voor een prikkie verkochten aan 020 zijn vanzelfsprekend voorbij.

Leuke podcast, ik vind Eenhoorn sowieso een fijne man om naar te luisteren. Heeft duidelijk kennis van zaken en draait er niet zo om heen als andere bobos. Zoals met de externe investering, BeNeLiga en het stadiondossier legt hij gewoon duidelijk de argumentie en overwegingen uit die AZ neemt. Prima uithangbord van AZ die niet met zich laat sollen.
Plaats reactie