Voetbal Inside / Veronica

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Begrijp ik goed dat er toch nog drie kijkers zijn?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Je zou denken dat wijsheid met de jaren komt, maar bij hem is dat duidelijk niet het geval.
Hij gaat een beetje Beenhakker achterna. Moeilijk kijken,zuchten
en wat trage one-liners opboeren. Hij wil nog zo graag in de picture
staan (tweets enzo) maar zijn trainersloopbaan was al een tijdje over.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Een spraakmakend tv-programma, een in de voetballerij gerespecteerd en gevreesd blad. Johan Derksen bouwde met Voetbal International een imperium op. Nu zijn er haarscheurtjes. Het tijdschrift keldert in oplage, op televisie zit de sleet er op. Het merk VI vervaagt in de sigarenrook van Derksen.

Het lijkt een sprookje, met 21 oktober 2011 als grote dag. Live in de uitzending wordt Johan Derksen, gehuld in een kostuum met grasprint, gefeliciteerd met de Gouden Televizierring voor het tv-programma van Voetbal International. De ster van Derksen straalt steeds sterker, maar met het tijdschrift gaat het helemaal niet goed. De oplage daalt en daalt.

Nu zit er spanning tussen het blad en het besnorde uithangbord. De voormalig hoofdredacteur verhuist op 1 januari niet met de redactie mee naar Utrecht, maar gaat met de boekenafdeling van VI, waar hij nog wel leiding aan geeft, naar het hoofdkantoor van uitgever WPG in Amsterdam. Tot eind november schrijft Derksen geen column in VI. En de redactie trok aan de bel over het 'te platte' televisieprogramma. Dreigt er een breuk?

'Soms is er een eenvoudige verklaring en hoef je niet op zoek naar complottheorieën,' bezweert directievoorzitter Koen Clement van WPG.

Maar het zit niet lekker. Derksen heeft het gevoel dat de redactie het wel denkt te redden zonder zijn televisieprogramma. 'Een vergissing. Als wij morgen verder gaan als Voetbal Insite, kost het ons geen kijker. Maar dan heeft het blad een probleem.'

Afgelopen zomer trok de redactie van Voetbal International aan de bel. Verslaggevers vonden het programma met Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee te plat worden, vroegen zich af of het nog wel een ideale combinatie is met het tijdschrift, dat autoriteit wil uitstralen.

Ze hadden minder trek op televisie te verschijnen. Praten over nieuws bij ajax, Feyenoord of PSV en dan na een halve minuut voor schut worden gezet door Van der Gijp. Derksen zou hebben gedreigd dat verslaggevers van het AD en De Telegraaf stonden te trappelen het over te nemen. Een gesprek met RTL heeft de kou voorlopig uit de lucht gehaald. Er is beloofd het programma meer inhoudelijk en minder plat te maken.

'Ik krijg het idee,' zegt Derksen. 'Dat ze bij Voetbal International denken dat het blad belangrijker is voor het programma, dan andersom. Ze beseffen niet hoe belangrijk televisie is. Je product 2 dagen voor verschijning zo prominent kunnen aanprijzen bij de eigen doelgroep, is goud waard. Daarom zijn we ermee begonnen.'

Lees verder in het AD van vandaag
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Van der Gijp:
“De ruime overwinning van PSV op AZ?
Ach, je weet wel wat je kunt verwachten het seizoen van een team dat aan alle kanten voorbij werd gelopen door Willem II”.

Inderdaad AZ had in Tilburg niet al te veel in te brengen maar volgens mij gaat van der Gijp dan wel voorbij dat PSV eigenlijk helemaal zoek werd gespeeld tegen dat zelfde Willem II en ‘t volstrekt tegen de verhoudingen de drie punten binnen haalde waarvoor twee blunders van keeper Lamprou , een rode kaart en een penalty nodig waren.

Feitelijk dus een niet al te beste opmerking als hij zich een kenner waant.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Gerard schreef:Van der Gijp:
“De ruime overwinning van PSV op AZ?
Ach, je weet wel wat je kunt verwachten het seizoen van een team dat aan alle kanten voorbij werd gelopen door Willem II”.

