Olympique Lyonnais-AZ (do 23 feb, 21.05u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt. Alleen nu hebben we de punten wel iets harder nodig nog dan toen. Ben het verder met je wijzigingen eens. Laat Friday, Van Overeem, Ouwejan en Garcia maar een keertje 90 minuten maken. En laat Vlaar lekker op de bank. Die mag 20 minuten voor tijd invallen om wat ritme op te doen. Dan kan hij zondag eventueel starten en na zestig minuten worden gewisseld.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef:Laat Friday, Van Overeem, Ouwejan en Garcia maar een keertje 90 minuten maken. En laat Vlaar lekker op de bank. Die mag 20 minuten voor tijd invallen om wat ritme op te doen. Dan kan hij zondag eventueel starten en na zestig minuten worden gewisseld.
Helemaal mee eens. Geen risico's lopen met spelers. En geef Van Overeem maar de kans om 90 minuten te ballen. Maar Brom kennende zal dat wel niet het geval worden..
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Mooie wedstrijd om Rienstra en Dos Santos eens goed te testen denkt Brom.
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Het was een zeer goed moment om het forum te verplaatsen, er zou een zwarte wolk van azijnpissers op het forum neergedaald zijn
Hopelijk is nu iedereen een beetje bekomen van de schrik (blamage) en gaan we het weer over AZ-Pec Zwolle hebben en het winnen van de beker.
Gedeelde smart is halve smart, maar dit leed was niet te verteren!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Er was gisteren een enorme concurrentiestrijd aan de gang tussen de aspecten waar ik me het meest aan moest ergeren. Natuurlijk komt Brom als geheel, alles wat hij doet, daar zonder twijfel als winnaar uit. Maar welk symptoom daarvan was nou het meest problematisch? Zeer lastig…

- Is het dat Brom na al die verloren toppers in de afgelopen jaren (na net thuis 4-1 te hebben verloren) er wederom voor kiest om de uitgekauwde 4-3-3 met punt naar voren op te stellen? Aanpassen is het sleutelwoord wat niet genoemd mag worden. Waarom je nog scouts hebt is een raadsel. We zetten gvd bij balbezit tegenstander met VIER aanvallers druk op de verdediging van Lyon die, net als in Alkmaar, daar fluitend onderuit speelt. En dan heb ik het niet over counterpressing maar gewoon als Lyon rustig aan het opbouwen is. Hoe vaak moeten we worden afgedroogd in deze wedstrijden, voordat we eindelijk een keer gaan terugzakken en loeren op de counter?
- Is het dat de opstelling zelf een enorm gedrocht was aan spelers die of op de verkeerde positie, of geen enkel recht hebben om in dit elftal te spelen? Ik heb dit al zo vaak hier gepost, maar een kleine opsomming: Johansson is te slecht voor dit niveau, Wuytens viel vorige week al door de mand als laatste man tegen deze tegenstander (ik dacht dat zelfs Brom dat had gezien), Luckassen had met zijn snelheid goed centraal achterin gepast maar frustreert alleen maar op het middenveld (Brom noemt hem terecht een “breker”, alhoewel ik me sterk afvraag waarom we iemand willen opstellen die ons spel afbreekt), Rienstra (punt), een voorhoede met 3 voetballers met een enorm hoge mate van balverlies en je dan gaan afvragen waarom we de bal voorin niet kunnen vasthouden. Dat komt omdat je instabiele risicovolle spelers opstelt Brom. Spelers die alleen maar acties maken verliezen namelijk vaak de bal. Je wint een beetje maar je destabiliseert het spel van je ploeg. Daar moet je een balans in vinden en die was zoek. Alles bij elkaar is het zo ongelofelijk slecht wat Brom neerzet dat je gedoemd bent om zo op je bek te gaan.
- Is het dat we keihard onderuit gaan met een “basis”-team in een vooraf al kansloze wedstrijd die voor verschillende (jeugd)spelers een uitstekende kans was om je te meten op dit podium? Zoals ik in een eerdere post al aangaf: we hebben niets bereikt én we hebben niets geleerd, dubbel verlies.
- Is het dat Brom na de wedstrijd de schuld volledig in de schoenen schuift van de spelers? Enige vorm van introspectie ontbreekt. Een goede trainer houdt zijn spelers uit de wind. “Gebrek aan inzet”, “voor elkaar door het vuur gaan” worden genoemd als oorzaak, de tactische naïviteit wordt volledig genegeerd terwijl dat de daadwerkelijke oorzaak is. Spelers kunnen de afstanden niet belopen die worden veroorzaakt door de tactiek van Brom en dan lijkt het net alsof ze niet willen.
- Of is het toch dat Max Huiberts na de wedstrijd de schuld volledig in de schoenen schuift van de spelers en de technische staf buiten beschouwing laat? De spelers willen de stap maken naar de top maar kijk eens hoe ze presteren zegt Max. Dan moet jij ervoor zorgen dat de randvoorwaarden om dat te doen aanwezig zijn beste Max. En die heb je 2 weken geleden door de WC gespoeld.
- Of was het dat het zo ongelofelijk slecht was dat je stiekem begon te hopen op meer goals voor Lyon zodat je in een situatie… ja zoals nu eigenlijk terecht komt. Dat het zo slecht is, dat iedereen wel moet zien dat het verwijderen van Brom prioriteit nummer 1 is. De reacties op internet zijn niet mals en in ~ de helft wordt Brom als primaire oorzaak genoemd, zo fel is het tot nu toe nog niet geweest. Hopelijk gaat dit voor een kanteling zorgen. Brom is vergif voor je voetbalclub en hoe langer hij er is, hoe langer je club ziek is. Het team wat vandaag in het veld stond is zo schots en scheef dat er geen touw aan vast meer is te knopen en dat is zo ontstaan door het geploeter van Brom van de afgelopen 2,5 jaar. Verlos ons, en hemzelf, uit ons lijden svp!

Dan heb je daarnaast ook nog dingen waar je je aan ergert die niet Brom gerelateerd zijn. Zoals Krul. En nee, ik bedoel niet de slechte prestatie van Krul, want dat valt namelijk alleszins mee. Hij houdt er zelfs best nog wat lastige ballen uit en heeft een voor AZ begrippen ongekend goede distributie. Mensen gaan de problemen van Brom projecteren op Krul. Het team kan niet verdedigen omdat de Brom het niet kan neerzetten en Krul krijgt daardoor inmiddels ontelbaar veel onhoudbare kansen om zijn oren. Krul krijgt zo veel te doen in één wedstrijd dat hij zelfs foutjes gaat maken zoals tegen Willen II. Dat die fout in het niet valt bij de fout van Rochet tegen Vitesse is geen argument voor deze mensen, nee, Rochet moet terug! Zijn gemiddeld aantal tegengoals was veel lager, kijk ons eens knap statistieken toepassen!

Of Haps, die kan er opeens helemaal niets meer van volgens iedereen. Door de slechte organisatie kan zelfs Haps, die 1,5 jaar lang fantastisch voetbal heeft laten zien, niet meer zijn niveau houden. Niet geschikt voor Oranje hoor je opeens. Dit AZ is niet geschikt voor Haps.

Of dat Garcia wordt opgehemeld omdat zijn zoveelste opportunistische ego poging, terwijl hij gemakkelijk twee man vrij voor het doel kan zetten, er ein-de-lijk een keer invliegt. “Alleen Garcia heeft goed gespeeld” lees je overal. Garcia was de grootste ego en de slechtst meeverdedigende speler. Je kan hem, vrij van verdedigende taken, als enige spits opstellen maar dan heb je het voorlopig wel met hem gehad.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ah. Het forum doet het weer. Leuk om Lyon-AZ, wat niet zo goed ging, te bespreken. Een monsternederlaag.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Voor het eerst in 34 jaar als seizoenkaart bezitter heb ik me gister oprecht geschaamd!Blij dat ik vandaag vrij was en niet t gezeik van mijn (020) collega's heb moeten aanhoren.
Vakkie P
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vond die bal van Haps niet zo handig. En bij goal 2, 3, 4, 5, 6 en 7 zag het er ook niet zo goed uit.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 24 feb 2017, 13:20
Dan heb je daarnaast ook nog dingen waar je je aan ergert die niet Brom gerelateerd zijn. Zoals Krul. En nee, ik bedoel niet de slechte prestatie van Krul, want dat valt namelijk alleszins mee. Hij houdt er zelfs best nog wat lastige ballen uit en heeft een voor AZ begrippen ongekend goede distributie. Mensen gaan de problemen van Brom projecteren op Krul. Het team kan niet verdedigen omdat de Brom het niet kan neerzetten en Krul krijgt daardoor inmiddels ontelbaar veel onhoudbare kansen om zijn oren. Krul krijgt zo veel te doen in één wedstrijd dat hij zelfs foutjes gaat maken zoals tegen Willen II. Dat die fout in het niet valt bij de fout van Rochet tegen Vitesse is geen argument voor deze mensen, nee, Rochet moet terug! Zijn gemiddeld aantal tegengoals was veel lager, kijk ons eens knap statistieken toepassen!

Of Haps, die kan er opeens helemaal niets meer van volgens iedereen. Door de slechte organisatie kan zelfs Haps, die 1,5 jaar lang fantastisch voetbal heeft laten zien, niet meer zijn niveau houden. Niet geschikt voor Oranje hoor je opeens. Dit AZ is niet geschikt voor Haps.
Krul had minstens drie van deze zeven tegengoals gewoon kunnen klemmen.

Haps moeten ze een week of drie terugzetten naar het tweede. Aan die terugspeelbal was werkelijk alles fout. Maar dan ook alles.

Verder ben ik het overigens wel redelijk met je eens.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Brom wil de kater tegen PEC wegspoelen. Het gevoel is, zoals je je kunt voorstellen, even niet goed. Hij is vooral bezig met het rechtzetten van de kopjes.
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

De reactie van Brom is weer eens veelzeggend.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Link: http://www.youtube.com/watch?v=_b18m-1vqQo

Na de uitwedstrijd tegen Lyon.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=AKCulczFwDw

Voor de wedstrijd tegen PEC.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De spelers geven meegereisde supporters een kaartje voor een uitwedstrijd naar keuze. ajax, Feyenoord of Heracles geloof ik. En een mooi horloge als aandenken.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 24 feb 2017, 15:24 De reactie van Brom is weer eens veelzeggend.
Je bedoelt zeker "nietszeggend". :lol:
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

lekkerslecht.png
lekkerslecht.png (14.36 KiB) 5907 keer bekeken

Eigenlijk staan we toch gedeeld eerste met deze 7-1 nederlaag ?

Toch nog een soort van kampioen.

Krul heeft AZ de eerste plek door de neus geboord door nog wat tegen te houden hier en daar. Gemiste kans.
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Kingpin1966 schreef: 24 feb 2017, 19:16 Je bedoelt zeker "nietszeggend". :lol:
Veelzeggend in negatieve zin, door wat hij zegt merk je dat hij echt geen bal begrijpt van het sentiment onder de supporters of wat hij zojuist heeft aangericht.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Dan maken we er een veelzeggende nietszeggende reactie van. :lol:
Van die 13 in een dozijn reacties waar blijkbaar alleen de media nog in trapt.

Hoe kun je na een 7-1 oorwassing in hemelsnaam zeggen dat een aantal spelers naar vermogen gespeeld heeft?
Had vd Brom soms een VR bril op in de dug-out en zag hij een andere wedstrijd van deze spelers?
Zelfs Huiberts liep na afloop met het schaamrood op de kaken door de catacomben van het stadion en sprak schande van de wedstrijd.
Dat het er een "om de keizer zijn kat" was was in Alkmaar al pijnlijk duidelijk, maar om er dan maar helemaal met de pet naar te gooien.
Dan neem je je club en de supporters niet serieus.
Dat de selectie dan de knip trekt om de meegereisde supporters te compenseren vind ik niet meer dan normaal.
Moeten ze bij elke verliespartij gaan instellen.
Misschien leggen ze dan eens een acceptabele partij op de mat.
En graag eentje die gewonnen wordt.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik hoef geen gratis kaartje, doe mijn geld maar in een pot voor de oprotpremie van Brom.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van den Brom: 'Dit kan niet, dit valt niet te accepteren'

HARDE WOORDEN IN KLEEDKAMER AZ NA AFGANG

LYON -
In de kleedkamer van AZ zijn donderdag harde woorden gevallen na de blamage tegen Olympique Lyon. De ploeg van trainer John van den Brom incasseerde in Frankrijk een historisch grote nederlaag (7-1).

,,Dit kan niet, dit valt niet te accepteren'', zei de zichtbaar aangeslagen Van den Brom bij FOX Sports. ,,Voor de jongens niet, voor mij niet, voor de club niet en voor de supporters niet die veel geld hebben betaald om hier naartoe te komen.''

AZ moest vorige week in Alkmaar al met 4-1 buigen voor Lyon, maar desondanks koesterde Van den Brom nog wat hoop voor de return. ,,Vorige week verloren we ook ruim, maar toen hadden we veel meer het idee dat het een wedstrijd was. Dat is het vanavond nooit geweest. Je elkaar laat stikken op het veld, dat vind ik nog vele malen erger.''

bron: telegraaf
datum: 23-2-2017
Glory Hunter
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Iets met hand en boezem Brom?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Plaats reactie