FC Kairat Almaty-AZ (do 26 jul, 21.00u (Kaz) / 17.00u (Ned))

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Roadman schreef: 26 jul 2018, 18:28 Je lijkt Huiberts wel :lol: Die klets ook zo
Ik het was meer ingestoken op een AZ 4 Life impressie, maar Huiberts heb ik inderdaad ook horen zeggen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Elke wedstrijd die ertoe doet verliest AZ. Daar baal ik van.

"We kunnen handig gebruik maken van de ruimte tussen de linies van de tegenstander. "

Wat een gelul.

Michel Vonk heeft onder andere de tegenstander geanalyseerd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Roadman schreef: 26 jul 2018, 21:25 Nee hoor. Zeker niet. Maar ik had OP TIJD vervangers gehaald die ook niet nog geblesseerd waren. Dan hadden die al bij de voorbereiding mee gedaan. Scheelt veel dan , kan ik je zeggen.
Precies dit.

Misschien komt het door de warme nacht, maar ik ben nog steeds woedend. Zoveel amateurisme is zelden vertoond. Dan moeten we echt al terug naar de horrorzomer van Marcel Brands die voor de lol een kampioensformatie ontmantelde en de eerste drie aanvoerders verkocht zonder er iets normaals voor terug te halen.

We weten allemaal hoe dat seizoen af liep. Toen kreeg zelfs Van Gaal het niet meer aan de praat.

Iedereen zegt al een jaar lang dat de verdediging kraakt en piept (understatement) en wat doet Huiberts: Weigelt en Bergsma. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Jahanbakhsh weg: Rotariu huren. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Weghorst weg: Friday laten staan. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Back up of Koopmeiners of Midtsjo: Sedlacek (?) of Vejinovic.
Daar kan je nu Europa niet mee in.

Til speelt al maanden als een krant: aanvoerder maken.

Met mijn kwalificatie 'zwalkend beleid' ben ik nog mild geweest.

Wanbeleid.

Zelfs als we tweede of derde worden zal er - bij uitschakeling - een grafsluier over dit seizoen blijven hangen. De grootste Europese deceptie ooit hangt in de lucht.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2018, 22:02 Gezien de staat van het elftal kan je niet verwachten dat die jongens het verschil hadden gemaakt. Zeker niet omdat die jongens niet de persoonlijkheid hebben om dat te doen. Dat zijn allemaal leuke talenten maar geen brutale jongens die de dynamiek in dit elftal hadden omgegooid.
Kan iemand mij dan uitleggen waarom die gasten uberhaupt dan zijn mee gegaan. Een veredelt schoolreisje of zo ? Een groep van 21 ! spelers .Waarom neem je ze dan in hemelsnaam mee en, als je wisselt, zet je er een speler in die je al lang bij het vuil hebt gezet om afgevoerd te worden. ? Wat is dat voor beleid ? Er waren er genoeg die in aanmerking kwamen om eens " te banken". Waarom wordt dan iig niks proberen. Je had er genoeg mee. #-o
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Antti Opdam schreef: 27 jul 2018, 07:09 Precies dit.

Misschien komt het door de warme nacht, maar ik ben nog steeds woedend. Zoveel amateurisme is zelden vertoond. Dan moeten we echt al terug naar de horrorzomer van Marcel Brands die voor de lol een kampioensformatie ontmantelde en de eerste drie aanvoerders verkocht zonder er iets normaals voor terug te halen.

We weten allemaal hoe dat seizoen af liep. Toen kreeg zelfs Van Gaal het niet meer aan de praat.

Iedereen zegt al een jaar lang dat de verdediging kraakt en piept (understatement) en wat doet Huiberts: Weigelt en Bergsma. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Jahanbakhsh weg: Rotariu huren. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Weghorst weg: Friday laten staan. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Back up of Koopmeiners of Midtsjo: Sedlacek (?) of Vejinovic.
Daar kan je nu Europa niet mee in.

Til speelt al maanden als een krant: aanvoerder maken.

Met mijn kwalificatie 'zwalkend beleid' ben ik nog mild geweest.

Wanbeleid.

Zelfs als we tweede of derde worden zal er - bij uitschakeling - een grafsluier over dit seizoen blijven hangen. De grootste Europese deceptie ooit hangt in de lucht.
Precies. Het is zo simpel en zo voorspelbaar allemaal wat er gebeurd. Ik ben het 100% mee eens. Een kansloze missie door wanbeleid. En ik zeg het nu al; dit gaat nog weken, wellicht maanden, ook in de competitie doorwerken. Dat krijg je als je kneusjes haalt en die voorlopig niet kunnen spelen, buiten je al eerder geblesserden van vorig seizoen. Dus stel je er er maar op in dat de competitie voorlopig ook dramatisch zal zijn.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 27 jul 2018, 07:19 Kan iemand mij dan uitleggen waarom die gasten uberhaupt dan zijn mee gegaan. Een veredelt schoolreisje of zo ? Een groep van 21 ! spelers .Waarom neem je ze dan in hemelsnaam mee en, als je wisselt, zet je er een speler in die je al lang bij het vuil hebt gezet om afgevoerd te worden. ? Wat is dat voor beleid ? Er waren er genoeg die in aanmerking kwamen om eens " te banken". Waarom wordt dan iig niks proberen. Je had er genoeg mee. #-o
Ze zijn er eentje vergeten mee te nemen schiet me net te binnen en dat is Vince Gino Dekker, die had ik gister nog wel eens willen zien. Zeker omdat we aanvallend niks hadden om in te brengen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 27 jul 2018, 07:09Iedereen zegt al een jaar lang dat de verdediging kraakt en piept (understatement) en wat doet Huiberts: Weigelt en Bergsma. Daar kan je nu Europa niet mee in.

Jahanbakhsh weg: Rotariu huren. Daar kan je nu Europa niet mee in.
Bedoel je nou dat het niveau onvoldoende is, of dat ze niet fit zijn om tegen Kairat te spelen?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

handelaar schreef: 26 jul 2018, 18:53 De Mos bij RTL7 riep ook al lachend "Mocht Ado nog niet akkoord zijn met AZ zullen ze na dit zien er wel 2 miljoen bij kunnen vragen"
De Mos is echt niet gek. Dit is zoo waar. Max wilde wachten en dubbeltje eerste rij... en nog langer wachten. Nu zijn we Europees zo’n beetje klaar, hebben we een onvolledige voorbereiding gehad en kunnen we mogelijk in oktober een nieuwe coach zoeken. Iemand moet hangen....
Laatst gewijzigd door Denniz op 27 jul 2018, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 27 jul 2018, 07:39 Bedoel je nou dat het niveau onvoldoende is, of dat ze niet fit zijn om tegen Kairat te spelen?
Beide?

Ik heb geen idee wat hun niveau is. Ze hebben zich in ieder geval nog nooit (structureel) op het hoogste niveau bewezen. Het zijn in dat opzicht allemaal gokjes. Die kunnen goed uitpakken of slecht. Dat weet ik nu nog niet.

Dat ze niet fit zijn voor de belangrijkste wedstrijd voor het seizoen is natuurlijk wel ontzettend raar. Dat zei ik vorige week al.

Maar nogmaals: dat doet mij dus vermoeden dat we stiekem in een tussenjaar zitten. Anders hoef je dit soort aankopen niet te doen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 26 jul 2018, 22:02 Gezien de staat van het elftal kan je niet verwachten dat die jongens het verschil hadden gemaakt. Zeker niet omdat die jongens niet de persoonlijkheid hebben om dat te doen. Dat zijn allemaal leuke talenten maar geen brutale jongens die de dynamiek in dit elftal hadden omgegooid.
Met de gretigheid van de jeugd kan het zelfs bij bescheiden jongens opeens heel goed gaan. de dynamiek van het elftal veranderde compleet toen Teun Koopmeiners vorig jaar goed in de ploeg kwam.

Het is niet zo dat een speler die al lang afgeschreven was als lui etc. wel even de wedstrijd zou gaan kantelen. Reijnders brengt bijvoorbeeld toch een hele andere energie dan Bel Hassani en Friday, daar ben ik van overtuigd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 27 jul 2018, 07:45 Met de gretigheid van de jeugd kan het zelfs bij bescheiden jongens opeens heel goed gaan. de dynamiek van het elftal veranderde compleet toen Teun Koopmeiners vorig jaar goed in de ploeg kwam.

Het is niet zo dat een speler die al lang afgeschreven was als lui etc. wel even de wedstrijd zou gaan kantelen. Reijnders brengt bijvoorbeeld toch een hele andere energie dan Bel Hassani en Friday, daar ben ik van overtuigd.
Bel Hassani is nooit weggezet als lui. Toen Koopmeiners in het elftal kwam veranderde het hele systeem en je had bovendien andere spelers die opstonden. Juist die jongens die het elftal toen bij de hand namen gaven gister niet thuis of zijn vertrokken. Jongens als Reijnders en Hoedemakers zijn geen types die dit AZ bij de hand hadden genomen en de wedstrijd hadden gekanteld. Ik snap heel goed dat Van den Brom die gasten niet heeft ingebracht. Enige dat ik niet snap is dat hij Dekker niet heeft meegenomen. Die had met zijn acties nog wat kunnen omdraaien. Die heeft overigens wel die bravoure.

