AZ-Dundalk FC (do 15 sep, 19.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Hup Jack, terug in je hok. #-o
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Nee hoor, dit keer mag Jack blijven.
De vraag of Dundalk van slag raakt bij zo'n botsing is wel gerechtvaardigt, die lui beginnen als kind met Gaelic football of rugby, de watjes gaan uiteindelijk gewoon voetbal spelen. De tanden die zij met hun vroegere sport hebben verloren op de schoorsteenmantel.
vdBrom in de voorbeschouwing, we gaan voortborduren op de taktiek tegen WII. Wat een verheugend nieuws was dat.
Een middenveld met en Luckassen en Wuytens en Overeem(mooie actie joh, bijna gelukt) is vragen om creatief onvermogen.
Met een aanval waarbij alleen Huilebakhs een voldoende scoort, de kleuterende Dos Santos z''n krediet aan het verkwanselen is, en Friday(wat een wedstrijd instelling) uit het krachthonk geweerd moet worden en met bal kilometers mag gaan maken.
Heb je dus het onvermogen om van Dundalk te winnen verklaard.
We gaan naar het stadion uit passie voor club en voetbal, kijken naar sporters die dingen doen die we zelf niet kunnen. Daar is met deze wedstrijd alleen de club van overgebleven.
Bedankt John
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

bk wcm schreef:Nee hoor, dit keer mag Jack blijven.
De vraag of Dundalk van slag raakt bij zo'n botsing is wel gerechtvaardigt, die lui beginnen als kind met Gaelic football of rugby, de watjes gaan uiteindelijk gewoon voetbal spelen. De tanden die zij met hun vroegere sport hebben verloren op de schoorsteenmantel.
Dat was ook niet wat ik bedoelde. Het ging me om het laatste stuk.

Maar het is logisch dat Dundalk niet aangeslagen was. Het is geen speler van hen. Als dit een speler van Dundalk was geweest die dit overkwam dan waren wij toch ook niet totaal van de kaart geweest.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Maar het is logisch dat Dundalk niet aangeslagen was. Het is geen speler van hen. Als dit een speler van Dundalk was geweest die dit overkwam dan waren wij toch ook niet totaal van de kaart geweest.
Ik was niet van de kaart hoor. Noch had ik waterlanders.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Nee, maar jij stond ook niet op het veld.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: Het is niet de schuld van een individu dat die bal er in gaat. Het is massaal falen van het hele team. Vlaar en onze nr.3 ( ik kan even niet op zijn naam komen) zijn ook lang en ook die lieten hem koppen.
Er gingen meerdere fouten aan vooraf, alleen hebben Vlaar en Van Eijden niks te maken met het dekken van Kilduff. Dat was gewoon de taak van Weghorst en die faalde opzichtig.

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn, dat was gewoon slecht. Van de elf in het veld geef ik alleen Luckassen en Jahanbakhsh een voldoende. De rest speelde zeer matig tot slecht. Slechtste speler aan Alkmaarse kant was voor mij Friday, die heeft werkelijk niks goed gedaan. Weghorst viel vervolgens ook nog niet goed in dus kan je spreken van twee spitsen die matig in vorm zijn om het zacht uit te drukken. Jammer want Friday liet tegen NEC juist zien wel op de goede weg te zijn.

Ik blijf het wat dat betreft jammer vinden dat ze niet voor Van Wolfswinkel zijn gegaan in plaats van Weghorst. Maar goed, dat is een koe in de kont kijken. Tegen Zwolle gewoon Bel Hassani op 10, Luckassen in de controle en Van Overeem laten pendelen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Nee, maar jij stond ook niet op het veld.
Jij had het over "wij".

Toch jammer dat Brommetje een excuus heeft om de 1-1 te verklaren.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Van den Brom gebruikte dit ook niet als excuus. Ook al kan dat wel want ik was ook meer bekommerd om het lot van Wuytens. Daar kunnen we achteraf luchtig over doen maar zo'n reactie had ik nog nooit gezien. Een groot aantal spelers die jankend en biddend over het veld liepen. De paniek die het uitstraalde, een coach met tranen in zijn ogen. Ik dacht werkelijk even dat hij dood was of zeer ernstig letsel zou hebben. Niet te vergelijken met een gebroken been of een andere zware blessure. Je ziet wel vaker spelers 'out' gaan of met de koppen tegen elkaar knallen, zulke paniek heb ik daarbij echter nooit gezien. Wat dat betreft volledig normaal dat die jongens van slag waren. Zeker ook omdat ze in het veld geen idee hadden van het lot van Wuytens. Dat hoorden ze pas achteraf in de kleedkamer.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
Dat was ook niet wat ik bedoelde. Het ging me om het laatste stuk.

Maar het is logisch dat Dundalk niet aangeslagen was. Het is geen speler van hen. Als dit een speler van Dundalk was geweest die dit overkwam dan waren wij toch ook niet totaal van de kaart geweest.
O, omdat het ieren zijn?
Je empathie stopt bij de kooimeer?
Het "het in het veld ben ik een ander persoon beginsel" is zoals ik Jack lees.
Met alle sympathie voor Jahanbakhs hoor, je bent de persoon die je bent, tenslotte.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Heldere analyse van salmonyappi, waar ik het helemaal mee eens ben: "Wie er echt slecht speelde was Friday. Er kwam op één breedtepassje na geen goede bal van zijn voeten, verloor alle duels. En waar ik me kapot aan ergerde was het zogenaamde storen: op een tegenstander aflopen en een meter voor je er bent stoppen! Janssen ging áltijd door en had dan ook vaak de bal; Friday, Dos Santos deden aan schijn-storen. Heel storend......
Het was een collectief falen met een paar spelers die wederom door het ijs zakten (Dos Santos, Friday). "

De inzet en het doorzettingsvermogen van Janssen is iets wat bij Friday totaal ontbreekt. Dat dos Santos belabberd speelt is iedereen volgens mij wel duidelijk, maar zijn vervanger Garcia zakte recentelijk helemaal door de ondergrens heen. Op die positie zijn we momenteel dus dubbel slecht bezet.

"Het spel gaat meer en meer op het Verbeek-voetbal lijken.........."

Inclusief het breed en terug spelen in de achterhoede, Niemand die initiatief neemt of een idee heeft. Gebrek aan lef en vertrouwen. Met die instelling roep je het onheil over jezelf af. Ballen gaan op de paal in plaats van er in en goals worden onterecht afgekeurd, zoals gister en tegen Heerenveen. Mazzel kun je afdwingen.
Zo kan ik me bijvoorbeeld niet voorstellen dat Adriaanse van tevoren gezegd zou hebben, zoals v.d.Brom deed, dat we voor de tweede plaats in de groep zouden moeten strijden omdat Zenith gewoon te sterk is.

Het kan ook zo maar weer omslaan. Bel Hassani zou daarbij een rol kunnen spelen. De eerste competitiehelft was vorig jaar ook dramatisch. Met de winterstop stonden we twaalfde. Een serie overwinningen geeft moed en vertrouwen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12462
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef:Maar goed, dat is een koe in de kont kijken.
Lijkt mij meer een geval van voorbarige conclusies trekken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

bk wcm schreef:
O, omdat het ieren zijn?
Je empathie stopt bij de kooimeer?
Het "het in het veld ben ik een ander persoon beginsel" is zoals ik Jack lees.
Met alle sympathie voor Jahanbakhs hoor, je bent de persoon die je bent, tenslotte.
Het doet toch veel meer met je als een ploeggenoot, waar je dag in dag uit mee op het veld staat, zo op de grond ligt dan een speler van de tegenstander die je verder totaal niet kent. Dan komt die schok toch veel harder aan of zeg ik nu iets heel raars ofzo?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12462
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Het doet toch veel meer met je als een ploeggenoot, waar je dag in dag uit mee op het veld staat, zo op de grond ligt dan een speler van de tegenstander die je verder totaal niet kent. Dan komt die schok toch veel harder aan of zeg ik nu iets heel raars ofzo?
Nee, helemaal niet. bk wcm probeert hier mensen te slappen met zijn theoretische opvatting van empathie. Ik weet niet of hij/zij vegetarier is, maar indien niet, dan weet hij/zij dat deze opvatting hypocriet is.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef:Lijkt mij meer een geval van voorbarige conclusies trekken.
Valt mee. Ik heb Weghorst namelijk al een aantal jaren zien spelen, evenals Van Wolfswinkel. Daar mag je dus een mening over hebben. Over Friday had ik die niet zozeer. Nog steeds heb ik daar geen heel uitgebreid beeld van moet ik eerlijk zeggen.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

[quote
Valt mee. Ik heb Weghorst namelijk al een aantal jaren zien spelen, evenals Van Wolfswinkel. Daar mag je dus een mening over hebben. Over Friday had ik die niet zozeer. Nog steeds heb ik daar geen heel uitgebreid beeld van moet ik eerlijk zeggen.[/quote]

Begrijp ik het goed dat jij Friday tegen Pec in de basis wil laten beginnen?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12462
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

@ AZ 4 Life, dan kan er, wat jou betreft, volgens deze redenering, ook geen sprake zijn van 'koe in de kont kijken'
:wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef:Begrijp ik het goed dat jij Friday tegen Pec in de basis wil laten beginnen?
Dat zeg ik volgens mij nergens. Als je goed leest dan zie je dat ik zeg dat ik Friday gister de slechtste speler aan AZ kant vond. Weghorst vond ik ook niet goed invallen en die vind ik sowieso niet het niveau hebben dat AZ na hoort te streven. Ik vind het derhalve een hele moeilijke keuze. Friday vond ik tegen NEC goed, vorige week tegen Willem II al een heel stuk minder en gister gewoon slecht. Weghorst ben ik in zijn algemeenheid niet zo'n voorstander van dus het is lood om oud ijzer wat mij betreft op dit moment. Weghorst een kans geven daar valt zeker wat voor te zeggen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef:@ AZ 4 Life, dan kan er, wat jou betreft, volgens deze redenering, ook geen sprake zijn van 'koe in de kont kijken'
:wink:
Het is in die zin een koe in de kont kijken dat ik pas achter Van Wolfswinkel kwam op het moment dat Vitesse hem aantrok. Daar doelde ik meer een beetje op. Weghorst vond ik vanaf dag 1 geen geweldige aankoop. Achteraf gezien had ik dan liever voor Van Wolfswinkel gegaan. Die kostte een paar ton, tegenover naar verluidt 1,5 miljoen voor Weghorst. Van Wolfswinkel zou dan qua salaris wel wat hoger in de boom zitten maar dat zou voor AZ niet onbetaalbaar zijn dacht ik zo.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: Dat zeg ik volgens mij nergens. Als je goed leest dan zie je dat ik zeg dat ik Friday gister de slechtste speler aan AZ kant vond. Weghorst vond ik ook niet goed invallen en die vind ik sowieso niet het niveau hebben dat AZ na hoort te streven. Ik vind het derhalve een hele moeilijke keuze. Friday vond ik tegen NEC goed, vorige week tegen Willem II al een heel stuk minder en gister gewoon slecht. Weghorst ben ik in zijn algemeenheid niet zo'n voorstander van dus het is lood om oud ijzer wat mij betreft op dit moment. Weghorst een kans geven daar valt zeker wat voor te zeggen.
Ondanks zijn houterige uitstraling ging er van Weghorst veel meer dreiging uit dan van Friday. Er kwamen ook direkt meer kansen. Tel daarbij het feit op dat Bel Hassani (waarschijnlijk) weet hoe hij Weghorst moet aanspelen, dan begrijp ik niet dat jij het een "lood om oud ijzer verhaal" noemt.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Omdat ik Weghorst gewoon geen geweldige spits vind. Gister was hij ook in de combinatie weer bijzonder matig. Ik herinner me onder andere nog een aanname die gewoon een meter of zes van zijn voet stuiterde en zo over achterlijn verdween. Ik zie in Weghorst geen potentiele topspits. Het is een spits die met moeite mee kan draaien bij Heracles maar dan houdt het wel zo'n beetje op. Friday speelde zoals gezegd prima tegen NEC, maar leverde gister een dusdanige wanprestatie dat hij eigenlijk geen basisplaats verdient tegen Zwolle. Het wordt dus een moeilijke afweging in mijn ogen. Geef je Friday een kans op revanche of ga je voor Weghorst, die een redelijk stormram is, maar waarvan je eigenlijk al weet dat hij het sowieso niet gaat worden. En bovendien vond ik Weghorst helemaal niet goed invallen, nog buiten die tegengoal om. Ik heb hem wel eens beter zien invallen, zoals het geval was tegen FC Utrecht-uit bijvoorbeeld. Toen viel hij wel goed in. Aan de andere kant vond ik enkel Jahanbakhsh en Luckassen een voldoende scoren gister, dus wat dat betreft begeeft Weghorst zich in een breed gezelschap.
Plaats reactie