AZ-Dundalk FC (do 15 sep, 19.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

De mannen volledig van de leg na de goal/blessure. Dit kon niet goed gaan.
god oh god wat was Dos Santos de eerste 85 minuten SLECHT!

Onze spitsen zijn van een droevig niveau! beiden!
tegengoal:Weghorst zijn schuld! ben je 30 cm langer, mag hij koppen.

Ali: voldoende!
Beterschap aan de best voetballende AZ'er: Stijn Wuytens.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meteor schreef: De overtreding kan gebeuren in zo'n situatie, maar wie verspeelde er daaraan voorafgaand zo knullig de bal op het middenveld?
Terwijl ik aan wat wasabi - noten knabbel valt het kwartje opeens:

het is Rienstra he?!
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Zoals wel vaker gezegd ga je het met dit gebrek aan creatief vermogen moeilijk krijgen. Bel Hassani is niet voor niks gehaald. Die moet dus vanaf nu in de basis. Spitsen vooralsnog erg teleurstellend en Dos Santos haalde weer zijn gebruikelijke tenenkrommende niveau.

Beterschap Stijn =D>
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Denniz schreef:De mannen volledig van de leg na de goal/blessure. Dit kon niet goed gaan.
god oh god wat was Dos Santos de eerste 85 minuten SLECHT!

Onze spitsen zijn van een droevig niveau! beiden!
tegengoal:Weghorst zijn schuld! ben je 30 cm langer, mag hij koppen.

Ali: voldoende!
Beterschap aan de best voetballende AZ'er: Stijn Wuytens.
Het is niet de schuld van een individu dat die bal er in gaat. Het is massaal falen van het hele team. Vlaar en onze nr.3 ( ik kan even niet op zijn naam komen) zijn ook lang en ook die lieten hem koppen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wanprestatie na wanprestatie!

Thuis tegen WII winnen wij maar tegenstander heeft bijna het dubbele balbezit. Resultaat met winst goed.

Vanavond weet ik niet, maar nu zal AZ misschien het dubbele balbezit hebben tegen een aantal die zo uit de kroeg zijn gelopen leek het. Resultaat bedroevend tegen tien man.

Ergste is de spelopvatting. Regelmatig speelt AZ met 4 verdedigers op lijn achterin en Luckassen verdedigend er kort voor. Waarom zo behoudend tegen twee of soms maar één tegenstander?

Creativiteit is er nauwelijks. Af en toe een oprisping van Alireza en Haps, maar verder?

Als zoals tegen WII en vanavond de inzet ook nog bedroevend is dan vraag ik mij helemaal af wat de technische staf en de ploeg aan het doen zijn op de training en voor de wedstrijd.

Dit seizoen nog geen behoorlijke wedstrijd gezien van AZ. Gedurfd en aantrekkelijk voetbal staat AZ toch voor? Wanneer weer John van den Brom?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik vind het heel kortzichtig om steeds bij falen van heel AZ steeds dezelfde mannen er uit te pikken, ook als dat nu eens níet de boosdoeners waren. Als je elke fout die een speler maakt 10x zwaarder laat wegen dan wat ie goed doet heb je een verkeerd beeld van zo'n speler. Johansson speelde helemaal niet zo slecht, had goede verdedigende acties, was meestal alert en op tijd, had een paar goede aanvallende acties.
Wie er echt slecht speelde was Friday. Er kwam op één breedtepassje na geen goede bal van zijn voeten, verloor alle duels. En waar ik me kapot aan ergerde was het zogenaamde storen: op een tegenstander aflopen en een meter voor je er bent stoppen! Janssen ging áltijd door en had dan ook vaak de bal; Friday, Dos Santos deden aan schijn-storen. Heel storend......
Het was een collectief falen met een paar spelers die wederom door het ijs zakten (Dos Santos, Friday).

Ik snap echt niet wat Brom voor strijdplan had. Wat een sloomheid, wat een tikkies breed en terug. Wat een onnodig balverlies. Bijna nog erger dan tegen Willem II.
Daar verbloemde het resultaat het slechte spel.
Het frisse snelle spel van de eerste wedstrijden is er wel weer behoorlijk uit geramd.
Wat doen ze in godsnaam op de training?

Ik hoopte op een typisch AZ-in-Europa-wedstrijd: fanatiek beginnen, snel combineren, een goal afdwingen. Na de eerste bal op de paal zei ik tegen mijn buurman: je zal zien dat dat het hoogtepunt van de eerste helft was. En wat zat ik er weinig naast.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ik zie vooral veel angst, weinig vertrouwen en totaal geen lef. Komt door spitsen die geen bal vast houden en geen duel winnen. De middenvelders durven daarom geen loopacties te maken in de wetenschap dat er toch balverlies wordt geleden, de bal niet aankomt en de tegenstander uit de rug kan vertrekken. Gevolg: veel mensen achter de bal en tikkies breed.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Dit ligt toch gewoon volledig aan van den Brom? Vasthouden aan falende namen? Te laat wisselen? Tactiek?
.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Antti Opdam schreef: Terwijl ik aan wat wasabi - noten knabbel valt het kwartje opeens:

het is Rienstra he?!
De samenvatting mag uitsluitsel geven. Er stonden iig 2 man te kloten daar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Azzaandijk schreef:Dit ligt toch gewoon volledig aan van den Brom? Vasthouden aan falende namen? Te laat wisselen? Tactiek?
Tactiek? Wat is dat ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Complimenten voor de plaatselijke bakker, monteurs en schilders van Dundalk.

Friday kan inmiddels wel bestempeld worden als miskoop. Gewoon maar lekker beginnen met Woutje volgende wedstrijd.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Wat een dramatische wedstrijd tegen halve profs.
Waarom word er na afloop in godsnaam geklapt voor een wanprestatie van formaat?
Bij iedere andere club in de wereld worden de spelers na een wanprestatie weggehoond, uitgefloten en na een training opgesloten op het trainingsveld, zo niet bij AZ. Hier worden de dik betaalde profs die zojuist te kijk werden gezet door 10(!!!) amateurs, toegejuicht. #-o
We kunnen natuurlijk altijd als positivo's door het leven gaan, maar een keer harde woorden vanaf de tribune kan ook geen kwaad.
Ik zit gisteren naar een wedstrijd te kijken,waar alleen de 9 minuten blessuretijd het aanzien waard waren.

Friday maar een tijdje de bank warm laten houden, die raakt al een paar wedstrijden geen pepernoot. (nee AZ4Life,dit heeft niks met zijn huidskleur te maken). Verder Bel Hassani vanaf het begin mee laten doen, die is op dit moment de beste voetballer in de selectie en Dos Santos naast Friday op de bank plaats laten nemen...
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Mocht ik een vriend/teamgenoot zo afgevoerd zien worden zou ik mij ook absoluut niet meer voor 100% kunnen focussen op de wedstrijd. Schandalig resultaat? Ja. Neem ik ze het kwalijk? Nee.
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Dat klopt inderdaad voor de laatste 30 minuten, wat waren dan de verzachtende omstandigheden van de 60 minuten daarvoor??
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Dat had ook beter gemoeten, maar met de onterecht afgekeurde buitenspelgoal meegerekend had het wel 'gewoon' 2-0 gestaan en werd de wedstrijd gewonnen, dan was er al veel minder kritiek geweest.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Met een knappe opstelling had de kans op een hogere score op dat moment veel groter geweest. Het uitvallen van Wuytens is geen excuus voor de wanprestatie van Brom. In de wedstrijd tegen Willem II stuurde hij dezelfde 11 het veld in en dan hoor je er bijna niemand over omdat je nog wint. Dit is gewoon Brom jaar in jaar uit en dit is een van de redenen waarom we beter af zouden zijn met wat meer intelligentie en wat minder gevoelsmens op de bank.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:Ik zie vooral veel angst, weinig vertrouwen en totaal geen lef. Komt door spitsen die geen bal vast houden en geen duel winnen. De middenvelders durven daarom geen loopacties te maken in de wetenschap dat er toch balverlies wordt geleden, de bal niet aankomt en de tegenstander uit de rug kan vertrekken. Gevolg: veel mensen achter de bal en tikkies breed.
Het is een wisselwerking denk ik. De aanvallers worden apatisch door het gebrek aan goede aanvoer, het gebrek aan steekballetjes, het gebrek aan goede voorzetten, enz.
Ik ben een groot voorstander van realistisch voetbal. Maar het gebrek aan creativiteit op het middenveld is zo langzamerhand echt schrijnend. Als je Bel Hassani haalt moet je hem ook opstellen. Hij bracht gisteren wel leven in de brouwerij.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef:Dat had ook beter gemoeten, maar met de onterecht afgekeurde buitenspelgoal meegerekend had het wel 'gewoon' 2-0 gestaan en werd de wedstrijd gewonnen, dan was er al veel minder kritiek geweest.
De uitslag is niet bepalend om wel of geen kritiek te hebben. Tegen Willem 2 wonnen we maar was het óók niet om aan te zien.
En natuurlijk was het enorm schrikken toen Wuytens zo doodstil bleef liggen en logisch dat de spelers daar even door van de rel waren, maar het had geen invloed op het spel: het was en bleef waardeloos. Zoiets zou ook een boost kunnen geven, zo van "kom op jongens , we doen het voor Stijn" !
Het spel gaat meer en meer op het Verbeek-voetbal lijken..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Het zat gisteren, dat mag ook gezegd worden, niet echt mee.
Vanaf de eerste minuten dat schitterende balletje van Jahanbakhsh die ik al ging tellen maar helaas tegen de paal.
Luckassen met die draai waar de bal op de lijn nog werd gekeerd en Luckassen die naar beneden werd getrokken en een penalty daarvoor had moeten hebben.
Het had ook zomaar 3 of 4-0 kunnen zijn en dan had je niemand gehoord en had men professioneel een Europese wedstrijd gespeeld , nu kreeg je in de laatste minuten nog uit zo'n dode spelsituatie een goal tegen.
Tja, zo'n wedstrijd zit er altijd wel eentje tussen maar ik zie AZ nog alle kansen in de groep hebben, zeker met de winst van Zenit op Maccabi Tel Aviv is gunstig voor AZ. Tweede in de groep moet zoiezo kunnen.
Laatst gewijzigd door handelaar op 16 sep 2016, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De spelers van AZ zijn ook echte watjes. Het team volledig van slag vanwege een blessure. Dundalk was helemaal niet van slag door het gebeuren. En scoorde dus ook, maakte genadeloos gelijk. De keeper van Dundalk was totaal niet aangeslagen. AZ slappe hap. En Van den Brom verschuilde zich natuurlijk achter de blessure van Wuytens voor de wanprestatie. Ook al zo'n slappe lul. Die Jahanbakhsh is misschien wel de zwakste mentaal gezien.
Glory Hunter
Plaats reactie