AZ onder 13

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gesloten
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

haha. De citroenen oogst.
Glory Hunter
A1982
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:10

Josje oude Citroen! Deze lichting is gewoon beter net als onder de 12! Deze lichtingen hebben 1,5 jaar de voetbalschool op zondag gevolgd is een gevolg van een goede vooropleiding

Dat ze winnen en prijzen winnen is wel degelijk goed!
En familie een ouder wie zal het zeggen deze groep is uitgeroepen tot beste team van de jeugdopleiding dat zal wel wat zeggen toch
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

A1982 schreef: 04 jun 2017, 15:28 Josje oude Citroen! Deze lichting is gewoon beter net als onder de 12! Deze lichtingen hebben 1,5 jaar de voetbalschool op zondag gevolgd is een gevolg van een goede vooropleiding

Dat ze winnen en prijzen winnen is wel degelijk goed!
En familie een ouder wie zal het zeggen deze groep is uitgeroepen tot beste team van de jeugdopleiding dat zal wel wat zeggen toch
Beter dan? We zullen het allemaal wel zien over 6 jaar, mogen dan blij zijn als er 2 of 3 dan bij de selectie zitten. En of je (klein)zoon er dan ook nog bij zit.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Als je jezelf door mogelijke teleurstellingen laat leiden zal je nooit succes behalen.
Ik heb geen (klein) kind op de jeugdopleiding en werk ook niet bij AZ!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

A1982 schreef: 04 jun 2017, 15:28 Josje oude Citroen! Deze lichting is gewoon beter net als onder de 12! Deze lichtingen hebben 1,5 jaar de voetbalschool op zondag gevolgd is een gevolg van een goede vooropleiding

Dat ze winnen en prijzen winnen is wel degelijk goed!
En familie een ouder wie zal het zeggen deze groep is uitgeroepen tot beste team van de jeugdopleiding dat zal wel wat zeggen toch
Ik maak me meer zorgen om de ontwikkelingen bij AZ. Het 1e heeft een slecht seizoen achter de rug. 6e plaats in de competitie, geen Europees voetbal, lege tribunes, en een diepterecord als het gaat om verkochte seizoenskaarten.
Maar ook de jeugdopleiding baart mij zorgen. Niet zo zeer de infrastructuur, de opleiding en school zelf, maar meer de 'opbrengst'.
En dan dat telkens omhoog hemelen van een teamprestatie, winnen ze een toernooitje leuk hoor, maar zegt niets maar dan ook niets over het opleiden zelf.
Zeker niet als je kijkt naar de onderbouw, t/m onder 15 onder 16 wat mij betreft.
Zo'n onder 13, wie heeft bepaald dat dit het beste team in de jeugdopleiding was / is? Op basis waarvan?
Ze worden nu 3e op een internationaal toernooitje, winnen alleen 2 potjes van Zulte Waregem en van FC Metz.
Probeer het in perspectief te zien. En laat deze jongentjes gewoon lekker voetballen, en nog lekker dromen van een carrière als profvoetballer.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Josje schreef: 05 jun 2017, 07:34 Ik maak me meer zorgen om de ontwikkelingen bij AZ. Het 1e heeft een slecht seizoen achter de rug. 6e plaats in de competitie, geen Europees voetbal, lege tribunes, en een diepterecord als het gaat om verkochte seizoenskaarten.
Maar ook de jeugdopleiding baart mij zorgen. Niet zo zeer de infrastructuur, de opleiding en school zelf, maar meer de 'opbrengst'.
En dan dat telkens omhoog hemelen van een teamprestatie, winnen ze een toernooitje leuk hoor, maar zegt niets maar dan ook niets over het opleiden zelf.
Zeker niet als je kijkt naar de onderbouw, t/m onder 15 onder 16 wat mij betreft.
Zo'n onder 13, wie heeft bepaald dat dit het beste team in de jeugdopleiding was / is? Op basis waarvan?
Ze worden nu 3e op een internationaal toernooitje, winnen alleen 2 potjes van Zulte Waregem en van FC Metz.
Probeer het in perspectief te zien. En laat deze jongentjes gewoon lekker voetballen, en nog lekker dromen van een carrière als profvoetballer.
Is dat niet precies wat ze doen als ze bij AZ mogen spelen, hoe oud ook? Lekker voetballen en blijven dromen. En reken maar dat ze dat fantastisch vinden!
En ja: er gaan er een heleboel afvallen, maar dat is bij alle clubs zo in de jeugdafdeling.

Je zegt iets heel geks: het doet er niet toe of ze eerste of laatste worden? Maar je maakt je wel druk om de jeugdopleiding. Je maakt van deze knaapjes echt geen winners als je ze leert dat de plaats op de ranglijst er niet toe doet, hoor! Juist als ze leren naar de top te streven zorg je voor de juiste mentaliteit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lecompte schreef: 05 jun 2017, 05:00 Als je jezelf door mogelijke teleurstellingen laat leiden zal je nooit succes behalen.
Een waarheid die beschikbaar moet zijn voor zoveel mogelijk mensen. Het moet eigenlijk op een tegeltje dat op iedere AZ forumpagina wordt getoond.
we can come an end
cornervlag
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2017, 16:10

Het lijkt erop dat wij enthousiaster zijn over de jeugdopleiding van AZ dan jullie zelf :P

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1383-20.php
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Er wordt bij jullie trouwens net zo kortzichtig beredeneerd als op ons forum :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

salmonyappi schreef: 05 jun 2017, 08:59 Is dat niet precies wat ze doen als ze bij AZ mogen spelen, hoe oud ook? Lekker voetballen en blijven dromen. En reken maar dat ze dat fantastisch vinden!
En ja: er gaan er een heleboel afvallen, maar dat is bij alle clubs zo in de jeugdafdeling.

Je zegt iets heel geks: het doet er niet toe of ze eerste of laatste worden? Maar je maakt je wel druk om de jeugdopleiding. Je maakt van deze knaapjes echt geen winners als je ze leert dat de plaats op de ranglijst er niet toe doet, hoor! Juist als ze leren naar de top te streven zorg je voor de juiste mentaliteit.
Waar zeg ik dat?
Ik denk alleen dat winnen in de jeugd niet het ultieme doel moet zijn, maar wel individuele spelers beter maken en opleiden voor het 1e.
En dat laatste kan wel eens 'ten koste gaan' van het eerste. Maar nooit omgekeerd, zoals helaas wel heel vaak gebeurd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Josje schreef: 06 jun 2017, 04:24 Waar zeg ik dat?
Hier zeg je dat:
Josje schreef: 04 jun 2017, 07:46 Waar het mij om gaat is dat het totaal niet relevant is in het opleiden van spelers op welke plek het team in de competitie op de ranglijst eindigt.
Integendeel, je moet het hier helemaal niet over hebben
. En zeker niet bij deze jonge spelertjes, waarvan we allemaal weten dat de grote meerderheid in de loop der jaren afvalt.
Je moet alleen maar zorgen dat je spelers opleidt en beter maakt.
En gewoon stoppen met dat eeuwige nadruk leggen op of ze een wedstrijdtje gewonnen hebben, of ze kampioen zijn geworden of ze een toernooitje ergens gewonnen hebben.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Josje schreef: 06 jun 2017, 04:24 Waar zeg ik dat?
Ik denk alleen dat winnen in de jeugd niet het ultieme doel moet zijn, maar wel individuele spelers beter maken en opleiden voor het 1e.
En dat laatste kan wel eens 'ten koste gaan' van het eerste. Maar nooit omgekeerd, zoals helaas wel heel vaak gebeurd.
Als winnen niet het ultieme doel moet zijn wat is dan de reden dat die jongens wekelijks een potje voetbal spelen? In jouw redenatie mogen alle AZ-teams laatste in de competitie eindigen zolang de spelers individueel maar beter worden. :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

salmonyappi schreef: 06 jun 2017, 06:22 Als winnen niet het ultieme doel moet zijn wat is dan de reden dat die jongens wekelijks een potje voetbal spelen? In jouw redenatie mogen alle AZ-teams laatste in de competitie eindigen zolang de spelers individueel maar beter worden. :?
Je begrijpt (of wilt of kunt) het niet begrijpen. En je moet ook goed lezen wat ik zeg. Ik zeg alleen dat in het opleiden van voetballertjes het teamresultaat (winnen) vaak nog steeds de hoogste prioriteit heeft in plaats van het ontwikkelen en beter maken van de individuele spelers. En natuurlijk willen al die jongentjes als ze op het veld staan winnen. Maar het is juist aan de coaches om in eerste instantie naar de ontwikkeling van spelers te kijken en niet de teamprestatie op de eerste plaats te zetten.
Dat zie je namelijk ook bij ons terug, wedstrijden moeten gewonnen worden, we halen spelers uit Jong weer terug naar onder 19, en van onder 19 weer naar onder 17, etc. Alleen maar om de wedstrijd te winnen.

Lees als voorbeeld van wat ik bedoel ook eens het artikeltje van Sportpsycholoog Thomas Waanders:
https://decorrespondent.nl/6680/waarom- ... 0-7f77cca7
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

cornervlag schreef: 05 jun 2017, 16:19 Het lijkt erop dat wij enthousiaster zijn over de jeugdopleiding van AZ dan jullie zelf :P

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1383-20.php
Nou dit forum wordt nogal gedomineerd door een persoon die last heeft van een in azijn ondergedompeld keyboard :wink: :help:
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Josje schreef: 06 jun 2017, 06:59 Dat zie je namelijk ook bij ons terug, wedstrijden moeten gewonnen worden, we halen spelers uit Jong weer terug naar onder 19, en van onder 19 weer naar onder 17, etc. Alleen maar om de wedstrijd te winnen.
Dit is pertinent niet waar. Ik heb meer dan tien jaar rondgelopen in de opleiding en ik kan je verzekeren dat het omgekeerde het geval is. Het is net de visie van AZ om uit te gaan van het individu. Alleen vonden ze bij AZ na een tijd dat hierin werd doorgeslagen en dat het resultaat helemaal niet belangrijk meer was. Ook winnen hoort bij het opleiden. De afgelopen jaren is meer het omgekeerde het geval, namelijk dat spelers voortdurend worden doorgeschoven. Dan kan het altijd wel eens gebeuren dat door onbeschikbaarheid spelers worden terug gezet. Ik geef toe dat ze in de toppers wel eens spelers terug haalden maar dat is omdat de tegenstanders dit ook doen. Vooral bij ajax, dan zag je ineens jongens uit Jong bij de O19 opdraven.

En wat dat artikel in de Correspondent betreft; dat is namelijk hoe AZ precies wel werkt. Zijn kritiek is meer dan terecht maar dan ook totaal niet van toepassing op AZ. Bij AZ vertolkt Bart Heuvingh die rol van topsportbegeleiding en die sluit hier nauw bij aan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
A1982
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:10

cornervlag schreef: 05 jun 2017, 16:19 Het lijkt erop dat wij enthousiaster zijn over de jeugdopleiding van AZ dan jullie zelf :P

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1383-20.php
Weet dat ajax graag wat jongens uit dit team wilt hebben maar de jongens liever bij AZ blijven

Ook konden een paar ook kiezen destijds tussen ajax en AZ en toch voor AZ koos

En nee ben geen ouder Josje! Ik ben terecht geïnteresseerd in onze jeugd!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

kuifje schreef: 06 jun 2017, 08:39 Dit is pertinent niet waar. Ik heb meer dan tien jaar rondgelopen in de opleiding en ik kan je verzekeren dat het omgekeerde het geval is. Het is net de visie van AZ om uit te gaan van het individu. Alleen vonden ze bij AZ na een tijd dat hierin werd doorgeslagen en dat het resultaat helemaal niet belangrijk meer was. Ook winnen hoort bij het opleiden. De afgelopen jaren is meer het omgekeerde het geval, namelijk dat spelers voortdurend worden doorgeschoven. Dan kan het altijd wel eens gebeuren dat door onbeschikbaarheid spelers worden terug gezet. Ik geef toe dat ze in de toppers wel eens spelers terug haalden maar dat is omdat de tegenstanders dit ook doen. Vooral bij ajax, dan zag je ineens jongens uit Jong bij de O19 opdraven.

En wat dat artikel in de Correspondent betreft; dat is namelijk hoe AZ precies wel werkt. Zijn kritiek is meer dan terecht maar dan ook totaal niet van toepassing op AZ. Bij AZ vertolkt Bart Heuvingh die rol van topsportbegeleiding en die sluit hier nauw bij aan.
Onze opleiding vergelijken met die van ajax kan, maar heeft niet zoveel zin als je gaat kijken naar de kwaliteit van de spelers. Deze ligt nu eennmaal bij ajax een stuk hoger dan bij ons. Wij hebben geen De Ligt, Riedewald, Klaassen, Van de Beek, Nouri, Cerny, Dolberg, Kluivert etc. Wij zullen ons moeten richten op het niveau daar net onder.
En als je kijkt naar de opstellingen van ajax onder 19 in de meest recente wedstrijden tegen ons, dan zie je dat ajax met een gemiddeld veel jonger team speelt. Met veel 1e jaars A-spelers en enkele B-spelers.
En kijk ook maar even naar de onder 19 selecties van ajax en AZ tijdens het icgt toernooi afgelopen weekend in Uitgeest.

Maar ik denk zeker dat we met AZ in potentie een goede opleiding hebben, maar we moeten wel kritisch en innovatief blijven. En ook durven open te staan voor kritiek en verbeteringen. En de coaches en trainers niet te veel maar laten roepen dat ze weer gewonnen hebben, kampioen kunnen worden, etc etc. Nee, ik hoor liever de verhalen over hoe goed ze aan het opleiden zijn. Hoe ze de spelers daadwerkelijk en aantoonbaar beter hebben gemaakt. Over een paar jaar weet echt niemand meer dat onder 13 een toernooitje ergens in het land gewonnen heeft. Dat is misschien dan nog leuk voor de ouders en de coach. Maar hopelijk is er dan wel 1 van deze jongens inmiddels een vaste waarde in het 1e. Daar gaat het uiteindelijk om, spelers opleiden om afgeleverd te kunnen worden aan het 1e!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

A1982 schreef: 06 jun 2017, 09:26 Weet dat ajax graag wat jongens uit dit team wilt hebben maar de jongens liever bij AZ blijven

Ook konden een paar ook kiezen destijds tussen ajax en AZ en toch voor AZ koos

En nee ben geen ouder Josje! Ik ben terecht geïnteresseerd in onze jeugd!
Oprecht? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
A1982
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:10

salmonyappi schreef: 06 jun 2017, 10:31 Oprecht? :wink:
Je snapt wat ik bedoel toch!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik vind het trouwens zeer normaal als je als AZ supporter ook geinteresseerd bent in de jeugd van AZ. Het is alleen jammer hoe forummers als Josje erin denken te moeten staan, met een heel hoog "beste stuurlui ..." gehalte
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten