AZ-FC Zenit (do 8 dec, 19.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie 8 december
1968: AZ-Fortuna Sittard 1-1
1974: ADO Den Haag-AZ 0-0
1985: Haarlem-AZ 2-3
1990: NAC Breda-AZ 4-3
1996: AZ-ajax 1-1
2001: AZ-Roda JC 1-2
2012: AZ-Willem II 0-0

Kaartverkoop
Tarieven passe-partout Groepsfase Europa League
Vakken Seizoenkaarthouders (tot en met 14 september) Clubkaarthouders (tot en met 14 september) Losse kaarten totaal
D € 75 € 90 € 105
C,E € 70 € 82,50 € 97,50
B2, F1, P, Q, R € 60 € 70 € 82,50
O,S € 55 € 65 € 75
A, B1, F2, G, H, T, U, Z € 50 € 57,50 € 67,50
J, M, N, V, W, X1, X2, X3, Y € 45 € 52,50 € 60
Rolstoelbeun, Rolstoelbegeleider € 30 € 37,50 € 45

Informatie kaartverkoop losse kaarten
In plaats van een passe-partout is het ook mogelijk om voor ieder duel een losse kaart aan te schaffen. Hiervoor heb je een clubkaart nodig. Een overzicht van de benodigde informatie per wedstrijd en wanneer de kaartverkoop start:

Wedstrijd Start (online) kaartverkoop Clubkaart nodig Kaarten per clubkaart
AZ - Dundalk FC Vanaf 8 september Ja 9 kaarten per Seizoen- of Clubkaart
AZ - Maccabi Tel Aviv Vanaf 16 september Ja 5 kaarten per Seizoen- of Clubkaart
AZ - FC Zenit Vanaf 16 september Ja 9 kaarten per Seizoen- of Clubkaart
Tarieven losse kaarten
Vakken AZ -Dundalk FC AZ - Maccabi Tel Aviv AZ - FC Zenit
D € 32,50 € 32,50 € 40
C,E € 30 € 30 € 37,50
B2, F1, P, Q, R € 25 € 25 € 32,50
O,S € 22,50 € 22,50 € 30
A, B1, F2, G, H, T, U, Z € 20 € 20 € 27,50
J, M, N, V, W, X1, X2, X3, Y € 17,50 € 17,50 € 25

Stazone
De vakken W en X1 zijn gereserveerd voor de supporters die de wedstrijd staand willen volgen.

Rookvrij
De vakken H, J en P zijn rookvrij.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Omdat ik tegen Dundalk op vakantie was kon ik geen passepartout nemen en zit ik dus met losse kaarten. Ik vind 30 euro tegen Zenit voor mijn eigen plek eigenlijk nogal buitensporig. Waarom die 7,50 duurder is dan tegen Maccabi is mij ook een raadsel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef:Omdat ik tegen Dundalk op vakantie was kon ik geen passepartout nemen en zit ik dus met losse kaarten. Ik vind 30 euro tegen Zenit voor mijn eigen plek eigenlijk nogal buitensporig. Waarom die 7,50 duurder is dan tegen Maccabi is mij ook een raadsel.
Oké.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Net als in de competitie zijn er ook variabele prijzen voor de EL. Afhankelijk van de tegenstander. Zenit is toch een club die iets meer aanspreekt dan Maccabi Tel Aviv. Een andere reden kan zijn, dat AZ-Zenit wel eens de beslissende wedstrijd kan zijn.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Gezien de laatste buitentraining op Nederlandse bodem, vielen twee zaken op.
Lewis op rechtsback en er gaat met twee spitsen gespeeld worden, geen basisplaats voor Ilias Bel Hassani.
...... and that's what we mean by honey \:D/
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Je weet nu al hoe ze op 8 december gaan spelen?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

:lol: verkeerde plek ik ga het ergens anders zetten
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Leuk hoor, dat Zenit naar Alkmaar komt. Maar feitelijk gezien maakt AZ eigenlijk alleen een reële kans als Zenit met een B-garnituur aan komt zetten. Ik ben echter bang dat er op 8 december geen kadootjes meer worden uitgedeeld...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Deze wedstrijd is zo beslissend.... Ik hoop echt dat Zenit met een B-ploeg aankomt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZRickGrimesAZ schreef:Deze wedstrijd is zo beslissend.... Ik hoop echt dat Zenit met een B-ploeg aankomt.
En AZ met een A ploeg en een fanatiek publiek erachter. Europees avondje! Laten we hopen op zijn Co's.
Laatste wedstrijd voor Zenith dit seizoen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Alles in eigen hand. ja ja.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef:En AZ met een A ploeg en een fanatiek publiek erachter. Europees avondje! Laten we hopen op zijn Co's.
Laatste wedstrijd voor Zenith dit seizoen.
Die A-ploeg van AZ heeft in de praktijk een B-niveau dus spannend wordt het evengoed. En dat fanatieke publiek zal afhankelijk zijn van het beleid. Ik mag toch aannemen dat ze de ticketprijzen nog aanzienlijk gaan verlagen om het hok vol te krijgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef:Ik mag toch aannemen dat ze de ticketprijzen nog aanzienlijk gaan verlagen om het hok vol te krijgen.
Dat zou lekker zijn dan voor de mensen die al eerder een kaart hebben gekocht als "gloryhunters" ineens goedkoper naar de wedstrijd mogen.


Over de wedstrijd zelf. Ik zou niet weten waarom Zenit met een B-elftal zou komen. De winterstop in Rusland begint namelijk op 5 december, dus het weekend na AZ-Zenit hoeft Zenit helemaal niet in actie te komen in Rusland. Misschien staan er qua kaarten wat spelers op scherp bij Zenit, die dan niet opgesteld worden. Maar de rest zal wel gewoon spelen waarschijnlijk.

Dan wordt het een heel moeilijk karwei om 3 punten te pakken tegen Zenit. Misschien kan er een gelijkspel uit het vuur worden gesleept en dan hopen dat Maccabi Tel Aviv-Dundalk ook gelijk wordt. Ideaal zou zijn een 0-0 in Israël, aangezien AZ dan zelfs bij een nederlaag tegen Zenit geplaatst is voor de volgende ronde (op onderling resultaat):

AZ 4-5 (3-3)
Maccabi Tel Aviv 4-5 (2-2)
Dundalk 4-5 (2-2)

Bij een 1-1 in Israël is AZ uitgeschakeld als er verloren wordt van Zenit, op basis van uitdoelpunten in de onderlinge wedstrijden:

Dundalk 4-5 (3-3) [2 uitdoelpunten]
Maccabi Tel Aviv 4-5 (3-3) [2 uitdoelpunten]
AZ 4-5 (3-3) [1 uitdoelpunt]

Dundalk gaat dan verder omdat ze een beter onderling resultaat hebben tegen Maccabi Tel Aviv.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef:Dat zou lekker zijn dan voor de mensen die al eerder een kaart hebben gekocht als "gloryhunters" ineens goedkoper naar de wedstrijd mogen.
Over welke 'glory' heb je het precies? Die 10.000 echte supporters vinden het vast niet erg om wat meer te betalen. En het belang van een vol stadion lijkt me in deze net iets belangrijker dan de discussie over wie er wel of geen trouwe supporter is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:
Over welke 'glory' heb je het precies? Die 10.000 echte supporters vinden het vast niet erg om wat meer te betalen. En het belang van een vol stadion lijkt me in deze net iets belangrijker dan de discussie over wie er wel of geen trouwe supporter is.
Dus Langedijk: kom ook !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef:Dus Langedijk: kom ook !
Hangt er vanaf of het vol zit. Ik zou graag weer eens een avondje Newcastle of Fenerbahçe willen beleven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef:Hangt er vanaf of het vol zit. Ik zou graag weer eens een avondje Newcastle of Fenerbahçe willen beleven.
Als iedereen zo denkt komt het natuurlijk nooit vol. :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:
Hangt er vanaf of het vol zit. Ik zou graag weer eens een avondje Newcastle of Fenerbahçe willen beleven.
Das lang geleden; 2007?
Enne, als het vol zit kan jij er niet meer bij :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Op zich vind ik dit een interessante wedstrijd. Een soort alles of niets. Het gaat erom of AZ laat zien dat ze een stap gemaakt heeft ten opzichte van vorig seizoen. Er moet een ontwikkeling gaande zijn die je in de prestaties terug ziet. Daarvoor hoef je niet elke wedstrijd te beoordelen als bepalend, maar je moet de vooruitgang wel vast kunnen stellen.

Dat kan door indicatoren als het doelsaldo, aantal goals gescoord, aantal goals tegengekregen. De marktwaarde van de selectie, de gemiddelde leeftijd van de selectie, de doorstroming van de jeugd, het aantal speelminuten van jeugdspelers, etcetera. Er moeten bewijzen zijn dat AZ sportief gezien vooruit gaat.

Die bewijzen moeten in overeenstemming met een totaalbeeld zijn. En onderdeel van het totaalbeeld is het voetbal waar je naar kijkt. Wordt er verzorgd gespeeld, is er een duidelijk strijdplan, zijn er vaste patronen waarneembaar, is er inzet zoals je verwacht.

Heeft AZ een stap gemaakt op sportief gebied ?

De vorige wedstrijd tegen Zenit werd met 5-0 verloren. Misschien geflatteerd. De doelpunten vielen regelmatig over de wedstrijd: 26, 48, 59, 66 en 80e minuut. Eén doelpunt in de eerste helft, vier in de tweede helft.

Eigenlijk hoor je een tweede helft beter te spelen dan een eerste helft. In de rust kan er namelijk worden bijgestuurd. Dat was tegen Zenit kennelijk niet het geval. Of op een verkeerde wijze.

Weghorst brak zijn neus nadat hij zelf met zijn armen in het gezicht van een tegenstander sloeg. Een nare gewoonte trouwens wat spelers bewust doen. Zij die zeggen dat het niet zo is liegen. Maar goed, de spelers van Zenit laten niet met zich sollen, dat is de les. Dat is Europees voetbal, dat zijn topsportwetten. Don't fuck with me.

En nu moet AZ ineens Zenit verslaan om te "overwinteren". Op basis van wat is het optimisme van Van den Brom gebaseerd ? Dat vraag ik mij af.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef:Das lang geleden; 2007?
Enne, als het vol zit kan jij er niet meer bij :shock:
Maak je daar maar geen zorgen over :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie