AZ-FC Kairat Almaty (do 2 aug, 20.45u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 aug 2018, 08:09 Helemaal juist. Met dit soort scheidsrechters ben je bij voorbaat al kansloos om door te gaan. Volgens mij heeft hij weer een leuk bedrag op zijn bankrekening erbij kunnen laten schrijven.
Hou toch op. Met een normale verdediger en een keeper met lef kom je niet eens in deze situatie. Er gaan al twee gigantische fouten aan vooraf voor de scheidsrechter fluit. Kijk eerst eens naar het geweldige optreden van Hatzidiakos en Bizot voor we gaan wijzen naar de scheidsrechter. We creëren verder in wedstrijd volgens mij nul echt uitgespeelde kansen. Dat zegt genoeg. Wij moeten het niet zoeken bij de scheidsrechter maar gewoon eens heel goed in de spiegel kijken. Zowel gister als vorige week zijn we ten onder gegaan aan defensieve fouten en aanvallende onmacht.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Smit260 schreef: 02 aug 2018, 20:43 Hopelijk een harde les voor AZ dat ze de volgende keer gewoon op tijd hun selectie rond hebben. Dan maar sneller in die onderhandelingen en een miljoen of 2 extra uitgeven om de spelers sneller binnen te halen, dat krijg je in een Europees seizoen echt wel terug.
Friday was superslecht, maar met Johnsen was dat succes ook niet verzekerd geweest. De grootste fouten zijn vorige week achterin gemaakt. Als je eenmaal begint teveel te betalen voor een beperkte spits als Johnsen dan is het einde zoek.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 03 aug 2018, 08:10 Jij maakt het helemaal mooi. Friday er de schuld van geven dat hij niet buitenom gaat? Friday is juist iemand die je moet bedienen, dus alle reden om buitenom te gaan. Nu speelde Friday trouwens slecht, daar niet van. Alleen om het falen van elke speler op het conto van Fred te schrijven is lachwekkend.

Achteraf gezien had je natuurlijk met Boadu moeten beginnen, die is veel beter in de kleine ruimte en is beter in de combinatie. Met twee naar binnen komende buitenspelers is dat sowieso beter. Ik denk dat Johnsen wat dat betreft ook problemen gaat krijgen. Dat is wel een speler met meer power dan Friday, maar is ook een speler die je moet bedienen.
Friday is al jarenlang superslecht en ik had vorige week al aangegeven dat AZ met Boadu had moeten beginnen ipv met Friday. Dus niet achteraf. Het probleem met een spits als Friday is dat de medespelers er geen vertrouwen in hebben dat hij de bal in het doel kan krijgen als je hem de bal toespeelt. Dat gaat bewust of onbewust ook bij de medespelers meespelen in hun spel. Boadu is met zijn 17 jaar in alle opzichten verder dan Friday. Ik heb verder niets tegen Friday, lijkt me een toffe gast die gezellig is om erbij te hebben. Maar dit zijn de wedstrijden die je moet winnen en dan heb je een andere spits nodig. Wat me trouwens wel opviel is dat de momenten dat hij zich liet terugvallen naar het middenveld en daar de bal aannam hij wel de bal goed rondspeelde. Misschien is Friday net als Dembele destijds, beter geschikt als middenvelder dan als spits.