Ik heb voor de goede orde trouwens wel vertrouwen in Reijders en Hoedemakers, dat is geen discussie. Alleen heb ik die jongens een jaar gevolgd en die hadden gister absoluut geen verschil gemaakt.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

zeekomkommer schreef: 27 jul 2018, 09:11 OK, het is een kwestie van interpretatie, maar het lijkt er wel verdomd veel op dat hij wel zo is weggezet: https://youtu.be/_4L46Ttha1Q
Het probleem van Illias was dat hij iets te actief was aan de eettafel. Hij was gewoon te zwaar teruggekomen van vakantie.
Dus eerder een kwestie van een gebrek aan zelfdiscipline dan van luiheid.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ had gisteren toch wel gewoon controle over de wedstrijd en 75% balbezit, ik ben blij dat de manier van spelen van vorig seizoen er niet helemaal uit is. Een paar enorme verdedigende fouten en een voorhoede die er niet doorheen kwamen waren het probleem. Twee linies waarin we in principe straks opties hebben, laten we het team nog niet te vroeg afschrijven.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 27 jul 2018, 07:44

Maar nogmaals: dat doet mij dus vermoeden dat we stiekem in een tussenjaar zitten. Anders hoef je dit soort aankopen niet te doen.
Dat gevoel heb ik ook, AZ zou dat nooit officieel uitspreken, maar na de gewonnen goodwill van vorig jaar hopen ze blijkbaar dat ze kunnen opbouwen uit een arsenaal jeugd. De jaren van semitoppers bij andere clubs ophalen hebben ook niet alles gebracht (Seuntjes en Wuytens daar gelaten).
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 27 jul 2018, 10:49 AZ had gisteren toch wel gewoon controle over de wedstrijd en 75% balbezit, ik ben blij dat de manier van spelen van vorig seizoen er niet helemaal uit is. Een paar enorme verdedigende fouten en een voorhoede die er niet doorheen kwamen waren het probleem. Twee linies waarin we in principe straks opties hebben, laten we het team nog niet te vroeg afschrijven.
Maar onze collectieve rouwverwerking dan? Niets lucht toch zo lekker op als goed afbranden😜
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 27 jul 2018, 08:32 Bel Hassani is nooit weggezet als lui. Toen Koopmeiners in het elftal kwam veranderde het hele systeem en je had bovendien andere spelers die opstonden. Juist die jongens die het elftal toen bij de hand namen gaven gister niet thuis of zijn vertrokken. Jongens als Reijnders en Hoedemakers zijn geen types die dit AZ bij de hand hadden genomen en de wedstrijd hadden gekanteld. Ik snap heel goed dat Van den Brom die gasten niet heeft ingebracht. Enige dat ik niet snap is dat hij Dekker niet heeft meegenomen. Die had met zijn acties nog wat kunnen omdraaien. Die heeft overigens wel die bravoure.

Ik heb voor de goede orde trouwens wel vertrouwen in Reijders en Hoedemakers, dat is geen discussie. Alleen heb ik die jongens een jaar gevolgd en die hadden gister absoluut geen verschil gemaakt.
Het gaat niet zo zeer over kwaliteit bij die jongens, maar over het type speler. wat snap je daar niet aan?
Hoedemakers en Sedlacek zitten dichter bij Koopmeiners en Midtsjo qua spel en inhoud dan Seuntjens.
In de speelstijl die AZ hanteert kun je dus op dezelfde manier door zelfs als je een mindere speler in dezelfde rol hebt.
Waar het fout gaat is als je even kort door de bocht Seuntjens: een technicus. op de plek van Koopmeiners: een bikkelaar zet. Seuntjens past niet in de dynamiek.

Om het nog duidelijker voor je te maken : je zet Svensson of Bizot toch ook niet in de spits?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

leszz schreef: 27 jul 2018, 10:49 AZ had gisteren toch wel gewoon controle over de wedstrijd en 75% balbezit, ik ben blij dat de manier van spelen van vorig seizoen er niet helemaal uit is. Een paar enorme verdedigende fouten en een voorhoede die er niet doorheen kwamen waren het probleem. Twee linies waarin we in principe straks opties hebben, laten we het team nog niet te vroeg afschrijven.
Dat doet niemand.

Probleem is alleen dat het team er nu had moeten staan.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

leszz schreef: 27 jul 2018, 10:49 AZ had gisteren toch wel gewoon controle over de wedstrijd en 75% balbezit, ik ben blij dat de manier van spelen van vorig seizoen er niet helemaal uit is. Een paar enorme verdedigende fouten en een voorhoede die er niet doorheen kwamen waren het probleem. Twee linies waarin we in principe straks opties hebben, laten we het team nog niet te vroeg afschrijven.
En de snelheid ontbrak, en de passing ontbrak en de nauwkeurigheid ontbrak en het maken van de juiste keuzes ontbrak. En een spits ontbrak en goede cv's ontbraken.

Je kunt maar vlug blij zijn. Maar dit was echt niet het nivo van vorig seizoen hoor. [-X
Of keek je naar de wedstrijd van Vitesse soms ?
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Wat heeft Koopmeiners eigenlijk? Is die weer fit volgende week? En is die Rotariu er misschien bij? Verder kan ik me niet voorstellen dat b.v. een Rienstra (die we ook nog hebben) minder is dan een Seuntjes op die plek... Wat was die slecht zeg mijn god.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De eerste EL wedstrijd verloren. Komt Huiberts met Johnsen aankakken. Die mag de 2e EL wedstrijd ook niet meedoen. Mosterd na de maaltijd.
Glory Hunter
Plaats reactie