Jong AZ

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Alles over ons Juup-team en dat niet specifiek over individuele spelers gaat mag hier!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

We hebben ook dit topic al: viewtopic.php?f=1&t=7320

Dat staat inderdaad in de Wedstrijden sectie, maar lijkt me toch niet nodig om 2 topics over Jong AZ te hebben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Het is niet echt logisch om een topic van Jong AZ in de wedstrijden-sectie te hebben, tenzij (en nu zeg ik iets heel raars) dat specifiek gaat om de wedstrijden van Jong AZ. Als we het over (jeugd)spelers hebben, toe te passen tactiek, etcetera, dan lijkt dit inderdaad een betere plek. Dus: ofwel Jong AZ topic in wedstrijden herbenoemen (wedstrijden Jong AZ o.i.d.) of daar een slotje op zetten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zowel wedstrijden, jeugd als 2016 dekken de lading niet helemaal (meer). Volgens mij moet dit hier wel kunnen een houden we het 2016-topic over Jong AZ op slot.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat is een realistische sportieve doelstelling voor Jong AZ ?

Zelf vind ik dat Jong AZ boven Jong ajax zou moeten eindigen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Middenmoot lijkt mij al heel wat voor een eerste jaar. Boven Telstar lijkt mij dan een goed streven.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Als we de huidige koers aanhouden is de doelstelling wat mij betreft om binnen 3 jaar boven AZ1 in de JL te eindigen.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Boven Jong 020; dus 2e.... je legt de lat behoorlijk hoog. Ik durf op dit moment nog geen voorspelling te doen. Gaan er veel doorstromen naar het eerste? Gaat AZ alle wisselspelers steeds in de Jupiler League inzetten? Of wordt het een vast team wat uitkomt in de JL? Linkerrijtje is een mooi streven lijkt mij maar zeer afhankelijk van hoe AZ met Jong AZ om denkt te moeten gaan.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Aangezien Jong AZ ook valt onder de technische staf en - vooral ook- het nu tevens uitkomt in het profvoetbal met bijna alleen volwassen spelers met contracten, lijkt het mij misschien handig -en duidelijk- om de naam van het forum te veranderen in ' Selecties, Technische staf en Bestuur'

Daarin-in een subforum 'Jong AZ'-zet je de topics van de coaches,assistenten en spelers van Jong AZ en een topic 'wedstrijden van Jong AZ' Je kunt ook eventueel in plaats daarvan een spitsing maken in competitie en oefenwedstrijden

Daarnaast -of eigenlijk in eerste plaats- maak je hierin het subforum 'A-selectie' bestaand uit de topics van de spelers, coach en assistenten e.d. die behoren tot de A-selectie. En natuurlijk een topic voor de wedstrijden van AZ 1 genaamd ' Wedstrijden van het eerste. Ook hier kun je eventueel in plaats daarvan een spitsing maken in competitie, oefenwedstrijden, Europees en ook KNVB beker toernooi

Dus in elk geval wat spelers en elftallen/ coaches/ managers en direkteuren betreft gewoon hoe daadwerkelijk de organogram er binnen AZ eruit ziet -wel zo duidelijk voor bijvoorbeeld Jack :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Jong AZ is een volwaardig team en verdient dus een volwaardig subforum.

Voorlopig dan maar hier.


On topic:

Ik denk dat de doelstelling voorlopig gewoon handhaving+ontwikkeling van talent moet zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 13 jun 2017, 09:21 Middenmoot lijkt mij al heel wat voor een eerste jaar. Boven Telstar lijkt mij dan een goed streven.
Jong PSV en Jong ajax lijken me te sterk voor Jong AZ. Afgelopen seizoen had Jong Utrecht in hun eerste seizoen heel veel moeite en eindigden zij slechts 18e. Spelen in de Eerste Divisie is blijkbaar toch iets heel anders dan in de Beloftecompetitie of Tweede Divisie. In de Tweede Divisie zag je dat Jong AZ qua conditie duidelijk beter was dan de meeste tegenstanders, die maar 2 of 3x per week trainen. In de Eerste Divisie, waarin iedereen dagelijks traint heb je dat conditionele voordeel niet meer.