Ik schrijf trouwens niet alles op het conto van Friday, zoals ik net ook al schreeft, zijn de grootste fouten vorige week achterin al gemaakt. De groorste fout (al leek het mij meer bewust) is gemaakt door die scheidsrechter van gisteren met die belachelijke penalty. Dan ben je als team meteen kansloos.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 03 aug 2018, 08:12 Hou toch op. Met een normale verdediger en een keeper met lef kom je niet eens in deze situatie. Er gaan al twee gigantische fouten aan vooraf voor de scheidsrechter fluit.
Dit ben ik wel met AZ 4 life eens. Hoe kan dit gebeuren? Wie communiceert er hier? Het is niet dat ze nooit samen spelen...dit is toch professioneel voetbal?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ferry schreef: 03 aug 2018, 08:27 Dit ben ik wel met AZ 4 life eens. Hoe kan dit gebeuren? Wie communiceert er hier? Het is niet dat ze nooit samen spelen...dit is toch professioneel voetbal?
Ja, maar professioneel voetbal wordt overschat. Zegt tenminste Truus van Gaal. En die geloof ik.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik moest wel even denken aan de Russen op het WK, prachtig hoe ze rijen gesloten hielden en er wereld voetballers op stuk liepen. Tegen zo ploeg moet je gewoon niet achter komen en zijn we gewoon te naïef geweest met ons mooi willen voetballen. Whats new?
Slotje er op, ik ga met redelijk vertrouwen de competitie in, ik verwacht geen derde plaats maar laat me graag verrassen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 aug 2018, 08:18 Friday is al jarenlang superslecht en ik had vorige week al aangegeven dat AZ met Boadu had moeten beginnen ipv met Friday. Dus niet achteraf. Het probleem met een spits als Friday is dat de medespelers er geen vertrouwen in hebben dat hij de bal in het doel kan krijgen als je hem de bal toespeelt.
Nee inderdaad. Gelukkig was hij topscorer van de voorbereiding en scoorde hij in alle serieuze wedstrijden van die voorbereiding. Dat is dus echt de grootste onzin. Als hij nu echt kans op kans zou missen zou je een punt hebben. Dat doet hij echter niet. Maar goed, hij was inderdaad slecht gister en Boadu had moeten spelen, alleen ben ik het totaal oneens met jouw constatering.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De Fred Friday propaganda campagne heeft een deukje opgelopen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 03 aug 2018, 08:53 Nee inderdaad. Gelukkig was hij topscorer van de voorbereiding en scoorde hij in alle serieuze wedstrijden van die voorbereiding. Dat is dus echt de grootste onzin. Als hij nu echt kans op kans zou missen zou je een punt hebben. Dat doet hij echter niet. Maar goed, hij was inderdaad slecht gister en Boadu had moeten spelen, alleen ben ik het totaal oneens met jouw constatering.
Heb je ook de manier gezien waarop hij scoorde? De meeste doelpunten waren ballen die niet te missen waren. De andere doelpunten tegen amateurs:

- kairat: geen goal
- kairat: geen goal
- zulte waregem: 1 goal (valt op 2 meter vd goal voor zijn voeten en hij schiet hem erin)
- panathinaoko: 1 goal (bal scheert over zijn het hoofd, zonder richting te veranderen)
- lokeren: geen goal
- fc mydjylland: geen goal

Kortom 2 doelpunten tegen serieuze tegenstanders waarvan zeker 1 absoluut niet aan zijn "skills" te wijten was.Tegen de andere 4 serieuze tegenstanders scoorde hij niet.

Zijn overige 4 goals waren tegen amateurclubs die weer net hun kicksen uit de schuur hadden gehaald
- zeeuws elftal: 2 goals (1e 6 meter vd goal, schiet hij goed in, 2e praktisch identiek).
- regioselectie amersfoort: geen goal
- regioselectie dirkshorn: 2 goals (1e kopgoal, 2e bal valt per ongeluk voor zijn voeten 2 meter vd goal)

Kortom ik tel 0 goede doelpunten tegen profclubs en 2 goede doelpunten tegen amateurs, waarvan 1 van die 2 hij echt alle ruimte had. Sorry maar ik word hier niet warm van. Als ik daarbij optel de wedstrijden die ik hem bij Sparta heb zien kijken (jawel ik heb speciaal nacompetitie zitten kijken omdat ik weleens wilde zien hoe hij en Dos Santos het bij Sparta deden) vond ik hem ook een van de slechtste van het veld. in 1 van die wedstrijden heb ik hem praktisch alleen ballen aan de tegenstander zien geven. Ik heb verder niets tegen Friday, ik gun hem alle succes van de wereld, maar zie hem liever niet meer in het 1e van AZ als spits.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZ 4 Life schreef: 03 aug 2018, 08:53 Nee inderdaad. Gelukkig was hij topscorer van de voorbereiding en scoorde hij in alle serieuze wedstrijden van die voorbereiding. Dat is dus echt de grootste onzin. Als hij nu echt kans op kans zou missen zou je een punt hebben. Dat doet hij echter niet. Maar goed, hij was inderdaad slecht gister en Boadu had moeten spelen, alleen ben ik het totaal oneens met jouw constatering.
Volgens mij ligt de oorzaak van de uitschakeling wat dieper.
    De wisselwerking tussen rechterbuitenspeler en Svensson ontbrak.
      Thomas moet eens wat meer durven dan hij gisteren liet zien. Doorkomen en voorzetten vanaf 5 meter voor de achterlijn heb ik niet gezien.
        Teun haalde zijn hoge niveau van vorig jaar nog niet. Dat is niet vreemd als je er 2 weken uit hebt gelegen.
          Guus is al sinds vorig jaar zoekende naar zijn rol in het elftal.

          Al met al waren onze motoren naar voren ondermaats. Lichtpuntje was Midsjo die eindelijk een fatsoenlijke wedstrijd speelde.

          Tactisch heb ik wel wat kanttekeningen.

          Met het opstellen van Fred kan ik nog vrede hebben. Hij laat in ieder geval zien dat hij wil. Het is jammer te constateren dat hij gewoon kwaliteit tekort komt. Myron of Ferdy vanaf het begin op zijn plaats opstellen vind ik naar deze spelers toe niet fair. Eerst moet het elftal draaien voordat je deze loodzware last bij hun op de schouders legt.
          Met het inbrengen van Bel Hassani kan ik echter niets. Deze speler verstoort de totale dynamiek van het elftal en moet gewoon weg. Had dan bijvoorbeeld gewoon Ferdy of Jamie in laten vallen op rechts.
          Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
          Roadman
          Ben-Sider
          Berichten: 788
          Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

          MO7 schreef: 02 aug 2018, 23:39 Hou toch op. Weigelt heeft geloof ik één wedstrijd in de tweede Bundesliga als ervaring,
          Is altijd beter als Hatzikiados, want slechter kan echt niet. Laat die gast een B&B op Kos runnen, maar alsjeblieft geen verdediging van AZ. Wat een drama. Ik voel ook een soort "Dos Santos story"voor onze ouzo gast opborrelen.
          Roadman
          Ben-Sider
          Berichten: 788
          Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

          Lecompte schreef: 03 aug 2018, 09:41 Volgens mij ligt de oorzaak van de uitschakeling wat dieper.
            De wisselwerking tussen rechterbuitenspeler en Svensson ontbrak.
              Thomas moet eens wat meer durven dan hij gisteren liet zien. Doorkomen en voorzetten vanaf 5 meter voor de achterlijn heb ik niet gezien.
                Teun haalde zijn hoge niveau van vorig jaar nog niet. Dat is niet vreemd als je er 2 weken uit hebt gelegen.
                  Guus is al sinds vorig jaar zoekende naar zijn rol in het elftal.

                  Al met al waren onze motoren naar voren ondermaats. Lichtpuntje was Midsjo die eindelijk een fatsoenlijke wedstrijd speelde.

                  Tactisch heb ik wel wat kanttekeningen.

                  Met het opstellen van Fred kan ik nog vrede hebben. Hij laat in ieder geval zien dat hij wil. Het is jammer te constateren dat hij gewoon kwaliteit tekort komt. Myron of Ferdy vanaf het begin op zijn plaats opstellen vind ik naar deze spelers toe niet fair. Eerst moet het elftal draaien voordat je deze loodzware last bij hun op de schouders legt.
                  Met het inbrengen van Bel Hassani kan ik echter niets. Deze speler verstoort de totale dynamiek van het elftal en moet gewoon weg. Had dan bijvoorbeeld gewoon Ferdy of Jamie in laten vallen op rechts.
                  Het maakt jou dus geen bal uit dat hij er helemaal niets van terecht brengt, al een half jaar bij het grof vuil staat omdat hij door de technische staf is afgeserveerd en je constateert zelf ook dat hij kwaliteit te kort komt. En je hebt er vrede mee, zeg je #-o En je vindt het "zielig"( mijn interpretatie) om Boadu of Druiff op te stellen nu. Mag ik je eraan herinneren dat het ook hun beroep is om in te vallen of te starten. Het is hun werk !
                  Gebruikersavatar
                  Lecompte
                  Reservespeler
                  Berichten: 1783
                  Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

                  Roadman schreef: 03 aug 2018, 10:05 Het maakt jou dus geen bal uit dat hij er helemaal niets van terecht brengt, al een half jaar bij het grof vuil staat omdat hij door de technische staf is afgeserveerd en je constateert zelf ook dat hij kwaliteit te kort komt. En je hebt er vrede mee, zeg je #-o En je vindt het "zielig"( mijn interpretatie) om Boadu of Druiff op te stellen nu. Mag ik je eraan herinneren dat het ook hun beroep is om in te vallen of te starten. Het is hun werk !
                  Ik vind het helemaal niet zielig. Er zijn echter veel te veel supporters die spelers blijven afrekenen op hun prestaties in de eerste wedstrijden. Overigens zie ik een enorm verschil tussen starten en invallen. Ik heb dus absoluut geen probleem met invallen.
                  Bij Fred zag ik dus geen alternatief.
                  Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
                  Bob Ross
                  Basisspeler
                  Berichten: 2598
                  Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
                  Locatie: Alkmaar
                  Contacteer:

                  Uitschakeling volledig te wijten aan wanbeleid van Huiberts.

                  Gisteren was het leed natuurlijk al geleden. Spelers deden hun best, vd Brom heeft geen hele rare keuzes gemaakt. Het volk roept om Boadu, maar die bakte er vorige week ook helemaal niets van, is geen enkele garantie maar heeft wel de gunfactor.

                  Naast de gebruikelijke tekortkomingen(Vlaar, Hatzi, Friday) viel op:
                  - de matige wisselwerking tussen de backs en vleugels. Ouwejan heeft geen 1 keer de achterlijn gehaald. De steekpass blijft uit. Op rechts draaide onze Roemeen continu naar binnen terwijl we het veld breed moesten maken. Hij is zijn man geen 1 keer voorbij gekomen en heeft 0 voorzetten gegeven. Ik wil strakke, afdraaiende lage voorzetten zien! Svensson krijgt dat als enige voor elkaar. Als Friday had gesnapt hoe hij moet lopen had Svensson gister ook een assist.
                  - het gebrek aan schoten op doel. Het doel lijkt wel om een vleugelspeler vrij te spelen, terwijl je vanaf de zijlijn echt niet kan scoren. 2 vrije trappen werden verprutst door een variant. Schiet die bal gewoon op doel verdomme! Zeker met zo'n keeper. Er moet directer gespeeld worden. Spits inspelen, kaats, schieten. Op de vleugels je man voorbij, voorzet, schieten.
                  - de kwaliteit van de voorhoede van Kairat. Mensen kunnen wel denigrerend doen over het niveau van dit team, maar ze hebben 4 aanvallende spelers die stuk voor stuk beter zijn dan onze voorhoede. Hatzi en Vlaar hadden dat ook door want ze durfde geen duel aan te gaan.
                  - het gebrek aan aanvallende en defensieve kopkracht. Iedere hoge aanvallende voorzet is kansloos, veel lange ballen van de tegenstander werden gewonnen door Kairat. Het is moeilijk voetballen als je deze duels niet wint. AZ'ers gingen op een gegeven moment zelfs het duel niet meer aan. Ik hoop dat Johnsen de targetman wordt die duels gaat winnen.
                  - Positief: Midstjo, Til en Koopmeiners laten progressie zien. Til mag wel oefenen op afronden met links. Middenveld lijkt me in orde.

                  Al met al zeer frustrerend. Hier heb je dan een heel jaar voor gestreden... en het ergste is dat het voorkomen had kunnen worden.
                  Hup AZ.
                  Gebruikersavatar
                  Jack
                  Fanpage-junk
                  Berichten: 11459
                  Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

                  AZ heeft wel gewonnen..
                  Glory Hunter
                  Gebruikersavatar
                  Jack
                  Fanpage-junk
                  Berichten: 11459
                  Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

                  In het algemeen heeft AZ moeite met de vraag: Feesten of Voetballen.

                  Na de gewonnen bekerfinale tegen PSV moest AZ een paar dagen daarna tegen Willem II. De laatste wedstrijd van het seizoen. AZ verloor van het gedegradeerde Willem II.

                  Na het behalen van Europees voetbal in het vorige seizoen nam AZ het er op haar eigen manier van. De zomervakantie werd goed benut voor vakantie en er werd gecasht door de verkoop van de scorende aanvallers. Dat was in de beeldspraak vergelijkbaar met Feest.

                  Na het feest vergeet AZ vaak te voetballen. In 80-81 na het landskampioenschap was dat al zo. Na die belangrijke winst leek de Europa Cup wedstrijd tegen Ipswich Town van ondergeschikt belang. AZ werd uitgeschakeld. Na de bekerwinst tegen PSV had het seizoen goed afgesloten moeten worden tegen Willem II, AZ verloor. En in die lijn zit de uitschakeling door Kairat wat mij betreft ook.

                  AZ voetbalt niet door na het feest. Het feest is belangrijker dan het voetbal.

                  willem-ii-az.jpg
                  willem-ii-az.jpg (66.35 KiB) 6457 keer bekeken

                  Dit spandoek hing in het stadion na Willem II tegen AZ. Het was van de Willem II supporters voor hun team dat degradeerde. AZ lukte het om na de bekerwinst te verliezen van Willem II waardoor het spandoek ineens toch meer geschikt leek voor AZ.

                  En misschien is het ook wel toepasselijk voor de Europese Campagne seizoen 2018-2019.
                  Twee wedstrijden en pijn in het hart van de AZ liefhebber.

                  Het valt soms niet mee om AZ supporter te zijn.
                  Glory Hunter
                  Gebruikersavatar
                  Dario Hubner
                  Oude garde
                  Berichten: 1136
                  Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
                  Locatie: Amsterdam

                  Jack schreef: 03 aug 2018, 19:35 In het algemeen heeft AZ moeite met de vraag: Feesten of Voetballen.

                  Het valt soms niet mee om AZ supporter te zijn.
                  Of het mee valt hangt 1-op-1 af van je verwachtingen. Na de flaters van de afgelopen twee donderdagen en de daaropvolgende verklaringen van Huiberts kunnen we stellen dat we dit jaar voor een plekje in de play-offs gaan, met leuk voetbal, dat wel.
                  Gebruikersavatar
                  AZ 4 Life
                  Harde Kern
                  Berichten: 13941
                  Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
                  Locatie: Alkmaar

                  ~AZ~ schreef: 03 aug 2018, 09:04 De Fred Friday propaganda campagne heeft een deukje opgelopen.
                  Welke propaganda? Zou je eens sieren als je met concrete voorbeelden zou komen in plaats je onzinnige aantijgingen telkens.
                  Gebruikersavatar
                  Antti Opdam
                  Gewoon Dirk
                  Berichten: 10193
                  Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

                  Langedijk schreef: 02 aug 2018, 20:38 Bizot
                  Svensson
                  Hatzidiakos
                  Vlaar
                  Ouwejan
                  Midtsjo
                  Til
                  Koopmeiners
                  Rotariu
                  Friday
                  Idrissi

                  Bel Hassani
                  Boadu
                  Wilde precies hetzelfde posten.

                  Deze twee wedstrijden hebben in ieder geval wel een hoop duidelijk gemaakt. Nog voor de transferdeadline doorpakken graag.
                  Gebruikersavatar
                  Antti Opdam
                  Gewoon Dirk
                  Berichten: 10193
                  Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

                  Bob Ross schreef: 03 aug 2018, 14:22 - Positief: Midstjo, Til en Koopmeiners laten progressie zien. Til mag wel oefenen op afronden met links. Middenveld lijkt me in orde.
                  Til? Dat is al maanden een dissonant. Ook deze wedstrijd weer. Al was het minder slecht dan de week daarvoor. Van een vrije nummer 10 en aanvoerder mogen we meer verwachten.

                  Midtsjo herstelde zich inderdaad wel goed. En Koopmeiners kan wel voetballen. Op zich staat dat wel.

                  Svensson en Rotariu moeten nog op elkaar ingespeeld raken. Dat is niet zo gek, want dit was hun eerste wedstrijd samen. Huiberts bedankt. Svensson liep daarbij veel te veel in de as. Ik begrijp dat deze looplijn de verrassende variant is van de opkomende back, maar als je het teveel doet en de ruimtes al klein zijn lijkt me dit niet handig. Is er iemand op rechts aan de zijlijn geweest? Nee. Je ziet overigens wel dat Rotariu kan voetballen dus daar maak ik me niet teveel zorgen om.

                  De andere kant baart me meer zorgen. Met name Ouwejan. Die zowel aanvallend als verdedigend feitelijk niets brengt. Dat is een twijfelgeval voor de toekomst. Is Wijndal er al klaar voor? Idrissi had zijn dag niet, maar ook daar zit voldoende kwaliteit in.

                  Over Ron, Fred en Pantelis hoeven we het niet meer te hebben. Einde oefening. Waarbij ik Pantelis overigens nog een jaar of twee zou verhuren. Jonge verdedigers maken immers altijd fouten.
                  Plaats reactie