Jong AZ 2015-2016

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Programma Jong AZ:

ma 17 aug Jong AZ-Jong Brabant United 3-0
ma 24 aug Jong De Graafschap-Jong AZ 0-1
ma 14 sep Jong AZ-Jong Almere City FC 6-2
ma 28 sep Jong AZ-Jong FC Groningen 1-1
ma 19 okt Jong AZ-Jong Achilles'29 1-1
ma 26 okt Jong FC Volendam-Jong AZ 2-0
ma 2 nov Jong Vitesse-Jong AZ 2-0
ma 9 nov Jong AZ-Jong FC Twente 1-1
ma 23 nov Jong FC Utrecht-Jong AZ 1-1 *
ma 7 dec Jong AZ-Jong Sparta Rotterdam 3-1
ma 25 jan Jong FC Utrecht-Jong AZ 2-2 *
di 9 feb Jong Brabant United-Jong AZ 0-0
ma 15 feb Jong AZ-Jong De Graafschap 5-0
ma 22 feb Jong Almere City FC-Jong AZ 2-4
ma 7 maa Jong FC Groningen-Jong AZ 1-1
di 15 maa Jong AZ-Jong FC Volendam 3-1
ma 4 apr Jong Achilles'29-Jong AZ 0-5
ma 11 apr Jong AZ-Jong Vitesse 2-1
ma 25 apr Jong FC Twente-Jong AZ 0-2
ma 2 mei Jong AZ-Jong FC Utrecht 0-2
ma 9 mei Jong Sparta Rotterdam-Jong AZ 2-1

*: Op 23 november in 1-1 geëindigd, maar omdat Jong FC Utrecht een niet speelgerechtigde speler had opgesteld moet de wedstrijd over gespeeld worden.

Doelpuntenmakers:
9 Tankovic
8 Mühren
3 Doodeman
3 García
3 Helmer
2 Donald
2 Efmorfidis
2 Lewis
2 Ouwejan
2 J. Wuytens
1 Haye
1 Kramer
1 Luckassen
1 Spierings
1 Til
1 Vaarnold


-----------------------------------------------------------------------
Jong AZ verliest eerste oefenduel

Jong AZ heeft woensdagavond haar eerste oefenduel van de voorbereiding verloren. In Den Helder werd het 2-1 voor het Helders Elftal. Het enige doelpunt van de Alkmaarders kwam op naam van Fernando Lewis.

Jong AZ verliest eerste oefenduel
Het team van nieuwbakken trainer Martin Haar begon goed aan de eerste oefenwedstrijd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. De beloftes namen vanaf het eerste fluitsignaal de touwtjes direct stevig in handen, maar echte kansen konden het eerste kwartier niet worden genoteerd. Het eerste doelgevaar aan de kant van de Alkmaarders leverde na negentien minuten dan ook direct een doelpunt op. Fernando Lewis verschalkte met een laag schot de Helderse doelman: 0-1.

Penalty
Tien minuten later diende zich de volgende kans aan voor de bezoekers. Levi Garcia trok vanaf links goed naar binnen en werd vervolgens onreglementair gestuit. De daarop gegeven penalty was echter niet aan Achille Vaarnold besteed, waardoor de minieme voorsprong op het scorebord bleef staan.

Rommelig
Na de rust werd het veldspel door de vele wissels wat rommeliger aan Alkmaarse zijde. Waar de ploeg van Haar de eerste helft geen enkele kans weggaf, moesten de Alkmaarders dat nu wel toestaan. Dit leverde in de 54e minuut de gelijkmaker op: 1-1.

Nadien kreeg de tegenstander steeds meer grip op de wedstrijd. Het was dan ook niet volkomen verrassend dat het Helders Elftal iets meer dan tien minuten later op voorsprong kwam: 2-1.

Eindfase
Met nog vijf minuten op de klok zette Jong AZ in de eindfase nog eens stevig aan. Dit leverde meteen enkele goede kansen op, maar zowel Raymond Gyasi als Eli Babalj had het vizier niet op scherp staan, waardoor de beloftes hun eerste oefenwedstrijd met een nederlaag afsloten.

Haar: ‘Nederlaag AZ-onwaardig’
“We hebben deze wedstrijd verloren omdat we de tweede helft niet meer deden wat we hadden afgesproken”, zei Haar na afloop. “De vele wissels in de tweede helft en het feit dat we pas ruim één week samen hebben kunnen trainen, speelden echter ook mee. Maar ik ga ervan uit dat dit een incident is. Desalniettemin is deze nederlaag natuurlijk AZ-onwaardig.”

WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN:
Helders Elftal - Jong AZ 2-1 (0-1)
Oefenduel

Opstelling Jong AZ: Nick Olij; Djavan Anderson (46. Levi Opdam), Stijn Spierings, Joris Kramer, Guus van Weerdenburg (46. Jelle Hopman); Jeremy Helmer (67. Guus van Weerdenburg), Achille Vaarnold (46. James Efmorfidis), Denni Avdic; Raymond Gyasi (46. Jöel Donald), Fernando Lewis (67. Raymond Gyasi), Levi Garcia (46. Eli Babalj).

Scoreverloop: 19. Lewis 0-1, 54. 1-1, 68. 2-1.
Gele kaarten: -
Rode kaarten: -
Scheidsrechter: Roelof Luinge

AZ.nl
Speelt Efmorfidis nu definitief bij AZ of was hij op proef?
Laatst gewijzigd door Forza AZ op 09 mei 2016, 21:05, 28 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wedstrijdprogramma toegevoegd aan openingspost.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Die zal wel op proef zijn, anders hadden we het wel gelezen.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

De opstelling op AZ.nl klopt niet. Spierings deed niet mee; Wuytens speelde de hele wedstrijd.
Avdic speelde naast Helmer op het middenveld en dat pakte totaal verkeerd uit. Met afstand de slechtste speler op het veld. Er staat mij trouwens bij dat hij daar bij Heracles ook gespeeld heeft.
De eerste helft was aardig, hoewel je kon zien dat een aantal spelers last had van zware benen. Helmer en Kramer prima, ook Vaarnold, van Weerdenburg, Lewis en Gyasi heel aardig spelend. Bij rust dachten wij dat het 5-0, 6-0 zou worden.
Maar toen werden Babalj en Efmorfidis (als aanv. middenv.) ingebracht en die bakten er helemaal niets van. Met Avdic daar nog achter was de as een lachertje. Verdiende nederlaag tegen een selectie met wel een paar zeer goede amateurspelers.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Totaal AZ-onwaardig! Daar heeft Haar dan wel gelijk in. Maar verder een erg slap verhaal van hem. Zijn pas een week samen (hoe lang zijn deze amateurs samen?), terwijl al veel jongens van AZ al weken in voorbereiding zijn met het 1e.
Maar wat wil AZ nu met Jong AZ? Spelers klaar maken voor het 1e toch? Maar wat doen dan jongens als Opdam, Hopman, Babelj, Avdic in Jong AZ? Laat dan jongens als Doodeman, Donald, Sigurdarson, Einarsson en bv Zakirovski en anderen uit onder 19 meespelen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dit trieste team moet kampioen worden om in de eerste divisie te komen.

Er zitten alleen maar kneuzen in die niks kunnen.

Babalj en Avdic zijn gewoon lachwekkende voetballers. Kneuzen. Kneuzespitsen die niet scoren.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef:Dit trieste team moet kampioen worden om in de eerste divisie te komen.

Er zitten alleen maar kneuzen in die niks kunnen.

Babalj en Avdic zijn gewoon lachwekkende voetballers. Kneuzen. Kneuzespitsen die niet scoren.
Je hebt gelijk. En niet te geloven dat een Martin Haar zich hiervoor leent.

AZ heeft het op de site over het beloften team van AZ. Nou, als dit onze beloften zijn voor de toekomst houd ik mijn hart vast. Laten we eerlijk zijn, AZ heeft jongens als Opdam, Hopman, Van Weerdenburg, Lewis, Gyasi, Avdic en Babalj toch al afgeschreven. Maar waarom dan toch een plek in de selectie van Jong AZ geven en zelfs wedstrijden laten spelen? Geef dan jongens als Doodeman, Sigurdarson, Einarsson, Donald, en spelers uit onder 19 een kans.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In de film "Stripes" besluiten 2 vrienden om bij het leger te gaan. Ze komen in het kneuzenpeloton terecht. Door een ongelooflijk toeval krijgen ze een geweldige missie met modern materieel. Er zit ook 'n romantische touch in de film. De 2 vrienden ontmoeten aantrekkelijke vrouwen.

AZ heeft nu ook zo'n Stripes peloton. Een stelletje misfits die mazzel hebben dat ze voetballer mogen zijn.

Alleen vraag ik me af of de AZ stripes ook zoveel geluk zullen hebben. Ik ben benieuwd of sgt. Hulka (Martin Haar) dit kneuzenpeloton op het goede pad weet te krijgen.
psycho.jpg
psycho.jpg (17.52 KiB) 12510 keer bekeken
"If you touch me, I'll kill you"
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ideetje: Elke ochtend om 8.00 op appél !!
Glory Hunter
Huub Hangop
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:38

Ik mag hopen op proef.

Slechter dan dit kan toch niet zeg.
Vond Levi Opdam en Hopman al de zwakke schakels van u19. Van Weerdenburg nooit begrepen waarom die een meer jarig contract kreeg.

Donald moet nog inkomen...babalj snel wegdoen. Scoort zeer zeldzaam.
Avniets was in de spits al niets, centraal op het middenveld lijkt me helemaal een hel!
Zeker aangezien linksbuiten Vaarnold er staan en Helmer 10. Zeer benieuwd wie er als 6 speelde...

Maar verliezen van een samengesteld amateur team uit Den Helder...

En iedere x, krijg je te lezen, dat je van een "incident" kan uitgaan. Jaja net als niet winnen van jong almere en jong fortuna...die ken ik al ff...

Bezopen en schandalig vind ik het. Zeker aangezien ze vorig seizoen Schalke nog oprolde met 0-3. Met ook Lewis en Gyasi.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jullie weten niets. Zomaar kraken jullie spelers af die vertoon nog in ontwikkeling zijn. Ik betwijfel of jullie ook maar een speler van hun echt goed kent. Praten om het praten, de beste stuurlui staan weer eens aan wal :?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Huub Hangop
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:38

Een speler van Den Helder bedoel je? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ: from zero's to hero's ? Over "overcoming incomprehensible odds" gesproken.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Huub Hangop schreef:Ik mag hopen op proef.

Slechter dan dit kan toch niet zeg.
Vond Levi Opdam en Hopman al de zwakke schakels van u19. Van Weerdenburg nooit begrepen waarom die een meer jarig contract kreeg.

Donald moet nog inkomen...babalj snel wegdoen. Scoort zeer zeldzaam.
Avniets was in de spits al niets, centraal op het middenveld lijkt me helemaal een hel!
Zeker aangezien linksbuiten Vaarnold er staan en Helmer 10. Zeer benieuwd wie er als 6 speelde...

Maar verliezen van een samengesteld amateur team uit Den Helder...

En iedere x, krijg je te lezen, dat je van een "incident" kan uitgaan. Jaja net als niet winnen van jong almere en jong fortuna...die ken ik al ff...

Bezopen en schandalig vind ik het. Zeker aangezien ze vorig seizoen Schalke nog oprolde met 0-3. Met ook Lewis en Gyasi.
Hoop ik ook, we hebben al genoeg middenvelders in de selectie en in de jeugd:
Selectie (5): Henriksen, Ortiz, Haye, Dos Santos, Van Overeem
Jong AZ (5): Einarsson, Sigurdarson, Spierings, Ouwejan, Helmer
En in onder 19 hebben we ook nog Bijleveld, Koopmeiners en Hoedemakers die er aan komen.

En ik begrijp ook niet hoe het nu zit met Opdam en Hopman. Zitten die nu Jong AZ zonder contract? Zegt toch genoeg. Of mogen ze nog meetrainen en spelen tot er misschien een andere club nog voor ze komt?
Van Weerdenburg is gewogen en blijkbaar te licht bevonden voor de A-selectie.

Voor Advic, Babalj, Lewis en Gyasi is het hopen dat er ook nog een club komt.

En het zelfde geldt ook eigenlijk voor Wuytens en Gorter.

Als je Jong AZ ziet en ook benoemt als het beloften team van AZ, waarin spelers de kans krijgen om de stap te kunnen maken naar de A-selectie, snap ik niet dat er nog steeds en weer spelers bijzitten waarvan al lang vastgesteld is dat zij die stap toch nooit gaan maken.

En waarom deden jongens als Doodeman, Sigurdarson of Einarsson niet mee?
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef:Jullie weten niets. Zomaar kraken jullie spelers af die vertoon nog in ontwikkeling zijn. Ik betwijfel of jullie ook maar een speler van hun echt goed kent. Praten om het praten, de beste stuurlui staan weer eens aan wal :?
Misschien kun jij dan wellicht een antwoord geven op de diverse vragen over het hoe en waarom bepaalde spelers wel of niet in Jong AZ zitten. Wellicht dat dat dan een beter inzicht geeft in het beleid van AZ mbt Jong AZ en enkele spelers.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef:Jullie weten niets. Zomaar kraken jullie spelers af die vertoon nog in ontwikkeling zijn. Ik betwijfel of jullie ook maar een speler van hun echt goed kent. Praten om het praten, de beste stuurlui staan weer eens aan wal :?
Is de Geest uit Dirk? Jammer, want ik vermoed dat jij alle spelers wel goed kent en volgt. Was dan ook erg benieuwd naar jouw visie op de diverse spelers, de jeugdopleiding en Jong AZ 2015-2016.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Sorry, ik was lekker op het strand in Spanje :)
Om je vraag te beantwoorden, nee ik volg de jeugdspelers ook niet op de voet. Ik ga soms wedstrijden kijken maar meestal ben ik dan zelf bezig met het "coachen" van het pupillen team van mijn zoontje :wink:
Ik volg het wel zo intensief mogelijk door alle berichten over wedstrijden en toernooien te volgen. Er zijn zoveel factoren die je niet kunt weten bij jeugdspelers, tenzij je echt insider bent. Ik geloof dat Kuifje echt iemand was die echt veel wedstrijden zag en ook af en toe wat inside info had, helaas is hij niet meer zo actief in het jeugdforum.

Wat ik wilde aangeven in mijn eerdere chagerijnige post is, trek niet te snel conclusies. Niet elke jeugdspeler maakt zijn debuut op zijn 18e en degene die dat wel doen hoeven nniet per definitie grotere talenten te zijn dan spelers die op hun 21e jaar doorbreken.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef:Sorry, ik was lekker op het strand in Spanje :)
Om je vraag te beantwoorden, nee ik volg de jeugdspelers ook niet op de voet. Ik ga soms wedstrijden kijken maar meestal ben ik dan zelf bezig met het "coachen" van het pupillen team van mijn zoontje :wink:
Ik volg het wel zo intensief mogelijk door alle berichten over wedstrijden en toernooien te volgen. Er zijn zoveel factoren die je niet kunt weten bij jeugdspelers, tenzij je echt insider bent. Ik geloof dat Kuifje echt iemand was die echt veel wedstrijden zag en ook af en toe wat inside info had, helaas is hij niet meer zo actief in het jeugdforum.

Wat ik wilde aangeven in mijn eerdere chagerijnige post is, trek niet te snel conclusies. Niet elke jeugdspeler maakt zijn debuut op zijn 18e en degene die dat wel doen hoeven nniet per definitie grotere talenten te zijn dan spelers die op hun 21e jaar doorbreken.
Ok, jammer dat Kuifje niet meer zo actief is in het jeugdforum, misschien nu ook op het strand in Spanje.

Vanmiddag 2e oefenwedstrijd van Jong. Van de selectie van Jong AZ (zoals vermeld op onze site) zijn er veel jongens niet mee op het trainingskamp.
Ik mis er een stuk of 9: Kramer, Opdam, Van Weerdenburg; Einarsson, Sigurdarson; Avdic, Babalj, Donald en Doodeman.

Wel aanwezig: Bucker; Hatzidiakos; Helmer, Ouwejan, Spierings; Vaarnold.

Benieuwd wie er vanmiddag (als Jong AZ) tegen Lierse SK gaan spelen en wie er vrijdag tegen Al-Wasl.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik verwacht wel een aantal van de jonkies die op het trainingskamp zijn straks in de wedstrijd tegen Lierse SK te zien, want ze spelen niet voor niets de oefenwedstrijd in de buurt van het trainingskamp. Bucker, Helmer, Ouwejan en Spiering verwacht ik er eigenlijk zowieso wel bij. De namen zullen wel bekend zijn omdat ze vandaag op de training ontbraken. Ik heb alleen geen lijstje gezien. Misschien dat iemand het weet ?

Je kunt de wedstrijd trouwens LIVE zien: http://www.dailymotion.com/video/x2yvbw ... aar_sportp" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zal wel een dikke nederlaag worden tegen Lierse.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Op hun website wordt niet aangegeven dat het tegen Jong AZ gespeeld wordt, dus we hebben wel het element van verassing :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten