Artikelen over AZ (landelijke) dagbladen

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Bij De Telegraaf verwachten ze wel wat van het elftal van oefenmeester Pascal Jansen: "Niet voor de eerste keer in de laatste drie jaar zorgde de linkerflank voor verlossing. Linksback Owen Wijndal (22) groeide met de week, linksbuiten Jesper Karlsson (23) scoorde bij de vleet en liet ook anderen afdrukken. De captain en de jonge Zweed zijn de volgende spelers die de clubkas moeten spekken. Tijjani Reijnders kan ook tot een cashcow uitgroeien, als de middenvelder zijn stijgende lijn weet te continueren althans."

AZ vindt zichzelf een topclub en dat brengt een bepaald verwachtingspatroon met zich mee... "Het vizier van de ploeg die het achtervolgen tot kunst heeft verheven, zal ongetwijfeld worden gericht op plek drie, de positie die nu wordt ingenomen door Feyenoord. Een dingetje: het gat met de Rotterdammers bedraagt zeven punten."

Eerst Vitesse en Twente

Dat is natuurlijk niet zomaar gedacht: "Voorlopig moet AZ met Vitesse en FC Twente in de slag om de vierde plaats. De club die er als enige in slaagde om met een nagenoeg topfitte selectie een trainingskamp onder de Spaanse voorjaarszon te beleggen (en te voltooien), oogt er klaar voor. Met of zonder een winteraankoop."
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat bezielt die Theo Brinkman om juist nu een artikel in het NHD te schrijven over de besmetting van Martins Indi? Welk doel bereikt hij daarmee? Boycotten die imbeciel
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wat schrijft ie precies dan?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 08 feb 2022, 11:23 Wat schrijft ie precies dan?
Dat Martins Indi tijdens het trainingskamp in Spanje positief heeft getest op Corona, en dat AZ na afloop van het trainingskamp zei dat er geen Corona-besmettingen waren tijdens het trainingskamp, en het ontbreken van Martins Indi toeschreef aan z'n operatie.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 8_58942977
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Daar wil er een de aandacht verleggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Prima timing toch? Iedereen heeft het over geilneef. Daarbij, AZ heeft de regels netjes gevolgd door Martins Indi daar in quarantaine te houden. Ze hadden alleen beter niet kunnen zeggen dat er geen besmettingen waren. Zou me niet verbazen als Brinkman keurig een seintje vanuit heeft gehad, "publiceer nu maar"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 08 feb 2022, 11:21 Wat bezielt die Theo Brinkman om juist nu een artikel in het NHD te schrijven over de besmetting van Martins Indi? Welk doel bereikt hij daarmee? Boycotten die imbeciel
Misschien komt hij er nu pas achter?

Voor de rest lijkt mij dit een beetje de taak van een journalist: onderzoek doen en misstanden aan de kaak stellen.

Wat bezielt AZ om hier niet open over te communiceren?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef: 08 feb 2022, 13:50 Misschien komt hij er nu pas achter?

Voor de rest lijkt mij dit een beetje de taak van een journalist: onderzoek doen en misstanden aan de kaak stellen.

Wat bezielt AZ om hier niet open over te communiceren?
Inderdaad vreemd. Vanuit AVG mag AZ sowieso niets mededelen over ziektes of andere persoonlijke omstandigheden. Waarom dan Corona is vervangen door een zere teen komt nogal vreemd over. Misschien wilde Martins Indi dat zelf wel. Ik zie in ieder geval het doel niet, zeker omdat hij netjes in quarantaine achterbleef.
Laatst gewijzigd door Voltreffer Vick op 08 feb 2022, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 08 feb 2022, 11:21 Wat bezielt die Theo Brinkman om juist nu een artikel in het NHD te schrijven over de besmetting van Martins Indi? Welk doel bereikt hij daarmee? Boycotten die imbeciel
Hoezo? Don't shoot the messenger. Die man doet toch gewoon zijn werk. Als er alleen maar positieve berichten gepubliceerd mogen worden dan zou Overmars vanmiddag nog steeds fotograafje spelen met een selfy stick in zijn hand en z'n broek op z'n knieën.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 08 feb 2022, 14:47 Hoezo? Don't shoot the messenger. Die man doet toch gewoon zijn werk. Als er alleen maar positieve berichten gepubliceerd mogen worden dan zou Overmars vanmiddag nog steeds fotograafje spelen met een selfy stick in zijn hand en z'n broek op z'n knieën.
Dit is ruim een maand geleden gebeurd en er is gewoon netjes volgens de regels gehandeld. Wat voegt het toe om nu nog slapende honden wakker te maken en alsnog gezeik te krijgen over dat tripje naar Spanje. Wat maakt het uit om welke reden BMI afwezig was? Brinkman hoort primair op de hand van AZ te zijn zoals die andere krantjes ook allemaal hun favoriete club hebben. Doet me weer denken aan Henk Hoijtink, die zocht ook altijd naar randzaken om negatief te kunnen zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 08 feb 2022, 16:27 Brinkman hoort primair op de hand van AZ te zijn
:?

Ik pleit voor onafhankelijke journalistiek. Zeker als er maatschappelijke misstanden zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik pleit ervoor om van een mug geen olifant te maken.
Wat een gezeik zeg,
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 09 feb 2022, 07:52 Ik pleit ervoor om van een mug geen olifant te maken.
Wat een gezeik zeg,
Het is maar net hoe belangrijk je waarden als "eerlijkheid" vindt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 09 feb 2022, 08:17 Het is maar net hoe belangrijk je waarden als "eerlijkheid" vindt.
=D>
we can come an end
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Kan iemand het verslag uit het NHD plaatsen ?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

‘81 schreef: 16 mei 2022, 08:44 Kan iemand het verslag uit het NHD plaatsen ?
volgens mij is het gewoon voor iedereen te lezen hier: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 5_58137407
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 09 feb 2022, 08:17 Het is maar net hoe belangrijk je waarden als "eerlijkheid" vindt.
Ik vind die belangrijker dan bescheidenheid. Sommige mensen noemen me daarom arrogant...;).

Ben het overigens niet eens met de forummerd hierboven dat een watcher dan ook positief over AZ zou moeten schrijven, wat ook doorgaans bij andere clubs niet gebeurt overigens. Ik vind die Krabbendam echt een heel vervelende kerel, maar als Feyenoord-watcher en supporter is hij allerminst steeds positief over Feyenoord. Sterker, hij is eerder de luis in de pels van die club. Freek Jansen als ajax-watcher is veel minder kritisch overigens.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het wonder van AZ Alkmaar: een voorbeeld voor iedereen in Europa:
https://www.marca.com/futbol/futbol-int ... b4586.html

"... een enorm aanvallend team ..." :)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 23 okt 2023, 15:38 Het wonder van AZ Alkmaar: een voorbeeld voor iedereen in Europa:
https://www.marca.com/futbol/futbol-int ... b4586.html

"... een enorm aanvallend team ..." :)
Tja dat krijg je als een buitenstaander zonder een door alle vooroordelen naar ons cluppie kijkt.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 25 okt 2023, 08:52 Tja dat krijg je als een buitenstaander zonder een door alle vooroordelen naar ons cluppie kijkt.
Wat zijn 'alle vooroordelen' van ons cluppie?
Plaats reactie