AZ onder 13

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 06 jun 2017, 18:37 Ik vind het trouwens zeer normaal als je als AZ supporter ook geinteresseerd bent in de jeugd van AZ. Het is alleen jammer hoe forummers als Josje erin denken te moeten staan, met een heel hoog "beste stuurlui ..." gehalte
Is het en vind ik ook.
Het is zeker niet zo dat ik het beter weet, maar als AZ supporter vind ik het ook bijna mijn "opdracht" om ook niet maar alles door een eenzijdige en AZ gekleurde bril te bekijken. En met name de jeugdopleiding leent zich daar beter voor dan het zogenaamde technische beleid bij het 1e.
Bij de jeugd kun je nog iets van lange termijn beleid voeren, en is ook onze toekomst.
Wat Max doet is te veel afhankelijk van de waan van de dag.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

A1982 schreef: 06 jun 2017, 17:41 Je snapt wat ik bedoel toch!
Het zou toch kunnen dat je "terecht" bedoelt? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ onder 13 Kampioen van Nederland !!

Van PSV gewonnen met penalty's. AZ onder 13 flikt het wel.

De rest van AZ faalt als het erop aan komt.


flowers.jpg
flowers.jpg (25.29 KiB) 5508 keer bekeken
~


Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Gefeliciteerd boys !
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 10 jun 2017, 18:39 AZ onder 13 Kampioen van Nederland !!

Van PSV gewonnen met penalty's. AZ onder 13 flikt het wel.

De rest van AZ faalt als het erop aan komt.



flowers.jpg
~


Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Gefeliciteerd boys !
??? Vergeten dat Jong ook kampioen is geworden, met enorme afstand!?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 10 jun 2017, 19:06 ??? Vergeten dat Jong ook kampioen is geworden, met enorme afstand!?
Is geen jeugdopleiding.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 10 jun 2017, 20:39 Is geen jeugdopleiding.
Was niet duidelijk dat je daar specifiek op doelde.
Als iets gefaald heeft was het het eerste wel........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
A1982
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:10

IMG_1691.JPG
IMG_1691.JPG (148.43 KiB) 5473 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 10 jun 2017, 20:52 Was niet duidelijk dat je daar specifiek op doelde.
Als iets gefaald heeft was het het eerste wel........
Eigenlijk doelde ik daar ook niet op. Jong AZ vind ik ook een heel knappe prestatie. Dat heb ik meermaals aangegeven.

Maar voor wat betreft de jeugdopleiding werd in het verleden vooral benadrukt dat de ontwikkeling van de spelers centraal staat. Eenhoorn heeft aangegeven dat winnen ook belangrijk is en dat de succesbeleving van een kampioenschap een belangrijke stimulans kan zijn.

Dan verwacht je in het seizoen 2016-2017 dat de jeugdopleiding met al zijn teams meer kampioenen aflevert. Dat is een impliciete taakstelling, aanwijzing/richting. En tot nu toe is dat alleen met O13 gelukt.

Dus, moet je eigenlijk concluderen dat de jeugdopleiding nog te weinig aandacht besteed aan het kampioen worden. Dat lijkt mij een aandachtspunt voor Brandenburg.

En eigenlijk heeft hij geen inhoud weten te geven aan een aangegeven richting.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 11 jun 2017, 05:47 Eigenlijk doelde ik daar ook niet op. Jong AZ vind ik ook een heel knappe prestatie. Dat heb ik meermaals aangegeven.

Maar voor wat betreft de jeugdopleiding werd in het verleden vooral benadrukt dat de ontwikkeling van de spelers centraal staat. Eenhoorn heeft aangegeven dat winnen ook belangrijk is en dat de succesbeleving van een kampioenschap een belangrijke stimulans kan zijn.

Dan verwacht je in het seizoen 2016-2017 dat de jeugdopleiding met al zijn teams meer kampioenen aflevert. Dat is een impliciete taakstelling, aanwijzing/richting. En tot nu toe is dat alleen met O13 gelukt.

Dus, moet je eigenlijk concluderen dat de jeugdopleiding nog te weinig aandacht besteed aan het kampioen worden. Dat lijkt mij een aandachtspunt voor Brandenburg.

En eigenlijk heeft hij geen inhoud weten te geven aan een aangegeven richting.
Je kan natuurlijk niet verwachten dat als iemand zoiets roept alle AZ-teams maar even kampioen zullen worden. Op commando: dat zou wat zijn.......Er zijn ook nog tegenstanders die misschien óók hun best doen?

Ik vind dat het eerste komend seizoen kampioen moet worden !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jack schreef: 10 jun 2017, 20:39 Is geen jeugdopleiding.
Maar voornamelijk wel bestaand uit eigen jeugd en de A junioren die geregeld ook mee mochten doen deden het ook wel aardig. Dus dat is wel een opsteker voor de beleidsvoerders van de jeugdopleiding.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Peetoom: ‘Ontdekken waar valkuilen liggen’
Gepubliceerd op 5 oktober 2017 , 16:22
ZAANSTAD- Met zes punten uit twee duels is AZ Onder 13 voortvarend begonnen aan de competitie. Toch is het volgens trainer Jeroen Peetoom vooralsnog lastig in te schatten hoe zijn ploeg er nu echt voor staat. Mogelijk verschaft de topper tegen ajax van komende zaterdag meer duidelijkheid.

Afbeelding

Peetoom benadrukte het dit seizoen al vaker: bij zijn ploeg gaat nog te veel energie zitten in ‘randzaken’. “Op het veld ziet het er goed uit, maar we zijn inderdaad nog te veel bezig met zaken eromheen”, knikt Peetoom. “Dan heb ik het bijvoorbeeld over goede communicatie met elkaar en de technische staf, op tijd op de club komen en op het veld staan en je spullen, voeding en huiswerk op orde hebben.”

Belangrijk
De oefenmeester – die zijn ploeg steeds beter ziet omgaan met de ruimtes die komen kijken bij het spelen op volledig veld – benadrukt dat het op orde hebben van genoemde zaken van niet te onderschatten belang is. “Als je daar te veel mee bezig bent, dan lijden de prestaties daar onder. Al moet ik zeggen dat dit de laatste weken wel wat beter gaat.”

Weerstand
Daarin werden ook competitiezeges geboekt tegen FC Groningen (2-6) en FC Twente (5-0). “Maar dat waren nog geen wedstrijden waarin de weerstand enorm was. Op toernooien zijn we afgelopen zomer wel al goed getest, maar we zijn inmiddels weer de nodige weken verder. Ik ben dan ook benieuwd waar we op dit moment staan en met het oog daarop is het mooi dat we zaterdag ajax treffen. Van hen kunnen we meestal veel weerstand verwachten.”

Domineren
“Aan het einde van het seizoen willen wij in staat zijn om tegen iedere tegenstander te domineren”, vervolgt Peetoom. “Wat we moeten doen om daar te komen is qua topsportgedrag duidelijk, maar op voetbalgebied is dat vroeg in het seizoen soms lastig te zeggen. Daarom is het goed om tegen goede tegenstanders te spelen. In dat soort duels ontdek je waar de valkuilen liggen en wat je echte kwaliteiten zijn.”

Lering trekken
Uit de dingen die nog niet goed genoeg gaan kan lering getrokken worden, maar dus ook uit de zaken die er juist wel al goed uitzien. “Ik merk al dat de spelers elkaars kwaliteiten en valkuilen steeds beter leren kennen. Dat is belangrijk, want door die kennis leer je beter met elkaar samen te spelen. Zaterdag kan ons weer meer duidelijkheid verschaffen. Ik ben heel benieuwd.”
Afbeelding
AZ Onder 13 viert een doelpunt tegen FC Twente

bron: AZ.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ Onder 13 - ajax Onder 13 4-0
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Vandaag de 22e achtereenvolgende competitieoverwinning. Volgende week zaterdag kan dit team kampioen worden. Zijn met 12 punten voorsprong en nog 4 wedstrijden te spelen alleen nog bij te halen en niet meer in te halen.

Zou volgens mij de tweede achtereenvolgende keer wezen dat onder 13 kampioen wordt. Peetoom is een kampioenenmaker!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

:bow: :bow:
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja, de hele onderbouw doet het echt alleraardigst =D>
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 15 apr 2018, 11:38 Ja, de hele onderbouw doet het echt alleraardigst =D>
Klopt, in tegenstelling tot onze bovenbouw met onder 19 (wel veel 1e jaars) en in het bijzonder met onder 17 (niet gewend van AZ de laatste jaren).
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kampioen!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Lecompte schreef: 21 apr 2018, 13:38Kampioen!
‘Slechts’ van hun poule; moeten nog tegen Feyenoord, de winnaar van de andere poule, om het kampioenschap van Nederland spelen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik zou zweren dat vorig jaar dezelfde discussie was. Ze zijn kampioen van hun competitie, dus kampioen. Net zoals je vroeger kampioen van de zaterdag kon worden, alleen daarna speel je om nog een exclusiever kampioenschap. Poules heb je in toernooien
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 26 apr 2018, 09:59 Ik zou zweren dat vorig jaar dezelfde discussie was. Ze zijn kampioen van hun competitie, dus kampioen. Net zoals je vroeger kampioen van de zaterdag kon worden, alleen daarna speel je om nog een exclusiever kampioenschap. Poules heb je in toernooien
Ok, ok, kampioen van de 1e divisie - A, met als tegenstanders o.a. ajax, FC Utrecht en Vitesse.

AZ onder 13 mag nu om het algemeen kampioenschap van Nederland spelen tegen de kampioen (!) van de 1e divisie - B, en dat is Feyenoord onder 13. Die zaten in de competitie met o.a. PSV, Sparta en ADO Den Haag.
Gesloten