Toch moet Jong AZ wel een aantal kleine clubs achter zich kunnen laten. Rond plek 12 is een mooie doelstelling.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Last Scout schreef: 13 jun 2017, 10:35 Jong AZ is een volwaardig team en verdient dus een volwaardig subforum.

Voorlopig dan maar hier.


On topic:

Ik denk dat de doelstelling voorlopig gewoon handhaving+ontwikkeling van talent moet zijn.
Handhaving en ontwikkeling lijken me een zeer voor de hand liggende doelstelling, die nu niet direct ambitie uitstraalt. 2e worden is natuurlijk wel ambitieus, maar waarschijnlijk niet direct realistisch. Als realistische, ambitieuze doelstelling zou ik zeggen: eindigen in het linkerrijtje en proberen om een periodetitel te pakken (hoewel ze niet mogen promoveren, maar je snapt wat ik bedoel).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

DiepeMast schreef: 13 jun 2017, 15:47 Handhaving en ontwikkeling lijken me een zeer voor de hand liggende doelstelling, die nu niet direct ambitie uitstraalt. 2e worden is natuurlijk wel ambitieus, maar waarschijnlijk niet direct realistisch. Als realistische, ambitieuze doelstelling zou ik zeggen: eindigen in het linkerrijtje en proberen om een periodetitel te pakken (hoewel ze niet mogen promoveren, maar je snapt wat ik bedoel).
Ja dat is een verschil tussen doelstelling en ambitie natuurlijk.
Ik ambieer voor AZ altijd het hoogst mogelijke (vandaar ook mijn heftige frustratie wanneer het aankloten naar rato lijkt te stijgen).

Tenzij Jong AZ het heel slecht doet... moeten Dordrecht, Oss, Telstar en Fortuna(tenzij Fortuna inderdaad onder de nieuwe investeerder enorm opbloeit) achter gelaten worden.
Jong FC Utrecht zou ik ons zeker gezien onze oorspronkelijk verloren promotie-kans aan gelijk stellen en die ploeg eindigde dit seizoen 18e, vandaar dat handhaving wat realistischer is in mijn optiek dan bijvoorbeeld een 12e plek.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Wanneer krijgen Til, Stengs en Ouwejan hun eigen topic? Zij zitten dicht bij een vaste plek op de bank van AZ1.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Seizoenkaart kost 25 euro, losse wedstrijd 5 euro. Weet niet wat ik daarvan moet vinden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Had precies hetzelfde. Geen idee wat ik hier van moet vinden. Het zal iig voor sommigen de drempel verhogen om te gaan kijken en ik ben benieuwd hoe ze dit willen handhaven.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Toch een mooi aanbod. Één euro dertig per thuisduel. Als mensen hier nog over gaan mekkeren :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Je betaalde afgelopen seizoen €2 als seizoenkaarthouder. Van dat bedrag snapte ik ook niet zoveel.

Zelf had ik het verstandiger gevonden deze seizoenkaart gratis aan ieder te verstrekken die voor de verloop datum had verlengd als loyaliteitsbonus.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Geest van Dirk schreef: 19 jun 2017, 16:52 Toch een mooi aanbod. Één euro dertig per thuisduel. Als mensen hier nog over gaan mekkeren :lol:
Wie hoor je mekkeren dan?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 13 jun 2017, 09:20 Wat is een realistische sportieve doelstelling voor Jong AZ ?

Zelf vind ik dat Jong AZ boven Jong ajax zou moeten eindigen.
Dat vinden we allemaal, maar realistisch is het niet.
Het zou in ieder geval een streven moeten zijn :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten