Voetbal Inside / Veronica

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja het is bekend dat dit bericht in de Telegraaf stond, maar dat maakt het nog niet waar.

Tenzij .... Schreuder benaderd was om de nieuwe assistent coach te worden :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Waarin Schreuder wordt geciteerd.

Bovendien heeft een serieuze bron van mij (flauw) inmiddels bevestigd dat Schreuder is benaderd.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Nee de Telegraaf is lekker betrouwbaar :S

In dat artikel zegt Schreuder alleen maar dat het leuk is om bij andere clubs genoemd te worden, maar dat hij bij Twente blijft. Als de Telegraaf het zeker had geweten, stond er wel een quote als "AZ heeft me gebeld, maar ik heb ze vriendelijk bedankt".

Diezelfde avond zit Van den Busken bij VI keihard te ontkennen dat Schreuder is benaderd: http://www.rtlxl.nl/#!/_voetbal-interna ... 8aa6794aa1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Van den Busken weet inderdaad niet alles, maar als hij (of zijn artikelen op de VI site) iets zo stellig naar buiten brengen, is het zelden onjuist. In deze heb ik dan ook meer vertrouwen in Van den Busken dan de Telegraaf. Maargoed, zekerheid zullen we zo niet krijgen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Van den Busken heeft het waarschijnlijk bij Stewart nagevraagd en Stewart heeft toen zijn niet-officieel-riedel afgedraaid. Op het moment dat Stewart niet met mensen om tafel komt te zitten heeft hij ze zogenaamd ook niet officieel benaderd.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Dick naar Marokko als bondscoach? :lol:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZraamklA schreef:Dick naar Marokko als bondscoach? :lol:
Dick gaat gewoon naar de hoogste bieder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

En Kuifje maar blijven volhouden dat het geen kenners zijn. Ik hoor ze gewoon letterlijk (weer eens) mijn mening herhalen over het functieprofiel van Stewart en over de loopbaan van Thomas.

:wink:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Laats deed Derksen eens haarfijn uit de doeken waarom Viergever op de linksback positie terecht was gekomen. Een heel mooi voorbeeld van hoe ze bij VI geïnteresseerd zijn om de zaken juist weer te geven.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik mag het vast niet zeggen maar ik vraag me af wanneer VdBusken omvalt...
http://www.vi.nl/radio/je-vraagt-je-st ... urn false;
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het fragment doet het niet bij mij, maar uit de titel vermoed ik dat bij VI de wens de vader is van de gedachte?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Je zou het bijna denken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Sjoerd Mossou in het AD. Voor degenen die van plan zijn het huilverhaal van Kieft te gaan lezen.
Wim Kieft was vroeger altijd de favoriete voetballer van mijn oma, met enige voorsprong op Marc Overmars ('Kijk 'm toch rennen met die snelle beentjes') en Hans van Breukelen ('Zo'n áárdige man').

Een waterdicht verband viel er niet direct te ontdekken in haar voorkeuren.

Mijn oma, een groot voetballiefhebster, hield van Wim Kieft omdat het zo'n kalme, intelligente jongen was, met vrolijk springerig haar. Ikzelf was idolaat van Marco van Basten, als de levende mythe die hij was, maar mijn oma hield meer van alledaagse jongens.

Van voetballers die de deur voor haar zouden openhouden, wanneer ze net een onsje leverworst had gekocht bij de slager.

Frank Rijkaard was ook favoriet, ongeveer om die reden. Fijne vent. Zeurt nooit.

Toen ik Wim Kieft deze week bij De Wereld Draait Door zag zitten met al zijn doffe ellende, moest ik meteen aan mijn oma denken. Ze zou haar hoofd hebben geschud, ergens op de grens van mededogen en afkeer.

Mijn oma was oneindig lief en vergevingsgezind, maar ook principieel als het om aardse zonden ging. Ze haatte alcohol en sigaretten en drugs. Ze begreep het niet. Zij had de discipline om het elk jaar bij één advocaatje te laten, op oudejaarsavond.

Waarom konden zo veel mensen dat niet? Geniet vooral, maar wat was er moeilijk aan om soms streng te zijn voor jezelf?

Wim Kieft, haar favoriete voetballer ooit, zou deze week pardoes van zijn voetstuk zijn gevallen, hoe genadeloos kwetsbaar hij zich ook opstelde, en hoe sympathiek hij zichzelf ook relativeerde tot een gebroken mens van vlees en bloed.

Aangezien Michel van Egmond het geschreven heeft, is Kieft vrijwel zeker een voortreffelijk boek, maar ik sla toch een keertje over, denk ik. Ik houd heel erg van tragiek en van rock-'n-roll, maar nog meer van mensen met een ruggengraat.

Ik bedoel, er schuilt veel schoonheid in menselijk falen, maar je kunt het ook overdrijven. Net als mijn oma heb ik weinig op met wat wij 'weggooiers' noemen: mensen die keer op keer hun verantwoordelijkheden ontlopen. Die zich altijd verschuilen achter excuses, of het nu pech is of een verslaving uit een ver verleden.

Wim Kieft noemde die verslaving 'een ziekte'. Dat mag, maar het spijt me, ik geloof daar niet zo in. Ik voel heus mededogen met junks, ik vind ze zielig, maar in veruit de meeste gevallen begon het probleem met een rubberen persoonlijkheid. Dat is iets heel anders dan een ziekte.

Nogal wat mensen vonden het 'erg dapper' van Wim Kieft om zo open en eerlijk te zijn over zijn treurnis. Of 'knap' dat hij er zo nuchter (geen woordgrap) over vertelde.

Maar volgens mij was het dapper geweest als Wim Kieft ietsje eerder was gekapt met die onzin, en niet pas na vier kinderen en een paar relaties verder, na godbetert bijna twintig jaar. Op je halve omgeving een moreel beroep doen om te zwijgen, geld lenen en niet teruggeven, je dierbaren verwaarlozen.

Iedereen maakt fouten, zeker, maar bijna twintig jaar lang alles en iedereen om je heen verneuken? Dat is lang, hoor. Dan heb je onderweg wel érg veel kansen laten liggen om weer overeind te krabbelen. (En heel wat meer kansen dan de gemiddelde ex-junk, vermoed ik.)

En dan, als alles kapot is, heel openhartig een boek uitgeven om wat sneller uit de schuldsanering te komen. Als Wim Kieft dit boek heeft laten maken om met zichzelf in het reine te komen, of om mensen te waarschuwen, of om gewoon een intrigerend verhaal te vertellen, dan is dat natuurlijk prima.

Maar er is niets dapper aan. Helemaal niets.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tja,Vick,ik ben nu bezig met het levensverhaal van Glenn Helder,
en je vraagt je af hoe iemand zo'n zootje van zijn leven kan maken.
Het is jouw leven en je bepaald zelf tot op zekere hoogte hoe het
gaat aflopen.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Zojuist op Twitter en vanavond in Nieuwsuur: Haris! :) :)
Vlado Veljanoski ‏@VladoVeljanoski 1 u
Haris Medunjanin; oorlogsvluchteling in Ned, speler Jong Oranje, nu met Bosnie naar WK voetbal. Ik zocht 'm op in Sarajevo #Nieuwsuur 22.15u
Er staat al een kort verslag op de website gereed:
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/654369-me ... droom.html
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Nu de bal rolt, zijn Jack en Wilfred weer ons leven binnengestapt. Zouden ze iets geleerd hebben van het WK, dat, laten we wel wezen, pas een maand voorbij is?

'VI' op RTL 7 zal op zoek gaan naar een andere kop van Jut, nu hun campagne tegen Louis van Gaal zich tegen het programma heeft gekeerd. Derde, weet u nog? Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, maakt een goede kans als mikpunt, maar spreekt toch iets minder tot de verbeelding. En bij 'Studio Voetbal' zullen ze misschien iets voorzichtiger met hun prognoses omspringen nu de vaderlandse competitie is veranderd in een flipperkast (en ajax en Feyenoord uiteindelijk gewoon bovenaan stonden).

'VI' kwam deze zomer in het nieuws toen Gijp en Derksen elkaar publiekelijk afvielen. Voor de buitenwacht leek het een mengeling van chagrijn vanwege het Grote Ongelijk over de prestaties van Van Gaal en zijn mannen en de zon die op hun Scheveningse tent stond te branden.

Er was niets meer van te merken. Derksen maakte nog een opmerking over 'Studio Voetbal': 'Niet netjes, een programma waar mensen elkaar aanvallen.' En Wilfred Genee zat grappen te maken over de positieve manier waarop de heren analisten de Mickey Mousecompetitie tegemoet traden. We weten niet of er een heisessie aan te pas was gekomen, maar de heren wilden een frisse start maken.

Zondagavond trok 'Studio Voetbal' 1.116.000 kijkers, maandagavond haalde 'VI' er 712.000. Maar dat zijn tussenstanden.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De vrede is weer getekend en het zag er redelijk serieus uit.
Wilfred heeft verklaard dat het weer eens gewoon over voetbal moet gaan
en daar heeft hij gelijk in,na die ongein met notabene een polonaise en Frans Bauer ! :shock:
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Alleen elke keer dat ophemelen van twente. Dat is gewoon een subtopper meer niet.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Wat kan die Aad de Mos slap lullen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Joh!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Je zou denken dat wijsheid met de jaren komt, maar bij hem is dat duidelijk niet het geval.
Plaats reactie