FC Kairat Almaty-AZ (do 26 jul, 21.00u (Kaz) / 17.00u (Ned))

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 26 jul 2018, 09:57 Dat ligt o.a. aan:
- Wat het extra kost om die selectie op tijd voor die wedstrijd op orde te hebben
- De kwaliteit van je de selectie voor die wedstrijd zonder dat je die op orde hebt
- De kwaliteit van de tegenstander

Ik ben niet van mening dat er een dusdanig slechte selectie staat voor vanavond als men hier laat blijken en een blik op transfermarkt.nl doet mij vermoeden dat ook dit AZ een veel sterkere ploeg is dan Kairat Almaty.
Wilde eigenlijk een lang weekend vrij nemen van dit forum ... Maar wilde het toch even vragen: tevreden nu?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

matchfixing.png
matchfixing.png (360.21 KiB) 3965 keer bekeken

Mogelijk matchfixing? een belchinees achter Van den Brom bezig ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 26 jul 2018, 15:25 Heeft Midtsjø een hersenschudding ofzo? Je kan toch niet opeens verleren om te voetballen.
God.

Wat was die ongelooflijk slecht zeg. Ongekend. Met afstand de slechtste van het veld. En dat is wat in deze samenstelling. Het leek wel een kopie van de bekerfinale. Wat is er met die jongen aan de hand? Levert de makkelijkste ballen in.

Vlaar zoals gewoonlijk ook weer ver door de ondergrens. Maar die had ik twee jaar geleden al afgeschreven. (Er mag geqoute worden).

Fred echt schandalig. Als je hem dan weer eens 90 minuten ziet schieten de tranen in de ogen. Weg.

Til moeten ze echt meteen de aanvoerdersband afpakken en drie weken laten banken bij Jong AZ. Die raakt sinds hij bij Oranje is geweest echt geen bal meer. Eind vorig seizoen was het al bijna niets meer en de race naar bodem lijkt nog steeds niet gestopt.

De Muur zag er ook lekker uit bij de eerste goal.

Ouwejan en Hatzdiakos haalden hun normale niveau. Zeer matig tot redelijk matig.

Over Seuntjens twijfel ik. Wel een ronduit bezopen sliding bij die eerste goal. Wat een amateur en wat een zelfoverschatting.

Svensson, Idrissi en Boadu waren redelijk. De rest zou eigenlijk moeten vrezen voor een basisplaats.

Helaas is Max met een halve selectie begonnen en is er voor John geen redden meer aan zo. Ik hoop dat iedereen nu begrijpt wat ik bedoelde met zwalkend beleid.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Dat je door overdreven voorzichtigheid op de transfermarkt je Europese campagne verknalt is al erg, maar dit seizoen had het al helemaal niet mogen gebeuren. We hebben nu nog een hoge coëfficiënt op zak door de Europese campagne van vijf jaar terug (tot in de kwartfinale). Vanaf volgend jaar zijn we dat allemaal kwijt en zijn we in de beslissende fases geen geplaatste ploeg meer. Dank je wel Maxie!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 20:27 Wilde eigenlijk een lang weekend vrij nemen van dit forum ... Maar wilde het toch even vragen: tevreden nu?

Ik, en meerdere forummers, hadden dit scenario voorspelt. Dus wat dat betreft; ja tevreden.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Antti, volgens mij benoemde ik precies dezelfde probleemgevallen na de wedstrijd tegen Panathinaikos. Niet meer aan mij twijfelen, hè 😉?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Dario Hubner schreef: 26 jul 2018, 20:41 Dat je door overdreven voorzichtigheid op de transfermarkt je Europese campagne verknalt is al erg, maar dit seizoen had het al helemaal niet mogen gebeuren. We hebben nu nog een hoge coëfficiënt op zak door de Europese campagne van vijf jaar terug (tot in de kwartfinale). Vanaf volgend jaar zijn we dat allemaal kwijt en zijn we in de beslissende fases geen geplaatste ploeg meer. Dank je wel Maxie!
Dat is inderdaad zwalkend beleid en, je hebt volkomen gelijk, bedankt Huiberts. Ik heb al eerder geschreven'; regeren is vooruit zien. En een Europees seizoen weggooien en je geplaatste status verknallen en niet op tijd je selectie op de rails ( we moeten nl eerst verkopen, dan kopen, zegt-ie) dan voer je korte termijn beleid en dat is nog zwalkend ook Antti.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik vind nog steeds dat je met deze selectie moet winnen van Kairat Almaty en sluit ook niet uit dat we dat nog steeds gaan doen. Die rechtsbuiten kon aardig voetballen maar de rest ontstijgt echt het niveau onderin Eredivisie / Jupiler League niet. De bejaarde Arshavin heeft ongeveer 2 keer de bal aangeraakt voor een tikkie breed. Ook die spits die zelf onderuit gaat bij zijn goal kan weinig als onze verdediging en keeper niet zo staan te schutteren.

De vraag is of je de selectie uit balans wilt trekken door spelers te halen die er voor één of twee wedstrijden staan maar daarna je serieuze talenten in de weg gaan lopen. Ik zou daar ook voor passen. Natuurlijk had je een spits en een reserverechtsback moeten hebben, maar ik heb niet het idee dat die veel aan deze wedstrijd hadden veranderd.

Uiteindelijk speel je ook gewoon een onwijze zaadpot omdat ook voetballers die je vorig jaar blind in de basis had gezet niet konden voorkomen dat je in U vorm aan het voetballen was tegen een terugzakkende ploeg. Ouwejan durfde niets, Midtsjø was Rienstra-in-disguise, Til kan niets forceren (maar kon dat vorig jaar ook niet en wordt echt te veel gehyped), Idrissi loopt alleen maar tegen de muur aan. Eigenlijk was alleen Svensson goed. Als er geen key-momenten in de opbouw worden gewonnen dan ben je verloren in dit soort wedstrijden.

Centraal achterin kan je gedeeltelijk Brom aankijken: je hebt Bergsma gehaald voor het eerste en de noodzaak om daar vers bloed neer te zetten is overduidelijk. Tenzij dat echt een pannenkoek blijkt te zijn (dan hoort de kritiek in andere hoek), zet hem er dan in, want hij is onmogelijk slechter dan Hatzidiakos. Friday mag natuurlijk nooit meer spelen, maar dat had ook niet gehoeven als Koopmeiners niet ook nog eens geblesseerd was. Uiteindelijk mis je Wuytens, Weigelt, Koopmeiners, Vejinovic, Helmer, Stengs en Mihalik en waarschijnlijk hadden ze allemaal gespeeld als ze konden.

Je kan niet alles met geweld op de transfermarkt gaan oplossen. Wat had jij gedaan dan: nog meer centrale verdedigers kopen? Nog meer middenvelders? Nog meer buitenspelers? Een spits is natuurlijk wel duidelijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 26 jul 2018, 19:52 Ik wil je geen doemscenario aanpraten, maar je hebt de vorige berichten natuurlijk gelezen. Op de bladzijde van Huiberts staat zo ook nog het een en ander, mocht je dit niet gelezen hebben. Ik prijs je voorzichtige optimisme, echt waar, maar realistischer is het om dit boek te sluiten. Er is werkelijk geen enkele aanwijzing dat het volgende week anders gaat worden. Niet met dit materiaal en niet met deze coach.
Hoewel sommigen het daar niet mee eens zullen zijn is enige realiteitszin mij soms niet vreemd en besef ik dus ook dat het een erg moeilijk, zo niet onmogelijk verhaal gaat worden. Maar hopen mag. En dat doe ik. En mezelf moed in praten om toch maar te gaan volgende week. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

~AZ~ schreef: 26 jul 2018, 20:51 Ik vind nog steeds dat je met deze selectie moet winnen van Kairat Almaty en sluit ook niet uit dat we dat nog steeds gaan doen. Die rechtsbuiten kon aardig voetballen maar de rest ontstijgt echt het niveau onderin Eredivisie / Jupiler League niet. De bejaarde Arshavin heeft ongeveer 2 keer de bal aangeraakt voor een tikkie breed. Ook die spits die zelf onderuit gaat bij zijn goal kan weinig als onze verdediging en keeper niet zo staan te schutteren.

De vraag is of je de selectie uit balans wilt trekken door spelers te halen die er voor één of twee wedstrijden staan maar daarna je serieuze talenten in de weg gaan lopen. Ik zou daar ook voor passen. Natuurlijk had je een spits en een reserverechtsback moeten hebben, maar ik heb niet het idee dat die veel aan deze wedstrijd hadden veranderd.

Uiteindelijk speel je ook gewoon een onwijze zaadpot omdat ook voetballers die je vorig jaar blind in de basis had gezet niet konden voorkomen dat je in U vorm aan het voetballen was tegen een terugzakkende ploeg. Ouwejan durfde niets, Midtsjø was Rienstra-in-disguise, Til kan niets forceren (maar kon dat vorig jaar ook niet en wordt echt te veel gehyped), Idrissi loopt alleen maar tegen de muur aan. Eigenlijk was alleen Svensson goed. Als er geen key-momenten in de opbouw worden gewonnen dan ben je verloren in dit soort wedstrijden.

Centraal achterin kan je gedeeltelijk Brom aankijken: je hebt Bergsma gehaald voor het eerste en de noodzaak om daar vers bloed neer te zetten is overduidelijk. Tenzij dat echt een pannenkoek blijkt te zijn (dan hoort de kritiek in andere hoek), zet hem er dan in, want hij is onmogelijk slechter dan Hatzidiakos. Friday mag natuurlijk nooit meer spelen, maar dat had ook niet gehoeven als Koopmeiners niet ook nog eens geblesseerd was. Uiteindelijk mis je Wuytens, Weigelt, Koopmeiners, Vejinovic, Helmer, Stengs en Mihalik en waarschijnlijk hadden ze allemaal gespeeld als ze konden.

Je kan niet alles met geweld op de transfermarkt gaan oplossen. Wat had jij gedaan dan: nog meer centrale verdedigers kopen? Nog meer middenvelders? Nog meer buitenspelers? Een spits is natuurlijk wel duidelijk.
Nee hoor. Zeker niet. Maar ik had OP TIJD vervangers gehaald die ook niet nog geblesseerd waren. Dan hadden die al bij de voorbereiding mee gedaan. Scheelt veel dan , kan ik je zeggen. En, als ik vd Brom hoor raaskallen dat ze wisten dat de tegenstander zo speelt ( paar keer zien spelen) , dat ze, zoals hij zei, ruim 4 weken hier naar toe is gewerkt, dat het belangrijk is voor de club en het ned voetbal, dat ze zich moeten belonen nu na afgelopen seizoen, dat je hier een heel seizoen voor gespeelt heb. Als je dat als coach allemaal zegt van te voren en je ziet wat er gepresteerd wordt, dan moet je ook gele grote vraagtekens, nu al, zetten hoe hij als coach zijn team voor bereidt.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 26 jul 2018, 16:25 Die hadden Eto'o en ander vedettes en wij troffen ze op volle oorlogssterkte.

Van den Brom wacht weer klassiek te lang met wisselen.
Er waren geen wissels om in te brengen. Enkel Bel Hassani en die kwam er ook in. De rest had nul verschil gemaakt, dar waren verkapte A-junioren, ondanks hun talent.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 26 jul 2018, 21:25 , als ik vd Brom hoor raaskallen dat ze wisten dat de tegenstander zo speelt ( paar keer zien spelen) , dat ze, zoals hij zei, ruim 4 weken hier naar toe is gewerkt, dat het belangrijk is voor de club en het ned voetbal, dat ze zich moeten belonen nu na afgelopen seizoen, dat je hier een heel seizoen voor gespeelt heb. Als je dat als coach allemaal zegt van te voren en je ziet wat er gepresteerd wordt, dan moet je ook gele grote vraagtekens, nu al, zetten hoe hij als coach zijn team voor bereidt.
Geen enkele echt grote wedstrijd heeft hij ze goed, en dan vooral mentaal, kunnen voorbereiden. Geen enkele topper in de Eredivisie, twee bekerfinales verkloot, twee jaar terug de EL verkwanseld en ook dit jaar hoogstwaarschijnlijk weer.
Ik begin voorzichtig weer te roepen dat Brom zijn langste tijd wel gehad heeft.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2018, 21:30 Er waren geen wissels om in te brengen. Enkel Bel Hassani en die kwam er ook in. De rest had nul verschil gemaakt, dar waren verkapte A-junioren, ondanks hun talent.
Maar niet geschoten is altijd mis........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 26 jul 2018, 16:29 Hahaha Bel Hassani voor Boadu.

Ga naar huis en kom niet meer terug John.

Oh en:

Het tempo is echt tenenkrommend.
Omdat? Dat was de enige wissel die hij kon plegen. Boadu speelde op één actie na verstoppertje. Wat je hem niet kwalijk kan nemen in zo’n wedstrijd en in zo’n elftal. Daarmee doel ik op het feit dat het hele elftal geen vertrouwen meer had. Daar hadden Reijnders, Hoedemakers, Jacobs, Wijndal, Bergsma en Druijf ook geen verandering in gebracht. Door de blessures in de bank gewoon te matig.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 26 jul 2018, 21:25 Nee hoor. Zeker niet. Maar ik had OP TIJD vervangers gehaald die ook niet nog geblesseerd waren. Dan hadden die al bij de voorbereiding mee gedaan. Scheelt veel dan , kan ik je zeggen. En, als ik vd Brom hoor raaskallen dat ze wisten dat de tegenstander zo speelt ( paar keer zien spelen) , dat ze, zoals hij zei, ruim 4 weken hier naar toe is gewerkt, dat het belangrijk is voor de club en het ned voetbal, dat ze zich moeten belonen nu na afgelopen seizoen, dat je hier een heel seizoen voor gespeelt heb. Als je dat als coach allemaal zegt van te voren en je ziet wat er gepresteerd wordt, dan moet je ook gele grote vraagtekens, nu al, zetten hoe hij als coach zijn team voor bereidt.
Ik kan niet geloven dat Bjórn de eerste keus was voor de spits, dus ze hebben zeker hun neus gestoten met een andere spits (of 2). Vervolgens hebben ze 12 dagen geleden het eerste bod bij ADO neergelegd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Treurig, dat was het optreden van het complete team in de tweede helft, alsmede de reacties van sommige supporters. Die vinden het weer nodig om er één of twee spelers uit te pikken. Of het nu Friday, Hatzidiakos is of Vlaar. Het is zo makkelijk, maar het was een collectief falen in de tweede helft. De eerste helft was iedereen redelijk, in ieder geval waren we beter dan Almaty.

Je komt alleen op achterstand door een k*tgoal. Wat ik geen fout van Vlaar vond, die gleed gewoon uit, maar eerder van Seuntjens die als een debiel in komt glijden. Dat was nergens voor nodig en dat zag je ook aan zijn reactie na de goal. Verder voetbal je redeijk (zeker niet goed), alleen is de laatste pass steeds niet goed.

Na de pauze kom je 2-0 achter en is het geloof weg bij het complete team. Niemand raakte meer een bal. Midtsjo niet, Friday niet, Boadu niet en nog zes anderen.. Natuurlijk is er genoeg aan te merken op de individuen. Vlaar die uitglijdt, Ouwejan die alles risicoloos breed speelt, Friday die geen bal meer raakt, Seuntjens die niks goed deed, Hatzidiakos die er een paar keer naast zit, Midtsjo die slecht speelt, Til die al een half jaar in mindere vorm is etc... Zo kan ik nog we even doorgaan. Feit is dat niemand terug kan kijken op een goede pot. Hooguit krijgt Svensson een voldoende maar dan houdt het op.

Wat zorgelijk is dat is het feit dat je ook niemand op de bank hebt zitten. Dat zijn allemaal spelers van Jong AZ die echt geen verandering hadden gebracht in deze wedstrijd. Enige waar je op kon hopen was Bel Hassani en die kwam er ook in. Reijnders, Jacobs, Bergsma, Wijndal en Druijf hadden echt geen verschil gemaakt. Wat dat betreft kan je de technische leiding verwijten dat ze niet vroeg genoeg hebben geanticipeerd op het vertrek van een aantal spelers. Maar vanavond viel er voor Van der Brom ook weinig eer meer te behalen na die 2-0. We hebben daarvoor gewoon een selectie die te jong is en mentaal te zwak. Wedstrijden ombuigen hebben wij al jaren moeite mee, zeker tegen ‘goede’ ploegen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2018, 21:33 Omdat? Dat was de enige wissel die hij kon plegen. Boadu speelde op één actie na verstoppertje. Wat je hem niet kwalijk kan nemen in zo’n wedstrijd en in zo’n elftal. Daarmee doel ik op het feit dat het hele elftal geen vertrouwen meer had. Daar hadden Reijnders, Hoedemakers, Jacobs, Wijndal, Bergsma en Druijf ook geen verandering in gebracht. Door de blessures in de bank gewoon te matig.
Zelfde gelul als altijd. je weet helemaal niet wat Hoedemakers, Druijf en Jacobs hadden gebracht en Reijnders en Bergsma zijn sowieso al een totaal andere dynamiek.

Van Bel Hassani weet je het in ieder geval van tevoren : dat wordt niks. op het moment dat het zo slecht gaat dan pak je een jongen als Bergsma en die wissel je dan voor de flaterslaande Hatzidiakos die niet veel ouder is. je gooit Hoedemakers er in voor de schutterende Seuntjens of Midtsjo. je Brengt Reijnders of Druijf voor Friday en laat Boadu en de wissel van positie wisselen.

Dan heb je opeens een totaal andere dynamiek in het veld en kan je de tegenstander misschien nog van de weg brengen.
Het is geen garantie, maar het is in ieder geval iets.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 26 jul 2018, 21:54 Zelfde gelul als altijd. je weet helemaal niet wat Hoedemakers, Druijf en Jacobs hadden gebracht en Reijnders en Bergsma zijn sowieso al een totaal andere dynamiek.

Van Bel Hassani weet je het in ieder geval van tevoren : dat wordt niks. op het moment dat het zo slecht gaat dan pak je een jongen als Bergsma en die wissel je dan voor de flaterslaande Hatzidiakos die niet veel ouder is. je gooit Hoedemakers er in voor de schutterende Seuntjens of Midtsjo. je Brengt Reijnders of Druijf voor Friday en laat Boadu en de wissel van positie wisselen.

Dan heb je opeens een totaal andere dynamiek in het veld en kan je de tegenstander misschien nog van de weg brengen.
Het is geen garantie, maar het is in ieder geval iets.
Gezien de staat van het elftal kan je niet verwachten dat die jongens het verschil hadden gemaakt. Zeker niet omdat die jongens niet de persoonlijkheid hebben om dat te doen. Dat zijn allemaal leuke talenten maar geen brutale jongens die de dynamiek in dit elftal hadden omgegooid.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

BabyInfestation.jpg
BabyInfestation.jpg (164.99 KiB) 4010 keer bekeken

We beginnen gewoon weer bij het begin.

1. Als we de bal hebben, dan proberen we die binnen de groep te houden. We laten ´m niet afpakken door een andere groep, want dan kunnen we niet spelen. Als je de bal aan een ander wil geven, doe dat dan zodanig dat de andere groep ´m niet af kan pakken. Anders kun je weer niet spelen en gaat iedereen huilen.
Glory Hunter
Plaats reactie