AZ-FK Vojvodina (do 25 aug, 20.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie 25 augustus
1968: Telstar-AZ 1-1
1971: AZ-PEC Zwolle 3-1
1976: AZ-ajax 0-3
1982: AZ-FC Twente 3-2
1985: AZ-ajax 1-2
1990: Heracles Almelo-AZ 1-1
1993: AZ-De Graafschap 3-0
1996: NEC-AZ 0-0
2001: AZ-Sparta Rotterdam 3-0
2007: Vitesse-AZ 1-0
2011: AZ-Aalesunds FK 6-0 (Europa League)
2013: FC Utrecht-AZ 2-0

Kaartverkoop

Kaarten voor het duel zijn al verkrijgbaar vanaf € 12,50 en nu online of via het AZ Fancentrum te bestellen. Er geldt vrije verkoop een clubkaart is niet nodig. Onderstaand vind je een overzicht van de tarieven per vak.

Vroegboekkorting Seizoenkaarthouders
Beschik jij dit seizoen over een AZ Seizoenkaart? Dan geldt voor jou een speciale vroegboekkorting en kan jij tot en met 17 augustus extra voordelig kaarten bestellen. Onderstaand vind je een overzicht van de tarieven per vak.
Tarieven
Vakken Regulier Tarief Vroegboektarief Seizoenkaarthouders t/m 17 augustus
J, N, V, X1, X2, X3, Y € 12,50 € 10
A, B1, F2, G, H, T, U, Z € 14 € 11,20
O,S € 16 € 12,80
B2 , F1, P, Q, R € 18 € 14,40
C, E € 20 € 16
D € 22,50 € 18

Parkeren
Parkeerkaarten voor P 9 (€ 5) zijn verkrijgbaar via het AZ Fancentrum en op de wedstrijddag bij het oprijden van P9.

Onze tips:
• Het liefst de wedstrijd staand volgen? Reserveer dan een plaats in de vakken W of X1 want deze vakken zijn gereserveerd voor supporters die de wedstrijd staand willen volgen.
• Via de Molenaar-tribune heb je gemakkelijk toegang tot het Sportcafé.
• Bent u 65+? Vak U bevindt zich vlak bij de entree van het stadion.

Supporters tegenstander
Supporters van de tegenstander worden verzocht de eigen website te raadplegen over de kaartverkoop.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Volgens AZ.nl is de aanvangstijd 20.00u.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik hoop wel dat de AZ spelers zich realiseren dat je niet voor jan lul aan zo'n Europa League meedoet. Er is maar één echt doel in zo'n competitie en dat is 'm winnen. AZ moet Vojvodina laten merken dat ze sterker is en doorgaan naar de groepsfase. Niet een 3-0 verdedigen, nee, in eigen huis ook met 3-0 winnen. Dat is sterker zijn.

Als zoiets lukt dan moet je daarna gewoon een nieuw tussendoel stellen. Groepswinnaar worden. Daarmee druk je uit de je de sterkste en de beste wilt zijn. Door bijzondere prestaties krijg je positieve bijeffecten. Voor spelers is dat in de spotights komen te staan, een stijgende marktwaarde etcetera.

AZ heeft Europees in eigen huis een reputatie hoog te houden. Het is zeer lastig voor buitenlandse clubs om in Alkmaar wat te bereiken. Het verzet van Alkmaar is legendarisch.

Intussen hebben Van den Brom, Echteld en Haar nog veel werk te verzetten. De balvastheid van de spelers is bedroevend. De nauwkeurigheid van passing slaat af en toe nergens op. En veel paniek en flipperkastvoetbal. Het is een wonder dat AZ op inzet het zo goed gedaan heeft. Als het voetbal nergens op lijkt dan wil het bij AZ nog wel eens goed lukken op die inzet en wilskracht.

Het meest baart mij zorgen dat AZ niet in staat is langdurig op balbezit te spelen met fatsoenlijk positiespel. Als je het spel van AZ vergelijkt met bijvoorbeeld het spel van Atletico Madrid dan heeft AZ nog een lange weg te gaan voordat je gaat denken dat AZ een serieuze kanshebber voor het winnen van de Europa League is.

Het ligt volgens mij niet aan de selectie maar aan het tactische totaalplaatje. Zo heb ik van Van de coach vooralsnog geen hoge pet op qua tactiek en de trainingen leiden ook niet tot zichtbaar beter voetbal. De uitvoering is meestal belabberd. Schoten ook he?... Als de bal zo vaak naast het doel vliegt als je schiet, dan moet er toch ergens een belletje gaan rinkelen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Hebben de spelers trouwens ooit wel eens geprobeerd om een bal razendsnel maar zacht, voor de voeten van een tegenstander weg te tikken ? Is heel effectief voor balveroveren. Het lijkt tegenwoordig alleen maar met grof geweld te kunnen en moeten. Is totaal niet nodig.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Mbt deze wedstrijd: wie zal er in de spits gaan spelen? WW of FF? :?:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef:Hebben de spelers trouwens ooit wel eens geprobeerd om een bal razendsnel maar zacht, voor de voeten van een tegenstander weg te tikken ? Is heel effectief voor balveroveren. Het lijkt tegenwoordig alleen maar met grof geweld te kunnen en moeten. Is totaal niet nodig.
Denk jij nog wel eens na over bij welke wedstrijd je welke opmerking of commentaar plaatst?
Want deze laatste kan ook bij elke willekeurige wedstrijd (Tietjerksteradeel 5-Winschoten 7 bijvoorbeeld) gepost worden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou ja, ik erger me aan eenvoudig balverlies. Bovendien zijn de spelers eenheidsworsten geworden. Ze worden op zo'n manier getraind dat elk stukje creativiteit wordt vermeden. En dat wat ze geacht worden te doen mislukt vaak onder druk. Bijvoorbeeld een schot op goal die vaak ver over of naast vliegt.

Als we de Europa League willen winnen zal AZ volgens mij nog behoorlijk moeten verbeteren.

Nauwkeurig en geconcentreerd voetballen kan gewoon gratis toegepast worden.

Ik vind dat een minimum inzet die verwacht mag worden.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DiepeMast schreef:Mbt deze wedstrijd: wie zal er in de spits gaan spelen? WW of FF? :?:
Ik hoop zelf op Weghorst. Friday was de afgelopen 2 wedstrijden vrijwel onzichtbaar en toen Weghorst er afgelopen zondag in kwam leek het toch beter te gaan lopen weer. Daarnaast heeft Weghorst al meer scoringskansen gehad in de wedstrijden die hij speelde en zullen de goals dus vanzelf wel komen. Daarnaast is de lach op het gezicht van Friday bij balverlies af en toe ook irritant, je hoeft niet altijd te blijven lachen. Wees boos op jezelf en laat dat ook merken door meteen door te jagen zoals een Weghorst wel doet.
.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Jack schreef:... Bijvoorbeeld een schot op goal die vaak ver over of naast vliegt.

Als we de Europa League willen winnen zal AZ volgens mij nog behoorlijk moeten verbeteren.

...
Zal ik nog een open deurtje dicht doen? :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Als ik van de Brom was zou ik nogmaals met Friday in de spits aanvangen. Je hebt hem dan volgens mij 4 wedstrijden het vertrouwen gegeven. Je staat met 3-0 voor dus nogmaals uitproberen. Maakt Friday geen goede indruk dan is zondag Weghorst weer aan de beurt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vrijdag is tot nu toe steeds de spits voor op de defensie leunen en Weghorst voor pressievoetbal.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Hier en daar lees je dat AZ een comfortabele voorsprong verdedigt. Dat vind ik dus niet. De voorsprong is niet comfortabel want dat impliceert dat je er van kunt gaan genieten. Comfort. En dat is ontzettend gevaarlijk.

Beter benader je wedstrijden taakstellend. AZ moet vanaf het begin laten merken, voelen, dat ze sterker is en een doelstelling voor de wedstrijd formuleren waar je je best voor moet doen. Bijvoorbeeld thuis beter presteren dan uit.

Dan creéer je een gezondere benadering van de wedstrijd.

Ook Van den Brom heeft de neiging om op zijn lauweren te gaan rusten als er iets bereikt is. Erg slecht.
Zo geweldig is het nog niet.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef:Ook Van den Brom heeft de neiging om op zijn lauweren te gaan rusten als er iets bereikt is. Erg slecht.
Hoe kom je daar bij?
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:Ook Van den Brom heeft de neiging om op zijn lauweren te gaan rusten als er iets bereikt is. Erg slecht.
differentcook schreef:Hoe kom je daar bij?
Wat denk je zelf ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Toch zou ik bij een gunstige ruststand spelers rust geven. Vlaar, Haps, Wuytens komen daarvoor in eerste instantie in aanmerking. Dus hopelijk doet van de Brom niet zijn standaard wissels maar geeft hij spelers rust indien mogelijk
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

@Jack: Inhoudelijk geen idee, maar ik denk dat het een uiting van je negatieve preoccupatie is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef:@Jack: Inhoudelijk geen idee, maar ik denk dat het een uiting van je negatieve preoccupatie is.
Eigenlijk klopt dit. Goede vraag van je trouwens.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Volgens mij begint vd Brom met dezelfde basisopstelling als afgelopen weekend, dus met Freddy.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ Twello schreef:Toch zou ik bij een gunstige ruststand spelers rust geven. Vlaar, Haps, Wuytens komen daarvoor in eerste instantie in aanmerking. Dus hopelijk doet van de Brom niet zijn standaard wissels maar geeft hij spelers rust indien mogelijk
En om waardevolle speeltijd op niveau te kunnen bieden aan de spelers die daar normaal gesproken niet voor in aanmerking komen maar wel potentie hebben. Tankovic, Til, Helmer, Ouwejan, Lewis, Hatzidiakos. Breng die gasten er lekker in als je comfortabel de rust in gaat.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wordt lastig met slechts drie wissels... strootjes trekken dan maar? :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie