FC Zenit-AZ (do 29 sep, 22.05u (Rus) / 21.05u(Ned))

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie Zenit-AZ

25 oktober 2007
20.Ari 0-1
43.Tymoschuk 1-1 pen

W 0
G 1
V 0
DS 1-1

Historie 29 september
1968: FC Amsterdam-AZ 2-0
1974: AZ-Roda JC 0-0
1985: PSV-AZ 4-0
1996: FC Groningen-AZ 1-0
2001: Willem II-AZ 2-2
2005: AZ-Krylya Sovetov Samara 3-1 (Europa League)
2009: AZ-Standard de Liège 1-1 (Champions League)
2011: FC Metalist Kharkiv-AZ 1-1

Kaartverkoop

Eigen vervoer
Als je AZ wilt steunen in Sint Petersburg kun je zelf je reis regelen. Lees hier het advies van de Consul-Generaal te St. Petersburg. Je kunt online of in het AZ Fancentrum e-tickets voor eigen vervoer bestellen. Je kunt 1 kaart per AZ Seizoenkaart of AZ Clubkaart bestellen.

De prijs van het voucher bedraagt € 25.

Je kunt tot en met dinsdag 27 september 16.00 uur bestellen.

Nadere informatie over het omwisselen van het voucher volgt zo spoedig mogelijk.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Uh,,kun je dit uitleggen ??


Historie 29 september
1968: FC Amsterdam-AZ 2-0
1974: AZ-Roda JC 0-0
1985: PSV-AZ 4-0
1996: FC Groningen-AZ 1-0
2001: Willem II-AZ 2-2
2005: AZ-Krylya Sovetov Samara 3-1 (Europa League)
2009: AZ-Standard de Liège 1-1 (Champions League)
2011: FC Metalist Kharkiv-AZ 1-1
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dat heeft te maken met speciale dagen. 29 september is een speciale dag. Dat heeft weer te maken met de aardrotatie. Eén keer per jaar is het 29 september. En dan is de positie van de aarde ten opzichte van de zon en andere hemelobjecten speciaal. En precies op die dag in het jaar heeft AZ in het verleden ook wedstrijden gespeeld. Voor de rest kan ik het ook niet verklaren.

Ik weet wel dat er meer raadselachtige zaken zijn.

Wiskundigen beginnen eindelijk legendarisch ABC-bewijs te begrijpen

Dat is dus een wiskundige die een ingewikkeld bewijs heeft bedacht en weigert om in eenvoudige termen zijn theorie uit te leggen. Dat is ook erg.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

G-Vak schreef:Uh,,kun je dit uitleggen ??


Historie 29 september
1968: FC Amsterdam-AZ 2-0
1974: AZ-Roda JC 0-0
1985: PSV-AZ 4-0
1996: FC Groningen-AZ 1-0
2001: Willem II-AZ 2-2
2005: AZ-Krylya Sovetov Samara 3-1 (Europa League)
2009: AZ-Standard de Liège 1-1 (Champions League)
2011: FC Metalist Kharkiv-AZ 1-1
Zoals bij ieder wedstrijdtopic zet ik de wedstrijden die AZ in het verleden op dezelfde dag heeft gespeeld erbij.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Eerlijk gezegd kijk ik zelden naar die lijstjes. Een lijstje met de gegevens van de laatste 4 wedstrijden van AZ zou ik relevant vinden. Met een lijstje met de historische gegevens tegen die specifieke europese club.

Dat is iets korter. Misschien een ideetje. Vernieuwing/verbetering van het forum ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef:Met een lijstje met de historische gegevens tegen die specifieke europese club.
Die was ik vergeten. Staat er nu wel bij.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:Met een lijstje met de historische gegevens tegen die specifieke europese club.
Forza AZ schreef:Die was ik vergeten. Staat er nu wel bij.
ah. Relax. Ik bedoel het zeker niet als kritiek mijn opmerking. Je houdt het forum erg goed bij.

=D> =D>
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Maar als je erover nadenkt. Hoe interessant is het om te weten wat AZ op die dag jaren geleden gedaan heeft. Misschien inderdaad een legendarische wedstrijd als op 5 mei 2005. Interessanter is denk ik de laatste 4 of 5 wedstrijden van AZ. De vorm waarin het team steekt. Daarnaast zou interessant kunnen zijn hoe AZ in het verleden tegen de specifieke club gepresteerd heeft.

Het vervelende is dat bij zo'n groepsfase en het aanmaken van de topics het lijstje met de laatste 4 of 5 wedstrijden van AZ gelijk is. Terwijl tegen de tijd dat AZ speelt het lijstje verouderd is. Dat is wel vervelende bij het aanmaken van topics. Jouw systeem werkt wel altijd.
Glory Hunter
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Lijstje met blessures/schorsingen, kleine voorspelling met wat referenties naar afgelopen wedstrijden en recente wedstrijden tegen deze tegenstander?

Maar laten we wel eerlijk zijn, de forummers hier zijn vrijwilligers die er al veel tijd insteken. Voor elke wedstrijd eea uitzoeken kost tijd.

Maar eigenlijk wilde ik melden dat Witsel en nog een speler van Zenit weg zijn. Kan nog wel eens soepeler gaan dan eerst voor mogelijk was gehouden. Deadline in Rusland is ook vandaag?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ja, die sluit vandaag volgens mij. Alleen in de winterse transferperiode hebben ze een markt die later sluit.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Al meerdere uitgaande transfers voor Zenit: Witsel en Garay. Gunstig voor AZ?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kaartverkoop is gestart:
Eigen vervoer
Als je AZ wilt steunen in Sint Petersburg kun je zelf je reis regelen. Lees hier het advies van de Consul-Generaal te St. Petersburg. Je kunt online of in het AZ Fancentrum e-tickets voor eigen vervoer bestellen. Je kunt 1 kaart per AZ Seizoenkaart of AZ Clubkaart bestellen.

De prijs van het voucher bedraagt € 25.

Je kunt tot en met dinsdag 27 september 16.00 uur bestellen.

Nadere informatie over het omwisselen van het voucher volgt zo spoedig mogelijk.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Gezien de laatste buitentraining op Nederlandse bodem, vielen twee zaken op.
Lewis op rechtsback en er gaat met twee spitsen gespeeld worden, geen basisplaats voor Ilias Bel Hassani.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Twee spitsen? Dus een 4-4-2 opstelling? Dat klinkt wel bijzonder. Mocht dit gaan gebeuren, moet je dat dan zien als een tactische vondst of als een 'uitprobeerseltje'? Voor het laatste lijkt de Europa League nou niet direct het uitgelezen podium... aangezien ik me nauwelijks kan voorstellend dat John gaat afwijken van twee controlerende middenvelders, speel je dan met hangende buitenspelers. Die zouden dan om de beurt naar binnen moeten trekken voor de combinatie met de twee spitsen. Hmm... ben benieuwd of dit gaat gebeuren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja in het partijtje op het kleine veld (11 tegen 11) speelde Dabney en Joris aan de buitenkant. Daarna werd op een heel veld gespeeld maar dat heb ik niet gezien.

4-4-2 is trouwens niet zo revolutionair om te spelen en tegen Zenith is het wel verstandig om wat zekerheid in te bouwen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Afhankelijk van de invulling vind ik het niet zo gek. Met de standaard 4-3-3 met de punt naar voren speel je met 4 voornamelijk aanvallend ingestelde spelers. Daarvan is Jahanbakhsh de enige die wat betekent bij het meeverdedigen, en die doet waarschijnlijk niet eens mee.

Zolang je het blok voor de verdediging in stand houdt, en ik kan me niet anders voorstellen dan dat we dat gaan doen, speel je met 4-4-2 op één lijn op het middenveld en heb je nog maar twee voornamelijk aanvallend ingestelde spelers, namelijk je spitsen. Je vleugels hangen verder terug en zakken in bij balbezit tegenstander. Die vleugels zullen wel Dos Santos en van Overeem worden, dus rechts sta je verdedigend redelijk en links heb je gelukkig Haps, Vlaar en Wuytens om de rotzooi op te ruimen.

Zenit zal een stuk beter zijn dan ons, dus inzakken is de juiste strategie.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Het is inderdaad niet revolutionair, maar het wijkt wel sterk af t.o.v. wat AZ normaal speelt qua systemen. Ik zie verder ook niet erg in waarom dit systeem defensief zekerder zou zijn, t.o.v. 4-2-3-1 (zoals tegen Vojvodina). Dat zou dan eerder voor de hand liggen om te spelen, waardoor je een spits inruilt voor een speler als Bel Hassani.

An sich is het ook weer niet heel ingewikkeld om van systeem te wijzigen, mocht het niet werken. Met één wissel ben je er. Ik ben benieuwd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

4-4-2 of 4-2-3-1 zijn meer accenten die je met de zelfde spelers kunt spelen. Ik weet ook eerlijk gezegd niet meer zo goed welke tactiek er tegen Vojvodina werd gehanteerd en hoe ze het toen uitvoerden. Op de training is wel duidelijk dat Wuytens en Luckassen samen met van Eijden en Vlaar een blok vormen dat die defensieve zekerheid moet gaan verzorgen. Dan heb je met een linkerkant met veel diepte in Haps en Dos Santos kans dat het spel voornamelijk die kant op gaat kantelen, wanneer AZ de bal heeft, zodat bij aanvallen Joris vaker in zijn natuurlijkere omgeving terecht komt en kan acteren (hij is immers geen speler met de kenmerkende kwaliteiten van een flankspeler
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef:Afhankelijk van de invulling vind ik het niet zo gek. Met de standaard 4-3-3 met de punt naar voren speel je met 4 voornamelijk aanvallend ingestelde spelers. Daarvan is Jahanbakhsh de enige die wat betekent bij het meeverdedigen, en die doet waarschijnlijk niet eens mee.

Zolang je het blok voor de verdediging in stand houdt, en ik kan me niet anders voorstellen dan dat we dat gaan doen, speel je met 4-4-2 op één lijn op het middenveld en heb je nog maar twee voornamelijk aanvallend ingestelde spelers, namelijk je spitsen. Je vleugels hangen verder terug en zakken in bij balbezit tegenstander. Die vleugels zullen wel Dos Santos en van Overeem worden, dus rechts sta je verdedigend redelijk en links heb je gelukkig Haps, Vlaar en Wuytens om de rotzooi op te ruimen.

Zenit zal een stuk beter zijn dan ons, dus inzakken is de juiste strategie.
Dabney verdedigt ook aardig mee dus dat verwijt klopt niet helemaal. Die heeft afgelopen zaterdag ook aardig wat terugverdedigd. Die loopt over het algemeen vaker linksback dan Jahanbakhsh rechtsback loopt. Maar dat komt ook omdat Haps vaker naar voren komt dan Johansson dit seizoen. Je kan Dos Santos een hoop verwijten maar niet dat hij lui is of niet meeverdedigt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dos Santos is niet lui en doet een poging tot meeverdedigen en slaagt daar doorgaans niet in.
Plaats reactie