AZ-Olympique Lyonnais (do 16 feb, 19.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wanneer gaat die Krul nou eens een bal tegen houden? Geen enkele meerwaarde. Zonde van het geld.

Verder was het vanavond een lesje in effectiviteit.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: Maar is dat nu niet juist het probleem bij AZ Europees?
Aan vechtlust ontbreekt het vaak niet maar ze krijgen veels te gemakkelijk goals tegen.
Dan mag je meer kansen gehad hebben, maar als je met 1-4 van de mat gespeeld wordt koop je er geen droge snee brood voor.
Verwacht je nou niet teveel van ons clubje?
Dit AZ is onvergelijkbaar met de mooie Co- en Louis-jaren. Europees gezien zouden we "Jupiler League" moeten spelen en niet denken dat we enige kans maken met dit spelersmateriaal en deze coach.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef:Verwacht je nou niet teveel van ons clubje?
Dit AZ is onvergelijkbaar met de mooie Co- en Louis-jaren. Europees gezien zouden we "Jupiler League" moeten spelen en niet denken dat we enige kans maken met dit spelersmateriaal en deze coach.
Sommige mensen lijken inderdaad nog steeds te denken dat AZ zo goed is als een aantal jaren terug. Lyon is gewoon een paar maten te groot. Van te voren hoop je nog op een redelijk resultaat thuis, maar als je dan zelf kansen mist en de tegenstander uiterst efficiënt is houd het op.

Voor het huidige AZ is Europees overwinteren al een topprestatie, en als je dan een Europese subtopper loot is het zoals nu gewoon einde verhaal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef:
Voor het huidige AZ is Europees overwinteren al een topprestatie, en als je dan een Europese subtopper loot is het zoals nu gewoon einde verhaal.
Exact.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

En de spelers hebben echt hun best gedaan, ze hebben geknokt maar waren kwalitatief gewoon minder. Dat is zeker geen schande. Het resultaat is jammer, maar de vechtlust en de inzet was erg fijn om te zien.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Vlaar en Van Eijden achterin, Wuytens op het middenveld, Rienstra op de bank en Janssen (of Lacazette) in de spits. Dan win je deze gewoon.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: en Janssen (of Lacazette) in de spits. Dan win je deze gewoon.
Ik zou dan eerder kiezen voor Robben of Ronaldo..........
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Budgets des clubs de Ligue en 2015-2016

CLUB BUDGET
1. Paris SG 490M€
2. AS Monaco 250M€
3. Olympique Lyonnais 170M€

Begroting AZ 22m€ dus waar praten we over?
Ondanks het verlies ben ik trots op mijn cluppie.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Op zich niet slecht gespeeld. Kansen gecreëerd en wederom niet afgemaakt en een zeer effectieve tegenstander. Maar wat mij nou zo erg pijn doet is dat zaken die gewoon te trainen zijn niet uitgedaan worden. Ik heb deze wedstrijd bijna geen bal hard ingespeeld zien worden. Het zijn allemaal van die laffe rollertjes. Wat is er nou beter te trainen dan een bal keihard naar elkaar te schieten en dan of kaatsen of aannemen en doorschieten.

Maar misschien ligt daar het probleem wel. Bij de aanname. Zo veel bal aannames schieten of stuiteren van voeten af. Fred heb ik bijvoorbeeld geen bal aan zien nemen, alles stuitert van zijn voet. Zit hij eigenlijk wel op voetbal?

En over Rienstra wil ik het dan nog niet eens hebben.

Maar goed. we hebben niet echt slecht gevoetbald maar met een aanvallende tactiek,"dankjewel" vd Brom, tegen een als zeer effectief bekendstaande counterploeg maak je vanaf moment 1 natuurlijk weinig kans.
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

De tactiek was volgens mij best in orde, met de leukste wedstrijd van het seizoen tegen Zenith in het achterhoofd.
Dat zijn wel de wedstrijden waarin je trots bent op je cluppie.
3-3 had bijvoorbeeld ook gekund :wink:
vd Brom gokt op een niet draaiend Lyon, en een "eindelijk" van Bel Hasani, een lelijke goal van Weghorst, kopbal van Lukassen of zondagsschot van Jahanbaks, en wij ook.
Van snelle omschakeling of counter kan met spelers als Tankovic(traag), Weghorst (langzaam) geen sprake zijn.
Om over diepgaande middenvelders nog maar te zwijgen.
Bovendien is AZ na de winterstop nog niet in grootse vorm, maar dat kan ook een te optimistische gedachte zijn.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

bk wcm schreef:De tactiek was volgens mij best in orde, met de leukste wedstrijd van het seizoen tegen Zenith in het achterhoofd.
Dat zijn wel de wedstrijden waarin je trots bent op je cluppie.
3-3 had bijvoorbeeld ook gekund :wink:
vd Brom gokt op een niet draaiend Lyon, en een "eindelijk" van Bel Hasani, een lelijke goal van Weghorst, kopbal van Lukassen of zondagsschot van Jahanbaks, en wij ook.
Van snelle omschakeling of counter kan met spelers als Tankovic(traag), Weghorst (langzaam) geen sprake zijn.
Om over diepgaande middenvelders nog maar te zwijgen.
Bovendien is AZ na de winterstop nog niet in grootse vorm, maar dat kan ook een te optimistische gedachte zijn.
Wat jammer dat hij altijd zo besluitloos is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZRickGrimesAZ schreef:En de spelers hebben echt hun best gedaan, ze hebben geknokt maar waren kwalitatief gewoon minder. Dat is zeker geen schande. Het resultaat is jammer, maar de vechtlust en de inzet was erg fijn om te zien.
Niks aan te toe voegen. Met de nederlaag van gister kan ik vrede hebben. Kijk ook best met een trots gevoel terug op de wedstrijd. Ik heb een goed AZ gezien dat heeft aangetoond voetballend aardig mee te kunnen met een ploeg als Lyon. Alleen wordt je dan op kwaliteit afgetroefd. In dit geval was dat voornamelijk Lacazette.
Plaats reactie