Inderdaad AZ had in Tilburg niet al te veel in te brengen maar volgens mij gaat van der Gijp dan wel voorbij dat PSV eigenlijk helemaal zoek werd gespeeld tegen dat zelfde Willem II en ‘t volstrekt tegen de verhoudingen de drie punten binnen haalde waarvoor twee blunders van keeper Lamprou , een rode kaart en een penalty nodig waren.

Feitelijk dus een niet al te beste opmerking als hij zich een kenner waant.
Verbaasd?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het ging erom dat Van den Brom verbaasd was over AZ afgelopen zaterdag. Daarop vroeg Van der Gijp zich af of hij AZ wel had gevolgd, en dat je dit kan verwachten van een ploeg die aan alle kanten voorbij werd gelopen door Willem II. En laten we nu niet op ons pik getrapt zijn want dat is gewoon de waarheid. Wij wisselen goede wedstrijden af met dramatische wedstrijden. Dat was vorig seizoen helemaal erg, toen verloren we uit van praktisch elke degradatiekandidaat en ook dit jaar hebben we er last van. In dat opzicht heeft Van der Gijp gewoon gelijk. Daarnaast speelde PSV thuis en daar is het met een geweldige reeks bezig, even afgezien van het feit of ze alles zo makkelijk winnen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik bleef even hangen toen ik de kop van Verbeek zag tijdens het zappen. Die dwaas van een Derksen riep dat hij tegenwoordig graag naar AZ kijkt vanwege Haye en hij vroeg toen aan Verbeek of hij deze speler nog had meegemaakt. Dat was natuurlijk zo, hij zat soms bij de selectie, maar Verbeek negeerde alle jeugd gewoon. En hij 'dacht' dat deze jongen uit Amsterdam kwam. Die paar zinnen bewezen zijn terechte ontslag.

Overigens komt er binnenkort een groot interview met Scheringa in dat papieren vodje, die schijnt binnen een jaar weer terug te willen keren in de voetbalwereld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Overigens komt er binnenkort een groot interview met Scheringa in dat papieren vodje, die schijnt binnen een jaar weer terug te willen keren in de voetbalwereld.
Allemaal oud nieuws. De beste man zat het daar te verkondigen als hij een primeur had met het eerste interview, terwijl de fanpage 2 maanden geleden al een zeer uitgebreid interview had. Toen zal die rukker wel weer hebben zitten slapen. Of hij moet met nieuwe feiten op de proppen komen, maar het is sowieso niet het eerste interview van Dirk in de laatste 5 jaar.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef:Ik bleef even hangen toen ik de kop van Verbeek zag tijdens het zappen. Die dwaas van een Derksen riep dat hij tegenwoordig graag naar AZ kijkt vanwege Haye en hij vroeg toen aan Verbeek of hij deze speler nog had meegemaakt. Dat was natuurlijk zo, hij zat soms bij de selectie, maar Verbeek negeerde alle jeugd gewoon. En hij 'dacht' dat deze jongen uit Amsterdam kwam. Die paar zinnen bewezen zijn terechte ontslag.
Sowieso vraag ik me af of het handig is dat hij daar gaat zitten. Als potentiële trainer met dikke salariseisen mag je voetbalinhoudelijk toch wat meer van hem verwachten. Maar verder dan wat flauwe constateringen en een pleidooi voor vrouwelijke kleding bij het vrouwenvoetbal en kunstgras komt hij niet.

Gisteren had hij (met zijn kennis) toch gewoon iets moeten zeggen over Esteban of Haye?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Ik bleef even hangen toen ik de kop van Verbeek zag tijdens het zappen. Die dwaas van een Derksen riep dat hij tegenwoordig graag naar AZ kijkt vanwege Haye en hij vroeg toen aan Verbeek of hij deze speler nog had meegemaakt. Dat was natuurlijk zo, hij zat soms bij de selectie, maar Verbeek negeerde alle jeugd gewoon. En hij 'dacht' dat deze jongen uit Amsterdam kwam. Die paar zinnen bewezen zijn terechte ontslag.
Verbeek zat toen zeer schaapachtig voor zich uit te kijken. Haye? Wie was dat ook al weer? Zat die in de selectie? Wat een oetlul is die Verbeek toch.
Ik laat mijn onderschrift nog maar een tijdje intact.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Net VI uitzending van Maandag gezien. Vond het een aardige uitzending dit keer. Verbeek vind ik meestal wel realistische dingen zeggen, ook nu weer. Kunstgras hetze van velen vind ik ook lachwekkend. Er is nauwelijks geld in het betaalde voetbal in Nederland, clubs moeten wel. Een goede grasmat (o.a. AZ) kost een vermogen. Als trainer vond ik Verbeek een drama trouwens. Zeker als je week in week uit Elm opstelt als je van Overeem en Haye in jong AZ hebt lopen. Inderdaad, die lullo Youri van den B. over het zogenaamde eerste interview met ome Dirk sinds het DSB debacle. Hij leest inderdaad azfanpage nooit, want zijn kennis over AZ is bedroevend! Wil hier nog wel een keer benadrukken dat AZ een prima fansite heeft.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Witzer schreef: die lullo Youri van den B. over het zogenaamde eerste interview met ome Dirk sinds het DSB debacle.
Misschien bedoelde hij wel het eerste interview aan VI (of een ander groot kanaal.) Overigens heeft Scheringa toch ook voor het interview met Fanpage al tal van interviews gegeven?

Het is maar net welk onderwerp ter sprake kwam.

Ook nog genant: Verbeek die de verkeerde schuldige aanwijst in de zaak waarin hij geslagen zou hebben.... Wat een kneus is het toch. Ongelooflijk.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij hield ook wijselijk zijn mond over hoelang Haye bij de selectie zat :lol:
De jongen van AFC :? Dat gebeurt wel consequent: de AZ jeugdopleiding niet de kredits geven.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het was Derksen die zei dat Haye van AFC kwam, niet Verbeek.

@Antti: Klopt. Scheringa heeft nadien wel interviews gedaan maar dat was vooral kort na de val van DSB over DSB. Over AZ en voetbal heeft hij naar mijn weten nooit meer een interview gegeven totaan het interview op de fanpage.

Ik moet trouwens zeggen dat het interview in de VI niet zo heel bijzonder vond. Vond het interview op de fanpage leuker, al had dat een iets andere targetgroep natuurlijk. En dat ging puur over het voetballende gedeelte en minder over DSB.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:Vond het interview op de fanpage leuker
:lol: !!!

Zo schaamteloos ben ik zelfs niet.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Het was Derksen die zei dat Haye van AFC kwam, niet Verbeek.

@Antti: Klopt. Scheringa heeft nadien wel interviews gedaan maar dat was vooral kort na de val van DSB over DSB. Over AZ en voetbal heeft hij naar mijn weten nooit meer een interview gegeven totaan het interview op de fanpage.

Ik moet trouwens zeggen dat het interview in de VI niet zo heel bijzonder vond. Vond het interview op de fanpage leuker, al had dat een iets andere targetgroep natuurlijk. En dat ging puur over het voetballende gedeelte en minder over DSB.
Heb je een screenshot? Of kun je de highlights vermelden? Of stond er werkelijk niets nieuws in: een beetje doorsnee artikel van VI dus?
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: :lol: !!!

Zo schaamteloos ben ik zelfs niet.
Niet liegen nu.. :wink: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZraamklA schreef:Heb je een screenshot? Of kun je de highlights vermelden? Of stond er werkelijk niets nieuws in: een beetje doorsnee artikel van VI dus?
Nee stond echt niets nieuws in. Of het moet zijn dat hij over een jaar verwacht dat hij kan aantonen dat de val van DSB onnodig was en dat hij de kop van jut was.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Hahaha, oke. Bedankt.

Ja, dat claimen meer mensen te weten; dat DSB de zondebok was, voor het naderende heil van de economische crisis. Niets nieuws dus.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zeer vermoeiende zit tot nu toe. Arrogante Johan zit al 40 jaar in het vak dus heeft er wel verstand van. Vermoeiend. Nou kom op, effe over AZ en dan kan ie weer ergens anders op.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie