AZ-FC Zenit (do 8 dec, 19.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Antti Opdam schreef:[

Vervelend tijdstip plus onbereikbaar stadion.

AZ - ajax was toch ook pas een dag van tevoren uitverkocht? En dat is een veel grotere wedstrijd in de regio.
Ik vraag me af of dat de reden is. Zou dat ook spelen als we tegen barcelona of real madrid zouden spelen in, pakweg, de halve finale van de champions league? Overigens is het wel waar natuurlijk wat betreft de onbereikbaarheid en het tijdstip. Tegen beter weten in hoop ik wel dat het uitverkocht is.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef:
Vervelend tijdstip plus onbereikbaar stadion.

AZ - ajax was toch ook pas een dag van tevoren uitverkocht? En dat is een veel grotere wedstrijd in de regio.
Dat stadion is niet méér onbereikbaar dan 8 jaar terug, toen Europese wedstrijden wèl uitverkocht waren.

Het leeft gewoon minder. De opkomst bij eerdere EL-wedstrijden was bedroevend en bij de voorrondes nog minder. Ook bekerwedstrijden worden slecht bezocht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een slecht begrepen uitspaak van Co Adriaanse ging over doodgaan door verdrinking. Analoog aan uitgeschakeld worden in het voetbal. De uitspraak was dat, als hij zou mogen of moeten kiezen tussen doodgaan door verdrinking in troebel/brak water of helder water, hij zou kiezen voor de dood in helder water.

Als je een alles of niets wedstrijd speelt, wil je daar op terug kunnen kijken met het idee dat je echt strijd hebt geleverd en toch mogelijk verloren, of wil je daarop terugkijken met allerlei onechte en valse excuses. Wil je leven en strijden of ga je liever dood en blijf je onbetekenend in de geschiedenis.

PSV speelt 0-0 gelijk en sterft in brak water door verdrinking in laf voetbal.

Alstublieft, laat AZ leven en zorg dat er goals vallen zodat de uitslag duidelijk is. Strijd voor wat je waard bent.
Glory Hunter
Checkers
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 apr 2009, 10:51

salmonyappi schreef:Dat stadion is niet méér onbereikbaar dan 8 jaar terug, toen Europese wedstrijden wèl uitverkocht waren.

Het leeft gewoon minder. De opkomst bij eerdere EL-wedstrijden was bedroevend en bij de voorrondes nog minder. Ook bekerwedstrijden worden slecht bezocht.
Dan heb je nog nooit in de file gestaan op de A9. Die is zoveel drukker geworden in 8 jaar tijd. Je staat voor de rotonde in een oneindige rij auto's, waarvan het merendeel rechtdoor wil de stad in. Die gaan dus niet eens naar AZ.

Wel eens over de mindere beleving.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zou wel bijzonder zijn als AZ donderdag aantreedt met Luckassen en Wuytens als centrale verdedigers, terwijl ze eerder beiden op het middenveld speelden.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Even een vraagje voor Forza: Zijn we bij een 1-1 tussen Dundalk en Maccabi ook niet zeker van de volgende ronde? We eindigen dan allemaal op vijf punten en de resultaten tegen Zenit zullen dan vervallen.

AZ 5 punten 3:3
Dundalk 5 punten 3:3
Maccabi 5 punten 3:4

Maccabi valt na het doorlopen van alle stappen al weg vanwege het negatieve doelsaldo. AZ en Dundalk hebben dan beide even vaak gescoord. Vervolgens moet je kijken naar de uitdoelpunten die de ploegen onderling hebben gemaakt. Dat is gelijk want zowel Dundalk en AZ hebben een keer gescoord in het onderlinge uitduel. Daarna moet je weer beginnen bij de eerste stappen en wordt er weer gekeken naar het onderlinge resultaat van de ploegen die nog over zijn. Dan zou AZ Dundalk dus achter zich moeten laten op basis van het onderlinge resultaat. Klopt dit of maak ik ergens een fout?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: Dat stadion is niet méér onbereikbaar dan 8 jaar terug, toen Europese wedstrijden wèl uitverkocht waren..
Er rijden nu ook geen normale treinen meer tussen Haarlem en Alkmaar. Woon je onder het Noordzeekanaal zonder auto is AZ niet meer te bereiken.

Daarnaast is het alternatief (FOX) meer bereikbaar geworden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:Even een vraagje voor Forza: Zijn we bij een 1-1 tussen Dundalk en Maccabi ook niet zeker van de volgende ronde? We eindigen dan allemaal op vijf punten en de resultaten tegen Zenit zullen dan vervallen.

AZ 5 punten 3:3
Dundalk 5 punten 3:3
Maccabi 5 punten 3:4

Maccabi valt na het doorlopen van alle stappen al weg vanwege het negatieve doelsaldo. AZ en Dundalk hebben dan beide even vaak gescoord. Vervolgens moet je kijken naar de uitdoelpunten die de ploegen onderling hebben gemaakt. Dat is gelijk want zowel Dundalk en AZ hebben een keer gescoord in het onderlinge uitduel. Daarna moet je weer beginnen bij de eerste stappen en wordt er weer gekeken naar het onderlinge resultaat van de ploegen die nog over zijn. Dan zou AZ Dundalk dus achter zich moeten laten op basis van het onderlinge resultaat. Klopt dit of maak ik ergens een fout?
Je hebt een kleine rekenfout gemaakt. Bij deze uitslagen heeft Maccabi Tel Aviv namelijk ook een onderling doelsaldo van 3-3 (2-1 in Alkmaar, 0-1 in Dublin, thuis 0-0 tegen AZ en 1-1 tegen Dundalk). Op basis van onderlinge punten, doelsaldo en gescoorde doelpunten staan dan alle 3 de clubs gelijk. Het volgende punt is dan het aantal doelpunten in de uitwedstrijden. AZ heeft er 1 (in Dublin), Maccabi Tel Aviv 2 (in Alkmaar) en Dundalk ook 2 (1 in Alkmaar + 1 in Netanya). AZ is dan dus 4e en Dundalk en Maccabi Tel Aviv staan nog steeds gelijk. De regels zeggen dat er dan naar het onderlinge resultaat tussen alleen Dundalk en Maccabi Tel Aviv gekeken moet worden. Dat is in het voordeel van Dundalk (winst in Dublin, gelijk in Netanya):

2.Dundalk 5 (3-3, 2 uitdoelpunten) --> 4 (2-1)
3.Maccabi Tel Aviv 5 (3-3, 2 uitdoelpunten) --> 1 (1-2)
4.AZ 5 (3-3, 1 uitdoelpunt)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Exact. Helemaal gelijk. Ik had Maccabi met een negatief doelsaldo maar dat klopte niet. Dank voor de reactie!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

V/d Brom gaf weg dat hij zo gaat spelen:

Rochet
Johansson, Luckassen, Wuytens, Haps
Seuntjens, Mühren, Rienstra
Bel Hassani, Weghorst, Tankovic

Ik zie in deze wedstrijd liever Jahanbakhsh in de basis. Dat moet dan ten koste gaan van Bel Hassani of Mühren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij vindt dat AZ in vorm is. Dan lul je toch niet meer. Alleen Zenit B kan ons redden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef:Je hebt een kleine rekenfout gemaakt. Bij deze uitslagen heeft Maccabi Tel Aviv namelijk ook een onderling doelsaldo van 3-3 (2-1 in Alkmaar, 0-1 in Dublin, thuis 0-0 tegen AZ en 1-1 tegen Dundalk). Op basis van onderlinge punten, doelsaldo en gescoorde doelpunten staan dan alle 3 de clubs gelijk. Het volgende punt is dan het aantal doelpunten in de uitwedstrijden. AZ heeft er 1 (in Dublin), Maccabi Tel Aviv 2 (in Alkmaar) en Dundalk ook 2 (1 in Alkmaar + 1 in Netanya). AZ is dan dus 4e en Dundalk en Maccabi Tel Aviv staan nog steeds gelijk. De regels zeggen dat er dan naar het onderlinge resultaat tussen alleen Dundalk en Maccabi Tel Aviv gekeken moet worden. Dat is in het voordeel van Dundalk (winst in Dublin, gelijk in Netanya):

2.Dundalk 5 (3-3, 2 uitdoelpunten) --> 4 (2-1)
3.Maccabi Tel Aviv 5 (3-3, 2 uitdoelpunten) --> 1 (1-2)
4.AZ 5 (3-3, 1 uitdoelpunt)
Shit, nu moet AZ gaan voetballen!
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef:
Er rijden nu ook geen normale treinen meer tussen Haarlem en Alkmaar. Woon je onder het Noordzeekanaal zonder auto is AZ niet meer te bereiken.

Daarnaast is het alternatief (FOX) meer bereikbaar geworden.
Mijn neefjes komen met z'n tweetjes met de trein uit Montfoort. Altijd op tijd.
Je kan vanuit Haarlem ook via Amsterdam naar Alkmaar. Je moet er wat voor over hebben :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ze gaan spelers verdoven ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef:Ze gaan spelers verdoven ?
???
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:Ze gaan spelers verdoven ?
salmonyappi schreef:???
Ja, ideetje van Van den Brom geloof ik.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef:Ja, ideetje van Van den Brom geloof ik.
Ja ik heb het gelezen. Hapsie wordt verdoofd. Ik hoop dat ze het plaatselijk doen.

Brom zegt dat we in vorm zijn: we creëren veel kansen en maken fantastische goals.
Hij vergeet erbij te zeggen dat we ook makkelijk goals weg geven.
In vorm zijn houdt ook in de nul houden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien werkt het voor Luckassen en Weghorst ook wel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef:Misschien werkt het voor Luckassen en Weghorst ook wel.
Bedoelt ie nou verdoven of drogeren?...........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

salmonyappi schreef:
Ja ik heb het gelezen. Hapsie wordt verdoofd. Ik hoop dat ze het plaatselijk doen.
:lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie