AZ-Maccabi Tel Aviv FC (do 20 okt, 21.05u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

In ruim 40 jaar AZ vanavond de armzaligste Europese wedstrijd zien spelen. Wat een droefenis. Van den Brom had vandaag maar weer eens een 4-4-2-opstelling bedacht. Een systeem waarin volgens mij geen enkele speler weet wat te doen. Zelfs Rochet wist het niet volgens mij en dus hield de bal maar heel lang vast.

Tegen Dundalk liep de ploeg al achteruit en vandaag weer niet anders. Waar is het systeem van AZ gebleven dat volgens de kernwaarden gespeeld moet worden. Agressief aanvallend voetbal!? Nee het is angsthazenvoetbal geworden!

In de competitie is het voetbal niet anders. Waardeloos gepriegel en tikkies terug. Spelers lijken niet meer de bal naar elkaar toe te willen spelen. Iedereen doet maar wat.

De spelvreugde is ook helemaal weg. Spelers lijken met een zak zand op hun rug te spelen of is hun conditie te slecht om 90 minuten gas, niet eens vol gas, te spelen?

Van den Brom maakt in de dugout ook een zielloze indruk. Bij de wissel Rienstra geeft niemand elkaar een gebruikelijk handje. Is de chemie uitgewerkt?

Dit seizoen vraag ik mij herhaaldelijk af op de tribune wat doe ik hier en waar kijk ik naar? Europese wedstrijden waren heel vaak een feest en heksenketel. Nu een treurige bedoening, ondanks de goede wil van de Ben-side om er nog een beetje leven in te blazen. De rookbommetjes zullen wel een boete van de UEFA opleveren, dus zal AZ ook dit beetje sfeer de volgende keer wel indammen. Voetbal zonder emotie op en rond het veld is het resultaat! Als dit zo door gaat volgend jaar zonder mij. Wie had dit ooit kunnen denken? Ik niet!!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wat een ergernis. Is het al crisis ? Of moet het eerst nog erger worden ?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef:In ruim 40 jaar AZ vanavond de armzaligste Europese wedstrijd zien spelen. Wat een droefenis. Van den Brom had vandaag maar weer eens een 4-4-2-opstelling bedacht. Een systeem waarin volgens mij geen enkele speler weet wat te doen. Zelfs Rochet wist het niet volgens mij en dus hield de bal maar heel lang vast.

Tegen Dundalk liep de ploeg al achteruit en vandaag weer niet anders. Waar is het systeem van AZ gebleven dat volgens de kernwaarden gespeeld moet worden. Agressief aanvallend voetbal!? Nee het is angsthazenvoetbal geworden!

In de competitie is het voetbal niet anders. Waardeloos gepriegel en tikkies terug. Spelers lijken niet meer de bal naar elkaar toe te willen spelen. Iedereen doet maar wat.

De spelvreugde is ook helemaal weg. Spelers lijken met een zak zand op hun rug te spelen of is hun conditie te slecht om 90 minuten gas, niet eens vol gas, te spelen?

Van den Brom maakt in de dugout ook een zielloze indruk. Bij de wissel Rienstra geeft niemand elkaar een gebruikelijk handje. Is de chemie uitgewerkt?

Dit seizoen vraag ik mij herhaaldelijk af op de tribune wat doe ik hier en waar kijk ik naar? Europese wedstrijden waren heel vaak een feest en heksenketel. Nu een treurige bedoening, ondanks de goede wil van de Ben-side om er nog een beetje leven in te blazen. De rookbommetjes zullen wel een boete van de UEFA opleveren, dus zal AZ ook dit beetje sfeer de volgende keer wel indammen. Voetbal zonder emotie op en rond het veld is het resultaat! Als dit zo door gaat volgend jaar zonder mij. Wie had dit ooit kunnen denken? Ik niet!!
Helemaal met je eens! Je schrijft bijna precies dat wat ik wilde zeggen.
Vooral het "wat doe ik hier eigenlijk"-gevoel.

Het lijkt wel alsof de spelers een zeer ingewikkelde tactische opdracht het veld mee op nemen waarbij niemand precies weet wat deze is. Er is werkelijk geen enkele lijn in het spel te ontdekken. Iedereen staat bol van de opdrachten met de bek vol tanden. Elk individueel initiatief iets leuks met de bal te gaan doen lijkt er wel uitgeramd.
Rochet die alle keren dat er een kans was op een snelle spelhervatting de bal zolang vast hield dat iedereen weer op zijn plek stond, ook de tegenstander....Misschien wel opdracht van Brommetje: wacht tot alle posities weer zijn ingenomen, geen risico!
Nee, geen risico, maar dus ook geen verrassing! Er is werkelijk niet één speler bij AZ die het afgelopen jaar progressie heeft gemaakt. De frivole technisch begaafde en bepalende Bel Hassani loopt er verloren bij, weet geen corner in de 16 te krijgen en straalt één en al frustratie uit en is sinds hij bij AZ speelt geen schim van de speler die hij daarvoor was. Friday die werkelijk helemaal niets doet, alles aan zich voorbij laat gaan, loopt er verloren bij......en zo kan ik het rijtje afgaan.
Mijn conclusie is dat Brom zijn langste tijd wel heeft gehad. Het wordt van kwaad tot erger en zeker ook door de totale afwezigheid van strijd, werklust en spelplezier vraag ik me steeds vaker af: wat doe ik hier? Het heeft me al weer zo'n €400,- gekost alles bij elkaar, maar waarom, waarvoor? De ergernis is vele malen groter dan het plezier.
Was dit AZ in Europa? De club die lange tijd thuis ongeslagen was, een onneembare vesting bleek? Altijd strijd en wilskracht liet zien. Nou, daar is niets van over........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De 2e helft heb ik in bed op m'n mobieltje gekeken. Ik heb er alles aan gedaan om het tij te keren. Zo heb ik geschud met de telefoon.. om ze even wakker te maken maar dat werkte niet. Toen probeerde ik de telefoon een beetje naar het doel van maccabi te kantelen zodat de bal daarheen zou rollen. Dat werkte ook niet. Bij de hoekschoppen van hassan heb ik geprobeerd om met een ruk naar beneden de ballen hoger te krijgen. Niets lukte. Zelfs nog gezocht naar pokemons.. maar niks te vinden.Het eind kan ik me niet herinneren.. waarschijnlijk in slaap gevallen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

2-1 verlies door Iran.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als je dan wilt dat AZ bovenaan staat in de poule kun je de telefoon gewoon op z'n kop houden. Wel autorotate uitzetten anders sta je alsnog onderaan en laatste in de poule. Nog 49 % battery life. Hoeveel procent hebben zij nog ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: Van den Brom maakt in de dugout ook een zielloze indruk. Bij de wissel Rienstra geeft niemand elkaar een gebruikelijk handje.
Ja. Dat was echt een geweldig moment.

Waren dit de eerste contouren van een topsportklimaat? Einde ouwe jongens krentenbrood? Rienstra als een oorwurm naar de bank. Terwijl hij blij mocht zijn dat hij mocht beginnen en vervolgens niet direct na de 0-1 werd gewisseld.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Volgens mij zijn ze nu allemaal chagrijnig.
Glory Hunter
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Jack schreef:Volgens mij zijn ze nu allemaal chagrijnig.
Ik ook, nog steeds.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef:Als je dan wilt dat AZ bovenaan staat in de poule kun je de telefoon gewoon op z'n kop houden. Wel autorotate uitzetten anders sta je alsnog onderaan en laatste in de poule. Nog 49 % battery life. Hoeveel procent hebben zij nog ?
:lol: :roll:
Laatst gewijzigd door differentcook op 21 okt 2016, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Nou alles is wel zo`n beetje gezegd.
Als dit zo doorgaat worden we 12e in de competitie.
1200 man die een vliegticket en een hotel hebben geboekt voor een wedstrijd die waarschijnlijk nergens over gaat.
Ik denk dat iedereen in Dublin de kroeg zit en niet eens een kaartje meer wil hebben :)
Zijn toch een paar biertjes meer :mrgreen:
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Iedereen voor jan lul naar Dublin.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jack schreef:Iedereen voor jan lul naar Dublin.
Je gaat toch niet serieus voor dat kutvoetbal naar een uitwedstrijd. Die 90 minuten horen een hinderlijke onderbreking te zijn van een mooi feest. En dat lukt met Ieren meestal wel hoor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef:Iedereen voor jan lul naar Dublin.
Tenzij Dundalk een punt haalt in St. Petersburg, zijn er zelfs bij een nederlaag van AZ in Netanya, nog (theoretische) kansen voor AZ voorafgaand aan Dundalk-AZ. Dus helemaal voor niets is het niet om naar Dublin af te reizen.
Al zou het in dat geval nog wel kunnen dat AZ 2 uur voor het begin van de wedstrijd alsnog uitgeschakeld is als Maccabi Tel Aviv in St. Petersburg minimaal een punt pakt.
Plaats reactie