AZ-FC Kairat Almaty (do 2 aug, 20.45u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-073 schreef: 17 aug 2018, 08:10 Klopt dit Forza?
Klopt inderdaad. Bij de loting van de 4e voorronde was Sigma/Kairat ongeplaatst en daardoor loten ze tegen het geplaatste Sevilla/Zalgiris.

Als AZ van Kairat had gewonnen, dan was AZ/Sigma geplaatst geweest en had de loting er dus heel anders uitgezien.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Dario Hubner schreef: 17 aug 2018, 10:45 Ten dele zijn we die kwijt:



Maar goed. Zelfs een plaatsing in de 2e voorronde is met deze technische leiding niet zaligmakend.
Precies, maar stranden in de laatste voorronde of de eerste voorronde maakt voor mij weinig verschil. Het is in ieder geval gewoon een stuk lastiger geworden om de groepsfase te behalen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Tim schreef: 17 aug 2018, 11:31 Precies, maar stranden in de laatste voorronde of de eerste voorronde maakt voor mij weinig verschil. Het is in ieder geval gewoon een stuk lastiger geworden om de groepsfase te behalen.
Als ongeplaatste ploeg tegen een geplaatste ploeg spelen betekent nog niet dat je strandt. Vraag dat maar aan onze Kazachse vrienden...
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Forza AZ schreef: 17 aug 2018, 10:51 Klopt inderdaad. Bij de loting van de 4e voorronde was Sigma/Kairat ongeplaatst en daardoor loten ze tegen het geplaatste Sevilla/Zalgiris.

Als AZ van Kairat had gewonnen, dan was AZ/Sigma geplaatst geweest en had de loting er dus heel anders uitgezien.
Dus dat betekent dat de hoogst geplaatste van een onderling duel bepaald in welke pot de winnaar van dat duel geplaatst wordt?
Dus laaggeplaatst team tegen hooggeplaatst team dan gaat men er min of meer vanuit dat het team met hoogste plaatsing "doorgaat"?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Dario Hubner schreef: 17 aug 2018, 11:33 Als ongeplaatste ploeg tegen een geplaatste ploeg spelen betekent nog niet dat je strandt. Vraag dat maar aan onze Kazachse vrienden...
Maar de kansen tegen een Sevilla zijn gewoon een stuk kleiner dan tegen een Kairat Almaty. Sterker nog, ik zie geen enkel team uit de eredivisie Sevilla opzij zetten.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Tim schreef: 17 aug 2018, 11:42 Maar de kansen tegen een Sevilla zijn gewoon een stuk kleiner dan tegen een Kairat Almaty. Sterker nog, ik zie geen enkel team uit de eredivisie Sevilla opzij zetten.
Sevilla is natuurlijk ook slecht vergelijkingsmateriaal, aangezien het van alle voorrondeploegen in ons deel van het schema verreweg de hoogste coëfficiënt heeft. Dit zijn in ons deel van het schema de geplaatste ploegen in de vierde kwalificatieronde (AZ had dit jaar een score van 25). Als Max volgend jaar blijkt te hebben geleerd van zijn flaters zitten er in dit rijtje ploegen waar AZ niet kansloos tegen is.

Sevilla ** Esp 113.000
Zenit St. Petersburg *3 Rus 78.000
FC Basel @2 Sui 71.000
Besiktas ** Tur 57.000
Olympiakos Piraeus *3 Gre 54.000
FC København * Den 34.000
Zorya Luhansk *3 Ukr (30.500)
FCSB ** Rom 27.500
AA Gent *3 Bel 27.000
Racing Genk ** Bel 27.000
Glasgow Rangers * Sco (22.500)
Maccabi Tel-Aviv * Isr 22.500
AS Trencín * Svk (21.500)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-073 schreef: 17 aug 2018, 11:40 Dus dat betekent dat de hoogst geplaatste van een onderling duel bepaald in welke pot de winnaar van dat duel geplaatst wordt?
Dus laaggeplaatst team tegen hooggeplaatst team dan gaat men er min of meer vanuit dat het team met hoogste plaatsing "doorgaat"?
Dat klopt. Als bij een loting een wedstrijd van de vorige ronde nog niet gespeeld is, dan wordt het hoogste coëfficient van de 2 clubs gebruikt voor die loting.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Dario Hubner schreef: 17 aug 2018, 11:51 Sevilla is natuurlijk ook slecht vergelijkingsmateriaal, aangezien het van alle voorrondeploegen in ons deel van het schema verreweg de hoogste coëfficiënt heeft. Dit zijn in ons deel van het schema de geplaatste ploegen in de vierde kwalificatieronde (AZ had dit jaar een score van 25). Als Max volgend jaar blijkt te hebben geleerd van zijn flaters zitten er in dit rijtje ploegen waar AZ niet kansloos tegen is.

Sevilla ** Esp 113.000
Zenit St. Petersburg *3 Rus 78.000
FC Basel @2 Sui 71.000
Besiktas ** Tur 57.000
Olympiakos Piraeus *3 Gre 54.000
FC København * Den 34.000
Zorya Luhansk *3 Ukr (30.500)
FCSB ** Rom 27.500
AA Gent *3 Bel 27.000
Racing Genk ** Bel 27.000
Glasgow Rangers * Sco (22.500)
Maccabi Tel-Aviv * Isr 22.500
AS Trencín * Svk (21.500)
Kansloos zeker niet, maar wel allemaal minimaal gelijkwaardige tegenstanders of zelfs beter.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Dario Hubner schreef: 17 aug 2018, 11:51 Sevilla is natuurlijk ook slecht vergelijkingsmateriaal, aangezien het van alle voorrondeploegen in ons deel van het schema verreweg de hoogste coëfficiënt heeft. Dit zijn in ons deel van het schema de geplaatste ploegen in de vierde kwalificatieronde (AZ had dit jaar een score van 25). Als Max volgend jaar blijkt te hebben geleerd van zijn flaters zitten er in dit rijtje ploegen waar AZ niet kansloos tegen is.

Sevilla ** Esp 113.000
Zenit St. Petersburg *3 Rus 78.000
FC Basel @2 Sui 71.000
Besiktas ** Tur 57.000
Olympiakos Piraeus *3 Gre 54.000
FC København * Den 34.000
Zorya Luhansk *3 Ukr (30.500)
FCSB ** Rom 27.500
AA Gent *3 Bel 27.000
Racing Genk ** Bel 27.000
Glasgow Rangers * Sco (22.500)
Maccabi Tel-Aviv * Isr 22.500
AS Trencín * Svk (21.500)
Wel leukere namen😃
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Tim schreef: 17 aug 2018, 16:25 Kansloos zeker niet, maar wel allemaal minimaal gelijkwaardige tegenstanders of zelfs beter.
Ik ben de laatste om te ontkennen dat AZ zichzelf een historisch slechte dienst heeft bewezen, maar helemaal kansloos om de groepsfase te halen hoeft het volgend jaar ook weer niet te zijn.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Dario Hubner schreef: 17 aug 2018, 17:41 Ik ben de laatste om te ontkennen dat AZ zichzelf een historisch slechte dienst heeft bewezen, maar helemaal kansloos om de groepsfase te halen hoeft het volgend jaar ook weer niet te zijn.
Kansloos is overdreven, maar dat het een heel pittige klus gaat worden staat vast. Kijk maar naar Utrecht vorig jaar en Vitesse dit jaar. Zenit en Basel zijn tegenstanders die gewoon sterker zijn.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Tim schreef: 17 aug 2018, 19:22 Kansloos is overdreven, maar dat het een heel pittige klus gaat worden staat vast. Kijk maar naar Utrecht vorig jaar en Vitesse dit jaar. Zenit en Basel zijn tegenstanders die gewoon sterker zijn.
Klopt, zeker betere tegenstanders, met wat meer geluk waren Utrecht en Vitesse door geweest.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ondanks de nederlaag ben ik in het stadion getuige geweest van de live facebook uitzending van de wedstrijd. Een historische avond in dat opzicht waarvan je op de tribune op dat moment eigenlijk weinig meekrijgt.

facebook 1b.png
facebook 1b.png (555.49 KiB) 6470 keer bekeken

Voor de wedstrijd was al bekend dat AZ de wedstrijd live via facebook zou streamen, maar de impact daarvan heb ik me niet eerder gerealiseerd.

Het is extra jammer dat AZ is uitgeschakeld voor de rest van het Europese toernooi in verband met de facebook uitzendingen. Het bereik wordt in één klap zoveel groter dat AZ exponentieel aan naamsbekendheid wint.

facebook 2b.png
facebook 2b.png (525.26 KiB) 6470 keer bekeken

Stel je hebt een paar honderd connections met anderen. Een enkele connectie ziet de live facebook uitzending. Dan heb je meteen een gezamenlijk interesse. Terwijl je zelf de kans ook nog hebt om in het stadion de wedstrijd te bekijken.

facebook 3b.png
facebook 3b.png (470.27 KiB) 6470 keer bekeken

Het bereik is de grote kracht van de social media. Exponentiele naamsbekendheid en interesse. Globale bekendheid.

Maar helaas, een vervolg mocht er niet zijn. 2-0 verlies in Kazachstan bleek fataal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Toch verdient AZ een groot compliment omdat er een grensverleggende stap is gezet.

De traditionele coverage van TV en het uitmelken van de kijker op grote schaal krijgt concurrentie en AZ was de eerste die dit inzag en een alternatief realiseerde.

Daarmee heeft AZ een historische stap gezet in een nieuwe media werkelijkheid.

facebook - AZ live - facebook.png
facebook - AZ live - facebook.png (432.17 KiB) 6465 keer bekeken

Daar waar de traditionele media gesettled is en tegen grenzen aan gaat lopen.

united.png
united.png (425.79 KiB) 6469 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: 18 aug 2018, 06:31 Ondanks de nederlaag ben ik in het stadion getuige geweest van de live facebook uitzending van de wedstrijd. Een historische avond in dat opzicht waarvan je op de tribune op dat moment eigenlijk weinig meekrijgt.


facebook 1b.png


Voor de wedstrijd was al bekend dat AZ de wedstrijd live via facebook zou streamen, maar de impact daarvan heb ik me niet eerder gerealiseerd.

Het is extra jammer dat AZ is uitgeschakeld voor de rest van het Europese toernooi in verband met de facebook uitzendingen. Het bereik wordt in één klap zoveel groter dat AZ exponentieel aan naamsbekendheid wint.


facebook 2b.png


Stel je hebt een paar honderd connections met anderen. Een enkele connectie ziet de live facebook uitzending. Dan heb je meteen een gezamenlijk interesse. Terwijl je zelf de kans ook nog hebt om in het stadion de wedstrijd te bekijken.


facebook 3b.png


Het bereik is de grote kracht van de social media. Exponentiele naamsbekendheid en interesse. Globale bekendheid.

Maar helaas, een vervolg mocht er niet zijn. 2-0 verlies in Kazachstan bleek fataal.
Ik heb heel wat wedstrijden moeten missen op reis, ik van alles gedaan, illegale streams met slechte internetverbinding, alleen fanpage en sinds een paar jaar terug Twitter. Ik was nu thuis maar als ik op reis was geweest had ik het echt ideaal gevonden.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Door massale verbinding met fans, via social media, wordt AZ nog interessanter voor adverteerders.
(Inhoud.)

Terwijl de traditionele media zich bezig houden met decoders, abonnementen en rechtenhandel.
(Melken.)
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

ajax en PSV spelen nu Champions League. Toch wel een beetje zuur dat AZ geen Europees voetbal speelt. De kans lag er,.. maar ja. De scorende spelers verkocht. Korte voorbereiding. Selectie nog niet compleet. Daar moet je niet moeilijk over doen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 18:55 Even het ongenoegen over de deze uitschakeling verversen, laatste post hierover was alweer van augustus, maar de 'pijn' is bij velen nog actueel.
Kun je het nog bijhouden waar je allemaal moet reageren ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 18:55 Even het ongenoegen over de deze uitschakeling verversen, laatste post hierover was alweer van augustus, maar de 'pijn' is bij velen nog actueel.
Toentertijd dachten we nog dat het om een incident ging.

Met de kennis van nu bleek het een startschot te zijn.

#maxout
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Antti Opdam schreef: 31 okt 2018, 12:59 Toentertijd dachten we nog dat het om een incident ging.

Met de kennis van nu bleek het een startschot te zijn.

#maxout
Die uitschakeling was een ramp (zonder doden, dat wel) die je zag aankomen. Ik was toen in de veronderstelling dat er nog een paar fijne aankopen zouden volgen, niet de afgeschreven rotzooi waar we nu mee zitten opgescheept.
Plaats reactie